Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Linux / Απ: Πότε θα είναι έτοιμο το Ubuntu/LTSP 20.04;
« Τελευταίο μήνυμα από παρις στις Σήμερα στις 09:30:51 πμ »
Πολύ ωραία! Σε ευχαριστούμε Άλκη!

Μία ερώτηση... είχε ειπωθεί ποτέ πως θα αφήναμε το ΜΑΤΕ και θα πηγαίναμε στο gnome?

Απο καθαρή περιέργεια ρωτάω, εγώ είμαι χαρούμενος αν πάμε στην 20.04 (επειδή έχει το supertux kart v1.1  ;D) με οποιoδήποτε DE
Το DE τι ειναι;
Τοπικο Δικτυακο παιχνιδι υποστηριζεται;  ;)
2
Linux / Απ: Πότε θα είναι έτοιμο το Ubuntu/LTSP 20.04;
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Σήμερα στις 08:23:04 πμ »
Καλημέρα Ηλία,

είχα ανοίξει ψηφοφορία για το ποια διανομή και ποιο περιβάλλον εργασίας προτιμάτε, και οι περισσότεροι ψηφίσατε Ubuntu MATE:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7854.0

Εκ των υστέρων, είναι όντως καλύτερη επιλογή. To GNOME focus-άρει σε Wayland, το οποίο μπορεί μεν να είναι το μέλλον, αλλά προς το παρόν δεν υποστηρίζει καν remote desktop καλά, και δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες ή προγράμματα VNC για να δουλέψει ο Επόπτης εκεί... Μάλιστα, ακόμα και με Xorg, οι developers του Gnome αρνήθηκαν το ότι "θέλω να προβάλω την οθόνη του καθηγητή πριν οι μαθητές κάνουν login" είναι "valid use case", οπότε θέλει έτσι κι αλλιώς αλλαγή η οθόνη σύνδεσης GDM3 με LightDM (που στο MATE είναι το προεπιλεγμένο). Τέλος, το Ubuntu φέτος προσπαθεί να προωθήσει τα snaps με υπερβάλλων ζήλο, και στο GNOME έχουν πειράξει περισσότερες εφαρμογές από ότι στο MATE, το οποίο έχει σε snap μόνο το boutique και το welcome, που τα ξηλώνουμε.

Παρ' όλα αυτά, έχω δοκιμάσει το LTSP 20.04 σε όλες τις δημοφιλείς Debian-based διανομές και περιβάλλοντα, και παίζει χωρίς προβλήματα. Μόνο ο Επόπτης έχει θέμα με το Wayland και το GDM3.
3
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Τελευταίο μήνυμα από George Eco στις Σήμερα στις 07:32:48 πμ »
Αντώνη, οι εξετάσεις Πανελληνίων ελέγχουν αν επιτεύκτηκαν και κατά πόσο μαθησιακοί στοχοι. Αυτό εννοούσα.
Ρε παιδιά οκ. Πιαστήκατε από τη ρημάδα τη λέξη "βέλτιστη". Ατυχής χρήση. Να το θέσω πιο κατάλληλη λύση; Πιο επιδέξια; Λύση που δείχνει πως έχεις καλύτερη γνώση κι έχουν επιτευκτεί οι μαθησιακοί στόχοι; Πώς θέλετε να το πω; Έβαλα τη λέξη βέλτιστη, χωρίς να σκεφτώ (κακώς) πως παραπέμπει στη τέλεια λύση, προσπαθώντας να περιγράψω έναν αξιόλογο αλγόριθμο έναντι ενός απαράδεκτου. Αλλά υπάρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια.

Το μάθημα πρέπει να γυρίσει σε κανονική γλώσσα προγραμματισμού, για τους λόγους που λες παρακάτω και να υπάρξει σωστός σχεδιασμός προφανώς, ώστε να μη βγεί αντίστοιχο νήμα. Η ΓΛΩΣΣΑ δε βοηθά όμως, υπάρχουν σχετικά νήματα που τα συζητάμε αυτά, δε θα επαναλάβω όσα λέω εκεί.


