Προβλέψεις / Προτάσεις πριν τις εξετάσεις

Ξεκίνησε από Mαρία Τζ., 29 Μαΐου 2025, 11:09:21 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Mαρία Τζ.

Καλησπέρα σε όλους και καλή επιτυχία στους μαθητές μας που ξεκινάνε αύριο!  :)

Θα ήθελα να ρωτήσω ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τα φετινά θέματα στο μάθημα μας, καθώς και ποια θεωρείτε πως είναι τα σημεία που πρέπει να σταθούμε στο τελευταίο μάθημα; (Αναφέρομαι στην ύλη)

Περιμένω την γνώμη σας,
Ευχαριστώ!

Akis73

Καλησπέρα καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!

Νομίζω ήρθε η ώρα να εξετάσουν και κάτι από λίστες και γράφους όσον αφορά τα θέματα Α και Β και να βάλουν άσκηση με ουρά σε θέμα Γ ή Δ.

Τώρα σχετικά με το τελευταίο μάθημα πιστεύω απλά καλύπτεις τυχόν απορίες του κάθε μαθητή και δείχνεις ξανά τις πιο sos μεθοδολογίες όπως ταξινόμηση, αναζήτηση κτλ...

evry

1ον) Η άσκηση με ουρά σε Γ και Δ θα ήταν έγκλημα διότι αν κάποιοι μαθητές λύσουν το θέμα χωρίς ουρά η απάντησή τους θα πρέπει να ληφθεί σωστή. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει information hiding και abstraction δεν μπορεί να μπει ουρά. Αν μπει θα έχουμε άλλο ένα αντιεπιστημονικό θέμα.

2ον) Δεν ξέρω τι εξυπηρετεί η "πρόβλεψη¨ θεμάτων εδώ. Ποιος είναι ο σκοπός? Να αγχωθούν οι μαθητές ή να επηρεάσουμε τους θεματοδότες μπας και κάποιος διαβάζει και πέσει αυτό που θέλουμε?

Ας είμαστε προσεκτικοί γιατί διαβάζουν και μαθητές και οι εξετάσεις έχουν ξεκινήσει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Akis73

Κατανοητά πλήρως αυτά που λες evry, απλά σχετικά με την ουρά γιατί θεωρείς ότι δεν μπορεί να μπει; Πως μπήκε τότε 2 φορές στις επαναληπτικές;

evry

#4
Παράθεση από: Akis73 στις 30 Μαΐου 2025, 01:26:06 ΜΜΚατανοητά πλήρως αυτά που λες evry, απλά σχετικά με την ουρά γιατί θεωρείς ότι δεν μπορεί να μπει; Πως μπήκε τότε 2 φορές στις επαναληπτικές;
Επαναληπτικές έχουν μπει διάφορα θέματα που αν είχαν μπει σε κανονικές εξετάσεις θα είχε γίνει χαμός, οπότε αυτό δε σημαίνει κάτι.

Για την ουρά το σκεπτικό είναι το εξής:
Ας πούμε ότι θέτουν ένα πρόβλημα το οποίο θέλει ουρά για να λυθεί. Κάποιοι όμως δεν ακολουθούν τις οδηγίες και χρησιμοποιούν απλά έναν πίνακα χωρίς να υλοποιήσουν ουρά. Πιθανόν γιατί έτσι είναι πιο εύκολο ή πιο γρήγορο.
Στις πανελλήνιες οι θεματοδότες δεν μπορούν να υποδείξουν τρόπο λύσης ούτε να απορρίψουν κάτι. Για παράδειγμα "μην χρησιμοποιήσετε το θεώρημα μέσης τιμής" 'η "να χρησιμοποιήσετε ουρά" γιατί κάθε επιστημονικά "τεκμηριωμένη" λύση είναι αποδεκτή.

Φυσικά αυτό που λέω δεν ισχύει γενικά. Θα μπορούσε να τεθεί ένα πρόβλημα το οποίο αναγκαστικά να θέλει ουρά για να υλοποιηθεί, αν και δεν μπορώ να φανταστώ πως θα μπορούσε να τεθεί αυτό στην εκφώνηση ώστε να μην υπάρχει άλλος τρόπος.

Γενικά κατά τη γνώμη μου είναι πολύ δύσκολο να διατυπωθεί θέμα που να δείχνει τρόπο λύσης με ουρά δεδομένου ότι ουσιαστικά δεν έχουμε Δομή Δεδομένων ουρά αλλά έναν πίνακα με δυο δείκτες.

Πέρα από αυτό όμως είναι εντελώς αντιεπιστημονικό να μιλάμε για ουρά και στοίβα και να μην υπάρχει το interface των λειτουργιών τους και κάθε φορά να πρέπει να τις υλοποιούν οι μαθητές.

ΥΓ. Θα μπορούσαν φυσικά να βάλουν μια άσκηση ή παράδειγμα από το βιβλίο για να είναι πιο ¨καλυμμένοι"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#5
Ένα παράδειγμα για συζήτηση:

Το τελευταίο ερώτημα σε ένα θέμα λέει:
Δ5) Να εκτυπώνει τα τρία τελευταία στοιχεία της ουράς.

Ο μαθητής Α τα εξάγει όλα μέχρι να φτάσει εκεί και εξάγει και τα τρία τα οποία εμφανίζει

Ο μαθητής Β εμφανίζει τα A[rear], A[rear-1], A[rear-2].

Είναι και οι δυο παραπάνω λύσεις σωστές? Θα πάρουν τα ίδια μόρια?

Πέρα από όλα αυτά όμως το σοβαρό είναι ότι δεν είναι δυνατόν να λες σε θέμα Γ ή Δ στο μαθητή να χρησιμοποιήσει ουρά. Είναι σα να λες να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένο θεώρημα για να λύσει ένα πρόβλημα το οποίο δεν είναι αποδεκτό σε πανελλήνιες. Δεν μπορεί να υποδεικνύεις τη λύση σε ένα πρόβλημα και να απορρίπτεις άλλες που ενδεχομένως είναι σωστές.
Άρα κατά τη γνώμη μου τα θέματα με ουρά που μπήκαν στις επαναληπτικές κακώς μπήκαν. Επειδή όμως στις επαναληπτικές δίνουν πλέον πολύ λίγα παιδιά και υπάρχουν μόνο 2 βαθμολογικά κέντρα στην Ελλάδα οι αστοχίες που συμβαίνουν δεν παίρνουν διαστάσεις και δεν ασχολείται κανένας.
π.χ. βλέπε θέμα Δ του 2013 το οποίο δεν είχε λύση, αλλά δεν ακούστηκε τίποτα και δε μίλησε κανένας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2025, 07:57:17 ΜΜΕπειδή όμως στις επαναληπτικές δίνουν πλέον πολύ λίγα παιδιά και υπάρχουν μόνο 2 βαθμολογικά κέντρα στην Ελλάδα

Έχεις κάποια εικόνα για πόσα παιδιά μιλάμε κάθε χρόνο;
50; 100;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2025, 08:23:13 ΜΜΈχεις κάποια εικόνα για πόσα παιδιά μιλάμε κάθε χρόνο;
50; 100;
Νομίζω είναι κάπου εκεί, αλλά με επιφύλαξη γιατί έχω καιρό να ασχοληθώ με βαθμολογικά επαναληπτικών
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Akis73

Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις. Πάντως έχω δει στο ΕΠΑΛ να ζητάνε συγκεκριμένη μεθοδολογία για το θέμα Δ πχ ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής

evry

Παράθεση από: Akis73 στις 31 Μαΐου 2025, 10:14:29 ΠΜΕυχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις. Πάντως έχω δει στο ΕΠΑΛ να ζητάνε συγκεκριμένη μεθοδολογία για το θέμα Δ πχ ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής

Τα θέματα του ΕΠΑΛ έχουν χάσει την επαφή με τη φιλοσοφία του βιβλίου. Ζητάνε από τα παιδιά να ξέρουν απέξω τις εντολές για επεξεργασία αρχείων, αν είναι δυνατόν, και προσπαθούν να φτιάξουν θέματα με pascaloειδή Python. Αν έκαναν αυτό που λες προφανώς είναι λάθος. 
Δυστυχώς όμως στα ΕΠΑΛ ισχύει ότι και στις επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ. Λίγοι ασχολούνται και ακόμα λιγότεροι αναδεικνύουν τα κακώς κείμενα. 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που γεμίσαμε τριψήφιο αριθμό σελίδων για κάποιο θέμα
Λες να γίνει φέτος;  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 31 Μαΐου 2025, 10:45:19 ΠΜΈχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που γεμίσαμε τριψήφιο αριθμό σελίδων για κάποιο θέμα
Λες να γίνει φέτος;  :D :D :D
φοβάμαι πως ναι  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

v.ale.s

Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποια πιθανότητα για άσκηση μετατροπής με goto; :D

Τώρα όσον αφορά τη συζήτηση παραπάνω, να υποθέσω ότι δεν γίνεται σε Γ/Δ θέματα να ζητηθεί συγκεκριμένος τρόπος αναζήτησης ή ταξινόμησης. Εννοώ ότι θα είναι παράλογο να ζητηθεί.  :police:

Κλείνω με κάποιες προβλέψεις πέραν των πάντα αναμενόμενων.  :o  Πάντα πάω κουβά.  ;D
Θέμα Α' - Ανάπτυξης: Αντικειμενοστρεφής ή/και Εκσφαλμάτωση
Θέμα Β' - Λίστες/Δέντρα ή/και Εκσφαλμάτωση
Θέμα Γ' - Div/Mod ή/και Σερί
Θέμα Δ' - Ν*Ν πίνακας ή/και έλεγχος ανά γραμμή/στήλη

Εύχομαι ό,τι καλύτερο στους μαθητές και στις μαθήτριες μας! 

ikariofil

Καλύτερα κρατήστε τις προβλέψεις για του μαθητές σας
 ;) ;) ;)

pgrontas

Δεν έχω καμία πρόβλεψη, θα κάνω όμως μια παράκληση σε περίπτωση που διαβάζει κάποιο μέλος της ΚΕΕ:

Προσοχή στις ερωτήσεις κλειστού τύπου (όπου πρέπει να ταυτίζονται οι βαθμολογίες και των δύο διορθωτών) να είναι μόνο ερωτήσεις που επιδέχονται μοναδική σωστή λύση (π.χ σωστό λάθος, αντιστοίχιση).

Πολλές χρονιές έχουν δώσει ως ερωτήσεις κλειστού τύπου θέματα συμπλήρωσης κενών στα  οποία μάλιστα κάθε απάντηση πιάνει περισσότερες από μία μονάδες και όπου κάποιες απαντήσεις μαθητών μπορεί να μην είναι εντελώς αλλά μόνο μερικώς λάθος.
Τότε αναγκαζόμαστε να μαντέψουμε τι θα βάλει ο άλλος βαθμολογητής με αποτέλεσμα τελικά να βαθμολογούνται ως άσπρο μαύρο και να πιάνουμε εντελώς λάθος κάποιες απαντήσεις που έχουν στοιχεία σωστής σκέψης μέσα τους.
Έτσι όμως αδικούνται τα παιδιά.





Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson