Τελευταία μηνύματα

#1
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από jim_katsar - Χθες στις 05:28:11 ΜΜ
Προσωπικά μόλις το Σάββατο που μας πέρασε (17/2/2024) ενημέρωσα τον Σύμβουλο Πληροφορικής (Σερρών, Ξάνθης και Ροδόπης) κο Τριανταφύλλου. Από την απάντηση που μου έδωσε κατάλαβα ότι δεν γνώριζε το θέμα. Είπε ότι θα κάνει ότι μπορεί από την θέση που έχει και επίσης πρόσθεσε ότι θα προσπαθήσει να κινητοποιήσει και τους υπόλοιπους Συμβούλους Πληροφορικής (σε απάντηση του @markakis για τους συμβούλους).
Υπάρχει και η ΟΚΠΕ που αφορά όλες τις ειδικότητες στην πρωτοβάθμια. Θα προσπαθήσω να τους προσεγγίσω μέσω του τοπικού ΣΥΚΠΕ Σερρών.
Αυτά.
Θεωρώ ότι όλοι μας πρέπει να κάνουμε κάτι, κυρίως να δημοσιοποιηθεί το πρόβλημα γιατί αν μείνουμε να κουβεντιάζουμε μεταξύ μας σε αυτό το forum λύση δεν θα βρεθεί.
#2
Γ΄ Λυκείου / Απ: Επαναληπτικό διαγώνισμα γι...
Τελευταίο μήνυμα από Κανένας - Χθες στις 02:49:53 ΜΜ
Παράθεση από: epsilonXi στις Χθες στις 11:54:32 ΠΜΑν και μου αρέσει η όλη δυσκολία, και τα βρίσκω όλα ενδιαφέροντα, έχω την ένστασή μου για το Α3...

Θεωρώ ότι πατώντας στο βιβλίο είναι αδύνατον να μπορέσει κανείς να κάνει μια τέτοια διάκριση τυπικών και συντακτικών σφαλμάτων...

Βλέποντας σήμερα τη λύση σου, φαντάζομαι τη λογική πάνω στην οποία κάνεις εσύ αυτή τη διάκριση, αλλά μέχρι εκεί


ΥΓ: Ώστε έτσι το 2024!!
Το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ και το ΜΕΧΡΙ δεν ανήκει στο λεξιλόγιο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Το ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ενώ ανήκει στο λεξιλόγιο δεν συντάσσεται με το ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
και το ΑΝ πρέπει να ακολουθείται από ΤΟΤΕ.
Πάντως έχεις δίκιο δεν είναι ξεκάθαρη στο βιβλίο η διαφορά μεταξύ Σημασιολογίας και Γραμματικής.
#3
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από markakis - Χθες στις 12:34:15 ΜΜ
Έχω τη γνώμη ότι πρέπει με κάθε τρόπο να εξαντλήσουμε την 1η περίπτωση. Είναι εκατοντάδες τα σχολεία τα σχολεία που χρησιμοποιούν την λύση Ubuntu/LTSP/Epoptes/sch-scripts και πρέπει να στηριχτεί κεντρικά από το Υπουργείο Παιδείας. Χρειάζεται να ταρακουνηθούν οι ανευθυνο-υπεύθυνοι και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα. Για την ώρα επίσημα θέση έχουν πάρει οι:

Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία τοποθέτηση, απ' όσο ξέρω, από ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΕΚΑΠ, ΕΕΛΛΑΚ αλλά ούτε και από τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής (!!!).

Θα είναι πολύ δυσάρεστο να πάμε σε οποιαδήποτε άλλη λύση εκτός της 1ης που περιγράφει Άλκης. Βέβαια αν υπάρχει ο κίνδυνος να μείνουμε χωρίς υποστήριξη/ανάπτυξη (έστω για τις νεότερες εκδόσεις του Linux), τότε απομένει η 2η λύση, όπου οι μεν συντελεστές του έργου θα πρέπει να βρουν τη νόμιμη μορφή φορέα (Ε.Π.Ε;) και όλοι εμείς να απευθυνθούμε στον/τους διευθυντή/ές του/των σχολείου/ων που χρησιμοποιεί/ουν τη λύση, ώστε να πληρώσουν για ετήσιο συμβόλαιο συντήρησης. Πραγματικά δεν θα ήθελα να φτάσουμε σε αυτό.
#4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Επαναληπτικό διαγώνισμα γι...
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - Χθες στις 11:54:32 ΠΜ
Αν και μου αρέσει η όλη δυσκολία, και τα βρίσκω όλα ενδιαφέροντα, έχω την ένστασή μου για το Α3...

