Προβλέψεις / Προτάσεις πριν τις εξετάσεις

Ξεκίνησε από Mαρία Τζ., 29 Μαΐου 2025, 11:09:21 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σάκης Δημόπουλος

Έχω φτιάξει ένα σετάκι με 10 βίντεο για πιθανά θέματα Α ή Β. Αυτές είναι οι δικές μου προβλέψεις!




tsak

Δεν κατάλαβα γιατί πάλι κάποιοι "δαιμονοποιείτε " θέματα όπως η ουρά και μάλιστα χαρακτηρίζετε ως απαράδεκτο κλπ...Είναι ύλη του μαθήματος, παρατίθενται ξεκάθαροι τρόποι εισαγωγης-εξαγωγης με συγκεκριμένη φιλοσοφία λειτουργίας και σίγουρα διαφορετική από ένα συμβατικό πίνακα. Αν ζητήσουν ουρά ακολουθείς τον τρόπο λειτουργίας της και that's all που λένε και στο χωριό μου😄.

Οι μαθητές μου πάντως έδειξαν να καταλαβαίνουν απολύτως τη λειτουργία ουράς - στοίβας, καταλαβαίνουν τη διαφορά από έναν απλό πίνακα και δεν νομίζω να παραπονεθούν αν μπει κάτι τέτοιο. Επαναλαμβάνω ότι είναι ξεκάθαρη διδακτέα ύλη και σ' αυτήν εξετάζονται για την ώρα.

Καλή επιτυχία σε θεματοδοτες και παιδιά.

evry

Το βιβλίο ελέγχει κατά την εισαγωγή στην ουρά αν αυτή είναι γεμάτη μόνο τον δείκτη rear.
Δηλαδή μια ουρά μεγέθους Ν=100 θα μπορούσε να έχει rear=front=100 δηλαδή να έχει μόνο ένα στοιχείο στην τελευταία θέση αλλά με βάση τον κώδικα του βιβλίου να είναι γεμάτη, παρόλο που έχει 99 κενές θέσεις.
Αν αυτό δεν είναι αντιεπιστημονικό και ενάντια στην κοινή λογική αναρωτιέμαι τι είναι.
Όλη η προσέγγιση των δομών δεδομένων στο βιβλίο είναι λανθασμένη από την στιγμή που δεν υπάρχει abstraction και η υλοποίηση φαίνεται και έξω. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εμμονής σε μια ελληνική γλώσσα προγραμματισμού που υπάρχει μόνο στη φαντασία κάποιων αλλά όχι στον πραγματικό κόσμο.
Για αυτό δεν μπορεί να εξετάζουμε τα παιδιά σε αντιεπιστημονικά πράγματα.
Από την άλλη πλευρά εφόσον τα θέματα είναι βατά και όλοι γράφουν στα αντιεπιστημονικά και τυποποιημένα θέματα δεν χρειάζεται να τα σκαλίζουμε και πολύ , σωστά; Στο τέλος όλοι βγαίνουν κερδισμένοι εκτός από την επιστήμη της πληροφορικής.

Λυπάμαι που τα γράφω αυτά τέτοια μέρα και ώρα, αλλά δυστυχώς μόνο τέτοια μέρα μπαίνουν όλοι εδώ για να σχολιάσουν τα θέματα.
Καιρός να; αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που κρύβουμε κάτω από το χαλί και να σταματήσουμε να ανεχόμαστε την ημιμάθεια που έχει επικρατήσει στο μάθημα αυτό και βολεύει πάρα πολύ κόσμο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 12:57:47 ΠΜΤο βιβλίο ελέγχει κατά την εισαγωγή στην ουρά αν αυτή είναι γεμάτη μόνο τον δείκτη rear.
Δηλαδή μια ουρά μεγέθους Ν=100 θα μπορούσε να έχει rear=front=100 δηλαδή να έχει μόνο ένα στοιχείο στην τελευταία θέση αλλά με βάση τον κώδικα του βιβλίου να είναι γεμάτη, παρόλο που έχει 99 κενές θέσεις.
Αν αυτό δεν είναι αντιεπιστημονικό και ενάντια στην κοινή λογική αναρωτιέμαι τι είναι.
Όλη η προσέγγιση των δομών δεδομένων στο βιβλίο είναι λανθασμένη από την στιγμή που δεν υπάρχει abstraction και η υλοποίηση φαίνεται και έξω. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εμμονής σε μια ελληνική γλώσσα προγραμματισμού που υπάρχει μόνο στη φαντασία κάποιων αλλά όχι στον πραγματικό κόσμο.
Για αυτό δεν μπορεί να εξετάζουμε τα παιδιά σε αντιεπιστημονικά πράγματα.
Από την άλλη πλευρά εφόσον τα θέματα είναι βατά και όλοι γράφουν στα αντιεπιστημονικά και τυποποιημένα θέματα δεν χρειάζεται να τα σκαλίζουμε και πολύ , σωστά; Στο τέλος όλοι βγαίνουν κερδισμένοι εκτός από την επιστήμη της πληροφορικής.

