Γενικό Λύκειο > Γ΄ Λυκείου

Ασάφειες της ΑΕΠΠ

(1/13) > >>

alkisg:
Συγκεντρωτική λίστα των μηνυμάτων - ψηφοφοριών με τις ασάφειες:
[*]Ασάφεια #1: Παράμετρος ΗΜ() και ΣΥΝ() - μοίρες ή ακτίνια;
[*]Ασάφεια #2: Τελεστές div και mod - συμπεριφορά Μαθηματικών ή Πληροφορικής;
[*]Ασάφεια #3: Προσεταιριστικότητα τελεστή δύναμης ^
[*]Ασάφεια #4: Προτεραιότητα τελεστή ΚΑΙ
[*]Ασάφεια #5: Συνένωση αλφαριθμητικών
[*]Ασάφεια #6: ΜΕ_ΒΗΜΑ ή ΜΕ ΒΗΜΑ;
[*]Ασάφεια #7: Επιτρέπονται ΓΡΑΨΕ - ΔΙΑΒΑΣΕ σε συνάρτηση;
[*]Ασάφεια #8: Συνάρτηση Α_Μ - συμπεριφορά Μαθηματικών ή Πληροφορικής;
[*]More to come...
[/list]

Συνάδελφοι επειδή ο Διερμηνευτής σύντομα θα πιστοποιηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στα πλαίσια του έργου «Αλγοριθμική και Προγραμματισμός» και θα διανεμηθεί σαν επίσημο σχολικό βοήθημα, θα ήθελα να με βοηθήσετε να ελαχιστοποιήσω κατά το δυνατόν τη δημιουργία διχογνωμιών.

Ως γνωστόν, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου δεν είναι να διδαχτεί κάποια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, αλλά η "υποθετική γλώσσα προγραμματισμού ΓΛΩΣΣΑ". Έτσι αρκετά σημεία του βιβλίου είναι αμφιλεγόμενα, αφού το βιβλίο δε γράφηκε υποθέτοντας εργαστηριακή υποστήριξη σε ΓΛΩΣΣΑ, αλλά σε Pascal και Basic.

Από τη στιγμή όμως που η ΓΛΩΣΣΑ υλοποιήθηκε, τα αμφιλεγόμενα σημεία θα πρέπει να οριστούν. Το μάθημα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο και έτσι με κάποιον τρόπο θα πρέπει να προσπαθήσουμε να έχουμε όλοι ενιαία αντιμετώπιση. Δυστυχώς απ' όσο γνωρίζω η περίοδος υποστήριξης του σχολικού εγχειριδίου έχει παρέλθει, και έτσι δε νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε διορθώσεις από τη συγγραφική ομάδα.

Θα πρότεινα το εξής (και φυσικά αν έχετε διαφορετική γνώμη θα χαρώ να την ακούσω):

Να θέσουμε τα ασαφή σημεία σε ψηφοφορίες, εκθέτοντας για μια ακόμη φορά τα επιχειρήματά μας, εντός ή εκτός των σχολικών βιβλίων. Στο τέλος κάθε ψηφοφορίας να κοιτάμε τα αποτελέσματα, και