"Το τι κάνει ο εξεταζόμενος με τον χρόνο που έχει διαθέσιμο δεν είναι δουλειά του διορθωτή να το κρίνει."
Προφανώς;; Πότε είπα εγώ κάτι αντίθετο;
Αυτό που λέω είναι πως χάνοντας χρόνο εκεί, δε θα προλάβει να γράψει άλλα. Αυτό έλεγα. Εννοώ μοιραία δε θα τα πάει καλά, οπότε τι το συζητάμε, καταντά θεωρητική κουβέντα. :)

Προφανώς η δυσκολότερη περίπτωση είναι του evry. Προσπαθεί πολύ πετυχημένα να θίξει το θέμα του πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα.


ΒΑΓΓΕΛΗ:
Μη παρεξηγηθώ:
Θα βαθμολογούσα ανάλογα με τις οδηγίες του Υπουργείου.
ΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΠΩΣ ΚΡΙΝΩ ΕΓΩ, ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΔΗΛΑΔΗ...
τότε θα έκοβα πολύ λίγο από τη τρίτη επιλογή. Ελάχιστα όμως. Όταν σου δίνει πίνακα 10 στοιχείων, είναι σα να σε προκαλεί να το λύσεις όπως θες.

Τώρα... αν το Υπουργείο έλεγε όμως κάτι τύπου "λάβετε υπ όψιν θετικά τη χρήση βρόχου, αρνητικά την απουσία χρήσης αυτών"
το θέμα ίσως αλλάξει. Ίσως κόψεις παραπάνω στη τρίτη περίπτωση.

Ξέρεις, εσύ ή εγώ, τι θα πει το Υπουργείο στα σίγουρα; ΟΧΙ.
Ξέρεις όμως τους στόχους του μαθήματος και το πλαίσιο αυτού.
Ξέρεις την ύλη.
Από εκεί μπορεί κανείς να ξεκινήσει και να προετοιμάσει ένα παιδί για Πανελλήνιες κι όχι από προσωπική γνώμη του πώς είναι σωστό να βαθμολογεί ένας εξεταστής στις Πανελλήνιες.

Διδάσκω σε φροντιστήρια. ΔΕ με ενδιαφέρει το πόσο επιεικής θα είναι ένας εξεταστής. Ετοιμάζω τα παιδιά μου να αντιμετωπίσουν Κέρβερους, ώστε να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Αν πέσουν σε επιεική εξεταστή, τόσο το καλύτερο. Εγώ οφείλω να τα έχω προετοιμάσει έτσι ώστε να μη χάσουν μόρια από πουθενά. Με άλλα λόγια, ελπίζω στο καλύτερο, προετοιμάζω για το χειρότερο.

Οπότε το θέμα σε μία λύση για εμένα είναι:
  • Ξέρει ποιοι είναι οι βρόχοι ο εξεταζόμενος;
  • Ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά βρόχους (ανεξάρτητα του ποιους χρησιμοποιεί);
  • Ξέρει δομές επιλογής;
  • Να χρησιμοποιεί σωστά δομές επιλογής;
  • Γνωρίζει να δομεί μαθηματικές εκφράσεις ορθά;
  • Γνωρίζει να δομεί συγκριτικές εκφράσεις σωστά;
  • Γνωρίζει πώς να συνδυάζει όλα αυτά τα εργαλεία, για να δομήσει μία λύση;
  • Γνωρίζει το τρόπο να σπάει το πρόγραμμα σε υποπρόγραμμα;
  • Γνωρίζει να δομεί διαδικασίες;
  • Γνωρίζει να δομεί συναρτήσεις;
  • Γνωρίζει τις ενσωματωμένες συναρτήσεις;
  • Τους τελεστές DIV και MOD τους ξέρει πως να τους χρησιμοποιεί;
  • Ξέρει πώς να χρησιμοποιεί πίνακες;
  • Γνωρίζει πώς να υλοποιεί δομές δεδομένων;
  • Γνωρίζει πώς να κάνε εκσφαλμάτωση;
  • Γνωρίζει πώς να κάνει ταξινόμηση σε πίνακα, πολλαπλασιασμό a la Ρωσσικά κι άλλες τέτοιες έτοιμες συνταγές παπαγαλίας και μη;
  • Ξέρει να τεκμηριώνει σωστά κώδικα;
  • Ξέρει τι μεταβλητές να χρησιμοποιεί και που;
  • Ξέρει τον αυστηρό καθορισμό και συντακτικό των εντολών της επιλεγμένης γλώσσας προγραμματισμού;
  • Γνωρίζει ένα θεωρητικό υπόβαθρο σε κάποια θέματα Πληροφορικής και προγραμματισμού;
  • Σε ποιο επίπεδο έχει αναπτύξει αναλυτική σκέψη;
  • Σε ποιο επίπεδο έχει αναπτύξει σύνθετη σκέψη;

 Αυτά μου έρχονται κατά νου. Τώρα αν του χρειαστούν του παιδιού στις Πανελλήνιες ή όχι, δεν έχει τόση σημασία, επειδή πολύ απλά... ΟΦΕΙΛΩ να του τα διδάξω ΟΛΑ, αφού είναι όλα στα πλαίσια του μαθήματος. Κάνω λάθος;
4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Τελευταίο μήνυμα από soc_h στις Σήμερα στις 07:30:04 πμ »
...
Μαθητής Α
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΟΣΟ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ βρέθηκε = Αληθής

Μαθητής Β
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Διάβασε όνομα
   ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΜΕ ΓΙΑ το όνομα στον πίνακα ιστοτόπων και χρήση μετρητή για το πόσες φορές εντοπίστηκε το όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ μετρητής > 0

Μαθητής Γ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
       ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΟΝ[1] = όνομα Η ΟΝ[2]=όνομα Η ΟΝ[3]=όνομα Η ΟΝ[4]=όνομα Η ΟΝ[5]=όνομα Η ΟΝ[6]=όνομα Η ΟΝ[7]= όνομα Η ΟΝ[8]=όνομα Η ΟΝ[9]=όνομα Η ΟΝ[10]=όνομα

Βαθμολογείστε τον κάθε μαθητή από [0 - Χ]
...

X και οι 3. Όλα παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα.
5
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων
« Τελευταίο μήνυμα από ApoAntonis στις Σήμερα στις 01:51:32 πμ »
Επειδή το πρόβλημα είναι καθαρά εξεταστικής βάσης, αυτό που λες εδώ...

Γι' αυτό το λόγο εγώ θέλω να αλλάξει το μάθημα σε κάτι σα Python3. Δε διαφωνώ ΚΑΘΟΛΟΥ μαζί σου εδώ.

θα μας φτιάξει ένα άλλο νήμα όπου θα συζητάμε αν είναι σωστό/δίκαιο/βέλτιστο
να εμφανίζονται λύσεις:
Κώδικας: [Επιλογή]
def Kapoia(x):
 while (x <> something):
    x = otidipote
    if x == allo_otidipote:
       return x



Για το θέμα Μαθηματικών που με Bolzano βγαίνει σε 3 γραμμές, αν το έγραφες δυόμισι σελίδες κι έπαιρνε 10 μόρια άντε να πέσει στα 9. Κι αυτό γιατί είναι Μαθηματικά. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ μαθησιακοί στόχοι και διαφορετικοί μεταγνωστικοί στόχοι από τη Πληροφορική.

Ξανααναφέρθηκες σε αυτό σε προηγούμενη απάντηση. Μιλάμε για τις εξετάσεις. Εφόσον είναι αποσυνδεδεμένες από το απολυτήριο
εξυπηρετούν τον εξής έναν στόχο: την κατάταξη των υποψηφίων. Δεν υπάρχουν μαθησιακοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Δεν έχουν αντικειμενικό σκοπό τον έλεγχο κατανόησης και εμπέδωσης των διδαγμένων. Συγχέεις την διδασκαλία του μαθήματος.
Όπως αντίστοιχα, εμείς "οι έξω" δεν διδάσκουμε εξυπηρετώντας τους σκοπούς του μαθήματος.
Διδάσκουμε με τον μοναδικό σκοπό: Γράψε 20 και ας μην καταλάβεις τίποτα. Για αυτό και όταν οι λύσεις βγαίνουν έξω από το τυποποιημένο πλαίσιο λέμε θα το γράψεις έτσι στις εξετάσεις. Άλλαξα θέμα, ας προσπαθήσω να επιστρέψω.