Λυπάμαι που τα γράφω αυτά τέτοια μέρα και ώρα, αλλά δυστυχώς μόνο τέτοια μέρα μπαίνουν όλοι εδώ για να σχολιάσουν τα θέματα.
Καιρός να; αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που κρύβουμε κάτω από το χαλί και να σταματήσουμε να ανεχόμαστε την ημιμάθεια που έχει επικρατήσει στο μάθημα αυτό και βολεύει πάρα πολύ κόσμο.
Αυτά που θίγεις τα έχουμε φιλοσοφήσει εδώ και πολλααα χρόνια και συμφωνούμε σε πολλά, αλλά αυτό που λέω είναι ότι εφόσον έχουν αυξήσει την ύλη κι έχουν προσθέσει αυτά που έχουν προσθέσει ( όπως τα έχουν προσθέσει), αλλά παρόλα αυτά μπορεί να βγει θέμα ή μια αλγοριθμική διαδικασία, δεν είναι παραλογο να τεθούν και ως θέματα εξετάσεων. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά είναι απλώς υποψήφιοι που εξετάζονται στην αλγοριθμική, δεν είναι ακόμη επαγγελματίες της πληροφορικής και αν κάποιοι από αυτούς φτάσουν να γίνουν θα διδαχθούν και θα εμβαθύνουν σε πολλά άλλα πράγματα. 

Γιάννης Αναγνωστάκης

Απο τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι ερωτήσεις ανάπτυξης. Εύχομαι με το νέο διδακτικό πακέτο να κοπούν. Τα παιδιά αφιερώνουν υπερβολικά πολύ χρόνο στην αποστήθιση ένα κάρο πραγμάτων. Καλύτερα να υπήρχαν 4-5 πολλαπλής επιλογής που να εξέταζαν την κατανόηση της θεωρίας και όχι την παπαγαλία των ορισμών.

evry

Παράθεση από: tsak στις 04 Ιουν 2025, 06:34:28 ΠΜΜην ξεχνάμε ότι τα παιδιά είναι απλώς υποψήφιοι που εξετάζονται στην αλγοριθμική, δεν είναι ακόμη επαγγελματίες της πληροφορικής και αν κάποιοι από αυτούς φτάσουν να γίνουν θα διδαχθούν και θα εμβαθύνουν σε πολλά άλλα πράγματα.
Τα παιδιά δεν εξετάζονται στην αλγοριθμική αλλά στον προγραμματισμό σε μια ελληνική ανύπαρκτη γλώσσα προγραμματισμού.
Δεν υπάρχει κανένα θέμα ανάλυσης προβλήματος, κανένα θέμα που να θέλει σκέψη. Όλα είναι τυποποιημένα και όλοι ξέρουν π.χ. ότι στο θέμα Δ θα πέσουν πίνακες δυο διαστάσεων. Έχουν μάθει απέξω τις βασικές επεξεργασίες, παπαγαλία την φυσαλίδα και την αναζήτηση και γράφουν.
Καμία αλγοριθμική σχεδίαση δεν υπάρχει. Ελάχιστες είναι οι φορές που έχει πέσει θέμα που θέλει πρώτα σχεδιασμό αλγορίθμου αφού ο αλγόριθμος δίνεται στην εκφώνηση και ζητείται απλά η κωδικοποίησή του.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Ιουν 2025, 07:24:20 ΠΜΑπο τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι ερωτήσεις ανάπτυξης. Εύχομαι με το νέο διδακτικό πακέτο να κοπούν. Τα παιδιά αφιερώνουν υπερβολικά πολύ χρόνο στην αποστήθιση ένα κάρο πραγμάτων. Καλύτερα να υπήρχαν 4-5 πολλαπλής επιλογής που να εξέταζαν την κατανόηση της θεωρίας και όχι την παπαγαλία των ορισμών.

εχει ανακοινωθεί κάποιο νέο διδακτικό πακέτο?

evry

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Ιουν 2025, 07:24:20 ΠΜΑπο τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι ερωτήσεις ανάπτυξης. Εύχομαι με το νέο διδακτικό πακέτο να κοπούν. Τα παιδιά αφιερώνουν υπερβολικά πολύ χρόνο στην αποστήθιση ένα κάρο πραγμάτων. Καλύτερα να υπήρχαν 4-5 πολλαπλής επιλογής που να εξέταζαν την κατανόηση της θεωρίας και όχι την παπαγαλία των ορισμών.

Αυτό δεν είναι θέμα βιβλίου αλλά θέμα θεματοδοτών και ΦΕΚ αξιολόγησης, κυρίως θεματοδοτών θα έλεγα, π.χ. το 2010 δεν έχει πέσει καθόλου παπαγαλία. Δεν θυμάμαι άλλη φορά που να είχε γίνει αυτό. Ίσως κάποια χρονιά στις επαναληπτικές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 07:48:49 ΠΜΚαμία αλγοριθμική σχεδίαση δεν υπάρχει. Ελάχιστες είναι οι φορές που έχει πέσει θέμα που θέλει πρώτα σχεδιασμό αλγορίθμου αφού ο αλγόριθμος δίνεται στην εκφώνηση και ζητείται απλά η κωδικοποίησή του
Υπερβολικός νομίζω αλλά δεν θα μαλώσω κιόλας. Παντού υπάρχουν πεπατημένες και καλώς υπάρχουν. 

evry

Παράθεση από: tsak στις 04 Ιουν 2025, 07:52:55 ΠΜΥπερβολικός νομίζω αλλά δεν θα μαλώσω κιόλας. Παντού υπάρχουν πεπατημένες και καλώς υπάρχουν.
Δε χρειάζεται να μαλώσουμε. Μπορείς να βρεις ένα θέμα Γ ή Δ που έπεσε και ήθελε σκέψη πρώτα για τον τρόπο λύσης, δηλαδή ανάλυση προβλήματος και σχεδιασμό του αλγορίθμου και όχι απλά κωδικοποίηση με τον αλγόριθμο έτοιμο..

Για παράδειγμα τέτοιο θέμα ήταν το θέμα των επαναληπτικών με τοιυς δυο ημιτελικούς που ήθελε συγχώνευση
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Μάλλον έχουμε διαφορετική θεώρηση πάνω στο μάθημα (συμφωνούμε βέβαια σε αρκετά σημεία που έχουν συζητηθεί εδώ μέσα) οπότε δεν υπάρχει λόγος παράθεσης θεμάτων, αντιπαράθεσης κλπ. Το πρώτο για εμένα είναι να γραφεί ένα νέο σύγγραμμα που να συγκεντρώνει την ύλη σε ένα σημείο και να αφαιρεθούν αρκετά θεωρητικά κομμάτια. 
Κατά τ' άλλα επιμένω ότι έρχεται σε επαφή ο μαθητής με την αλγοριθμική διαδικασία και μέχρι εκεί και δεν έχω παράπονο.

pgrontas

Μη μαλώνετε αν και συμφωνώ με τον Ευριπίδη ;) .

Δεν καλλιεργείται η ανάλυση προβλήματος και έτσι το μάθημα τείνει προς τον προγραμματισμό (με την κακή έννοια) ό,τι και αν λέγεται περι του αντιθέτου,

Για παράδειγμα στο σημερινό Θέμα Δ παρατηρείστε ότι η ανάλυση προβλήματος δίνεται στους μαθητές ως μασημένη τροφή

  • Γιατί χρειάζεται να τους πούνε ότι πρέπει να χρησιμοποιηθούν πίνακες;
  • Γιατί πρέπει να δοθούν οι διαστάσεις των πινάκων στο Δ2; Δεν θα έπρεπε οι μαθητές να μπορούν να τις σκεφτούν μόνοι τους.
  • Γιατί στο Δ5 πρέπει να είναι τόσο αναλυτική η περιγραφή της συνάρτησης. Σχεδόν τους είπε την πρώτη γραμμή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Παράθεση από: pgrontas στις 04 Ιουν 2025, 04:21:42 ΜΜΓια παράδειγμα στο σημερινό Θέμα Δ παρατηρείστε ότι η ανάλυση προβλήματος δίνεται στους μαθητές ως μασημένη τροφή







Γιατί αλλιώς θα πλησιάσουμε επικίνδυνα τα μαθηματικά σε επιδόσεις...
:D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

petrosp13

Έχοντας ζήσει το καλοκαίρι του 2013 εδώ, ναι θα είναι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής