Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2015, 10:21:23 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

theoL

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα φροντιστήρια επιμένουν στο θέμα Γ στον συνεχή έλεγχο της χωρητικότητας των αποθηκών ;
Εάν οι χωρητικότητες μηδενιστούν τι θα γίνει ΟΕΟοοο ;
:D ::)

evry

Στο Γ θα υπάρξουν πολλοί μαθητές (είχα ήδη 2/6 = 33% στους προφορικούς) που το έλυσαν με συνάρτηση η οποία δεν εμφανίζει τίποτα, επιστρέφει χαρακτήρα ο οποίος εκχωρείται σε μεταβλητή και στη συνέχεια εμφανίζει τον χαρακτήρα στον κύριο πρόγραμμα. Κανονικά αν πάμε με το γράμμα του νόμου πρέπει να κοπούν μονάδες αφού η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη στο ότι η εμφάνιση γίνεται μέσα στο υποπρόγραμμα, αλλά νομίζω πως για την περίπτωση αυτή δεν πρέπει να κοπούν γιατί πρόκειται για αρκετά κομψή λύση και δείχνει ότι αυτός που το έκανε έχει καταλάβει πολύ καλά ότι ένα υποπρόγραμμα πρέπει να κάνει ένα μόνο πράγμα και όχι πολλά. Δηλαδή ξεχωριστά υπολογισμός και ξεχωριστά εμφάνιση

Πιο συγκεκριμένα

Κώδικας: pascal
Συνάρτηση  Μήνυμα(α, β): χαρακτήρες
Μεταβλητές
      Ακέραιες: α, β
Αρχή
     Αν α>β Τοτε
         Μήνυμα <-- 'Α'
   Αλλιώς_αν  α<β  Τότε 
         Μήνυμα <-- 'Β'
   Αλλιώς_αν   α + β = 0   Τότε        (*  το είδα σε μαθητή σήμερα, λογικό σου λέει αφού είναι θετικοί  :o *)
         Μήνυμα <-- 'Καμία αποθήκευση στο αεροδρόμιο'
   Αλλιώς 
         Μήνυμα <-- 'Ισάριθμα'
   Τέλος_Αν
Τέλος_Συνάρτησης

(* Και στο κύριο πρόγραμμα η κλήση έχει ως εξής:*)
Γράψε  Μήνυμα( α, β ),   (* αν ο μαθητής έχει θράσος *)
(* ή *) 
μην <-- Μήνυμα( α, β )
Γράψε μην


Οπότε το παραπάνω θα πρέπει να συζητηθεί όπωσδήποτε αύριο στα βαθμολογικά ώστε να έχουν όλοι οι βαθμολογητές κοινή γραμμή, αφού από ότι φαίνεται το έχουν πολλοί μαθητές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 27 Μαΐου 2015, 07:57:43 ΜΜ
Στο Γ θα υπάρξουν πολλοί μαθητές (είχα ήδη 2/6 = 33% στους προφορικούς) που το έλυσαν με συνάρτηση η οποία δεν εμφανίζει τίποτα, επιστρέφει χαρακτήρα ο οποίος εκχωρείται σε μεταβλητή και στη συνέχεια εμφανίζει τον χαρακτήρα στον κύριο πρόγραμμα. Κανονικά αν πάμε με το γράμμα του νόμου πρέπει να κοπούν μονάδες αφού η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη στο ότι η εμφάνιση γίνεται μέσα στο υποπρόγραμμα, αλλά νομίζω πως για την περίπτωση αυτή δεν πρέπει να κοπούν γιατί πρόκειται για αρκετά κομψή λύση και δείχνει ότι αυτός που το έκανε έχει καταλάβει πολύ καλά ότι ένα υποπρόγραμμα πρέπει να κάνει ένα μόνο πράγμα και όχι πολλά. Δηλαδή ξεχωριστά υπολογισμός και ξεχωριστά εμφάνιση

Οπότε το παραπάνω θα πρέπει να συζητηθεί όπωσδήποτε αύριο στα βαθμολογικά ώστε να έχουν όλοι οι βαθμολογητές κοινή γραμμή, αφού από ότι φαίνεται το έχουν πολλοί μαθητές.

