Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από gbougioukas στις Σήμερα στις 01:10:04 μμ »
Αν για το 6ωρο η ύλη είναι πολλή, τότε τι να λέμε στα φροντιστήρια με 2.5 και 3 ώρες - στο φροντιστήριο που δουλεύω εγώ, βέβαια, το κάνουμε 4.5 ώρες το μάθημα, αλλά η γενική κατάσταση είναι αυτή. Γενικότερα, έχει σημασία για το μάθημα και την επιστήμη μας και η αναλογία ωρών στα φροντιστήρια - δεν φαίνεται να γίνεται και πολύ κατανοητό αυτό. Γιατί τα Μαθηματικά 6 ώρες και η Πληροφορική 3 στα φροντιστήρια; Μέχρι τώρα είχαμε 33% συντελεστή βαρύτητας στα Μαθηματικά και μόλις 20% η Πληροφορική. Ναι, αλλά από την προσεχή σχολική χρονιά τους συντελεστές βαρύτητας τους καθορίζουν τα τμήματα. Ας πούμε, η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει δώσει 35% Πληροφορική και 20% Μαθηματικά. Προφανώς, αυτήν την αναλογία περίπου θα ακολουθήσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής που κατανοούν ότι είναι αυτοκτονία να ακυρώνουν και να υποβαθμίζουν αυτό καθαυτό το αντικείμενο τους. Γιατί ο μαθητής που θέλει να περάσει σε τέτοιες σχολές να εξυπηρετείται από μια τέτοια αναλογία ωρών; Μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν οι διευθυντές σπουδών στα φροντιστήρια;

Το θέμα, γενικότερα, έχει πολλές συνδρομές. Κάποιοι διακινούν συστηματικά ασύστολα ψεύδη και ανακρίβειες όσο αφορά το μάθημά μας, αλλά και το 4ο επιστημονικό πεδίο: ότι είναι εύκολα τα μαθήματα, ότι είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας, κλπ κλπ. Και αντί να υπερασπίζουμε το μάθημα και τους μαθητές μας, ατυχώς πολλοί από μας συμφωνούμε κιόλας - οπότε είμαστε και άξιοι της μοίρας μας. Ποιο είναι το εύκολο; Η Γλώσσα του μαθήματος είναι Turing-πλήρης, που θα πει ότι μπορεί να επιλύσει οποιοδήποτε πρόβλημα επιλύεται από το ισχυρότερο υπολογιστικό μοντέλο μέχρι τώρα, την μηχανή Turing. Μόνο και μόνο η Γλώσσα αρκεί για την απεριόριστη δυσκολία που εγγυάται η Turing-πληρότητα. Γιατί είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας; Επειδή, παρά τον επιστημονικά αδικαιολόγητο συντελεστή 33% των Μαθηματικών στο πεδίο της Πληροφορικής, αρνούνται πρακτικά να μελετήσουν ένα μάθημα το οποίο είναι άσχετο με τις επιστημονικές απαιτήσεις της εποχής μας; Ναι, η επίλυση ολοκληρωμάτων και εξισώσεων με χαρτί και μολύβι είναι εκτός τόπου και χρόνου σήμερα. Και αυτό το μάθημα τόσα χρόνια αποφασίζει με 33% συντελεστή ποιος θα μπει σε σχολή Πληροφορικής ή Οικονομίας. Ποιος οικονομολόγος ή ποιος πληροφορικός θα χρειαστεί ποτέ να επιλύσει ολοκλήρωμα ή εξίσωση με χαρτί και μολύβι; Βέβαια, ξέχασα, τα Λατινικά αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, φυσικά.
2
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις Σήμερα στις 11:35:30 πμ »
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;
Αγαπητέ Γιώργο, σωστη η τοποθετησή σου για την σύγκριση που προτείνεις. Έχοντας συζητήσει με μαθητές αλλά και με συνάδελφο μαθηματικό με μεταπτυχιακό σε πληροφορική ο οποίος διδάσκει και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, στα Μαθηματικά είναι πολύ λιγότερα κεφάλαια αλλά βέβαια γίνεται πολύ  εμβάθυνση. Εδω έχουμε πολλά πράγματα που τα παιδια τα πρωτοβλέπουν  και πολυ θεωρία και 4 βιβλία βέβαια. Εγω θα προτιμούσα να είχαμε λιγότερη ύλη, πχ όση είχαμε πριν την προσθήκη και να γινόταν εμβάθυνση. Μπορούν  να ξεχωρίσουν οι μαθητές. Να θυμίσω ότι το 2014, στα πιο δύσκολα στατιστικώς θέματα (μαζί με του 2018 και του 2013) δεν υπηρχε ερώτηση ούτε καν απο υποπρογράμματα και όμως τα θέματα εδωσαν την δυνατότητα να γίνει διαχωρισμός των μαθητων.
Αν και νομίζω δεν έχει νόημα γιατι δεν προκειται να ακούσει κανείς, πλέον η ύλη, αν θες να τη δουλέψεις καλά, ειναι ένα διαρκές τρέξιμο... Και αν έχεις και μαθητες που δεν εχουν κάνει καλή προετοιμασία από τη Β, αστα...
ΥΓ: υπάρχουν στο στέκι καθηγητές που γνωρίζουν και για τα δυο μαθήματα, όσον αφορά την ερώτηση που έθεσες.
καλη συνέχεια σε όλους.
3
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από Καρκαμάνης Γεώργιος στις Σήμερα στις 11:08:11 πμ »
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;
4
Linux / 30 χρόνια Linux!
« Τελευταίο μήνυμα από mandarinos στις Χθες στις 11:14:35 πμ »
Καλημέρες!

