Αποστολέας Θέμα: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων  (Αναγνώστηκε 2509 φορές)

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 824
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #30 στις: 04 Ιούν 2020, 10:17:23 πμ »
@ Μανόλης Λαμπράκης
Αυτό το υπέρ του μαθητή σκέψου λίγο υπέρ ποιου μαθητή είναι. Σίγουρα δεν είναι υπέρ αυτού που θα χάσει μια σχολή για λίγα μόρια επειδή κάποιος άλλος βαθμολογήθηκε πιο ευνοϊκά και του πήρε τη θέση.

αυτό προσπάθησα να εξηγήσω, οι δύο μαθητές του παραδείγματος, ο ένας έλυσε 20/20 το θέμα και ο άλλος 19,75/20 το θέμα, και του έδωσα 20/20 γιατί στα δικά μου μάτια είναι το ίδιο .. δεν αναφέρομαι προφανώς σε βαθμολογίες 90/100 και το ίδιο γραπτό με 80/100 λόγω αυστηρής βαθμολόγησης.. όπως και να χει μόνος μου ανέφερα πως υπάρχει αυτό το πρόβλημα, τώρα υποθέτω θα υπάρχουν διάφορες απόψεις .. αν διόρθωνα πανελλήνιες τότε σίγουρα θα έπρεπε να ήμουν πολύ πιο προσεχτικός ..

στο παράδειγμα μου πάντως οι δύο μαθητές του παραδείγματος θα έγραφαν 100/100 και 99,75/100 (άρα υποθέτω 100/100 ??? αλήθεια αν κάποιος θέλει να κόψει 0.5 θα βάλει 100 τελικά άραγε ??) οπότε δεν θα είχαν πρόβλημα στις σχολές τους, ίσως να έκαναν και παρέα  :angel: >:D :laugh:

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 151
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #31 στις: 04 Ιούν 2020, 01:41:30 μμ »
έστω το ακόλουθο:

Το γήπεδο Περιβολίων όπου αγωνίζεται ως γηπεδούχος η ομάδα του ΑΟΧ, χωρίζεται σε 12
θύρες, κάθε μία από τις οποίες μπορεί να φιλοξενήσει το πολύ 360 φιλάθλους. Στη διάρκεια
της σεζόν ο ΑΟΧ αγωνίστηκε στο γήπεδο αυτό κόντρα σε 15 αντιπάλους. Να γράψετε
πρόγραμμα όπου:
1. θα περιλαμβάνεται τμήμα δηλώσεων (02/20)
2. θα καταχωρούνται σε κατάλληλους πίνακες:
  1. τα ονόματα των αντιπάλων του ΑΟΧ στους 15 αγώνες που έπαιξε (02/20)
  2. ο αριθμός των φιλάθλων που φιλοξενήθηκαν στην κάθε θύρα και σε κάθε αγώνα,
ελέγχοντας την εγκυρότητα της καταχώρησης (03/20)
3. θα υπολογίζονται και θα εμφανίζονται τα ακόλουθα:
  1. σε πόσους αγώνες έμεινε κενή η κάθε θύρα (03/20)
  2. ποιά είναι τα ονόματα των 5 αντιπάλων, ενάντια στους οποίους ο ΑΟΧ
συγκέντρωσε τους περισσότερους φιλάθλους στο γήπεδο (05/20)
  3. το ποσοστό των θυρών οι οποίες ήταν κατά τουλάχιστον 75% πλήρεις στον αγώνα
κόντρα στον Εργοτέλη, αν ο Εργοτέλης ήταν ένας από τους αντιπάλους,
διαφορετικά θα εμφανίσει κατάλληλο μήνυμα (05/20)



για να απαντήσει ο μαθητής Α το 3.2. βρίσκει τους συνολικούς φιλάθλους ανά αγώνα, κάνει την ταξινόμηση των μονοδιάστατων πινάκων, μού εμφανίζει αυτά που πρέπει, απαντάει τέλος πάντων σωστά
όμως δεν έκανε αντιμεταθέσεις στον δισδιάστατο (ή κάτι άλλο ίσως)
στο 3.3. κάνει την αναζήτηση, βρίσκει τον Εργοτέλη στο μονοδιάστατο, μου βρίσκει το ποσοστό, επεξεργαζόμενος τα στοιχεία του δισδιάστατου, που όμως δεν είναι του Εργοτέλη...


