Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Επειδή το στέκι πρέπει να γυρίσει στις ρίζες του, το σημείο συνεύρεσης, επικοινωνίας και συνεργασίας των εκπαιδευτικών του γνωστικού αντικειμένου της πληροφορικής, ξεκινώ αυτό το νέο θέμαπου είναι σημαντικό και συνάμα χρηστικό για όλους.

Σχετικά με το νέο μάθημα/βιβλίο της B ΓΕΛ, όλοι θα το σχεδιάσουμε από την αρχή. Συνεπώς, έχει μεγάλη αξία και σημασία να ανταλλάξουμε υλικό, απόψεις κ.λπ.

Tο μάθημα συμμετέχει στην τράπεζα θεμάτων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό και είναι ο προπομπός της επόμενης τάξης.

ΠΣ: συνημμένο αρχείο

Σχολικό βιβλίο:   αναμένεται αύριο

Π.Τ.


ΥΓ: Θα μπορούμε να κρίνουμε το σχολικό βιβλίο, με σεβασμό στη δουλειά των συναδέλφων μας και γνωρίζοντας ότι έπρεπε να καλύψουν όλο το πρόγραμμα σπουδών σε 2 μήνες.

P.Tsiotakis

Σχόλιο: Ένας εκπαιδευτικός διδάσκει το Πρόγραμμα Σπουδών και (προσπαθεί να) εκπληρώνει τους στόχους του. Το σχολικό βιβλίο δεν είναι παρά ένα (σημαντικό) εργαλείο που μπορεί να αξιοποιήσει μαζί με όποιο άλλο χρήσιμο υλικό κρίνει...

Παντελης Τσιράκης

Το μάθημα αυτό περιέχει ένα μεγάλο κομμάτι απο το αεππ .αρα θα είναι απαραίτητο για το μάθημα της γ Λυκείου .αν τελικα με το καλο η πληροφορική είναι εξεταζομενη στη γ τα παιδιά θα πρέπει να το Αγαπησουν ωστε να το επιλέξουν και του χρόνου.και ένα μεγάλο μειον είναι ότι κανένα φροντιστήριο στην Ελλάδα δεν έχει τμήμα γι αυτό το μάθημα.αρα οτι μάθουν θα είναι απο την μια ώρα την βδομάδα στο σχολειο.

petrosp13

Από το πρόγραμμα σπουδών του, αναμένουμε λογικά να έχουμε περισσότερη θεωρία στο εξεταζόμενο μάθημα της Β και της Γ, δηλαδή τα θέματα Α και Β θα είναι πραγματικά θεωρητικά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Στο θέμα αυτό θα συζητήσουμε για το τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Β λυκείου, σκέψεις, προβληματισμούς, τεχνικές και πιθανώς θα ανταλλάξουμε υλικό

Katsadouros_Dhm

Το πρόγραμμα σπουδών δίνει την αίσθηση ότι η ύλη είναι πολύ μεγάλη για ένα μονόωρο μάθημα.
Νομίζω ότι θα υπάρχουν προβλήματα εμπέδωσης της ύλης. Θέλει πολύ προσοχή η διαχείριση του χρόνου για να μη βρεθούμε τέλος χρονιάς και είμαστε πίσω στην ύλη.
Θα πρέπει να εξορθολογιστεί η ύλη ή το μάθημα να γίνει δίωρο (έστω και τώρα).

Από πλευράς προσέγγισης των θεμάτων, θα πρέπει να δούμε και το νέο βιβλίο αφού αυτό θα έχουν σα βασική αναφορά οι μαθητές, αλλά φαίνεται ότι στα δύο πρώτα κεφάλαια η ΑΕΠΠ θα είναι χρήσιμος οδηγός για τη διδασκαλία τους.

andreas_p

Καλή χρονιά !
Στην πρώτη για φέτος επαφή με τους ΣΣ το #1 θέμα πρέπει να είναι είτε το 2ωρο στη Β είτε το συμμάζεμα της ύλης. Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η πρώτη θετική εικόνα !!! Το παιδί να συμπαθήσει έως αγαπήσει το συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο τού είναι άγνωστο ...

