Αποστολέας Θέμα: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων  (Αναγνώστηκε 2905 φορές)

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #45 στις: 06 Ιούν 2020, 01:13:49 πμ »
Τρέχει και παράγει αποτέλεσμα, αλλά δεν είναι 100% σωστό.
Δεν είναι μοναδικό κριτήριο αξιολόγησης να βγαίνει σωστό ένα αποτέλεσμα.
Αν κατά τύχη στα Μαθηματικά, με λάθος λύση, βγει σωστό αποτέλεσμα το παίρνουμε 100% σωστό;

Όχι.
Γιατί σε αυτό το μάθημα τότε;
100% σωστό είναι το βέλτιστο.
Πολλές οι σωστές λύσεις, αλλά αποδεκτές για 100% πολύ συγκεκριμένες.
Ο αλγόριθμος ξέρουν τα παιδάκια πως πρέπει να είναι ο βέλτιστος δυνατός πάντα.
Συμφωνούμε απόλυτα ότι διαφωνούμε....
Δηλαδή οι (λίγοι) μαθητές που παίρνουν 100 στον προγραμματισμό έχουν παρουσιάσει τις βέλτιστες λύσεις;
Στα μαθηματικά εάν πέσει ένα θέμα που βγαίνει με bolzano σε δέκα γραμμές και βρεθεί ένας μαθητής και το λύσει με, και εγώ δεν ξέρω τι, και φτιάξει λύση τριών σελίδων δεν παίρνει άριστα; Αλλιώς τα νόμιζα εγώ τα πράγματα....

Πάντως το 1990 που έδωσα εγώ αν μου βαθμολογούσαν με αυτό το τρόπο το θέμα Γ που είχα γράψει στη Φυσική, δεν θα έγραφα σε αυτό το φόρουμ τώρα, θα ήμουν στο φόρουμ των Χημικών... :-):-):-)



Αλλιώς για αντιμετάθεση, ας χρησιμοποιήσω 10000000 βοηθητικές μεταβλητές, κι ας δουλέψει σωστά στο τέλος. Αυτό τι σημαίνει; Θα πάρω 100%;
...

Και τα δύο καταφέρνουν αντιμετάθεση. Να τα βαθμολογήσουμε το ίδιο; Αυτό λέτε;
Εγώ πάντως αυτό λέω. Δεν μου αρέσει, σε σχολείο ή σε φροντιστήριο όχι μόνο θα έκοβα, θα το έσφαζα και θα τσακωνόμουν, αλλά αν διορθώνω σε πανελλήνιες θα το πάρω σωστό.
Θεωρήστε ότι σε έναν εικονικό κόσμο, εσύ το βαθμολογείς με 5/10 και εγώ με 10/10 και εσένα σε πάει στο δικαστήριο. Πόσο σίγουρος είσαι ότι θα αθωωθείς;


Χωρίς τελείτσες... όσο κι αν του δώσεις, χαράμισε μία ώρα από το διαγώνισμα στο να κάνει αυτό το πράγμα που είναι σχεδιασμένο να του πάρει 3 λεπτά. Δεν έχει σημασία πόσο θα κόψεις, το penalty του χρόνου είναι πολύ χειρότερο. Αλλά προφανώς και δε θα του έδινα υψηλή βαθμολογία, που τη φυλάω για μαθητές που ξέρουν να αναγνωρίζουν πότε να χρησιμοποιούν τα εργαλεία που έμαθαν.
Ο μαθητής που θα διαβάσει 200 μεταβλητές δίχως βρόχο, δε ξέρει και πολλά από το μάθημα.
Πιθανόν όχι, θα φανεί παρακάτω στα επόμενα ερωτήματα, σε αυτό το ερώτημα δεν μπορείς να του κόψεις αφού τρέχει σωστά, πως να το κάνουμε;
Μπορώ να χρησιμοποιήσω και το τρελό επιχείρημα ότι το έκανε επίτηδες γιατί είναι πιο γρήγορο στην εκτέλεση, :-):-):-)
Ερώτηση: Σε ερώτημα που ταιριάζει σειριακή με ΟΣΟ αν ο μαθητής τρέξει με ένα ΓΙΑ όλο τον πίνακα δεν το πιάνει όλο το ερώτημα;

Να του το δώσει κανείς 100% να περάσει τη τάξη ίσως. Αλλά να το δώσουμε 100% στις Πανελλήνιες, αδικούνται ΟΛΑ τα άλλα παιδιά που ξέρουν να χρησιμοποιούν βρόχους. Για το "δίκιο" του ενός δε θα γίνω άδικος με όλους τους άλλους. Έτσι το σκέπτομαι και κόβω. Όχι επειδή δε μου αρέσει.
Δεν υπάρχει δίκιο ή άδικο, υπάρχει σωστό και λάθος.
Εκεί είναι που λέω ότι είναι θέμα του θεματοδότη. Ας βάλει 1000 στοιχεία να μην υπάρχει περίπτωση να γίνει αυτό. Ας βάλει, όποιος κάποιος προανέφερε, τη φράση "να διαβάζει επαναληπτικά 100 στοιχεία", υπάρχουν τρόποι.


Κι εγώ το ίδιο λέω. Κι η προτεινόμενη λύση από το Υπουργείο το ΙΔΙΟ θα λέει, trust me. Τα θέματα εξετάζουν μαθησιακούς στόχους του μαθήματος. Οπότε δε θα σκάσει από το Υπουργείο ποτέ τέτοια λύση στις προτεινόμενες.

Ποιος είναι όμως ο ζητούμενος σκοπός; Αν είναι να διαπιστωθεί αν ο μαθητής ξέρει πότε να χρησιμοποιεί βρόχους;;;
Εμμμ όχι. Αυτό κι αν είναι αυθαίρετο! Ο βαθμολογητής μπορεί να ερμηνεύσει αλλιώς τους στόχους της άσκησης. Ο βαθμολογητής οφείλει να διορθώσει βάσει οδηγιών του Υπουργείου.
Οι προτεινόμενες λύσεις του υπουργείου είναι καθαρά ενδεικτικές και δεν σημαίνουν τίποτα, είναι γνωστό αυτό.
Το Υπουργείο, (εδώ έχω μία μικρή αβεβαιότητα), δεν δέχεται καν ότι υπάρχουν προτεινόμενες λύσεις.
Στο θέμα Γ του 2011 που έθεσε ο evry οι ενδεικτικές λύσεις είχαν τους τρεις βαθμούς σε πίνακα τριών θέσεων. Σήμαινε κάτι αυτό;

Παρένθεση: Το 2018 το Β2 πώς διορθώθηκε άραγε; Ακόμα να μάθω τι οδηγία είχε δοθεί...
Τι να σου πω φίλε μου, δεν ξέρω.


Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ με την επιμονή μου στο θέμα αυτό, δεν επανέρχομαι εκ νέου, τοποθετήθηκα αρκετά νομίζω. (Μην με τσιγκλίσετε πολύ όμως, ε;;;)

Συνάδελφοι, το μάθημα είναι Γενικού Λυκείου, είναι στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας & Πληροφορικής, με μοναδικό υπόβαθρο ένα μάθημα μονόωρο στη Β΄ Λυκείου,  και δεν έχουμε καν τα Πολυτεχνεία στις επιλογές μας.
Κάνουμε μία ΓΛΩΣΣΑ που δεν την ξέρει κανείς άλλος εκτός από εμάς.
Οι άξονες που θέτετε στην βαθμολόγηση αφορούν άλλο μάθημα, άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, άλλο κόσμο.

Με εκτίμηση σε όλους

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #46 στις: 06 Ιούν 2020, 07:44:04 πμ »

Αλλιώς για αντιμετάθεση, ας χρησιμοποιήσω 10000000 βοηθητικές μεταβλητές, κι ας δουλέψει σωστά στο τέλος. Αυτό τι σημαίνει; Θα πάρω 100%;

Δηλαδή:

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Ψ
Ζ <- Χ
Χ <- Ψ
Ψ <- Ζ


έναντι:

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Ψ
Ζ <- Χ
Η <- Ζ
Θ <- Η
Ι <- Θ
Κ <- Ι
Χ <- Ψ
Ψ <- Κ

Και τα δύο καταφέρνουν αντιμετάθεση. Να τα βαθμολογήσουμε το ίδιο; Αυτό λέτε;


καλημέρα σε όλους

Γιώργο εγώ θα έλεγα ναι, αν δουλεύουν σωστά και τα δύο .. γιατί να κόψουμε μονάδες σε μία λύση αν υπάρχει άλλη καλύτερη ?? εγώ έχω στο μυαλό μου διόρθωση με "χρήση διερμηνευτή" που λέμε και στο μάθημα, δηλαδή "μαθητή-μαθητή"    και όχι με μεταγλωτιστή, που βλέπει τους μαθητές και σαν σύνολο (λέμε τώρα, εχθές τους τα έκανα μία επανάληψη, έτσι προκύπτει το κουλτουριάρικο αστειάκι   :angel: >:D :laugh: 8)   ) .. βλέπω μία λύση, αν είναι σωστή είναι σωστή, γιατί να κοιτάξουμε αν υπάρχει καλύτερη ??  ίσως στο μάτι να φαίνεται καλύτερη η μία από την άλλη και πιο αποδοτική, αλλά εγώ το ίδιο θα έβαζα αν είναι σωστές .. ίσως "ηθική ικανοποίηση" ο ένας μαθητής, αλλά γιατί παραπάνω μονάδες ?? υπάρχουν και παραδείγματα σαν και αυτά που έχουν γράψει εδώ οι συνάδελφοι που είναι πιο περίεργα, πχ να διαβάζει κάποιος 1000 μεταβλητές και να υπολογίσει το μέσο όρο τους δίχως κάποια επανάληψη, αλλά και πάλι νομίζω αν είναι σωστή εν τέλει, σίγουρα θα υπάρχει τουλάχιστον προβληματισμός στο διορθωτή .. καλή ημέρα και καλή συνέχεια σε όλους

« Τελευταία τροποποίηση: 06 Ιούν 2020, 07:54:15 πμ από Λαμπράκης Μανώλης »

ApoAntonis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 134
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #47 στις: 06 Ιούν 2020, 08:15:36 πμ »
Ο αλγόριθμος ξέρουν τα παιδάκια πως πρέπει να είναι ο βέλτιστος δυνατός πάντα.

Που είναι γραμμένο ότι στις εξετάσεις οι λύσεις που δίνονται πρέπει να είναι βέλτιστες; Και σε ποιό μάθημα ισχύει κάτι τέτοιο;

Αν ισχύει αυτό,  πιο είναι το κριτήριο με το οποίο θα ελέγχονται οι λύσεις ως προς τον βαθμό που επιτυγχάνουν την βελτιστοποίηση;

Στο τσακ-μπαμ όλες οι ταξινομήσεις που εκτελούν συγκρίσεις οι οποίες είναι αχρείαστες  ως προς το ζητούμενο δεν θα πρέπει να βαθμολογούνται με το μέγιστο βαθμό.

Κατά προσωπική άποψη, όταν κάτι λείπει από την λύση που έχω μπροστά μου,
 συνήθως η αιτία είναι η αποτυχημένη προσπάθεια κατανόησης της εκφώνησης.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #48 στις: 06 Ιούν 2020, 04:43:41 μμ »
Μανώλη γεια και χαρά!
Κοίτα, δε μπορείς να βάλεις full βαθμολογία σε ένα ερώτημα που μπορεί να προσεγγιστεί με βρόχους ή σειριακά. Μπορείς να σπαταλήσεις το χρόνο του μαθητή θα μου πεις, οκ, και ξαναλέω, αν φάει 60 λεπτά να το γράψει με 200 μεταβλητές οκ δώστε του όλες τις μονάδες, δε κάνει διαφορά, την πάτησε ο μαθητής, έχασε 1/3 της ώρας σε ένα θέμα που λύνεται σε 3 λεπτά.
Δε λέω μηδένισε αυτόν που το έγραψε έτσι (χωρίς τις τελείτσες) αλλά δε θα πάρει ας πούμε 6 στα 6. Αν ήμουν διορθωτής κι είχα το ελεύθερο, θα έδινα 4/6 για κάτι τέτοιο. Το 5 και το 6 πάνε σε παιδιά που οι λύσεις πληρούν τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος, ένας εκ των οποίων είναι να ξέρουν πότε και που να χρησιμοποιούν βρόχους. ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ.
Η προσωπική μου γνώμη, για να μην έχουμε καμία παρεξήγηση, όπως και κάθε γνώμη του καθενός, δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΑ, αν υπάρχουν ρητές οδηγίες από το Υπουργείο.
Αν έχω ρητές οδηγίες από το Υπουργείο "Βάλε 100/100 σε όλους" κι ένας με βρίζει δίνοντας άλυτα θέματα, θα ακολουθήσω την οδηγία όσο κι αν δε θα μου αρέσει. Εντάξει; Δεν είναι θέμα τι μου αρέσει και τι όχι. Ποτέ δεν ήταν. :)
Οπότε το ερώτημα είναι:
  • ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ;
  • ΒΑΣΕΙ ΑΥΤΩΝ ΠΩΣ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;