έστω ότι τη σειρά των ερωτημάτων την έχω έτσι από δική μου αβλεψία, και όχι για να πέσουν στην παγίδα και να τους την υπογραμμίσω... άρα, στον παραπάνω μαθητή, η πρόθεσή μου είναι να δώσω όλες τις μονάδες

μπορεί όμως να υπάρξει και ο μαθητής Β, ο οποίος θα διακρίνει την «παγίδα» και θα λύσει το 3.3 πριν λύσει το 3.2.

αλλά πιθανόν να υπάρξει και ο μαθητής Γ, ο οποίος θα διακρίνει την «παγίδα», λύνει τα ερωτήματα με τη σειρά που τα έθεσα, και στη λύση του 3.2. κάνει αντιμεταθέσεις και στον δισδιάστατο...

ποιός παίρνει όλα τα μόρια;

κι αν η αβλεψία δεν είναι αβλεψία, αλλά παγίδα, ΟΚ, ο μαθητής Α έπεσε μέσα, αλλά ο Β και ο Γ που δεν έπεσαν, βαθμολογούνται το ίδιο;

ApoAntonis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 122
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #32 στις: 04 Ιούν 2020, 01:58:10 μμ »
Σε αυτή την εκφώνηση, η ταξινόμηση δεν απαιτείται
επομένως αυτός που θα ταξινομήσει πρέπει να προσέξει.



epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 151
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #33 στις: 04 Ιούν 2020, 03:04:49 μμ »
το 3.2. θα το έλυνες χωρίς ταξινόμηση;

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #34 στις: 04 Ιούν 2020, 03:54:43 μμ »
Για το παράδειγμα με το θέμα του 2011 και εγώ θα έδινα 5-6 μονάδες.

Γ1: 1/2 Έχει το διάβασε αλλά όχι σε σωστή θέση
Γ2: 2/5 Έχει τον αλγόριθμο υπολογισμού μεγίστου αλλά σε λάθος θέση και λείπει η εμφάνιση
Γ3: 2/4 Έχει το ΜΟ, έχει τη δομή επιλογής και την εμφάνιση, λείπει η σωστή συνθήκη και δεν είναι σε σωστή θέση
Γ4: 0/4 Δεν υπάρχει
Γ5: 1/5 Υπάρχει μία εμφάνιση, χωρίς τίποτα άλλο

Σύνολο 6 και επειδή το σύνολο δεν είναι καλό μπορεί στο τελικό καλιμπράρισμα 5, άρα evry  μου συμφωνούμε τελικά  ::) ::) ::) ::)


Για το παράδειγμα του epsilonXi η γνώμη μου είναι
Μαθητής Α: Χάνει μία - δύο μονάδες από τις πέντε του ερωτήματος 3 γιατί δεν εργάζεται σωστά με τον Εργοτέλη
Μαθητής Β: Είναι σωστό άρα δεν χάνει τίποτα
Μαθητής Γ: Είναι σωστό άρα δεν χάνει τίποτα
Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε την λύση, αφού το πρόγραμμα δουλεύει και στον Β και στον Γ πως να κόψεις;

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3513
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #35 στις: 04 Ιούν 2020, 06:14:02 μμ »
Για το παράδειγμα με το θέμα του 2011 και εγώ θα έδινα 5-6 μονάδες.