Α

veni

Έχω την πεποίθηση πως όλα τα μονόωρα μαθήματα σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να καταργηθούν διότι πολύ απλά δεν υπάρχουν στην πράξη (είναι για να λέμε ότι τα έχουμε και τα διδάσκουμε).

Στο πλαίσιο ενός μονόωρου μαθήματος σε Λύκειο ή σε Γυμνάσιο μετα βίας θα καταφέρεις να μάθεις τα ονόματα των μαθητών  στις 22 περίπου φορές που θα μπεις στην τάξη. Αν συνυπολογίσεις διαγωνίσματα κλπ ελάχιστος χρόνος μένει για ουσιαστική δουλειά. Είχα την τύχη να υπηρετώ σε πιλοτικό γυμνάσιο (που σιγά σιγά μετατρέπεται σε κανονικό) και η διαφορά του δίωρου μαθήματος της Πληροφορικής και της σχέσης που μπορείς να αναπτύξεις με τα παιδιά σε σύγκριση με το μονόωρο μάθημα είναι παραπάνω από σημαντική.
Επιπλέον στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος επιλογής των Πολυμέσων της Γ Λυκείου (δίωρο και αυτό) μπορούσες να εργαστείς με τα παιδιά πάνω σε μεγαλύτερα έργα και να τα αποφορτίσεις από το συνεχές τρέξιμο για τις πανελλήνιες. Το πιο εντυπωσιακό στατιστικό ήταν ότι οι μαθητές της θεωρητικής ήταν καλύτεροι μαθητές από εκείνους της τεχνολογικής.

Τον αντίλογο τον καταλαβαίνω. Όμως ως μάχιμος εκπαιδευτικός προτάσσω τα παραπάνω.
Εξυπακούεται ότι θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο αποτέλεσμα  ::)

Παναγιώτη sorry για το off-topic αλλά εάν οι πολιτικοί -άντηδες και οι λοιπές συντεχνίες κινηθούν στο ίδιο πνεύμα, αντίστοιχες ώρες θα μας δώσουν( ; ) στη Γ Λυκείου.
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

P.Tsiotakis

Προσωπικά θεωρώ οτι το μάθημα θα αποκτήσει τη δυναμική να γίνει 2ωρο τελικά, αλλά αφού τρέξει ως μονόωρο και φανεί αυτή η αδυναμία και αφού δούνε και τα Logistics του προσωπικού.
Άρα ας κινηθούμε όπως έκαναν έξυπνα και εύστοχα οι δημιουργοί του ΠΣ:

θα σχεδιάσουμε 27 διδακτικές ενότητες με ελάχιστο περιεχόμενο που μπορεί να επεκταθεί. Τι λέτε;

Σπύρος Δουκάκης

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5890.msg67171#msg67171

Πρόταση διδασκαλίας για την 1η Ενότητα: Βασικές Έννοιες, Κεφάλαιο 1.1 Επιστήμη των Υπολογιστών για το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές Επιστήμης Η/Υ (ΑΕΠΥ) με τη χρήση εννοιολογικού χάρτη.



P.Tsiotakis

that's what i'm talking about. community's origins.

προτεινόμενη εργασία για το σπίτι: εμπλουτισμός του χάρτη απο τους μαθητές με τουλάχιστον 2 έννοιες ακόμη

Νίκος Αδαμόπουλος

Χαίρομαι για το δυναμικό comeback...
Τι είναι αυτό το (yes) ...;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Σεπ 2014, 12:28:57 ΠΜ
Χαίρομαι για το δυναμικό comeback...
Τι είναι αυτό το (yes) ...;

Το comeback μονο η κοινότητα -αν υπάρχει- μπορει νηφάλια να το κανει. Το yes είναι σύμπτυξη του yeeeeeeeeesssssssss, at last CS is here

Αν πρέπει να πάρουμε κάποιο μήνυμα απο τους τελευταίους 12 μήνες είναι: αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας έργου και του διδακτικού μας αντικειμένου παντού.

Μπορούμε να παράξουμε ένα μίνιμουμ κοινόχρηστου υλικού για την κοινότητα και τους μαθητές μας.

fof

Γιατί έχω την εντύπωση πως το πρόγραμμα σπουδών γι αυτό το μονόωρο μάθημα είναι τεράστιο;

O Σχεδιασμός , η οργάνωση και η βοήθεια προς τους μαθητές μας είναι το ζητούμενο και χαίρομαι πολύ για την πρωτοβουλια αυτή!

Καλή αρχή σε όλους ! 


Gnirut

Παράθεση από: fof στις 15 Σεπ 2014, 11:27:34 ΠΜ
Γιατί έχω την εντύπωση πως το πρόγραμμα σπουδών γι αυτό το μονόωρο μάθημα είναι τεράστιο;

Δεν έχεις την εντύπωση, έτσι είναι...
Αλήθεια θα έχει τράπεζα θεμάτων στο τέλος; (Για να ξέρουμε τι χάπια να αγοράσουμε).

Εν πάση περιπτώσει η παρούσα πρωτοβουλια είναι καλή και θα βοηθήσει στην οριοθέτηση του μαθήματος και από τους ιθύνοντες.

Καλή αρχή!

vassilakis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 15 Σεπ 2014, 12:31:25 ΠΜ
Μπορούμε να παράξουμε ένα μίνιμουμ κοινόχρηστου υλικού για την κοινότητα και τους μαθητές μας.

Παναγιώτη, δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς το έχεις στο μυαλό σου. Το σκέφτεσαι σαν απλή ανταλλαγή υλικού που δημιουργεί ο καθένας μας στα πλαίσια του μαθήματος καθώς και απόψεων μέσα από το φόρουμ ή προτείνεις να το πάμε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας συνεργατικά υλικό.

Εννοείται ότι το πρώτο είναι μια καλή και χρήσιμη ιδέα, αλλά προσωπικά θεωρώ ακόμα πιο σημαντικό (και ενδιαφέρον) το δεύτερο. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ξεκινήσουμε από την οργάνωση του όλου εγχειρήματος.

Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της Α' ΓΕΛ.
Βασιλάκης Βασίλης

P.Tsiotakis

Επειδή εμείς του Μωριά δε μπορούμε να σας συναγωνιστούμε ούτε κατά διάνοια Βασίλη, εσάς του νησιώτες

θα πρότεινα για φέτος ο στόχος να είναι: σχεδιάγραμμα διδασκαλίας, κατανομή ωρών, επίλυση τραπεζας θεμάτων και επίλυση τωνασκήσεων του βιβλίου (αν υπάρχουν που λογικά θα υπάρχουν)

αυτά είναι τα ελάχιστα που χρειάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.

Για τα υπόλοιπα: βλέποντας και κάνοντας....

evoy

Το σεναριο του Παναγιώτη είναι σαφές και περιλαμβάνει τα αναγκαία και σημαντικά για να δρομολογήσουμε τη χρονιά. Αναπτύσσοντας  σταδιακά το πλαίσιο διδασκαλίας , τις διδακτικές προσεγγίσεις, τις ερωτήσεις και απαντήσεις καθορίζουμε από κοινού την πολυπλοκότητα. του μαθήματος. Είναι καλό να δημιουργούμε ερωτήσεις και θέματα (και απαντήσεις)τα οποία να προταθούν και στην τράπεζα θεμάτων (έτσι κι αλλιώς οι διδάσκοντες πρότειναν περσι τα θέματα τις τράπεζας θεμάτων). Ετσι δεν θα βρεθούμε προ εκπλήξεων στις εξετάσεις.

rovan

Το μαθημα ξεκινησε να γινει 2ωρο. Στην πορεια εγινε μονοωρο.Το ΠΣ ειναι για 2 ωρο μαθημα.Προφανως θα μειωθει η υλη του. Σε επικοινωνια με το Συμβουλο Πειραια-Κυκλαδων μου ειπε να ξεκινησω με αλγοριθμικη μεχρι να βγει βιβλιο και υλη. Σε τι γλωσσα προγραμματισμου;Οτι προτεινει το βιβλιο

EleniK

Καλή χρονιά σε όλους.

