Έτσι είναι όπως τα λέτε (απαντώ και στους δύο σας Ευριπίδη και Παναγιώτη). Για αυτό και το ανέφερα.
Σκεφτείτε το θέμα:
Δίνεται ένας πίνακας Ν αλφαριθμητικών στοιχείων. Νααοο να ταξινομεί τον πίνακα με την ακόλουθη τεχνική: Από τα στοιχεία που δεν έχουν ταξινομηθεί στη σωστή σειρά, να βρίσκει το μικρότερο και να το τοποθετεί στη σειρά των στοιχείων που έχουν ήδη ταξινομηθεί.
Είναι το παράδειγμα 1 στο κεφάλαιο 4. Είναι η ταξινόμηση με επιλογή. Εντός ύλης βεβαίως βεβαίως... από άποψη ανάπτυξης αλγορίθμου... Από την άλλη το θέμα είναι στο κεφάλαιο 4.
Δεν μπορεί να εξεταστεί ως θέμα με την ακόλουθη εκφώνηση:
Δίνεται μονοδιάστατος πίνακας Π, Ν στοιχείων, που είναι ακέραιοι αριθμοί. Νααοο να ταξινομεί με την ταξινόμηση επιλογής τα στοιχεία του πίνακα Π. (Ευτυχώς που δεν μπορεί να πέσει, γιατί θα ήταν αποστήθιση).
Σκεφτείτε τώρα τη δυαδική αναζήτηση.
Επίσης με μία λανθασμένη υλοποίηση (έτσι θυμάμαι) είναι στο κεφ. 4, χωρίς αναδρομή. Δεν μπορεί να εξεταστεί ως θέμα... Αλλά αν η εκφώνηση έλεγε
Δίνεται ταξινομημένος πίνακας Π που περιέχει Ν ακέραια στοιχεία. Νααοο θα αναζητά αν υπάρχει ένας ζητούμενος αριθμός στον πίνακα. Η αναζήτηση να υλοποιηθεί με την ακόλουθη τεχνική: Αρχικά ο αλγόριθμος θα αναζητά τον αριθμό στη μεσαία θέση του πίνακα αν το πλήθος των στοιχείων του είναι περιττό ή στη θέση που αναφέρεται στον αμέσως μικρότερο ακέραιο που προκύπτει ως αποτέλεσμα της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο ακραίων θέσεων του πίνακα με το 2 αν το πλήθος των στοιχείων του είναι άρτιο. Για παράδειγμα αν ο πίνακας έχει 10 στοιχεία, αρχικά θα ψάχνει στην θέση (1+10)/2 (μόνο το ακέραιο μέρος), ενώ αν έχει 9 στοιχεία αρχικά θα ψάχνει στην θέση (1+9)/2.
Αν στη θέση αυτή βρίσκεται ο ζητούμενος αριθμός τότε η αναζήτηση θα τερματίζει και θα επιστρέφει τη θέση που εντοπίστηκε και στη μεταβλητή βρέθηκε την τιμή αληθής.
Αν δεν εντοπίστηκε σε αυτή τη θέση τότε:
* αν το στοιχείο στη θέση αυτή είναι μικρότερο από τον ζητούμενο αριθμό θα ελέγχονται με την παραπάνω τεχνική τα στοιχεία του πίνακα που βρίσκονται μετά τη μεσαία θέση ενώ
* αν το στοιχείο στη θέση αυτή είναι μεγαλύτερο από τον ζητούμενο αριθμό θα ελέγχονται με την παραπάνω τεχνική τα στοιχεία του πίνακα που βρίσκονται πριν τη μεσαία θέση
Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται για το νέο διάστημα που προκύπτει και θα τερματίζει η αναζήτηση είτε όταν η μεταβλητή βρέθηκε γίνει αληθής (επιτυχημένη αναζήτηση) είτε όταν στο διάστημα που ελέγχεται, το δεξί άκρο γίνει μικρότερο ή ίσο του αριστερού. Σε αυτή την περίπτωση ο αλγόριθμος θα επιστρέφει ως θέση την τιμή μηδέν και στη μεταβλητή βρέθηκε την τιμή ψευδής (ανεπιτυχής αναζήτηση).
Τι λέτε (μην μπείτε στην ουσία της διατύπωσης γιατί προσπάθησα να τη γράψω σύντομα) αυτή η άσκηση μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι εκτός ύλης;
Θα πέσουν κορμιά με ένα τέτοιο θέμα, αλλά γιατί όχι αφού ο μαθητής και η μαθήτρια έχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις να το αντιμετωπίσουν...
ΥΓ: Στο δικτυακό σου τόπο πάντως Ευριπίδη λες: Προβλήματα που ξεφεύγουν από τους σκοπούς τους μαθήματος :-) για το sudoku, το λατινικό και το μαγικό τετράγωνο...
Στάθη συμφωνώ μαζί σου με την αποστήθιση. Είναι όμως δεδομένο ότι το μάθημα εξετάζεται και από άποψη θεωρίας... και άρα γίνεται ένας μικρός εμπλουτισμός της θεωρίας με το κεφάλαιο, εμπλουτίζεται το πρώτο θέμα με ωραία ανανεωμένα θεματάκια - ασκήσεις με είδη λαθών κ.τ.λ.
Δείτε και τα ακόλουθα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=322.0https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=261.0ΣΔ