Ο  evry έχει εμπειρία ως εξεταστής, σας είπε τη γνώμη του, πάλι δε σας άρεσε. Εγώ δε ξέρω παραπάνω να πω, πάω με τη κοινή λογική και διδάσκω με τη κοινή λογική το μάθημα.

Σε ποιο άλλο μάθημα θέλει "βέλτιστη" λύση;
Στα Μαθηματικά αρχικά, αν δώσεις σωστό αποτέλεσμα μέσω Λαμίας ας πούμε.
Αν λύνεται κάτι σε 1 γραμμή και του άλλου του πάρει 2 κόλλες αναφοράς, ας πούμε, εμπίπτει στα όσα προείπα.

Όσο πιο βέλτιστος είναι ο αλγόριθμος (στα πλαίσια της διδακτέας ύλης, τόσο το καλύτερο).
Δεν έχω υπάρξει στη ζωή μου διορθωτής Πανελληνίων, αλλά από όσα έχω ακούσει από διορθωτές, δε θα έβαζαν με τη καμία full βαθμολογία σε ένα παιδί που για 100 μεταβλητές που ζητά το σύνολό τους δε βάζει βρόχο να τις διαβάσει. Λυπάμαι αν δυσαρεστώ κάποιους κι αν αυτό που λέω δεν είναι αυτό που θέλετε να ακούσετε, αλλά αυτό μου έχουν πει, αυτό μοιράζομαι. Όσο καλύτερος ο αλγόριθμος τόσο το καλύτερο. Οκ ας μην είναι ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ο βέλτιστος, αλλά τουλάχιστο ας πληροί κάποια standards.
Τώρα το ποια είναι αυτά, έχει να κάνει με τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος, που μπορείτε να ανατρέξετε στο Αναλυτικό πρόγραμμα να τους δείτε, ή σε κάποιο ΦΕΚ.
Εγώ στα δικά μου παιδιά που προετοιμάζονται για Γ Λυκείου, διδάσκω το πού να χρησιμοποιούν βρόχους ώστε να μη χάνουν 60 λεπτά γράφοντας 200 μεταβλητές. Σε τι ακριβώς διαφωνούμε;  :)


"Στο τσακ-μπαμ όλες οι ταξινομήσεις που εκτελούν συγκρίσεις οι οποίες είναι αχρείαστες  ως προς το ζητούμενο δεν θα πρέπει να βαθμολογούνται με το μέγιστο βαθμό."
Αν χρειάζονται στη ταξινόμηση κι η ταξινόμηση χρειάζεται στο ζητούμενο, δεν υπάρχει θέμα. Αν η ταξινόμηση είναι υλοποιημένη άθλια, τότε ίσως πρέπει να κόψεις. Αν είναι μέτρια, τότε οκ. Θέλω να πω...
Αν έχεις πίνακα 100 στοιχείων, δε θα τα βάλεις σε 100 μεταβλητές και θα κάνεις δε ξέρω κι εγώ πόσες συγκίσεις μεταξύ τους σε 40 φύλλα χαρτί για να κάνεις ταξινόμηση. Γνωρίζεις αλγόριθμο. Τον έκανες με κάνα δυο ακόμα μεταβλητές. Εντάξει σιγά. Μη κόψεις εκεί. ΑΛΛΑ! Αν του πάρει 40 σελίδες, ε με συγχωρείς, έχει πια νόημα να το συζητάμε;;;

Για το θέμα Μαθηματικών που με Bolzano βγαίνει σε 3 γραμμές, αν το έγραφες δυόμισι σελίδες κι έπαιρνε 10 μόρια άντε να πέσει στα 9. Κι αυτό γιατί είναι Μαθηματικά. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ μαθησιακοί στόχοι και διαφορετικοί μεταγνωστικοί στόχοι από τη Πληροφορική.

"Εγώ πάντως αυτό λέω. Δεν μου αρέσει, σε σχολείο ή σε φροντιστήριο όχι μόνο θα έκοβα, θα το έσφαζα και θα τσακωνόμουν, αλλά αν διορθώνω σε πανελλήνιες θα το πάρω σωστό."

Μα στο φροντιστήριο θα "σφάξεις" ακριβώς για να μη το κάνει έτσι στις Πανελλήνιες.  Δε καταλαβαίνω τη λογική εδώ. Στη τελική, αν ήταν τόσο χαλαρά τα πράγματα στις Πανελλήνιες, δε θα υπήρχαν τα φροντιστήρια.


"Δεν υπάρχει δίκιο ή άδικο, υπάρχει σωστό και λάθος. "
Διαφωνώ έντονα. Υπάρχει δίκαιο κι άδικο, επειδή υπάρχει σωστό και λάθος. Κι επειδή έχουν αποχρώσεις του γκρί τα μεν, έχουν και τα δε.