Γ1: 1/2 Έχει το διάβασε αλλά όχι σε σωστή θέση
Γ2: 2/5 Έχει τον αλγόριθμο υπολογισμού μεγίστου αλλά σε λάθος θέση και λείπει η εμφάνιση
Γ3: 2/4 Έχει το ΜΟ, έχει τη δομή επιλογής και την εμφάνιση, λείπει η σωστή συνθήκη και δεν είναι σε σωστή θέση
Γ4: 0/4 Δεν υπάρχει
Γ5: 1/5 Υπάρχει μία εμφάνιση, χωρίς τίποτα άλλο

Σύνολο 6 και επειδή το σύνολο δεν είναι καλό μπορεί στο τελικό καλιμπράρισμα 5, άρα evry  μου συμφωνούμε τελικά  ::) ::) ::) ::)
Ναι συμφωνούμε (είπα να ξεκινήσω με κάτι που θα συμφωνήσουμε  :D) αλλά για να σε δω στα παρακάτω:

Θέμα 1
Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο
1) Να διαβάζει τους βαθμούς και τα ονόματα μαθητών μέχρι να δοθεί ως όνομα το κενό
                                                                                                  4 μονάδες
2) Να εμφανίζει τον μέσο όρο των μαθητών
                                                                                                  6 μονάδες
3) Να εμφανίζει το όνομα του μαθητή με τον μεγαλύτερο βαθμό
                                                                                                  6 μονάδες
4) Να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που έχουν πάνω από 16
                                                                                                  4 μονάδες
και δίνω δυο απαντήσεις μαθητών.
Πρώτα του μαθητή που έχει μάθει απέξω αλγορίθμους αλλά δεν έχει καταλάβει τίποτα
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΛΩ_ΜΟΡΙΑ
  2.  
  3. ΑΡΧΗ
  4.    
  5.    Σ <- 0  
  6.    ΜΑΧ <- -1
  7.    ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
  8.    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ, ΒΑΘ
  9.    ΑΝ ΒΑΘ>16 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ ΟΝ
  10.    Σ<- Σ + ΒΑΘ
  11.    ΑΝ ΒΑΘ>ΜΑΧ ΤΟΤΕ ΜΑΧ<- ΒΑΘ
  12.  
  13.   ΜΟ <- ΒΑΘ/Ν
  14.  
  15.   ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ, ΜΟ
  16.  
  17. ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  18.  
Να ξέρετε τέτοιες λύσεις βλέπουμε συχνά.

Δίνω μια άλλη λύση του μαθητή-φιλόσοφου  αλλά τώρα έχω αλλάξει το 1ο ερώτημα σε

1. Να διαβάζει τους βαθμούς και τα ονόματα 100 μαθητών.

Εδώ να σας δω! Πρέπει να πάρει τα δυο πρώτα ερωτήματα?
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
  2.  
  3. ΑΡΧΗ
  4.         ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[1],ΒΑΘ[1], ΟΝ[2],ΒΑΘ[2],......,ΟΝ[100],ΒΑΘ[100]
  5.         ΜΟ <- (ΒΑΘ[1] + ΒΑΘ[2] + .... + ΒΑΘ[100])/100
  6.         ΓΡΑΨΕ ΜΟ
  7.        
  8. ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  9.  

Παράθεση
Για το παράδειγμα του epsilonXi η γνώμη μου είναι
Μαθητής Α: Χάνει μία - δύο μονάδες από τις πέντε του ερωτήματος 3 γιατί δεν εργάζεται σωστά με τον Εργοτέλη
Μαθητής Β: Είναι σωστό άρα δεν χάνει τίποτα
Μαθητής Γ: Είναι σωστό άρα δεν χάνει τίποτα
Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε την λύση, αφού το πρόγραμμα δουλεύει και στον Β και στον Γ πως να κόψεις;
Συμφωνώ, Β και Γ παίρνουν τα ίδια, γιατί μπορούν να απαντήσουν στα ερωτήματα με διαφορετική σειρά.
Ο Α θα χάσει 2 μονάδες (1 είναι λίγο , 3 είναι πολύ)
« Τελευταία τροποποίηση: 05 Ιούν 2020, 10:05:48 πμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #36 στις: 04 Ιούν 2020, 09:33:50 μμ »

Πρώτα του μαθητή που έχει μάθει απέξω αλγορίθμους αλλά δεν έχει καταλάβει τίποτα

Να ξέρετε τέτοιες λύσεις βλέπουμε συχνά.