Στις 17 Σεπτεμβρίου φέτος, ημέρα Παρασκευή, συμπληρώνονται ακριβώς 30 χρόνια από την ημέρα που ο Λίνους Τόρβαλντς έδωσε στη δημοσιότητα τον πρώτο kernel του Λίνουξ!

Λέω να το γιορτάσουμε κάπως.

Προσωπικά, σκοπεύω να φτιάξω μιά παρουσίαση στο Impress (εισαγωγική, ακόμη και γιά άσχετο κοινό), διάρκειας περίπου 40' - 50' (το πολύ). Θα κινηθεί στον άξονα: ιστορία / το σήμερα / προοπτικές, τί είναι το Λίνουξ / τί δεν είναι (ακόμη). Θα ζητήσω άδεια από τη διεύθυνση του σχολείου μου, ώστε να παρουσιάσω την εργασία την τελευταία ώρα.

Όταν θα την ετοιμάσω, θ' ανεβάσω εδώ το αρχείο .odp γιά όποιον θέλει να το χρησιμοποιήσει. (Εντάξει, θα τη σώσω και ως αρχείο του PowerPoint, γιά όποιους συναδέλφους δεν είναι ακόμη εξοικειωμένοι με το Libre Office - αν και δεν θά 'πρεπε!)

Πιστεύω ότι θα έχει και ένα, έστω ελάχιστο, χρήσιμο αποτέλεσμα: να ενδιαφερθούν κάποιοι συνάδελφοι γιά το Λίνουξ, όσο και μαθητές.