"Θεωρήστε ότι σε έναν εικονικό κόσμο, εσύ το βαθμολογείς με 5/10 και εγώ με 10/10 και εσένα σε πάει στο δικαστήριο. Πόσο σίγουρος είσαι ότι θα αθωωθείς;"
Δε μπορώ να απαντώ σε υποθετικές ερωτήσεις. Ωστόσο θα κάνω μία εξαίρεση.
Επί προσωπικού; 100% σίγουρος. Θα είχα ακολουθήσει by the book ΟΛΕΣ τις οδηγίες κι η βαθμολογία θα ήταν απόλυτα αξιοκρατική, βάσει των κριτηρίων του Υπουργείου. Αυτή η απάντηση δεν υποστηρίζει ούτε πάει ενάντια στο ένα ή το άλλο επιχείρημα. Αυτόματα υποθέτει όμως πως εσύ έβαλες άδικα 100%. Τι να σου κάνω όμως, βρήκες άτομο να ρωτήσεις υποθετική ερώτηση...  :D :D :D


" Ας βάλει 1000 στοιχεία να μην υπάρχει περίπτωση να γίνει αυτό. Ας βάλει, όποιος κάποιος προανέφερε, τη φράση "να διαβάζει επαναληπτικά 100 στοιχεία", υπάρχουν τρόποι."
Α! Αυτό είναι το θέμα τόση ώρα; Ναι οκ! Μαζί σου. Αλλά δες το πάλι. Στην ίδια λογική με αυτό που λέω πέφτει, με τη μόνη διαφορά, πως δε θα γράψει τίποτα άλλο και δε θα προλάβει να τελειώσει όλο το θέμα και θα ξεμείνει κι από σελίδες... απλά διογκώθηκε το φαινόμενο. Η ουσία είναι ίδια.


"Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ με την επιμονή μου στο θέμα αυτό, δεν επανέρχομαι εκ νέου, τοποθετήθηκα αρκετά νομίζω. "
Εγώ τουλάχιστο δε σε παρεξηγώ καθόλου, κι ας υπάρχει λίγη ένταση, συζήτηση κάνουμε και μου αρέσει να ανταλλάζουμε απόψεις επί του μαθήματος. Κερδισμένοι βγαίνουμε κι οι δύο, αν θες επανέρχεσαι. :)  >:D (τσιγκλάω αν θες κιόλας ωστόσο τίποτα από όσα γράφω δεν έχουν στόχο να ενοχλήσουν)



"Συνάδελφοι, το μάθημα είναι Γενικού Λυκείου, είναι στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας & Πληροφορικής, με μοναδικό υπόβαθρο ένα μάθημα μονόωρο στη Β΄ Λυκείου,  και δεν έχουμε καν τα Πολυτεχνεία στις επιλογές μας.
Κάνουμε μία ΓΛΩΣΣΑ που δεν την ξέρει κανείς άλλος εκτός από εμάς."

Γι' αυτό το λόγο εγώ θέλω να αλλάξει το μάθημα σε κάτι σα Python3. Δε διαφωνώ ΚΑΘΟΛΟΥ μαζί σου εδώ.


"Οι άξονες που θέτετε στην βαθμολόγηση αφορούν άλλο μάθημα, άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, άλλο κόσμο."
Βασικά υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα... το οποίο όμως πρέπει επιτέλους να εκσυγχρονιστεί....


bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #49 στις: 06 Ιούν 2020, 06:38:53 μμ »
Να θέσω ένα ρεαλιστικό παράδειγμα γιατί ίσως η διαφωνία μας να μην είναι τόσο βαθιά, ή τουλάχιστον να καταντάει θεωρητική.

Θέμα Δ, Πανελλήνιες Ημερήσιου ΓΕΛ 2014, ερώτημα Δ4 (το πρώτο τμήμα του ερωτήματος), ο πίνακας των ιστοτόπων είναι 10 θέσεων.

Να διαβάζει το όνομα ενός ιστοτόπου.
Αν το όνομα αυτό δεν είναι ένα από τα δέκα ονόματα που έχουν δοθεί, να το ξαναζητά, μέχρι να δοθεί ένα από αυτά τα ονόματα.   
Μονάδες Χ

Μαθητής Α
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΟΣΟ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ βρέθηκε = Αληθής

Μαθητής Β
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΓΙΑ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων και χρήση μετρητή για το πόσες φορές εντοπίστηκε το όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ μετρητής > 0

Μαθητής Γ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
       ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΟΝ[1] = όνομα Η ΟΝ[2]=όνομα Η ΟΝ[3]=όνομα Η ΟΝ[4]=όνομα Η ΟΝ[5]=όνομα Η ΟΝ[6]=όνομα Η ΟΝ[7]= όνομα Η ΟΝ[8]=όνομα Η ΟΝ[9]=όνομα Η ΟΝ[10]=όνομα

Βαθμολογείστε τον κάθε μαθητή από [0 - Χ]


Υ.Γ. ευχαριστώ Γιώργο που μου έδωσες πάσα να συνεχίσω.... :D :D :D

ApoAntonis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 134
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #50 στις: 07 Ιούν 2020, 01:51:32 πμ »
Επειδή το πρόβλημα είναι καθαρά εξεταστικής βάσης, αυτό που λες εδώ...

Γι' αυτό το λόγο εγώ θέλω να αλλάξει το μάθημα σε κάτι σα Python3. Δε διαφωνώ ΚΑΘΟΛΟΥ μαζί σου εδώ.

θα μας φτιάξει ένα άλλο νήμα όπου θα συζητάμε αν είναι σωστό/δίκαιο/βέλτιστο
να εμφανίζονται λύσεις:
Κώδικας: [Επιλογή]
def Kapoia(x):
 while (x <> something):
    x = otidipote
    if x == allo_otidipote:
       return x



Για το θέμα Μαθηματικών που με Bolzano βγαίνει σε 3 γραμμές, αν το έγραφες δυόμισι σελίδες κι έπαιρνε 10 μόρια άντε να πέσει στα 9. Κι αυτό γιατί είναι Μαθηματικά. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ μαθησιακοί στόχοι και διαφορετικοί μεταγνωστικοί στόχοι από τη Πληροφορική.

Ξανααναφέρθηκες σε αυτό σε προηγούμενη απάντηση. Μιλάμε για τις εξετάσεις. Εφόσον είναι αποσυνδεδεμένες από το απολυτήριο
εξυπηρετούν τον εξής έναν στόχο: την κατάταξη των υποψηφίων. Δεν υπάρχουν μαθησιακοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Δεν έχουν αντικειμενικό σκοπό τον έλεγχο κατανόησης και εμπέδωσης των διδαγμένων. Συγχέεις την διδασκαλία του μαθήματος.
Όπως αντίστοιχα, εμείς "οι έξω" δεν διδάσκουμε εξυπηρετώντας τους σκοπούς του μαθήματος.
Διδάσκουμε με τον μοναδικό σκοπό: Γράψε 20 και ας μην καταλάβεις τίποτα. Για αυτό και όταν οι λύσεις βγαίνουν έξω από το τυποποιημένο πλαίσιο λέμε θα το γράψεις έτσι στις εξετάσεις. Άλλαξα θέμα, ας προσπαθήσω να επιστρέψω.

Συνήθως οι πιο μακρινοί δρόμοι επίλυσης των "τριών σελίδων", είτε είναι στην Φυσική, είτε στα Μαθηματικά είτε στην Πληροφορική θα εμπεριέχουν σιωπηλές παραδοχές που θα καθιστούν τις λύσεις αυτές μη λειτουργικές. Στο παράδειγμα που δίνει ο Envy, είναι οι τελίτσες όπως είπες.

Δεν υπάρχει βέλτιστο, γιατί δεν έχει οριστεί.
Το έγραψε ο bagelis (νομίζω) η παράθεση μεταβλητών έχει γρηγορότερη εκτέλεση από την χρήση επανάληψης. Το ξέρει αυτό ο μαθητής; Πιθανόν όχι, αλλά ούτε και ο διορθωτής γνωρίζει τι ξέρει ή τι δεν ξέρει ο εξεταζόμενος. Εκτιμήσεις κάνει.
Αυτό είναι το μόνο σημείο που διαφωνώ με την αρχική τοποθέτηση του Evry στο πρώτο παράδειγμα με την έλλειψη του επαναληπτικού βρόχου.
Φυσικά είναι απόλυτα θεμιτό και αποδεκτό, αν ως συντονιστής δώσει οδηγία να αφαιρούνται μονάδες σε αυτή την περίπτωση. Ακόμα και όλες.
Είναι δευτερογενές πρόβλημα συντονισμού των συντονιστών από εκεί και πέρα και εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο "πρόβλημα των εξετάσεων"
και όχι πρόβλημα του μαθήματος.
Όπως πρόβλημα είναι που αν γίνει λάθος προς τα πάνω, δεν υπάρχει τρόπος να διορθωθεί. Όπως επίσης πρόβλημα, του συστήματος ξαναλέω, είναι που αν κάποιος στην διόρθωση είναι σταθερά στο +12/-12 δεν τον πιάνει το σύστημα.
Το σημείο που διαφωνώ είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει. Συνηθέστατα, όταν η εκφώνιση αλλάξει σε
"να γραφεί επαναληπτικός βρόχος ο οποίος να κάνει κωλοτούμπες κτλ" (δηλαδή μορφή συνταγολόγιου) εκεί είναι πιο σπάνιο να μην γραφεί καθόλου η επανάληψη. Για αυτό και έγραψα προηγουμένως ότι το πρωταρχικό σημείο στο οποίο εντοπίζονται αποτυχίες είναι η κατανόηση κειμένου.

Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για βέλτιστες ή ιδανικές λύσεις, την στιγμή που διδάσκουμε πως αν η αναζήτηση γίνεται σπάνια χρησιμοποιείται η σειριακή αναζήτηση. Να μιλάμε για βέλτιστες λύσεις και καλές πρακτικές όταν το συμπληρωματικό υλικό που βγήκε φέτος μια ριμάδα εμφωλευμένη επιλογή δεν την απέφυγε σε κανένα παράδειγμα. Να μιλάμε για ενδεδειγμένες λύσεις όταν δεσμεύούμε μνήμη για μεταβλητές που εμφανίζονται μία μόνο φορά στην έξοδο, μην τυχόν και επιτρέψουμε έκφραση στην ΓΡΑΨΕ και στραβώσει κανείς στην διόρθωση.
Και κυρίως, για να επιμείνω λίγο ακόμα στις επαναληπτικές δομές, δεν έχει νόημα να μιλάμε για βέλτιστες λύσεις όταν η μη διακοπή βρόχων,
στο σημείο στο οποίο λαμβάνεται η απόφαση, δεν είναι προαπαιτούμενη.

Μιλάμε για ενδεδειγμένες λύσεις λοιπόν. Μια λύση η οποία δεν είναι ενδεδειγμένη, ανεξαρτήτως αντικειμένου, δεν μπορεί να έχει βαθμολογική ποινή ως τέτοια. Θα έχει απώλεια μονάδων αν δεν είναι σωστή και μέχρι εκεί.
Το τι κάνει ο εξεταζόμενος με τον χρόνο που έχει διαθέσιμο δεν είναι δουλειά του διορθωτή να το κρίνει. Έχουν σοβαρή και δύσκολη δουλειά
ειδικά φέτος που η ύλη κάνει άνοιξε κλείσε σαν ακορντεόν. Φαντάζομαι ότι η δουλειά των συντονιστών στην Πληροφορική θα είναι ακόμα δυσκολότερη και απαιτητική.

Γιώργο, ενώ γράφω προς όλους εδώ θα αναφερθώ σε 'σένα σαν να σε ξέρω στο πνεύμα ότι είναι καλό να διαφωνούμε. Η δική τους καλή δουλειά θα έχει καλό αντίκτυπο και για εμάς.

---------------
Η πιο δύσκολη περίπτωση από αυτές που παρέθεσε ο Evry ήταν
το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΣΙΜΠΟΛΟΓΩ_ΜΟΡΙΑ
(μάλλον) συμφωνώ με ότι γράφει ο Ακάλεστος, όμως και το σχόλιο του Evry μου δημιουργεί προβληματισμό γιατί θέλω να συμφωνήσω
και με αυτό.


soc_h

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 80
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #51 στις: 07 Ιούν 2020, 07:30:04 πμ »
...
Μαθητής Α
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΟΣΟ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ βρέθηκε = Αληθής

Μαθητής Β
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΓΙΑ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων και χρήση μετρητή για το πόσες φορές εντοπίστηκε το όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ μετρητής > 0

Μαθητής Γ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
       ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΟΝ[1] = όνομα Η ΟΝ[2]=όνομα Η ΟΝ[3]=όνομα Η ΟΝ[4]=όνομα Η ΟΝ[5]=όνομα Η ΟΝ[6]=όνομα Η ΟΝ[7]= όνομα Η ΟΝ[8]=όνομα Η ΟΝ[9]=όνομα Η ΟΝ[10]=όνομα

Βαθμολογείστε τον κάθε μαθητή από [0 - Χ]
...