Γιατί αυτός ο μαθητής δεν έχει καταλάβει τίποτα και έχει μάθει απέξω αλγορίθμους;
Δεν θα μπορούσε να είναι ένας μαθητής που ξέχασε να βάλει την επανάληψη;

Προσωπικά δεν έχω δει ποτέ τέτοιες λύσεις τα χρόνια που ήμουν βαθμολογητής.
Ο μαθητής που, παπαγαλία ή όχι, ξέρει να γράφει το παραπάνω, ξέρει να βάζει και μία επανάληψη επίσης παπαγαλία ή όχι.

Αν μου πεις ένα πράγμα του τύπου
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
   κάνω τη δουλειά που κανονικά ήθελε να μπει μέσα στην όσο
Τέλος_Επανάληψης

αυτό ναι, το βλέπουμε συχνά, και αυτό είναι πράγματι σπαζοκεφαλιά για το πως να διορθωθεί αντικειμενικά.


giannakos

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 10
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #37 στις: 05 Ιούν 2020, 01:24:30 πμ »
Εδώ να σας δω! Πρέπει να πάρει τα δυο πρώτα ερωτήματα?
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
  2.  
  3. ΑΡΧΗ
  4.         ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[1],ΒΑΘ[1], ΟΝ[2],ΒΑΘ[2],......,ΟΝ[100],ΒΑΘ[100]
  5.         ΜΟ <- (ΒΑΘ[1], ΒΑΘ[2] + .... ΒΑΘ[100])/100
  6.         ΓΡΑΨΕ ΜΟ
  7.        
  8. ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  9.  

Για μένα πρέπει να πάρει τις μονάδες γιατί κάνει αυτό που λέει η εκφώνηση. (Αν εξαιρέσουμε το , που βρίσκεται μετά το ΒΑΘ[1], που θεωρώ ότι είναι λάθος κατά την πληκτρολόγηση).
Αν ο θεματοδότης ήθελε να γίνει υποχρεωτικά με επαναληπτική διαδικασία ας έγραφε: "Να διαβάζει επαναληπτικά τα ονόματα και τους βαθμούς...."

Το σίγουρο όμως είναι ότι αν επιλέξει κάτι τέτοιο, θα χάσει τόσο χρόνο που πιθανό είναι να μην προλάβει άλλα ερωτήματα!!!!  :D :D :D :D


evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3513
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #38 στις: 05 Ιούν 2020, 10:05:24 πμ »
Για μένα πρέπει να πάρει τις μονάδες γιατί κάνει αυτό που λέει η εκφώνηση. (Αν εξαιρέσουμε το , που βρίσκεται μετά το ΒΑΘ[1], που θεωρώ ότι είναι λάθος κατά την πληκτρολόγηση).
χαχα μου ξέφυγε, θα το διορθώσω, αλλά δεν νομίζω ότι καταλάβατε τι εννοώ. Προφανώς αν ο μαθητής γράψει 100 βαθμούς τα παίρνει όλα.
Το ερώτημα είναι αν δώσει τη λύση ακριβώς έτσι, με τις τελείες τι κάνουμε?
Κάποιοι θα του το δώσουν όλο και κάποιοι θα το κόψουν όλο (από εμπειρία το λέω)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 279
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #39 στις: 05 Ιούν 2020, 10:23:26 πμ »
Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ δεν επιτρέπει τελείτσες. Αν βαριέται να γράφει, υπάρχει η ΓΙΑ.
Αν μου έγραφε και τα εκατό, θα έδινα κάτι, όχι όλο το βαθμό, αλλά θα έδινα ένα 60% ίσως κι 80% αν έβρισκε σωστά και το μέσο όρο κι όλα τα άλλα. Θα θεωρούσα πως έχασε χρόνο γιατί δε σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ, οπότε ήδη έχει φάει penalty από μόνος του.
Με τελείτσες, θα το έκοβα. Είναι αυθαίρετη προτοβουλία του κι άδικο προς τους άλλους μαθητές. Και θα έβαζα max 80% γιατί θα αξίζει το 100% ο μαθητής που βάζει τη ΓΙΑ.