Συνήθως οι πιο μακρινοί δρόμοι επίλυσης των "τριών σελίδων", είτε είναι στην Φυσική, είτε στα Μαθηματικά είτε στην Πληροφορική θα εμπεριέχουν σιωπηλές παραδοχές που θα καθιστούν τις λύσεις αυτές μη λειτουργικές. Στο παράδειγμα που δίνει ο Envy, είναι οι τελίτσες όπως είπες.

Δεν υπάρχει βέλτιστο, γιατί δεν έχει οριστεί.
Το έγραψε ο bagelis (νομίζω) η παράθεση μεταβλητών έχει γρηγορότερη εκτέλεση από την χρήση επανάληψης. Το ξέρει αυτό ο μαθητής; Πιθανόν όχι, αλλά ούτε και ο διορθωτής γνωρίζει τι ξέρει ή τι δεν ξέρει ο εξεταζόμενος. Εκτιμήσεις κάνει.
Αυτό είναι το μόνο σημείο που διαφωνώ με την αρχική τοποθέτηση του Evry στο πρώτο παράδειγμα με την έλλειψη του επαναληπτικού βρόχου.
Φυσικά είναι απόλυτα θεμιτό και αποδεκτό, αν ως συντονιστής δώσει οδηγία να αφαιρούνται μονάδες σε αυτή την περίπτωση. Ακόμα και όλες.
Είναι δευτερογενές πρόβλημα συντονισμού των συντονιστών από εκεί και πέρα και εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο "πρόβλημα των εξετάσεων"
και όχι πρόβλημα του μαθήματος.
Όπως πρόβλημα είναι που αν γίνει λάθος προς τα πάνω, δεν υπάρχει τρόπος να διορθωθεί. Όπως επίσης πρόβλημα, του συστήματος ξαναλέω, είναι που αν κάποιος στην διόρθωση είναι σταθερά στο +12/-12 δεν τον πιάνει το σύστημα.
Το σημείο που διαφωνώ είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει. Συνηθέστατα, όταν η εκφώνιση αλλάξει σε
"να γραφεί επαναληπτικός βρόχος ο οποίος να κάνει κωλοτούμπες κτλ" (δηλαδή μορφή συνταγολόγιου) εκεί είναι πιο σπάνιο να μην γραφεί καθόλου η επανάληψη. Για αυτό και έγραψα προηγουμένως ότι το πρωταρχικό σημείο στο οποίο εντοπίζονται αποτυχίες είναι η κατανόηση κειμένου.

Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για βέλτιστες ή ιδανικές λύσεις, την στιγμή που διδάσκουμε πως αν η αναζήτηση γίνεται σπάνια χρησιμοποιείται η σειριακή αναζήτηση. Να μιλάμε για βέλτιστες λύσεις και καλές πρακτικές όταν το συμπληρωματικό υλικό που βγήκε φέτος μια ριμάδα εμφωλευμένη επιλογή δεν την απέφυγε σε κανένα παράδειγμα. Να μιλάμε για ενδεδειγμένες λύσεις όταν δεσμεύούμε μνήμη για μεταβλητές που εμφανίζονται μία μόνο φορά στην έξοδο, μην τυχόν και επιτρέψουμε έκφραση στην ΓΡΑΨΕ και στραβώσει κανείς στην διόρθωση.
Και κυρίως, για να επιμείνω λίγο ακόμα στις επαναληπτικές δομές, δεν έχει νόημα να μιλάμε για βέλτιστες λύσεις όταν η μη διακοπή βρόχων,
στο σημείο στο οποίο λαμβάνεται η απόφαση, δεν είναι προαπαιτούμενη.

Μιλάμε για ενδεδειγμένες λύσεις λοιπόν. Μια λύση η οποία δεν είναι ενδεδειγμένη, ανεξαρτήτως αντικειμένου, δεν μπορεί να έχει βαθμολογική ποινή ως τέτοια. Θα έχει απώλεια μονάδων αν δεν είναι σωστή και μέχρι εκεί.
Το τι κάνει ο εξεταζόμενος με τον χρόνο που έχει διαθέσιμο δεν είναι δουλειά του διορθωτή να το κρίνει. Έχουν σοβαρή και δύσκολη δουλειά
ειδικά φέτος που η ύλη κάνει άνοιξε κλείσε σαν ακορντεόν. Φαντάζομαι ότι η δουλειά των συντονιστών στην Πληροφορική θα είναι ακόμα δυσκολότερη και απαιτητική.

Γιώργο, ενώ γράφω προς όλους εδώ θα αναφερθώ σε 'σένα σαν να σε ξέρω στο πνεύμα ότι είναι καλό να διαφωνούμε. Η δική τους καλή δουλειά θα έχει καλό αντίκτυπο και για εμάς.

---------------
Η πιο δύσκολη περίπτωση από αυτές που παρέθεσε ο Evry ήταν
το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΣΙΜΠΟΛΟΓΩ_ΜΟΡΙΑ
(μάλλον) συμφωνώ με ότι γράφει ο Ακάλεστος, όμως και το σχόλιο του Evry μου δημιουργεί προβληματισμό γιατί θέλω να συμφωνήσω
και με αυτό.

6
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ / Απ: ΟΕΦΕ και ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ 2020
« Τελευταίο μήνυμα από JerryS στις Χθες στις 10:47:11 μμ »
Καλησπέρα, μήπως μπορείτε να ανεβάσετε και τα θέματα της άλγεβρας (ΕΠΑΛ) από οεφε κλπ ;;
7
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ / Απ: Ερώτηση για ύλη 2019-20
« Τελευταίο μήνυμα από thgrig στις Χθες στις 10:02:16 μμ »
Στα τελευταία θέματα του ΟΕΦΕ (17-5-2020) στα Δίκτυα που μου έδειξε ένας μαθητής φροντιστηρίου , έχουν σαν ερώτηση "Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χρήσης του VLAN". Είναι σίγουρα εκτός ύλης αυτή η παράγραφος ή έχουν λάθος τα θέματα του ΟΕΦΕ;
8
Linux / Απ: Πότε θα είναι έτοιμο το Ubuntu/LTSP 20.04;
« Τελευταίο μήνυμα από ilias_s στις Χθες στις 09:40:09 μμ »
Πολύ ωραία! Σε ευχαριστούμε Άλκη!

Μία ερώτηση... είχε ειπωθεί ποτέ πως θα αφήναμε το ΜΑΤΕ και θα πηγαίναμε στο gnome?

Απο καθαρή περιέργεια ρωτάω, εγώ είμαι χαρούμενος αν πάμε στην 20.04 (επειδή έχει το supertux kart v1.1  ;D) με οποιoδήποτε DE
9
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΟΕΦΕ 2020 Β φάση
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Χθες στις 08:13:25 μμ »
Ας αφήσουμε το γεγονός ότι τα θέματα αυτά δεν είναι κοντά στην φιλοσοφία αυτών που έγραψαν το βιβλίο.Ας το δούμε σε καθαρά τυπικό επίπεδο. Στο κάτω κάτω μπορεί κάποιος να πει ότι αν θέλατε να καταλάβουμε τη φιλοσοφία σας ας τα γράφατε καλύτερα. Δεν είναι το θέμα εκεί.
Το θέμα είναι το εξής:

Δεν μπορούν να ζητηθούν ως θεωρία γνώσεις που υπάρχουν μέσα σε δραστηριότητες ή ασκήσεις του βιβλίου
Αν ποτέ κάποιος βάλει τέτοιο θέμα άνετα τα θέματα βγαίνουν άκυρα με μια προσφυγή στα δικαστήρια.
Οι συγκεκριμένες συναρτήσεις δεν είναι μέρος της θεωρίας, είναι μέρος μιας δραστηριότητας.
Αυτό ισχύει και σε όλα τα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Για αυτόν τον λόγο δεν έχουν ποτέ ζητήσει από τους μαθητές τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά στις εξετάσεις στο Λύκειο. Τους τον δίνουν πάντα έτοιμο και ζητούν μετατροπές.
Το ίδιο ισχύει και στα μαθηματικά. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφαρμογές και παραδείγματα του βιβλίου ως προτάσεις αλλά δεν μπορούν να στα ζητήσουν ως θεωρία.
10
Δουλευει κανεις εργαστηριο την συγκεκριμενη περίοδο με τον covid-19;
Κρατατε αποστασεις και βαλατε μεμβρανες στα πληκτρολογια;
Αναγκαστικα δεν το λειτουργω. Δεν εχω ουτε τις αποστασεις ουτε τις μεμβρανες.

Απο Σεπτεμβρη τι θα κανουμε;
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10