X και οι 3. Όλα παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Σωκράτης

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #52 στις: 07 Ιούν 2020, 07:32:48 πμ »
Αντώνη, οι εξετάσεις Πανελληνίων ελέγχουν αν επιτεύκτηκαν και κατά πόσο μαθησιακοί στοχοι. Αυτό εννοούσα.
Ρε παιδιά οκ. Πιαστήκατε από τη ρημάδα τη λέξη "βέλτιστη". Ατυχής χρήση. Να το θέσω πιο κατάλληλη λύση; Πιο επιδέξια; Λύση που δείχνει πως έχεις καλύτερη γνώση κι έχουν επιτευκτεί οι μαθησιακοί στόχοι; Πώς θέλετε να το πω; Έβαλα τη λέξη βέλτιστη, χωρίς να σκεφτώ (κακώς) πως παραπέμπει στη τέλεια λύση, προσπαθώντας να περιγράψω έναν αξιόλογο αλγόριθμο έναντι ενός απαράδεκτου. Αλλά υπάρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια.

Το μάθημα πρέπει να γυρίσει σε κανονική γλώσσα προγραμματισμού, για τους λόγους που λες παρακάτω και να υπάρξει σωστός σχεδιασμός προφανώς, ώστε να μη βγεί αντίστοιχο νήμα. Η ΓΛΩΣΣΑ δε βοηθά όμως, υπάρχουν σχετικά νήματα που τα συζητάμε αυτά, δε θα επαναλάβω όσα λέω εκεί.


"Το τι κάνει ο εξεταζόμενος με τον χρόνο που έχει διαθέσιμο δεν είναι δουλειά του διορθωτή να το κρίνει."
Προφανώς;; Πότε είπα εγώ κάτι αντίθετο;
Αυτό που λέω είναι πως χάνοντας χρόνο εκεί, δε θα προλάβει να γράψει άλλα. Αυτό έλεγα. Εννοώ μοιραία δε θα τα πάει καλά, οπότε τι το συζητάμε, καταντά θεωρητική κουβέντα. :)

Προφανώς η δυσκολότερη περίπτωση είναι του evry. Προσπαθεί πολύ πετυχημένα να θίξει το θέμα του πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα.


ΒΑΓΓΕΛΗ:
Μη παρεξηγηθώ:
Θα βαθμολογούσα ανάλογα με τις οδηγίες του Υπουργείου.
ΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΠΩΣ ΚΡΙΝΩ ΕΓΩ, ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΔΗΛΑΔΗ...
τότε θα έκοβα πολύ λίγο από τη τρίτη επιλογή. Ελάχιστα όμως. Όταν σου δίνει πίνακα 10 στοιχείων, είναι σα να σε προκαλεί να το λύσεις όπως θες.

Τώρα... αν το Υπουργείο έλεγε όμως κάτι τύπου "λάβετε υπ όψιν θετικά τη χρήση βρόχου, αρνητικά την απουσία χρήσης αυτών"
το θέμα ίσως αλλάξει. Ίσως κόψεις παραπάνω στη τρίτη περίπτωση.

Ξέρεις, εσύ ή εγώ, τι θα πει το Υπουργείο στα σίγουρα; ΟΧΙ.
Ξέρεις όμως τους στόχους του μαθήματος και το πλαίσιο αυτού.
Ξέρεις την ύλη.
Από εκεί μπορεί κανείς να ξεκινήσει και να προετοιμάσει ένα παιδί για Πανελλήνιες κι όχι από προσωπική γνώμη του πώς είναι σωστό να βαθμολογεί ένας εξεταστής στις Πανελλήνιες.

Διδάσκω σε φροντιστήρια. ΔΕ με ενδιαφέρει το πόσο επιεικής θα είναι ένας εξεταστής. Ετοιμάζω τα παιδιά μου να αντιμετωπίσουν Κέρβερους, ώστε να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Αν πέσουν σε επιεική εξεταστή, τόσο το καλύτερο. Εγώ οφείλω να τα έχω προετοιμάσει έτσι ώστε να μη χάσουν μόρια από πουθενά. Με άλλα λόγια, ελπίζω στο καλύτερο, προετοιμάζω για το χειρότερο.

Οπότε το θέμα σε μία λύση για εμένα είναι:
  • Ξέρει ποιοι είναι οι βρόχοι ο εξεταζόμενος;
  • Ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά βρόχους (ανεξάρτητα του ποιους χρησιμοποιεί);
  • Ξέρει δομές επιλογής;
  • Να χρησιμοποιεί σωστά δομές επιλογής;
  • Γνωρίζει να δομεί μαθηματικές εκφράσεις ορθά;
  • Γνωρίζει να δομεί συγκριτικές εκφράσεις σωστά;
  • Γνωρίζει πώς να συνδυάζει όλα αυτά τα εργαλεία, για να δομήσει μία λύση;
  • Γνωρίζει το τρόπο να σπάει το πρόγραμμα σε υποπρόγραμμα;
  • Γνωρίζει να δομεί διαδικασίες;
  • Γνωρίζει να δομεί συναρτήσεις;
  • Γνωρίζει τις ενσωματωμένες συναρτήσεις;
  • Τους τελεστές DIV και MOD τους ξέρει πως να τους χρησιμοποιεί;
  • Ξέρει πώς να χρησιμοποιεί πίνακες;
  • Γνωρίζει πώς να υλοποιεί δομές δεδομένων;
  • Γνωρίζει πώς να κάνε εκσφαλμάτωση;
  • Γνωρίζει πώς να κάνει ταξινόμηση σε πίνακα, πολλαπλασιασμό a la Ρωσσικά κι άλλες τέτοιες έτοιμες συνταγές παπαγαλίας και μη;
  • Ξέρει να τεκμηριώνει σωστά κώδικα;
  • Ξέρει τι μεταβλητές να χρησιμοποιεί και που;
  • Ξέρει τον αυστηρό καθορισμό και συντακτικό των εντολών της επιλεγμένης γλώσσας προγραμματισμού;
  • Γνωρίζει ένα θεωρητικό υπόβαθρο σε κάποια θέματα Πληροφορικής και προγραμματισμού;
  • Σε ποιο επίπεδο έχει αναπτύξει αναλυτική σκέψη;
  • Σε ποιο επίπεδο έχει αναπτύξει σύνθετη σκέψη;

 Αυτά μου έρχονται κατά νου. Τώρα αν του χρειαστούν του παιδιού στις Πανελλήνιες ή όχι, δεν έχει τόση σημασία, επειδή πολύ απλά... ΟΦΕΙΛΩ να του τα διδάξω ΟΛΑ, αφού είναι όλα στα πλαίσια του μαθήματος. Κάνω λάθος;

gkatsion

  • Κατσιώνης Γιώργος - Καθηγητής ΠΕ19
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 149
  • Είμαστε επιστήμη και όχι δεξιότητα!
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #53 στις: 07 Ιούν 2020, 05:13:24 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι,
σας διάβασα προσεκτικά στο συγκεκριμένο θέμα και απλά να επιβεβαιώσω αυτά που σας γράφει και ο Ευριπίδης, μιας και έχουμε δουλέψει και μαζί, και έχει υπάρξει συντονιστής (και γ βαθμολογητής) όπως και εγώ στο μάθημα.

Δεν διορθώνουν όλα τα βαθμολογικά με τον ίδιο τρόπο, δεν βγάζουν τις ίδιες ενδεικτικές επιλύσεις (με πολλές μορφές), ούτε τον ίδιο καταμερισμό μορίων. Προσπαθούμε να είμαστε κοντά, και το σπάσιμο των μορίων του υπουργείου, στα υποερωτήματα, βοηθάει να τα μοιράσουμε με αρκετά όμοιο τρόπο.

Από εκεί και πέρα πάντα υπάρχει και η προσωπική γνώμη του βαθμολογητή, καλώς ή κακώς.
Καλώς : γιατί είμαστε σκεπτόμενοι άνθρωποι
Κακώς: γιατί όπως συζητάμε 25 με 40 άτομα μαζί και το 95% λέει συμφωνούμε έτσι δίνουμε τα μόρια, σε αυτό, ή  αυτό το λάθος, υπάρχουν κάποιοι, που λένε εγώ διαφωνώ και αν μου τύχει θα δώσω τόσα πιο πολλά ή τόσα πιο λίγα... δυστυχώς δεν υπάρχει γενικός κανόνας υπακοής... προσπαθούμε να συμφωνήσουμε το δυνατόν...

Σας τα γράφω όλα αυτά απλά για να βοηθήσω στην συζήτηση ότι δεν χρειάζεται να το ψάχνετε πολύ, γιατί ζωντανά στις πανελλήνιες (ειδικά την ημέρα των εξετάσεων, με τις εξετάσεις προφορικών, αλλά και μετά) είμαστε "γνωστοί και φίλοι" από ομάδες λυκείων όμορων περιοχών, και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε... οπότε σκεφτείτε πανελλαδικά, και ατομικά ο κάθε ένας..

Χαιρετισμούς, και καλές πανελλήνιες να έχουμε, χωρίς διφορούμενα θέματα.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

gkatsion

  • Κατσιώνης Γιώργος - Καθηγητής ΠΕ19
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 149
  • Είμαστε επιστήμη και όχι δεξιότητα!
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #54 στις: 07 Ιούν 2020, 05:28:38 μμ »
Για παράδειγμα δείτε το παρακάτω θέμα πανελληνίων, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι γινόταν στην διόρθωση του, και έδινε και 10 μόρια, αλλά ήταν απίστευτα ασαφές (όχι στα δικά μας μάτια), λόγω άθλιας εκφώνησης....

Β2.
Έστω μονοδιάστατος πίνακας Π[100], του οποίου τα στοιχεία περιέχουν τις λογικές τιμές ΑΛΗΘΗΣ και ΨΕΥΔΗΣ.
Να γραφεί τμήμα αλγορίθμου που χωρίς τη χρήση «αλγορίθμων ταξινόμησης» να τοποθετεί στις πρώτες θέσεις του πίνακα την τιμή ΑΛΗΘΗΣ και στις τελευταίες την τιμή ΨΕΥΔΗΣ.
(Μονάδες 10 )

Χαμός, παρότι εμείς καταλαβαίνουμε όλοι το ίδιο, και παρότι βοηθάει τον μαθητή να μην κάνει φυσαλίδα,
αφού οι λογικές τιμές δεν συγκρίνονται (μεγαλύτερο-μικρότερο), δεν λέει πουθενά με ΣΑΦΗ τρόπο ότι
θέλει στον τελικό πίνακα-αποτέλεσμα, να περιέχονται οι πρότερες τιμές του απλά με άλλη σειρά, αλλά όσες ήταν. Δείτε το προσεκτικά!! Δεν το λέει πουθενά !!! Δεν υπάρχει έκφραση (να τοποθετεί τις προηγούμενες τιμές, να τοποθετεί τις παλιές τιμές, να έχει τόσα αληθής και τόσα ψευδής όσα ο αρχικός, να διαχωρίζει τα αληθής και ψευδής του αρχικού πίνακα, κλπ, κλπ, κλπ)  ΤΙΠΟΤΑ!!

Απλά σας παραθέτω την παρακάτω λύση (που βρέθηκε σε γραπτά), και άλλος έδινε 0/10, και άλλος έδινε 10/10......!!!

 Π[1] <-- Αληθής
 Π[2] <-- Αληθής
 Π[99] <-- Ψευδής
 Π[100] <-- Ψευδής

ΣΟΚ!!!  ο παραπάνω κώδικας βάζει ""στις πρώτες θέσεις του πίνακα την τιμή ΑΛΗΘΗΣ και στις τελευταίες την τιμή ΨΕΥΔΗΣ."" όπως ζητάει η εκφώνηση ακριβώς!!! Ξαναλέω άλλο τι καταλαβαίνουμε ότι ΥΠΟΝΟΕΙ εμείς!!