Θα συμφωνήσω μαζί σου για το ότι είναι μία γενικά σωστή λύση και σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει κοινή γραμμή στην διόρθωση ...
από την άλλη νομίζω ότι θα ήταν αποδεκτό να κοπούν 1-2 μόρια αφού όπως είπες και εσύ η εκφώνηση μιλάει για εμφάνιση μέσα στο υποπρόγραμμα ...
σε καμία περίπτωση πάντως όχι όλο το ερώτημα δεν το συζητώ ..... και εγώ έχω αρκετούς και μάλιστα καλούς μαθητές που το μπέρδεψαν (κακός μεν αλλά το έκαναν).
Ελπίζω να βγει άμεσα απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να βαθμολογηθεί αυτή η λύση όπως και του Β1.β και να μην υπάρξουν αδικίες υποκειμενικές βαθμολογίες.

andreas_p

Ξανά τη διατύπωση :

δ. Στη συνέχεια, να καλεί υποπρόγραμμα, το οποίο να βρίσκει και να εμφανίζει ...

Τι καταλαβαίνετε ;;;


Α

deg

Κατά την γνώμη μου η διατύπωση είναι σαφέστατη. Θα πρέπει να καλέσεις υποπρόγραμμα για την έξοδο, άρα χρήση διαδικασίας.

Ναι, μπορεί να το κάνεις με συνάρτηση όπως η (έξυπνη) λύση παραπάνω, όμως θα χάσεις 1-2 μόρια διότι "ολισθαίνεις" από τα ζητούμενα του ερωτήματος.
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

epsilonXi

Παράθεση από: andreas_p στις 27 Μαΐου 2015, 10:05:17 ΜΜ
Ξανά τη διατύπωση :

δ. Στη συνέχεια, να καλεί υποπρόγραμμα, το οποίο να βρίσκει και να εμφανίζει ...

Τι καταλαβαίνετε ;;;


Α

για μένα είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να υλοποιηθεί διαδικασία, με 2 παραμέτρους εισόδου και 0 εξόδου, αλλά δεν το θεωρώ καθόλου σοβαρό λάθος άμα κάνει κάποιος συνάρτηση που επιστρέφει αλφαριθμητικό

σημαντικότερο είναι νομίζω να δει κανείς ότι η τρίτη περιγραφόμενη περίπτωση μπλέκεται με την τέταρτη, οπότε να προσέξει τη σειρά εξέτασής τους ή τη διατύπωση των συνθηκών τους

alpapanto

Παράθεση από: andreas_p στις 27 Μαΐου 2015, 10:05:17 ΜΜ
Ξανά τη διατύπωση :

δ. Στη συνέχεια, να καλεί υποπρόγραμμα, το οποίο να βρίσκει και να εμφανίζει ...

Τι καταλαβαίνετε ;;;


Α

Θα συμφωνήσω μαζί σου! Δεν πρέπει να ξεχνάμε να διαβάζουμε σωστά οτι μας δίνεται. Κάποιοι που δεν το αντιλήφθηκαν, δυστυχώς πρέπει να χάσουν μόρια. Προσωπικά πιστεύω λίγο πάνω απο 1-2 που διάβασα. Αν αρχίσουμε τα κόψε λίγα απο δω, πολύ λίγα απο κει, απλά και μόνο επειδή φαίνεται πως κάποιος ειναι ...εξυπνος, νομίζω πως αδικούμε αυτους που διάβασαν προσεκτικότερα και απάντησαν σε αυτό ακριβώς που ζητούσε η εκφώνηση.