Θεωρώ ότι πατώντας στο βιβλίο είναι αδύνατον να μπορέσει κανείς να κάνει μια τέτοια διάκριση τυπικών και συντακτικών σφαλμάτων...

Βλέποντας σήμερα τη λύση σου, φαντάζομαι τη λογική πάνω στην οποία κάνεις εσύ αυτή τη διάκριση, αλλά μέχρι εκεί


ΥΓ: Ώστε έτσι το 2024!!
#5
Γ΄ Λυκείου / Απ: Επαναληπτικό διαγώνισμα γι...
Τελευταίο μήνυμα από Κανένας - Χθες στις 09:50:50 ΠΜ
Επισυνάπτονται και οι απαντήσεις
#6
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από giannisdag - 19 Φεβ 2024, 11:56:15 ΜΜ
Εννοείται ότι το 1 είναι η ιδανική περίπτωση και μάλλον δεν θα συζητούσαμε τώρα αν εξακολουθούσε να ισχύει το 1. Παρόλα αυτά να τονίσω ότι αυτό το προτείνω και σαν εναλλακτική λύση για όσον αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση άλλα και ως αλλαγή παραδείγματος για το πως θα μπορούσε διαφορετικά να λειτουργήσει το υπουργείο και το κράτος. Γιατί αν το σκεφτούμε και στην περίπτωση 1 το κράτος πάλι συλλέγει τα χρήματα από τους πολίτες προκειμένου να προσφέρει υπηρεσίες χρήσιμες σε αυτούς. Το πρόβλημα είναι ότι δεν επιλέγουν οι ίδιοι οι πολίτες άμεσα τις υπηρεσίες που θα προσφερθούν άλλα μέσω μίας αντιπροσωπευτικής εκλεγμένης ομάδας που κάποιες φορές (θα είμαι ευγενικός εδώ) δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες.
Στο προκείμενο όμως αυτό που σκεφτόμουν είναι η λύση να είναι σε μορφή χρηματικής δωρεάς, όπου π.χ. ο προγραμματιστής θα ορίσει ένα ποσό που απαιτείται κατ' εκτίμηση βάση εργατοωρών προκειμένου να ολοκληρώσει μία νέα έκδοση (με βελτιώσεις, διορθώσεις κ.λ.π.) και από εκεί και πέρα θα δίνονται χρήματα μέχρι να συμπληρωθεί το ποσό. Στο ενδιάμεσο θα μπορεί σταδιακά ο προγραμματιστής να προχωρά στην ολοκλήρωση του έργου και να εκταμιεύει μέρος του ποσού. Έχω την εντύπωση ότι έτσι λειτουργούν σε γενικές γραμμές ούτως ή άλλως αυτές οι πλατφόρμες. Τα χρήματα δεν είναι απαραίτητο να τα διαθέσουν όλα οι ίδιοι οι χρήστες της εφαρμογής, μπορεί να γίνει χορηγία και από τρίτους, πως γίνονται χορηγίες σε ΜΚΟ κ.λ.π., υπάρχουν άνθρωποι με πολλά χρήματα που δεν έχουν πρόβλημα να δαπανήσουν μικροποσά για αυτούς για ένα καλό σκοπό.
Το θέμα φυσικά είναι αν φορολογικά θα γίνει αποδεκτό ως φιλανθρωπικό έργο ή θα θεωρηθεί παρεχόμενη υπηρεσία. Και σε αυτή την περίπτωση όμως υπάρχει το ενδεχόμενο εφόσον το ποσό είναι μέχρι 10000 ευρώ να δικαιούται ο προγραμματιστής να εκδώσει Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (Π.Π.Υ.). σχετ. ΠΠΥ. Βέβαια σε θέματα φορολογίας θα πρέπει κάποιος να συμβουλευτεί λογιστή ή να ρωτήσει και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου (π.χ. εφορία) τι ισχύει για αυτή την περίπτωση.
#7
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 19 Φεβ 2024, 07:49:32 ΠΜ
@giannisdag από την εμπειρία μου στο open source να αναφέρω ότι η ιδέα σου, αν και πολύ ωραία, δεν νομίζω να παίξει στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Δωρεές σε open source κάνουν ελάχιστοι άνθρωποι, της τάξης του 1 ανά 1000. Έτσι projects που αναφέρονται σε μερικές χιλιάδες χρήστες μπορούν να μαζέψουν κάτω από 100 ευρώ ετησίως. Και στην ειδική περίπτωση του LTSP, όπου ο στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων, ακόμα λιγότερα!

(αν κάποιος προγραμματιστής έχει στόχο να βγάλει χρήματα, τον συμβουλεύω να ασχοληθεί με γιατρούς ή τράπεζες και όχι με σχολεία! ;D )

Έτσι οι μόνοι τρόποι να επιβιώσουν projects τέτοιου μεγέθους είναι:

  • Να τα χρηματοδοτεί κάποια εταιρία ή οργανισμός που τα χρησιμοποιεί, π.χ. κάποιο Υπουργείο. Είτε ως χρήμα είτε ως ώρες "αναθέτω σε αυτούς τους υπαλλήλους μου να αναπτύσσουν και να συντηρούν αυτό το project".
  • Να γίνουν εμπορικά, είτε πλήρως, είτε μερικώς. Π.χ. μπορεί να διαθέτουν μια δωρεάν έκδοση και μία ξεχωριστή, επαυξημένη εμπορική έκδοση. Ή να διαθέτουν δωρεάν το λογισμικό και να πουλάνε την υποστήριξη.
    (Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσω μια παρανόηση που κυκλοφορεί: επιτρέπεται η πώληση open source λογισμικών. Ο περιορισμός π.χ. της GPLv3 είναι ότι θα πρέπει ο κώδικας να είναι διαθέσιμος στους πελάτες του λογισμικού)
  • Ή να αναπτύσσονται από χομπίστες οι οποίοι έχουν κάποια άλλη κύρια δουλειά και πηγή εισοδήματος. Αυτό είναι συχνό σε πολύ μικρά projects περιορισμένης διάρκειας και σπάνιο σε μεσαία και μεγάλα projects.
    (Να ξεκαθαρίσω κι άλλη μια παρανόηση: οι περισσότεροι προγραμματιστές long term open source projects το έχουν ως κύρια δουλειά τους και είναι πολύ καλά αμειβόμενοι)

Στη συγκεκριμένη περίπτωση εκτός από το "1" θα μπορούσε να γίνει και το "2", π.χ. όπως είπατε παραπάνω, όποιο σχολείο θέλει υποστήριξη σε Linux να δίνει κάποιο ποσό. Είτε τα χρήματα τα δίνει κεντρικά το Υπουργείο είτε τοπικά η Σχολική Επιτροπή, έρχονται τελικά από την ίδια τσέπη, το κράτος και τους φορολογούμενους (και σε σχέση με άλλες λύσεις, γίνεται σημαντική εξοικονόμηση).
Όμως η λύση "1" δίνει επίσημη χροιά και είναι πιο εύκολη στους προγραμματιστές αφού δεν χρειάζεται να ανοίγουν βιβλία, να κάνουν πωλήσεις, να πληρώνουν λογιστές κλπ, άρα να χρεώνουν και παραπάνω.
#8
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από giannisdag - 18 Φεβ 2024, 02:30:46 ΜΜ
Με αφορμή την πρόταση του Χάρη περί συνδρομής για υποστήριξη θα ήθελα να προεκτείνω την σκέψη του και να προτείνω μία εν δυνάμει λύση.
Καταρχάς να αναφέρω ότι κανονικά θα πρέπει το υπουργείο να φροντίσει για την χρηματοδότηση του έργου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, καθώς για αυτό πληρώνουμε φόρους σαν πολίτες. Και εφόσον δεν λυθεί μέσω της κρατικής χρηματοδότησης να δούμε τι εναλλακτικές λύσεις έχουμε.
Η εναλλακτική λύση που προτείνω είναι να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία τύπου patreon.com, opencollective.com κ.ά. ή να αναπτύξουμε οι ίδιοι αντίστοιχα εργαλεία που σκοπό έχουν την δυνατότητα στην χρηματοδότηση έργων με διαφάνεια. Επιπλέον να πειραματιστούμε με εργαλεία συμμετοχικής δημοκρατίας για να εξυπηρετήσουμε ανάλογους σκοπούς. Δηλαδή να διαθέτουμε εργαλεία μέσω των οποίων να συζητάμε προτάσεις ανάπτυξης έργων, να ψηφίζουμε ποια προτιμάμε και να κατανέμουμε τους πόρους αντίστοιχα. Εφόσον αυτό το μοντέλο λειτουργίας λειτουργήσει πετυχημένα με τις ανάλογες προσαρμογές να το προτείνουμε και προς το υπουργείο σε αντικατάσταση του τρέχοντος μοντέλου. Ως τρέχον μοντέλο εννοώ την επιλογή για χρηματοδότηση των έργων από μία ομάδα του υπουργείου χωρίς να ρωτώνται οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δηλαδή οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα έπρεπε και να αξιολογούν το έργο. Επίσης δεν είναι διαφανές που ακριβώς ξοδεύονται τα χρήματα.
Αυτό φυσικά ισχύει σε όλες τις λειτουργίες του κράτους και θα μπορούσε να επεκταθεί στην πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς την κατεύθυνση της διαφάνειας είναι νομίζω το https://diavgeia.gov.gr.
Πολλοί θα πείτε ότι εντάξει τι λες τώρα, αυτά δεν γίνονται. Νομίζω όμως ότι θα πρέπει από κάπου να αρχίσουμε και βήμα βήμα θα προχωρήσουμε. Εγώ έχω κάνει σχετική έρευνα ήδη υπάρχοντων εργαλείων άλλα υπάρχει μεγάλος όγκος που μπορεί να μελετηθεί. Θεωρώ ότι η περίπτωση της χρηματοδότησης του epoptes μπορεί να αποτελέσει μία καλή αφορμή για την μελέτη και εφαρμογή της συμμετοχικής δημοκρατίας.
Για το θεωρητικό πλαίσιο μπορείτε να μελετήσετε καταρχάς τον Κ.Κοντογεώργη, https://cosmosysteme.com/ να αναζητήσετε στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με άμεση δημοκρατία, (Direct Democracy) κ.α.
Δεν θέλω να γράψω παραπάνω για να μην βγω εκτός θέματος, γιατί το θέμα είναι συγκεκριμένο για το τέλος υποστήριξης ubuntu ltsp. Αν υπάρχει ενδιαφέρον προτείνω αρχικά να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό θέμα για το συγκεκριμένο.
#9
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογή τμήματος
Τελευταίο μήνυμα από astakos1010 - 17 Φεβ 2024, 12:49:40 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 16 Φεβ 2024, 10:22:33 ΜΜΓια τα τμήματα έχουν γραφτεί πολλά στο στέκι κατά καιρούς. Κάνε μια αναζήτηση και θα τα βρεις.
Για το πρώτο ερώτημα έχω να σου πω: Να ασχοληθείς με το science του computer science. Δηλαδη να δώσεις έμφαση στη θεωρία και να μην αρκεστείς στον προγραμματισμό και σε ότι φαίνεται εύκολο και πιασαρικο. Η θεωρία είναι που θα σου δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσεις τις σπουδές σου και να ασχοληθείς με πράγματα τα οποία θα έχουν σημασία σε 40 χρόνια.

Γεια το στόμα σου συνάδελφε. Αυτά να τα γράψεις και στον Πιερρακάκη που μας έχει ζαλίσει με δεξιότητες και "πιασάρικα" θέματα. Θεωρία συνάδελφοι και μαθητές....βάσεις για να γίνετε αξιόλογοι και ουσιαστικοί επιστήμονες και όχι φιγουρατζίδες ψευτο-άριστοι!
#10
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογή τμήματος
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 16 Φεβ 2024, 10:22:33 ΜΜ
Για τα τμήματα έχουν γραφτεί πολλά στο στέκι κατά καιρούς. Κάνε μια αναζήτηση και θα τα βρεις.
Για το πρώτο ερώτημα έχω να σου πω: Να ασχοληθείς με το science του computer science. Δηλαδη να δώσεις έμφαση στη θεωρία και να μην αρκεστείς στον προγραμματισμό και σε ότι φαίνεται εύκολο και πιασαρικο. Η θεωρία είναι που θα σου δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσεις τις σπουδές σου και να ασχοληθείς με πράγματα τα οποία θα έχουν σημασία σε 40 χρόνια.