Το πρόβλημα με το θέμα που τέθηκε δεν το έχει το βιβλίο. Το έχει το θέμα των εξετάσων. Επίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν από τους μαθητές ως προς τη χρήση πίνακα δεν κατηγοριοποιούνται σε σωστές και λάθος βάσει του κριτηρίου χρήσης πίνακα ή όχι. Είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό αυτό που λέτε και θα πρότεινα να το αποσύρετε...
Μάλιστα. Από ότι φαίνεται έχεις αποφασίσει εξαρχής για το ποιος φταίει και τα επιχειρήματα σε τεχνικό επίπεδο που προαναφέρθηκαν δεν έχουν σημασία.
Πριν συζητήσουμε για το αν το θέμα είναι σωστό ή λάθος και για το ποιος φταίει, πρέπει ξεκαθαρίσουμε ποιες είναι οι ιδιότητες της ψευδογλώσσας με βάση το σχολικό βιβλίο.
Τι από τα 3 δέχεσαι για τον τρόπο που η ψευδογλώσσα χειρίζεται τους πίνακες;
1) Τους θεωρεί αφηρημένες δομές δεδομένων χωρίς άνω όριο.
2) Τους θεωρεί στατικές δομές όπως περιγράφει στη σελίδα 56 (δηλαδή το μέγεθος καθορίζεται κατά τη μεταγλώττιση)
3) Τους θεωρεί στατικές δομές και το μέγεθος καθορίζεται κατά την εκτέλεση αλλά μετά δεν αλλάζει (όπως πχ η C).
Μετά από αυτό… το ποιος φταίει θα προκύψει αυτόματα.
Τέλος, η κριτική σκέψη του παιδιού δεν ελέγχεται με το ερώτημα που τέθηκε και εξηγώ
Καθηγητής στο σχολείο καθοδηγεί τους μαθητές λέγοντας: Παιδιά ένας τυφλοσούρτης. Αν η άσκηση λέει να διαβάζει το πλήθος των πελατών, αθλητών, κόκκων άμμου, μαθητών, τριχών κ.α. συναφών τότε δεν θα χρησιμοποιήσετε πίνακα. Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε πίνακα θα πρέπει α) να σας λέει η εκφώνηση πόσοι είναι οι πελάτες, οι αθλητές, οι τρίχες κ.α. ή β) να σας λέει να θεωρήσετε δεδομένα τους αθλητές, τις τρίχες, τα άχυρα κ.α.
Και εδώ βιάζεσαι να καταλήξεις στο συμπέρασμα που θέλεις. Το αν θα επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις πίνακα ή όχι είναι κάτι εύκολο όπως περιγράφεις (αν και σημαντικό και δεν πρέπει να το παραλείπει ο μαθητής). Ωστόσο η λύση με πίνακα είναι πολύ διαφορετική από τη λύση χωρίς πίνακα. Το τελευταίο ερώτημα του θέματος Γ, αν γίνει χωρίς πίνακα, ελέγχει την κριτική σκέψη.
Και μια και μιλάς για επιστημονικότητα να σου θέσω και ένα ερώτημα: Αν σου πουν σε ένα πρόβλημα να διαβάζεις 1000 αριθμούς (γνωστό πλήθος) και να βρίσκεις το μέσο όρο, τι διδάσκεις τους μαθητές σου; Να τα βάζουν σε πίνακα ή όχι;