evry

Τα μόρια που θα πρέπει να χάσει ο μαθητής σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να είναι τα μόρια που αντιστοιχούν
στις εντολές Γράψε αφού εκεί είναι το πρόβλημα. Νομίζω ότι πάνω από 2 μόρια για κάτι τέτοιο ενώ κατά τα άλλα είναι όλα σωστά είναι υπερβολικό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Vangelis

Αφαιρούμε 2 μόρια.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: theoL στις 27 Μαΐου 2015, 06:11:10 ΜΜ
Το ΑΔΕ ΔΕΝ χρειάζεται πουθενα  :) κεκτημένη ταχυτητα...
το τελευταίο δεν μπαίνει σκετο γιατί είναι ΚΑΙ


Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το "το τελευταίο δεν μπαίνει σκετο γιατί είναι ΚΑΙ". Αφού δεν απομένει άλλη περίπτωση γιατί να μην μπει σκέτο ΑΛΛΙΩΣ; Αναφέρομαι στο:

ΠαράθεσηΑΝ ΑΔΑ=ΑΔΒ ΚΑΙ ΑΔΑ <> 0 ΚΑΙ ΑΔΒ <> 0 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ισάριθμα'
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΑΔΑ>ΑΔΒ ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'ΑΠΟΘΗΚΗ Α'
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΑΔΒ>ΑΔΑ ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'ΑΠΟΘΗΚΗ Β'
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΑΔΑ=0 ΚΑΙ ΑΔΒ=0 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Καμία αποθήκευση στο αεροδρόμιο'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

dg69

2 μόρια θεωρώ ότι είναι πολλά. Αλλά θα το συζητήσουμε στα βαθμολογικά μας. Καλό είναι να έχουμε όλοι οι βαθμολογητές ίδια γραμμή.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Για τη σωστή χρήση συνάρτησης, θεωρώ ότι πρέπει να κοπούν 2-3 μονάδες γιατί
α) ο μαθητής κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που απαιτεί το πρόβλημα,  ως προς το που  εμφανίζονται τα αναμενόμενα μηνύματα εξόδου (όχι στο πρόγραμμα)

β) δεν έχει κατανοήσει ότι πρέπει να γίνει χρήση διαδικασίας (ή πότε πρέπει να μπαίνει μια συνάρτηση και πότε όχι)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Και κάτι άλλο που δεν μου άρεσε στο θέμα Γ είναι η αφηρημένη έννοια "μεγέθη ελεύθερου χώρου" καθώς δεν προσδιορίζει σε τι μονάδα μέτρησης μετριέται αυτό.

Αν η λύση αποδίδονταν σε αλγόριθμο, δεν θα μας επηρέαζε αλλά από την στιγμή που πρέπει να γίνει σε πρόγραμμα, οι μαθητές είναι σε δίλημμα αν θα πρέπει να δηλώσουν τις μεταβλητές ως ακέραιες ή ως πραγματικές

tsak

Συμφωνώ 100% με τον κ. Καρκαμάνη. Χάθηκε ο κόσμος να πεις ότι χώρος ορίζεται σε m3 ή m2 ? Γενικά η διατύπωση του θέματος Γ νομίζω δεν ήταν καλή.

michaeljohn

Παράθεση από: tsak στις 28 Μαΐου 2015, 07:50:46 ΠΜ
Συμφωνώ 100% με τον κ. Καρκαμάνη. Χάθηκε ο κόσμος να πεις ότι χώρος ορίζεται σε m3 ή m2 ? Γενικά η διατύπωση του θέματος Γ νομίζω δεν ήταν καλή.
Θα δημιουργούνταν άλλο πρόβλημα τότε.... μπορεί να υπήρχε ελεύθερος χώρος(όγκος) σε μια αποθήκη στον οποίο να "χωρά" ένα δέμα αλλά   αυτό να μην μπορεί να εισαχθεί λόγω διαστάσεων...