Αυτά!! ...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #55 στις: 07 Ιούν 2020, 05:40:20 μμ »
Για παράδειγμα δείτε το παρακάτω θέμα πανελληνίων, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι γινόταν στην διόρθωση του, και έδινε και 10 μόρια, αλλά ήταν απίστευτα ασαφές (όχι στα δικά μας μάτια), λόγω άθλιας εκφώνησης....

Β2.
Έστω μονοδιάστατος πίνακας Π[100], του οποίου τα στοιχεία περιέχουν τις λογικές τιμές ΑΛΗΘΗΣ και ΨΕΥΔΗΣ.
Να γραφεί τμήμα αλγορίθμου που χωρίς τη χρήση «αλγορίθμων ταξινόμησης» να τοποθετεί στις πρώτες θέσεις του πίνακα την τιμή ΑΛΗΘΗΣ και στις τελευταίες την τιμή ΨΕΥΔΗΣ.
(Μονάδες 10 )

Χαμός, παρότι εμείς καταλαβαίνουμε όλοι το ίδιο, και παρότι βοηθάει τον μαθητή να μην κάνει φυσαλίδα,
αφού οι λογικές τιμές δεν συγκρίνονται (μεγαλύτερο-μικρότερο), δεν λέει πουθενά με ΣΑΦΗ τρόπο ότι
θέλει στον τελικό πίνακα-αποτέλεσμα, να περιέχονται οι πρότερες τιμές του απλά με άλλη σειρά, αλλά όσες ήταν. Δείτε το προσεκτικά!! Δεν το λέει πουθενά !!! Δεν υπάρχει έκφραση (να τοποθετεί τις προηγούμενες τιμές, να τοποθετεί τις παλιές τιμές, να έχει τόσα αληθής και τόσα ψευδής όσα ο αρχικός, να διαχωρίζει τα αληθής και ψευδής του αρχικού πίνακα, κλπ, κλπ, κλπ)  ΤΙΠΟΤΑ!!

Απλά σας παραθέτω την παρακάτω λύση (που βρέθηκε σε γραπτά), και άλλος έδινε 0/10, και άλλος έδινε 10/10......!!!

 Π[1] <-- Αληθής
 Π[2] <-- Αληθής
 Π[99] <-- Ψευδής
 Π[100] <-- Ψευδής

ΣΟΚ!!!  ο παραπάνω κώδικας βάζει ""στις πρώτες θέσεις του πίνακα την τιμή ΑΛΗΘΗΣ και στις τελευταίες την τιμή ΨΕΥΔΗΣ."" όπως ζητάει η εκφώνηση ακριβώς!!! Ξαναλέω άλλο τι καταλαβαίνουμε ότι ΥΠΟΝΟΕΙ εμείς!!

Αυτά!! ...

Απίστευτο. Απλά απίστευτο.
Κατ αρχάς ευχαριστώ για την απάντησή σας και για το φως που ρίξατε στο θέμα. Το Β2 του 2018 πώς το αντιμετώπισε το Εξεταστικό σας Κέντρο, θυμάστε; Θυμίζω, είναι αυτό με το αδόμητο διάγραμμα ροής.

gkatsion

  • Κατσιώνης Γιώργος - Καθηγητής ΠΕ19
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 149
  • Είμαστε επιστήμη και όχι δεξιότητα!
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #56 στις: 07 Ιούν 2020, 05:47:53 μμ »
Το 2018 ήμουν συντονιστής και μαζί με τον συνάδελφο συντονιστή και την ομάδα διορθωτών είχαμε αποφασίσει κατά πλειοψηφία, τα παρακάτω:

Β2)
   Διάβασε Σ
   Διάβασε Α
   Όσο Α<>0 επανάλαβε
         Σ←Σ+Α
         Διάβασε Α
   Τέλος_επανάληψης
   Εμφάνισε Σ
         (10 μ)

Προσοχή:   Εάν υπάρχει λύση με Μέχρις_ότου και δεν έχει ΑΝ αφαιρούμε 2 μόρια,
                  αν έχει και ΑΝ τότε αφαιρούμε 1 μόριο.


Υ.Γ. φυσικά υπήρξαν συνάδελφοι, 2-3 που υποστήριζαν ότι δεν θα αφαιρούν καθόλου... δεν βγάζεις 100% άκρη
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #57 στις: 07 Ιούν 2020, 05:55:54 μμ »
Καταλαβαίνω και συμφωνώ μαζί σας, ότι δε βγαίνει άκρη.

Το ερώτημα είναι το εξής:
Αν κάποιο παιδί απαντούσε

"Το διάγραμμα ροής είναι αδύνατο να κωδικοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ αντίστοιχο τμήμα προγράμματος που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων)."

παίρνει 10 ή 0;

Θέλω να πω, αν πάρουμε οποιαδήποτε λύση, καταλήγουμε έτσι κι αλλιώς σε διαφορετικό διάγραμμα ροής, τα ξέρετε αυτά ήδη προφανώς.

Με στενοχώρησε πολύ αυτό το θέμα για να είμαι ειλικρινής.
Οπότε εύχομαι κι εγώ ότι ευχηθήκατε ακριβώς!


gkatsion

  • Κατσιώνης Γιώργος - Καθηγητής ΠΕ19
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 149
  • Είμαστε επιστήμη και όχι δεξιότητα!
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #58 στις: 07 Ιούν 2020, 06:06:11 μμ »
Αν κάποιο παιδί απαντούσε
"Το διάγραμμα ροής είναι αδύνατο να κωδικοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ αντίστοιχο τμήμα προγράμματος που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων)."
παίρνει 10 ή 0;

Δεν τέθηκε τέτοιο ζήτημα, εδώ είμαστε μάλλον 99,9% στο 0/10.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #59 στις: 07 Ιούν 2020, 06:56:44 μμ »
Ευχαριστώ για τη διαλεύκανση αυτού του σημείου.
Σας είμαι υπόχρεος, έμαθα κάτι νέο, για το πως γίνονται οι βαθμολογήσεις. :)