Υγ: Ελπίζω να είστε όλοι καλά, να μην πτοείστε από την -πάντα θλιβερή- ειδησεογραφία, και ν' απολαμβάνετε τις όποιες διακοπές σας!
5
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από dpa2006 στις 27 Ιουλ 2021, 11:51:24 πμ »
Το ότι πολλοί μαθητές στη Γ άσχετα προσανατολισμού (ειδικότερα στον δικό μας που μας ενδιαφέρει...) δεν γνωρίζουν τα βασικά, είναι όμως στη Γ Λυκείου, αποτελεί ένα είδος θαύματος...
Αυτά είναι γνωστά...
Το θέμα ότι είχαμε ένα βιβλίο Μαθητή και ένα Τετράδιο Μαθητή και πλέον έχουμε αρκετά περισσότερα.
Δεν είναι δυνατόν να συμμαζευτούν σε λιγότερα βιβλία...???
Αυτό είναι πρόβλημα για εμένα και η παλαιότητα του βιβλίου,το οποίο ξεπέρασε τα 20 χρόνια ζωής (έπαψε να είναι έφηβος...)
Συν κάποια άλλα θέματα που δεν είναι της παρούσης να αναπτύξω.
6
Γενικά / Επιλογή σχολής πληροφορικής (part2)
« Τελευταίο μήνυμα από Apostkef στις 27 Ιουλ 2021, 01:55:24 πμ »
Καλησπέρα σας,έγραψα 18.710 μόρια και έχω την δυνατότητα να περάσω σε όποια σχολή επιθυμώ (από επαλ). Μένω Καβάλα, και γενικά, μετά από ψάξιμο, κατέληξα στις σχολές πληροφορικής Καβάλας και ΑΠΘ Πληροφορικής. Γνωρίζω οτι της Καβάλας, για περιφερειακό πανεπιστήμιο είναι αρκετά καλό και απαιτητικό. Ωστόσο, από όσο είδα το πρόγραμμα σπουδών, το απθ έχει περισσότερες ώρες μαθηματικά, και πιθανόν να είναι πιο απαιτητικό. Οι γονείς μου μπορούν οικονομικά να με στηρίξουν στη Θεσσαλονίκη. Το ερώτημα λοιπόν έγκειται, στο άμα αξίζει ο επιπλέον κοπος (και ίσως χρήμα, αλλα αυτο δεν με απασχολεί τόσο) να φοιτήσω στο απθ, και άμα θα με δώσει καλύτερες βάσεις και περισσότερα ερεθίσματα και ευκαιρίες από οτι της Καβάλας. Ξέρω οτι αμα περασω Καβάλα πιθανόν να εχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο (πιο συντομες μετακινήσεις, λιγότερο απαιτητικά μαθήματα) απο οτι στο απθ, και ίσως να μπορώ να ασχοληθώ περισσότερο με προσωπικά projects και γλωσσες (κατι που και στο απθ θα κανω, αλλά ισως σε μικρότερο βαθμό). Και από την άλλη σκέφτομαι οτι ισως τα παραπάνω μαθηματικά (του απθ) με βοηθήσουν στη σωστή αλγοριθμική σκέψη και γενικότερα στο να προγραμματίζω αποδοτικά (σε ai,blockchain κ.α)..Ποια η άποψη σας? (αύριο θα πρέπει να υποβάλω το μηχανογραφικό) Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!
7
Γ΄ Λυκείου / Επιλογή σχολής πληροφορικής (part2)
« Τελευταίο μήνυμα από Apostkef στις 27 Ιουλ 2021, 01:54:42 πμ »
Καλησπέρα σας,έγραψα 18.710 μόρια και έχω την δυνατότητα να περάσω σε όποια σχολή επιθυμώ (από επαλ). Μένω Καβάλα, και γενικά, μετά από ψάξιμο, κατέληξα στις σχολές πληροφορικής Καβάλας και ΑΠΘ Πληροφορικής. Γνωρίζω οτι της Καβάλας, για περιφερειακό πανεπιστήμιο είναι αρκετά καλό και απαιτητικό. Ωστόσο, από όσο είδα το πρόγραμμα σπουδών, το απθ έχει περισσότερες ώρες μαθηματικά, και πιθανόν να είναι πιο απαιτητικό. Οι γονείς μου μπορούν οικονομικά να με στηρίξουν στη Θεσσαλονίκη. Το ερώτημα λοιπόν έγκειται, στο άμα αξίζει ο επιπλέον κοπος (και ίσως χρήμα, αλλα αυτο δεν με απασχολεί τόσο) να φοιτήσω στο απθ, και άμα θα με δώσει καλύτερες βάσεις και περισσότερα ερεθίσματα και ευκαιρίες από οτι της Καβάλας. Ξέρω οτι αμα περασω Καβάλα πιθανόν να εχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο (πιο συντομες μετακινήσεις, λιγότερο απαιτητικά μαθήματα) απο οτι στο απθ, και ίσως να μπορώ να ασχοληθώ περισσότερο με προσωπικά projects και γλωσσες (κατι που και στο απθ θα κανω, αλλά ισως σε μικρότερο βαθμό). Και από την άλλη σκέφτομαι οτι ισως τα παραπάνω μαθηματικά (του απθ) με βοηθήσουν στη σωστή αλγοριθμική σκέψη και γενικότερα στο να προγραμματίζω αποδοτικά (σε ai,blockchain κ.α)..Ποια η άποψη σας? (αύριο θα πρέπει να υποβάλω το μηχανογραφικό) Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!