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3302
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #40 στις: 05 Ιούν 2020, 11:17:48 πμ »
Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ δεν επιτρέπει τελείτσες.

ΕΠΙΛΕΞΕ
Περίπτωση 0..100

 :o :D 8) :o :D

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #41 στις: 05 Ιούν 2020, 02:17:27 μμ »
Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ δεν επιτρέπει τελείτσες. Αν βαριέται να γράφει, υπάρχει η ΓΙΑ.
Αν μου έγραφε και τα εκατό, θα έδινα κάτι, όχι όλο το βαθμό, αλλά θα έδινα ένα 60% ίσως κι 80% αν έβρισκε σωστά και το μέσο όρο κι όλα τα άλλα. Θα θεωρούσα πως έχασε χρόνο γιατί δε σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ, οπότε ήδη έχει φάει penalty από μόνος του.
Με τελείτσες, θα το έκοβα. Είναι αυθαίρετη προτοβουλία του κι άδικο προς τους άλλους μαθητές. Και θα έβαζα max 80% γιατί θα αξίζει το 100% ο μαθητής που βάζει τη ΓΙΑ.

Η βασική μου διαφωνία με αρκετούς περιγράφεται ακριβώς εδώ, αν ο μαθητής διαβάσει και τους 100 πως θα κόψεις; Επειδή δεν σου αρέσει η λύση;
Ότι τρέχει και παράγει σωστά αποτελέσματα δεν είναι σωστό 100% ?

Προφανώς δεν το συμπαθείς, προφανώς σε διαγώνισμα σχολείου ή φροντιστηρίου θα το κόψεις όλο για να μάθει ο μαθητής σου, αλλά στις πανελλήνιες αφού το ερώτημα το απαντά πως θα κόψεις;

Με τελίτσες είναι λάθος, δεν δουλεύει, κόβεις όσο θες, ακόμα και όλο (εγώ θα του έδινα λίγο, ελάχιστο, 10%)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3513
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #42 στις: 05 Ιούν 2020, 02:34:26 μμ »
Ουσιαστικά δεν διαφέρει πολύ σε σχέση με αυτόν που θα τα γράψει όλα, και οι δυο βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο κατανόησης. Αυτός με τις τελίτσες εκανε συντακτικό λάθος, αλλά μέχρι εκεί. Γιατί ο ένας να πάρει 100/100 και ο άλλος 10/100 αφού δείχνουν το ίδιο επίπεδο κατανόησης;

Με τελίτσες είναι λάθος, δεν δουλεύει, κόβεις όσο θες, ακόμα και όλο (εγώ θα του έδινα λίγο, ελάχιστο, 10%)

Επίσης αν αντί για ΓΛΩΣΣΑ ζήταγε ψευδογλώσσα μπορείς να κόψεις τις τελίτσες?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #43 στις: 05 Ιούν 2020, 02:45:19 μμ »
Ουσιαστικά δεν διαφέρει πολύ σε σχέση με αυτόν που θα τα γράψει όλα, και οι δυο βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο κατανόησης. Αυτός με τις τελίτσες εκανε συντακτικό λάθος, αλλά μέχρι εκεί. Γιατί ο ένας να πάρει 100/100 και ο άλλος 10/100 αφού δείχνουν το ίδιο επίπεδο κατανόησης;

Νομίζω ότι η ρίζα της διαφωνίας μας είναι ακριβώς αυτή.
Η θέση μου είναι ότι ο βαθμολογητής έχει υποχρέωση να κρίνει αυτό που είναι γραμμένο σε σχέση με το ζητούμενο από την εκφώνηση που τέθηκε από τον θεματοδότη.

Εσύ, αν καταλαβαίνω καλά, λες ότι ο βαθμολογητής έχει υποχρέωση να εξετάσει πίσω και πέρα από τις γραμμές την κατανόηση του μαθητή.

Η άποψή μου είναι αυτό είναι επικίνδυνο, ανοίγει όλες τις παλιές κουβέντες του τύπου ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ με ΟΣΟ ή με ΓΙΑ, ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ολόκληρου του πίνακα ή του τμήματος που θέλω, πολυπλοκότητα (που μπήκε και βγήκε, χαχαχαχα) κ.τ.λ.

Πιστεύω ότι:
Ο θεματοδότης είναι αρμόδιος να φτιάξει ένα όσο το δυνατόν πιο κατάλληλο θέμα για να επιτευχθεί ο ζητούμενος σκοπός.
Ο βαθμολογητής οφείλει να διορθώσει αυτό που βλέπει με βάση το διατυπωθέν ερώτημα.

Αν τα  μπλέξουμε αυτά τα δύο, είναι εύκολο να οδηγηθούμε σε αυθαιρεσίες...

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 279
Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Απάντηση #44 στις: 06 Ιούν 2020, 12:19:38 πμ »
ΕΠΙΛΕΞΕ
Περίπτωση 0..100

 :o :D 8) :o :D

Το δέχομαι! Πολύ καλό και χιουμοριστικό!  :D :D :D ;D
Αλλά εδώ μιλάμε για τελείτσες "τεμπελιάς".
Κι επιμένω! Ο καλός προγραμματιστής είναι ο "τεμπέλης" προγραμματιστής.
Κι ο "τεμπέλης" προγραμματιστής δε θέλει να γράφει πολλά. Θα χρησιμοποιήσει κατάλληλο βρόχο!   :D :D :D
Οξύμωρο: Εργατικός μαθητής στο προγραμματισμό, μαθαίνει πως να είναι "τεμπέλης" προγραμματιστής.




Η βασική μου διαφωνία με αρκετούς περιγράφεται ακριβώς εδώ, αν ο μαθητής διαβάσει και τους 100 πως θα κόψεις; Επειδή δεν σου αρέσει η λύση; Ότι τρέχει και παράγει σωστά αποτελέσματα δεν είναι σωστό 100% ?
Με τελίτσες είναι λάθος, δεν δουλεύει, κόβεις όσο θες, ακόμα και όλο (εγώ θα του έδινα λίγο, ελάχιστο, 10%)

Τι ακριβώς τρέχει από τις παρακάτω εντολές;
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[1],ΒΑΘ[1], ΟΝ[2],ΒΑΘ[2],......,ΟΝ[100],ΒΑΘ[100]
        ΜΟ <- (ΒΑΘ[1], ΒΑΘ[2] + .... ΒΑΘ[100])/100

ΑΥΤΕΣ οι εντολές ΔΕ τρέχουν. Δε κάνουμε μαθηματική απόδειξη εδώ.
Εγώ το έκρινα βλέποντας κυριολεκτικά αυτές τις εντολές ως έχουν.  :-\
Τώρα αν εννοούσατε να τα γράψει όλα ένα προς ένα και δε τα γράψατε εσεις, βάζοντας τελείτσες, τότε δε λειτούργησε καλά η μετάδοση της πληροφορίας που θέλατε να κάνετε.  :angel:

Τρέχει και παράγει αποτέλεσμα, αλλά δεν είναι 100% σωστό.
Δεν είναι μοναδικό κριτήριο αξιολόγησης να βγαίνει σωστό ένα αποτέλεσμα.
Αν κατά τύχη στα Μαθηματικά, με λάθος λύση, βγει σωστό αποτέλεσμα το παίρνουμε 100% σωστό;
Όχι.
Γιατί σε αυτό το μάθημα τότε;
100% σωστό είναι το βέλτιστο.
Πολλές οι σωστές λύσεις, αλλά αποδεκτές για 100% πολύ συγκεκριμένες.
Ο αλγόριθμος ξέρουν τα παιδάκια πως πρέπει να είναι ο βέλτιστος δυνατός πάντα.
Αλλιώς για αντιμετάθεση, ας χρησιμοποιήσω 10000000 βοηθητικές μεταβλητές, κι ας δουλέψει σωστά στο τέλος. Αυτό τι σημαίνει; Θα πάρω 100%;

Δηλαδή:

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Ψ
Ζ <- Χ
Χ <- Ψ
Ψ <- Ζ


έναντι:

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Ψ
Ζ <- Χ
Η <- Ζ
Θ <- Η
Ι <- Θ
Κ <- Ι
Χ <- Ψ
Ψ <- Κ

Και τα δύο καταφέρνουν αντιμετάθεση. Να τα βαθμολογήσουμε το ίδιο; Αυτό λέτε;

Με τελείτσες δίνω μόνο για τη σωστή εντολή.
Χωρίς τελείτσες... όσο κι αν του δώσεις, χαράμισε μία ώρα από το διαγώνισμα στο να κάνει αυτό το πράγμα που είναι σχεδιασμένο να του πάρει 3 λεπτά. Δεν έχει σημασία πόσο θα κόψεις, το penalty του χρόνου είναι πολύ χειρότερο. Αλλά προφανώς και δε θα του έδινα υψηλή βαθμολογία, που τη φυλάω για μαθητές που ξέρουν να αναγνωρίζουν πότε να χρησιμοποιούν τα εργαλεία που έμαθαν.
Ο μαθητής που θα διαβάσει 200 μεταβλητές δίχως βρόχο, δε ξέρει και πολλά από το μάθημα.

Να του το δώσει κανείς 100% να περάσει τη τάξη ίσως. Αλλά να το δώσουμε 100% στις Πανελλήνιες, αδικούνται ΟΛΑ τα άλλα παιδιά που ξέρουν να χρησιμοποιούν βρόχους. Για το "δίκιο" του ενός δε θα γίνω άδικος με όλους τους άλλους. Έτσι το σκέπτομαι και κόβω. Όχι επειδή δε μου αρέσει.


Εσύ, αν καταλαβαίνω καλά, λες ότι ο βαθμολογητής έχει υποχρέωση να εξετάσει πίσω και πέρα από τις γραμμές την κατανόηση του μαθητή.
Κι εγώ το ίδιο λέω. Κι η προτεινόμενη λύση από το Υπουργείο το ΙΔΙΟ θα λέει, trust me. Τα θέματα εξετάζουν μαθησιακούς στόχους του μαθήματος. Οπότε δε θα σκάσει από το Υπουργείο ποτέ τέτοια λύση στις προτεινόμενες.


Πιστεύω ότι:
Ο θεματοδότης είναι αρμόδιος να φτιάξει ένα όσο το δυνατόν πιο κατάλληλο θέμα για να επιτευχθεί ο ζητούμενος σκοπός.
Ποιος είναι όμως ο ζητούμενος σκοπός; Αν είναι να διαπιστωθεί αν ο μαθητής ξέρει πότε να χρησιμοποιεί βρόχους;;;

Ο βαθμολογητής οφείλει να διορθώσει αυτό που βλέπει με βάση το διατυπωθέν ερώτημα.
Εμμμ όχι. Αυτό κι αν είναι αυθαίρετο! Ο βαθμολογητής μπορεί να ερμηνεύσει αλλιώς τους στόχους της άσκησης. Ο βαθμολογητής οφείλει να διορθώσει βάσει οδηγιών του Υπουργείου.

Παρένθεση: Το 2018 το Β2 πώς διορθώθηκε άραγε; Ακόμα να μάθω τι οδηγία είχε δοθεί...