* Αν συμφωνούμε κατά πλειοψηφία (ας πούμε > 90%), τότε η μειοψηφία να «συμφωνεί υποχρεωτικά» με την πλειοψηφία. Ο Διερμηνευτής θα υλοποιεί μόνο την άποψη της πλειοψηφίας.
* Αν δεν υπάρχει τέτοια συντριπτική πλειοψηφία, τότε θα πρέπει να θεωρούνται αποδεκτές και οι δύο γνώμες. Ο Διερμηνευτής θα έχει σχετική επιλογή στο μενού από την οποία ο καθηγητής θα μπορεί να επιλέξει πώς προτιμά να διδάξει το συγκεκριμένο ασαφές σημείο.
Τα παραπάνω δεν έχουν καμία σχέση με το πώς θα βαθμολογήσει κάποιος, ούτε φυσικά μας εξασφαλίζουν ότι όλοι οι καθηγητές θα τα δουν ή θα τα ακολουθήσουν. Θα βοηθήσουν όμως το Διερμηνευτή (και πιθανώς και τη Γλωσσομάθεια, αν ο Σπύρος δει τα μηνύματα) να μειώσουν αντί να οξύνουν τις αντιπαραθέσεις. Επίσης αν η συμμετοχή είναι μεγάλη, ίσως μπορέσουμε να ζητήσουμε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να έρθει σε επαφή με τους συγγραφείς και να απαντήσουν θετικά ή αρνητικά στα ερωτήματα που θα θέσουμε.
Μερικά από τα θέματα που θα μπουν σε ψηφοφορία (π.χ. αν το ΜΕ_ΒΗΜΑ έχει ή όχι κάτω παύλα) δε θα είναι σημαντικά, και φυσικά δεν είναι ο στόχος του μαθήματος να ασχολούμαστε με αυτά. Ο σκοπός των ψηφοφοριών θα είναι ακριβώς αυτός, να αποφασίσουμε μια και καλή το πώς θα τα ορίσουμε και να μην ξαναασχοληθούμε με αυτά και τρώνε άδικα το χρόνο μας. Υπάρχουν πολλά μηνύματα στο Στέκι τα οποία αποδεικνύουν πόσο ασχολούμαστε με αυτά, ενώ δε θα έπρεπε.

Ξεκινώ με μια ερώτηση για τα ημίτονο και το συνημίτονο, σε αυτό το θέμα. Εάν θέλετε να προτείνετε κάτι διαφορετικό ή αν νομίζετε ότι αυτή η προσπάθεια δεν έχει νόημα, γράψτε το σαν απάντηση στο παρόν μήνυμα.

Με εκτίμηση,
Άλκης Γεωργόπουλος

Υ.Γ. για να ψηφίσετε στις ψηφοφορίες πρέπει να συνδεθείτε, αλλά οι ψηφοφορίες είναι ανώνυμες.
Επιτρέπεται μία ψήφος ανά μέλος, ενώ έχετε δικαίωμα αλλαγής της ψήφου σας αν αλλάξετε γνώμη.
Για να δείτε τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών πρέπει προηγουμένως να έχετε ψηφίσει.

Αυτά για σήμερα, τα υπόλοιπα ερωτήματα στις επόμενες μέρες. Σόρρυ για τον καταιγισμό από μηνύματα, ελπίζω ότι θα βγει σε καλό.

alkisg:
Παραθέτω κάποια σημεία τα οποία θεωρώ ότι δεν είναι ασαφή.
Αυτά είναι υπό συζήτηση, αν έχετε αντίρρηση απαντήστε εδώ για να τα σχολιάσουμε.


* Στο εσωτερικό μιας ΓΙΑ, μπορούμε να μεταβάλλουμε τον μετρητή της;
Μπορούμε (δεν είναι συντακτικό λάθος), αλλά δεν προτείνεται.
* Μπορεί το βήμα μιας ΓΙΑ να είναι μηδέν;
Όχι, είναι λάθος (συνήθως χρόνου εκτέλεσης).
* Μπορούμε να καλέσουμε μια συνάρτηση με εκφράσεις ή σταθερές, π.χ. Τ_Ρ(3.14) ή Τ_Ρ(2*x);
Μπορούμε, υπάρχουν σχετικά παραδείγματα στο σχολικό βιβλίο (π.χ. Παραγοντικό).
* Μπορούμε να καλέσουμε μια διαδικασία με εκφράσεις ή σταθερές, π.χ. ΚΑΛΕΣΕ Ταξινόμηση(Α, 10);
Μπορούμε, υπάρχουν σχετικά παραδείγματα στο σχολικό βιβλίο (π.χ. Πύργοι του Ανόι). Αν στο εσωτερικό της διαδικασίας οι αντίστοιχες τυπικές παράμετροι αλλαχθούν, εννοείται ότι η τιμή τους δεν θα επιστραφεί στο κυρίως πρόγραμμα.
* Επιτρέπεται ΑΝ μέσα σε ΕΠΙΛΕΞΕ;
Ναι, βλ. σελίδα 305 του σχολικού βιβλίου. Γενικά δεν υπάρχει περιορισμός στο τι εντολές μπορούν να μπουν σε μια ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
* Επιτρέπονται μεταβλητές σε μία ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;
Όχι, δεν υπάρχει σχετικό παράδειγμα στο βιβλίο, ούτε η Pascal το επιτρέπει. Η ΕΠΙΛΕΞΕ έχει την έννοια ότι θέλουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε πολλές τιμές μίας έκφρασης. Αν βάλουμε μεταβλητή σε κάποια ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, τότε η ΕΠΙΛΕΞΕ δεν αναφέρεται πλέον στις πιθανές τιμές μίας έκφρασης.
* Επιτρέπεται ΑΝ χωρίς ΤΕΛΟΣ_ΑΝ;
Στην ψευδογλώσσα ναι, στη ΓΛΩΣΣΑ όχι. Δυστυχώς το βιβλίο έχει τυπογραφικά λάθη και χρησιμοποιεί ΑΝ χωρίς ΤΕΛΟΣ_ΑΝ και σε κάποια κεφάλαια της ΓΛΩΣΣΑΣ.
* Επιτρέπονται εκφράσεις στη ΓΡΑΨΕ;
Ναι, π.χ. ΓΡΑΨΕ 'Κείμενο', 2*x+Τ_Ρ(123), 1 > 0... Αλλά προτείνεται να χρησιμοποιούνται βοηθητικές μεταβλητές όπου αυτό είναι πιο κατανοητό στους μαθητές.
* Επιτρέπεται λ <- 1 > 0, όταν το λ είναι λογική μεταβλητή;
Ναι. Επίσης επιτρέπεται ΑΝ λ ΤΟΤΕ, αντί για ΑΝ λ = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ. Και πάλι προτείνεται η δεύτερη σύνταξη, που είναι πιο κατανοητή.
* Μπορούμε να αρχικοποιήσουμε έναν πίνακα - σταθερά;
Όχι, και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν πίνακες - σταθερές. Το βιβλίο προτείνει να χρησιμοποιείται η ανάθεση τιμής στα στοιχεία για αρχικοποίηση, ή, όπου αυτό το επιτρέπει το περιβάλλον, εντολές αυτόματης εισόδου (π.χ. READ DATA στη Basic ή το αρχείο εισόδου στο Διερμηνευτή).
* Μπορούμε να περάσουμε σε ένα υποπρόγραμμα μια μεταβλητή πίνακα που έχει διαφορετικό αριθμό στοιχείων από την τυπική παράμετρο;
Όχι, οι διαστάσεις, το πλήθος των στοιχείων και ο τύπος των πινάκων πρέπει να είναι ίδια.
* Αν αλλαχτεί μια παράμετρος στο εσωτερικό μιας συνάρτησης, η αλλαγμένη τιμή επιστρέφεται στο κυρίως πρόγραμμα;
Όχι, το βιβλίο αναφέρει σαφώς ότι οι συναρτήσεις μπορούν να επιστρέψουν μόνο μια τιμή (με το όνομά τους).
* More to come...
...

alkisg:

--- Παράθεση από: andreas_p στις 19 Απρ 2007, 12:09:31 μμ ---Είναι πολλά  σημεία του βιβλίου που πρέπει να αλλάξουν ...

Η συγγραφική επιτροπή  ακούει ;;;;

Ανδρέας

--- Τέλος παράθεσης ---

Δεν είμαι σίγουρος γι' αυτά που λέω, αλλά νομίζω ότι η συγγραφική ομάδα, αφού έχει παρέλθει η περίοδος υποστήριξης του έργου δεν ασχολείται παρά μόνο αν κληθεί συμβουλευτικά η γνώμη της από το ΠΙ.

Για παράδειγμα, τυπογραφικές διορθώσεις είναι δυνατόν να γίνουν στις ανατυπώσεις του βιβλίου, το να πετύχουμε όμως να ξαναγραφεί μια ολόκληρη υποενότητα το βλέπω δύσκολο.

Σε αυτό το πνεύμα (χωρίς δηλαδή να επεκταθούμε και να ζητήσουμε να ξαναγραφούν καλύτερα κάποια σημεία) νομίζω ότι
[*]αν μαζευτούμε καμιά 100στή καθηγητές,
[*]και ετοιμάσουμε μια λίστα με μικροδιορθώσεις που θεωρούμε απαραίτητες (τυπογραφικά, σημεία που το βιβλίο αυτοαναιρείται κτλ)
[*]και τη στείλουμε στο ΠΙ μαζί με "αποδείξεις" ότι όντως υπάρχουν διαφωνίες στην εκπαιδευτική κοινότητα γι' αυτά τα σημεία (μια απόδειξη π.χ. είναι αν 40 καθηγητές δέχονται, ψηφίζουν τη μία ερμηνεία και 60 την άλλη),
[/list]

τότε μπορούμε να ζητήσουμε από το ΠΙ να πάρει την έγκριση των συγγραφέων και να προχωρήσει
[*]είτε σε μικροδιορθώσεις που θα εμφανιστούν στην επόμενη ανατύπωση,
[*]είτε στην έκδοση μιας διευκρινιστικής εγκυκλίου όπου θα αποσαφηνίζονται τα παραπάνω σημεία με τη μορφή διδακτικών οδηγιών.
[/list]

Δε νομίζω ότι αυτό είναι ουτοπικό, πιστεύω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε.

amilikas:
Συνάδελφε Αλκη καλησπέρα.
Δεν νομίζω να συμβει τιποτα με το ΠΙ.
Το 2006 τους εστειλα email σχετικα με τα διαγράμματα ροής του 2ου θέματος και φυσικά δεν ελαβα απάντηση, ουτε διόρθωση εγινε στο βιβλίο του καθηγητή και επαναλήφθηκαν τα διαγράμματα ροης και το 2007.
Ελπίζω να μην ειμαι off-topic αλλα νομίζω ότι πρόκειται για μια αλλη ασάφεια της ΑΕΠΠ και μάλιστα αρκετά σοβαρή. Παραθέτω το e-mail προς το ΠΙ:

Στο βιβλιο του καθηγητή του μαθηματος ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
στην σελίδα 73 δίνονται οδηγίες προς τον καθηγητή (τις οποιες παραθετω) για την μη αναλυτική διδασκαλία
κατασκευής διαγραμμάτων ροής. Το 2ο θεμα των πανελλαδικών, στο 2 υποερώτημα ζητά από τους
υποψηφίους να κατασκευάσουν ενα σχετικά σύνθετο διάγραμμα ροης - με βαση οτι η κατασκευη ΔΡ δεν εχει διδαχθεί αναλυτικά). Σας ρωτώ αν έπρεπε να δοθεί το θεμα αυτό στους υποψηφίους απο την στιγμή που οι οδηγίες προς τους καθηγητές λενε να μην διδαχθεί αναλυτικα. Εκτος και αν το βιβλίο του καθηγητή εχει σκοπο να παραπλανήσει τον καθηγητή στην διδασκαλία του ωστε να μην διδάξει στους μαθητες αυτά που
χρειάζονται για τις εξετάσεις τους. Περιμένω την επίσημη απάντησή σας.

Με τιμή,
Αναστάσιος Μηλίκας
καθηγητής ΠΕ19

"Ενα άλλο σημείο είναι η χρήση των διαγραμμάτων ροής.Τα διαγράμματα αυτά
(που αποκαλούνται κακώς ακόμη και σήμερα &#8220;λογικά διαγράμματα&#8221;) έχουν
εγκαταληφθεί
εδώ και χρόνια, γιατί ενθαρύνουν το μη δομημένα προγραμματισμό (βλ.
και J.Martin, Diagramming Techniques for Analysts and Programmers, Prentice Hall,
1985) Τα διαγράμματα ροής εντάχθηκαν στο βιβλίο κύρια για ιστορικούς λόγους
και επειδή συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα.Καλό είναι η χρήση τους να περιοριστεί
για την επεξήγηση των βασικών εννοιών, όπως γίνεται στο κεφ.2 το βιβλίου."

Βασικές έννοιες αλγορίθμων σελ 73

andreas_p:
Σχετικά με το θέμα  'Ασάφειες της ΑΕΠΠ'

Περιμένουμε ... απάντηση (σχετικό e-mail)  από συνάδελφο (νομίζω  Σέργιος)
ο οποίος το καλοκαίρι 2007 είχε επαφές με μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου.

Κόλλησε το θέμα ;  Πού ;
Ανδρέας

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση