Σχετικά με την κριτική γενικώς:Για να κρίνει κάποιος έναν άνθρωπο προσωπικά: α) σε επιστημονικό επίπεδο ως πληροφορικό, β) σε εκπαιδευτικό επίπεδο ως δάσκαλο, γ) σε γενικότερο επίπεδο προσωπικότητας-ήθους, δεν πρέπει να σταθεί μόνο σε ένα δυο μηνύματά του, αλλά να δει συνολικά την πορεία του και τη στάση του.
Ενώ λοιπόν εσύ ξέρεις ποιος είμαι (έχεις τη δυνατότητα να δεις τα άνω των 1000 μηνύματά μου στο Στέκι αλλά και τις απαντήσεις των άλλων μελών σε αυτά, το βιογραφικό μου στο έστω εγκαταλελειμμένο site μου, πού εργάζομαι, πού κατοικώ, τι ηλικία έχω, κλπ), ωστόσο εγώ δεν γνωρίζω ποιος είσαι για να σε κρίνω. Το μόνο που ξέρω είναι ένα - μπορεί και ψεύτικο - όνομα και τα 2 μηνύματα όλα κι όλα που έχεις γράψει στο Στέκι, κι αυτά μάλιστα γραμμένα τόσο βιαστικά, με πολλά "συντακτικά" και "σημασιολογικά" λάθη, που δεν θα ταίριαζαν σε εκπαιδευτικό. Αλήθεια με ποια ιδιότητα γράφεις; Είσαι εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Κάνεις μάθημα σε φροντιστήρια-ιδιαίτερα ως κύρια απασχόληση; Είσαι πληροφορικός που ευκαιριακά κάνεις μάθημα σε φροντιστήρια-ιδιαίτερα για να συμπληρώσεις το εισόδημά σου; Είσαι ιδιοκτήτης φροντιστηρίου; Είσαι μέλος της ΟΕΦΕ; Έχεις πολλά ή λίγα χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση; Έτσι, λοιπόν, αφού δεν σε ξέρω δεν μπορώ να σε κρίνω!
Εγώ κρίνω μόνο τα θέματα και κατ' επέκταση τους θεματοδότες, όχι προσωπικά αλλά τη συγκεκριμένη ιδιότητά τους. Αυτό όμως δεν το κάνω μόνο για τον ΟΕΦΕ, που πράγματι θα έδειχνε εμπάθεια από την πλευρά μου. Το έχω κάνει επανειλημμένα και για τις εκάστοτε Επιτροπές Εξετάσεων (ΕΕ) των πανελληνίων. Π.χ. και τελείως ενδεικτικά, χωρίς να εξετάζουμε το αν έχω δίκιο ή όχι σε αυτά που γράφω:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2916.msg26737#msg26737https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3599.msg37061#msg37061https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3091.msg31104#msg31104https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2014.msg15264#msg15264https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2024.msg15623#msg15623Σχετικά με τους θεματαδότες γενικώς:Θεωρώ ότι σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα είναι τελείως διαφορετικό το να βγάζει κάποιος θέματα για το σχολείο του, ή για το φροντιστήριό του, όπου εκεί εκπροσωπεί μονάχα τον εαυτό του, από το να βγάζει θέματα η επίσημη ΕΕ των πανελληνίων, ή η αντίστοιχη επιτροπή του ΟΕΦΕ. Τα θέματα της ΕΕ θα τα δει όλη η Ελλάδα και εννοείται ότι θα δεχθούν κριτική αν κάτι δεν πάει καλά. Από την άλλη ο ΟΕΦΕ είναι ένας επίσημος φορέας κι αυτός, εφαρμόζει συγκεκριμένη διαδικασία με θέματα και ημερομηνίες εξετάσεων που προβάλλεται ως προσομοίωση των πανελληνίων, επομένως είναι προφανές ότι και τα θέματά του θα δεχθούν κριτική.
Όταν, λοιπόν, κάποιος δέχεται και λαμβάνει την ιδιότητα του θεματοδότη, είτε στην ΕΕ, είτε στον ΟΕΦΕ, θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. Σίγουρα θα πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία του μαθήματος και να παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξή του. Αλλιώς θεωρώ, όπως προανέφερα, ότι αυτό θα έδειχνε έλλειψη υπευθυνότητας από την πλευρά του που δεν βοηθά ούτε το μάθημα ούτε τους μαθητές. Ως προς την ενημέρωση για την πορεία του μαθήματος, το Στέκι - στο οποίο μόλις γράφτηκες - αποτελεί ό,τι καλύτερο αυτή τη στιγμή. Επιπλέον, υπάρχει η επιστημονική βιβλιογραφία. Έτσι στο site του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας, το οποίο μπορεί από τεχνολογική άποψη κι αυτό να υστερεί, αν και πιστεύω ότι το περιεχόμενο παίζει το σημαντικότερο ρόλο (π.χ. γράψε στο google απλώς ‘κεπληνετ’ και πάτησε το enter), έχουμε συγκεντρώσει σε λίστα μάλλον όλες τις σχετικές εργασίες (
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/articles-alg.php ). Ειδικά ο 1ος σύνδεσμος της λίστας αποτελεί ένα καλό σημείο αναφοράς. Στη συνέχεια έχουμε τις διευκρινιστικές εγκυκλίους του Υπουργείου. Και ας μην ξεχάσουμε τους σχολικούς συμβούλους οι οποίοι όμως δεν καλύπτουν τα φροντιστήρια.
Σχετικά με τα φετικά θέματα του ΟΕΦΕ στην ΑΕΠΠ:Στα θέματα εντοπίστηκαν: όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις (3) αστοχίες, όπου εμπλέκονται αμφισβητούμενα – γκρίζα σημεία του βιβλίου:
Α) Το ζήτημα με το μηδενικό βήμα στη ΓΙΑ όπου η αρχική τιμή είναι μεγαλύτερη της τελικής
( το οποίο όπως θα είδες δεν σχολίασα μόνο εγώ αρνητικά στο:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3857.msg40771#msg40771 )
Β) Η εκχώρηση αποτελέσματος έκφρασης σε μεταβλητή διαφορετικού τύπου
(
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3857.msg40914#msg40914 )
Γ) Η προτεραιότητα των τελεστών ΚΑΙ και Ή.
(
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3857.msg40988#msg40988 )
Χωρίς να χρειάζεται να ανοίξουμε ξανά την κουβέντα αν όντως πρέπει να τα θεωρούμε ή όχι ασαφή σημεία, ωστόσο αν το δούμε αντικειμενικά ΕΙΝΑΙ τέτοια σημεία. Έχουν αναφερθεί και στο: "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον, Σ. Δουκάκης (Επιμ.), Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2010", μαζί με πολλά άλλα τέτοια σημεία. Και ως τέτοια σημεία πρέπει να ΜΗΝ εμπλέκονται σε θέματα πανελληνίων. Ωστόσο, μου κάνει εντύπωση που εσύ ισχυρίζεσαι το αντίθετο, δηλαδή ότι ως τέτοια σημεία πρέπει να τα δίνουμε στους μαθητές για να προλάβουμε την ΕΕ!
Τέλος, σχετικά με το περιβόητο όνομα στο 4ο θέμα:Εσύ μπορεί να μην το βλέπεις έτσι, μπορεί εγώ να έχω αρχίσει να γερνάω και να γίνομαι συντηρητικός, όμως θα το διατυπώσω και με άλλο τρόπο, πιο ευθύ: Το σχολείο δεν έχει σκοπό να εφοδιάζει μόνο με γνώσεις και τεχνικές επίλυσης θεμάτων τους μαθητές, κάτι που ίσως είναι ο αποκλειστικός σκοπός των φροντιστηρίων, αλλά να παρέχει μια γενικότερη παιδεία, πρότυπα, αξίες, ήθος, κλπ. Επομένως θα πρέπει εμείς όλοι, αν θέλουμε να λεγόμαστε παιδαγωγοί, να προσπαθούμε σε κάθε ευκαιρία να καλλιεργούμε και να προβάλουμε όλα τα παραπάνω. Ακόμα και στα θέματα της ΑΕΠΠ! Και όχι να παρουσιάζουμε ως φυσιολογικά και άξια να ασχοληθεί κανείς όλα αυτά που αφορούν στα μεσημεριανάδικα, στα reality, σε όλες αυτές τις φθηνές εκπομπές και στα άτομα που τις περιτριγυρίζουν! Ακόμα και οι ίδιοι οι μαθητές, χλεύασαν το σενάριο του συγκεκριμένου θέματος! Μην υποτιμάμε τους μαθητές! Είναι οι σκληρότεροι αλλά ταυτόχρονα και οι πιο αντικειμενικοί κριτές. Όταν βλέπουν έναν συνάδελφο που, προκειμένου να φανεί αρεστός και ‘κοντά’ στα παιδιά, άλλοτε πετάει σάχλες ή άλλοτε δεν θέλει να τα κουράζει, μπορεί αρχικά να δείχνουν ικανοποίηση με αυτή του τη στάση, αυτά τα ίδια τα παιδιά όμως είναι που στο τέλος θα ασκήσουν δριμεία κριτική και θα τον κατηγορούν σε όλη τους τη ζωή. Για τον συνάδελφο όμως που στέκεται στο ύψος της θέσης του, ακόμα και μετά από δεκάδες χρόνια, οι παλιοί μαθητές του θα τον συναντάνε στο δρόμο και θα του λένε «γεια σου Δάσκαλε, τι κάνεις, πώς πάει το σχολείο», όμως με ένα βλέμμα που στην πραγματικότητα θα λέει ακόμα περισσότερα!