8
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 26 Ιουλ 2021, 12:59:01 μμ »
Καλά έκανες και ηπιες τις μπυρες γιατι τα εγραψες πολύ καλα. Εχεις γραψει πολλές αλήθειες. όμως εν τέλει, δεδομένων όλων αυτών των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία της κατευθυνσης, η ύλη είναι μεγάλη, διότι πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν που απευθύνεται. και γενικά νομιζω ειναι πολλά για μια τάξη, ποσο μάλλον με απροετοίμαστους μαθητές... Καλή συνέχεια σε όλους.
9
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από ManiacGr στις 26 Ιουλ 2021, 03:46:15 πμ »
Παιδιά να μην τα παραλέμε! Το βασικό πρόβλημα των παιδιών είναι ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν. Έχω πολλούς μαθητές κάθε χρόνο που δεν έχουν ανοίξει βιβλίο στη ζωή τους και ξαφνικά στην Γ Λυκείου θυμούνται ότι υπάρχουν οι πανελλήνιες! Πέφτουν μα τα μούτρα και μαθαίνουν να γράφουν προγράμματα... αλλά από θεωρία να μη το σχολιάσω! οπότε και δε μπορούν να πάνε πάνω από 14-15 γιατί στο τέλος της χρονιάς, όσο και να έχω επιμείνει, δεν θυμούνται ούτε τελεστής, ούτε δομή δεδομένων ή αλγοριθμική δομή τι είναι. Επίσης έχω και μαθητές που δεν τραβάνε και πολύ, αλλά ξέρουν να διαβάζουν και η ύλη τους φαίνεται φισιολογική! Και αυτοί στο 14-15 είναι γιατί ενώ τα θυμούνται όλα, απλά δεν τραβάνε!
Με τους πρώτους η ύλη είναι βουνό! Με τους δεύτερους όλα είναι μια χαρά! Ναι, το 20άρι είναι απαιτητικό και θέλει πολύ πολύ δουλειά, αλλά δείτε τα στατιστικά ακόμη και φέτος! διψήφιο και μάλιστα υψηλό είναι το ποσοστό με καθαρό 20άρι! Άρα πολλοί μαθητές το βρήκαν μια χαρά το μάθημα από πλευράς ύλης! Από 10 μέχρι 19 είναι που επικρατείτο χάος!
Γιατί; Γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν! Γιατί τους λες "έχω ένα ρούχο που κάνει 80€ και έχει 30% έκπτωση... πόσο είναι η τελική τιμή του;" και δε μπορούν να σου απαντήσουν! Και ας το συναντάνε κάθε μέρα στη ζωή τους!
Επίσης αν οι φιλόλογοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, θα είχαμε πολύ μα πολύ λιγότερα προβλήματα στο μάθημα! Επίσης... 2021 και σε 18χρονα παιδιά, που θα έπρεπε οτισήποτε τεχνολογικό να το παίζουν στα δάχτηλα, πρέπει να δείχνω πως φτιάχνουν φακέλους και πως αποθηκεύουν αρχεία για να τα ανοίξουν!!! Για την εγκατάσταση του διερμηνευτή... κανείς τους δε μπορεί να διαβάσει τις οδηγίες του site!!
Προσπαθώ να τους μάθω να σκέφτονται!!! Όσοι το καταφέρουν, πηγαίνουν πανεπιστήμιο και τους φαίνονται όλα φυσιολογικά. Οι άλλοι έρχονται μετά και ζητάνε βοήθεια για να περάσουν μαθήματα γιατί ξαγνικά πρέπει να διαβάσουν μόνοι τους και δεν ξέρουν πως!!!
Ούφ!!! έχω πιεί και μερικές μπύρες βραδυάτικα... συγνώμη αν κούρασα!! Εγώ απλά νομίζω ότι ο όγκος της ύλής για τον όγκο ωρών του μαθήματος ότι είναι μια χαρά... Η ποιότητα δεν είναι σωστή και το είδος!
10
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022
« Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 στις 22 Ιουλ 2021, 09:51:18 μμ »
Εντάξει ρε παιδιά, πώς κάνετε έτσι;
Επειδή τους δίνουμε μια γεύση από τα μισά μαθήματα των σχολών πληροφορικής;
Προτείνω να προστεθούν κεφάλαια που να αφορούν:
-Υλικό υπολογιστή
-Δίκτυα
-Τεχνητή νοημοσύνη
-Λειτουργικά συστήματα
Μισές δουλειές θα κάνουμε;
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10