Εγώ που μίλησα με τη σχολική μου σύμβουλο είπε να ξεκινήσω με τον προγραμματισμό, ότι το βιβλίο δυστυχώς έχει πολλές λεπτομέρειες, αλλά μου είπε να προσπαθήσω να καλύψω όλη την ύλη ακόμα και αν δεν εμβαθύνω.

Θα ξεκινήσω και εγώ λοιπόν με το κεφ 1ο της Γ λυκ (αλλά είπε να κάνω 1 ωρα αντί για 2 ώστε να βγουν οι ώρες του προγραμματισμού). Επίσης μου είπε να διδάξω απλά προβλήματα στον προγραμματισμό ίσα ίσα να κατανοήσουν τις βασικές δομές.

Σε αναμονή λοιπόν!!!

;)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

lakis19

#20
Το αν θα υπάρχει τράπεζα θεμάτων είναι κομβικό ζήτημα και για την διδασκαλία του μαθήματος, αν κάποιος έχει ακούσει-διαβάσει κάτι ας μας το πει να ξέρουμε.
Το να γίνει από μια ώρα δύο ώρες η διδασκαλία του μαθηματος κατά την διάρκεια της χρονιάς το βλέπω από δύσκολο έως αδύνατο γιατί στο μεταξύ θα έχουν φτιαχθεί ωρολόγια προγράμματα, αναθέσεις μαθημάτων, οι πιο πολλοί έχουν καλύψει ήδη το ωράριό τους και με τα μαθηματικά, για υπερωρία ούτε συζήτηση τουλάχιστον εδώ που βρίσκομαι εγώ δεν ξέρω για αλλού.Το κουλό είναι ότι είναι το μόνο μάθημα που είναι γραπτώς εξεταζόμενο και είναι μονόωρο...

skynet

Ερώτηση:
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αναφέρει 3 στάδια στη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος. Κατανόηση - Ανάλυση στη δομή του - Επίλυση.
   Στο βιβλίο της Β τάξης αναφέρονται 5 στάδια: Κατανόηση, Ανάλυση − Αφαίρεση, Σύνθεση, Κατηγοριοποίηση, Γενίκευση. Έχετε δει κάπου αυτή την ανάλυση και ίσως κάποιο σχετικό παράδειγμα, που μάλιστα πρέπει να διδάξουμε?

kadafi

Το βιβλίο τελικά έχει ανέβει κάπου;
Στη σελίδα του ΙΕΠ ο σύνδεσμος για το βιβλίο της Β' είναι ακόμα ανενεργός...
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

thana$i$

Παράθεση από: skynet στις 17 Σεπ 2014, 01:04:33 ΠΜ
Ερώτηση:
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αναφέρει 3 στάδια στη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος. Κατανόηση - Ανάλυση στη δομή του - Επίλυση.
   Στο βιβλίο της Β τάξης αναφέρονται 5 στάδια: Κατανόηση, Ανάλυση − Αφαίρεση, Σύνθεση, Κατηγοριοποίηση, Γενίκευση. Έχετε δει κάπου αυτή την ανάλυση και ίσως κάποιο σχετικό παράδειγμα, που μάλιστα πρέπει να διδάξουμε?

Μου θυμίζει κάτι από το μάθημα Exploring Computational Thinking της Google
https://www.google.com/edu/computational-thinking/

vageo

Από το μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών υπάρχει και το: Ορισμός προβλήματος-Έρευνα-Προσδιορισμός λύσεων-Αξιολόγηση λύσεων-Τροποποίηση-Τελική λύση

petrosp13

Και τα παιδιά θα μας πάρουν πάλι στο ψιλό για τις ανακρίβειες που γράφουν τα βιβλία;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Κανένας

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://eclass03.sch.gr/courses/D21100/

dklovedoctor


stam12

#28
Όση καλή διάθεση και να έχει κανείς πάντως, η ανεπάρκεια του εκπ/κού μας συστήματος είναι και πάλι φέτος γεγονός: οι διαδικασίες με το νέο βιβλίο του μαθήματος έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί και το βιβλίο θα έπρεπε να είναι ήδη στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δίνει και πάλι το στίγμα της :( δυστυχώς!

kadafi

Φίλε Σωτήρη ο σύνδεσμος για το νέο βιβλίο της Β' είναι ακόμα ανενεργός και από Δευτέρα μπαίνω για 2η φορά στην τάξη για να παραδώσω μάθημα... επίσης να σου θυμίσω ότι στο τέλος θα έχουμε και τράπεζα θεμάτων... μήπως θα έπρεπε να επισπεύσεις λιγάκι τις διαδικασίες;;;
Επίσης να σου θυμίσω ότι φέτος θα αξιολογηθώ... άραγε εσένα ποιος θα σε αξιολογήσει;;;
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

stpdt

Όσον αφορά την ύλη της γενικής παιδείας (που ελπίζω να διατηρηθεί και στην Γ τάξη) νομίζω πρέπει να συμπεριλαμβάνει ,εκτός της κλασικής πληροφορικής, και τα παρακάτω.

Να έχει κεφάλαια:

1) Γίνε Πολιτικός Μηχανικός
2) Γίνε Ηλεκτρολόγος
3) Γίνε Γιατρός
4) Γίνε Χημικός
5) Γίνε Σχεδιαστής

κλπ κλπ

και τα παιδιά να διδάσκονται επίκαιρα πακέτα λογισμικού που χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος επαγγελματίας.

Για να καταλάβει ο κόσμος ότι στην εποχή μας, μέτρια σπίτια μπορεί να χτίζει και ένας ημιμαθής, και στο περίπου διαγνώσεις ιατρικές μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής, και χημικές αναλύσεις μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής κλπ κλπ, πάντα φυσικά με εργαλείο έναν υπολογιστή.

Να βγει μια γενιά που να είναι σε θέση να ελέγχει όλες αυτές τις συντεχνίες που έχουν κάτσει στο σβέρκο της κοινωνίας και την απομυζούν, πουλώντας το επιστημονιλίκι τους πανάκριβα ενώ στην πραγματικότητα η δουλειά που κάνουν είναι ελάχιστη και είναι δουλειά χειριστή υπολογιστών (δηλαδή μη επιστημονική)

gergerman

Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gergerman στις 22 Σεπ 2014, 04:19:58 ΜΜ
Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Δες εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521

gergerman

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 22 Σεπ 2014, 06:00:55 ΜΜ
Δες εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521


Συνάδελφε το έχω δει αυτό. Είναι πολύ καλό. Εξακολουθώ να έχω όμως απορία περί της έννοιας του υπολογιστικού προβλήματος . Αν έχει κανείς υλικό ή κανά link ...

alex1alex


dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

odysseas

Φρέσκο κόμικ από το xkcd, θεωρώ (χωρίς πλάκα) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα 2.1.3 περί υπολογιστικών προβλημάτων.  :)

pgrontas

Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Καρκαμάνης Γεώργιος

Με τον αρχικό σχεδιασμό το μάθημα  "Επιστήμη Υπολογιστών" θα διδάσκονταν στη Β και Γ λυκείου.

Μήπως το βιβλίο περιέχει την ύλη και για τις δύο τάξεις;

Ανδρέας Φαρμακόρης

Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

odysseas

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Σεπ 2014, 10:49:57 ΜΜ
Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;

Τουλάχιστον από τον ορισμό του τι δεν είναι "υπολογιστικό", κι εγώ αυτό καταλαβαίνω:

Παράθεση
Από την άλλη, τα μη υπολογιστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από έναν υπολογιστή ή από άλλα μηχανικά μέσα. Για παράδειγμα, καμία μηχανή δεν μπορεί γενικά να αποφανθεί αν ένα δεδομένο πρόγραμμα θα επιστρέψει απάντηση για μια δεδομένη είσοδο, ή αν θα εκτελείται για πάντα.

dpa2006

#41
Παράθεση από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 25 Σεπ 2014, 09:46:26 ΠΜ
Ολοκληρο το βιβλίο:  http://195.251.16.52/uploaded_files/EISAGOGI_EPISTIMI_YPOLOGISTON.pdf
Ευχαριστώ!
Μείγμα ΑΕΠΠ,Τεχνολογίας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών ΗΥ και Δικτύων,απουσιάζουν τα πολυμέσα.
Προστέθηκε κεφάλαιο Τεχνητής Νοημοσύνης.

[edit]
Με την ευκαιρία να ρωτήσω,θα ανέβουν τα νέα βιβλία στο http://ebooks.edu.gr/ ή κάπου αλλού για να τα έχουμε σε e-μορφή;
[/edit]
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

eara

Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

stpdt

Παράθεση από: eara στις 27 Σεπ 2014, 07:42:49 ΜΜ
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Recursion

Katsadouros_Dhm

Για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας Α' και Β΄Λυκείου βγήκε η διδακτέα-εξεταστέα ύλη. Λείπουν τα μαθήματα Πληροφορικής.
Ειδικά για το μάθημα της Β' Λυκείου (λόγω Τράπεζας θεμάτων) θα πρέπει να βγει άμεσα η αντίστοιχη εγκύκλιος γιατί τα μαθήματα τρέχουν.

Άποψή μου είναι ότι λόγω της μιας ώρας διδασκαλίας την  εβδομάδα είναι αδύνατο να διδαχθούν σε βάθος όλες οι έννοιες που αφορούν τους αλγορίθμους και αναφέρονται στο βιβλίο (Κεφάλαιο 2).
Νομίζω ότι θα ήταν καλό για τους μαθητές πολλά θέματα να αφαιρεθούν από την ύλη (θα ήταν καλό να βγουν οι πίνακες, οι διαδικασίες, η αναδρομή, η πολυπλοκότητα, αυτά μπορούν να μπουν στη Γ' Λυκείου) και να μείνουν οι βασικές αλγοριθμικές δομές (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη), νομίζω οι 10 ώρες του ΠΣ είναι οριακές ακόμα και για αυτά τα βασικά.
Θα γίνει πολύ πιο καλό μάθημα, θα εμπεδωθεί καλύτερα η ύλη από τους μαθητές και θα δημιουργηθεί έτσι μια σταθερή βάση για τη Γ' Λυκείου.
Εγώ πάντως στο 2ο κεφάλαιο εκεί θα επιμείνω - περιμένοντας τις οδηγίες του Υπουργείου για τα υπόλοιπα - στην ενότητα 2.2.7.1 έως και 2.2.7.4
Σε κάθε περίπτωση βέβαια θα πρέπει να ακολουθήσουμε τελικά την ύλη που θα υποδειχθεί από το Υπουργείο.

sstergou

Παράθεση από: eara στις 27 Σεπ 2014, 07:42:49 ΜΜ
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.


Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την νέα έκδοση του pseudoglossa.gr  -> http://www.pseudoglossa.gr/new/

Atenes

Παράθεση από: sstergou στις 28 Σεπ 2014, 08:43:02 ΜΜ
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την νέα έκδοση του pseudoglossa.gr  -> http://www.pseudoglossa.gr/new/

Αν είναι στην ύλη τα "πρόσθετα πράγματα"

eara

@sstergou: Ευχαριστώ πολύ αυτό, κάτι τέτοιο έψαχνα...

@Athenes: Για την ώρα είναι (με βάση το Α.Π.) Τώρα για άυριο, έχει ο ..........

@stpdt: Ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά με βρίσκει κάπως επιφυλακτικό, μιας και το scratch καλό είναι, αλλά πάνω που πας να του δώσεις κάποια στοιχειώδη παραδείγματα των βασικών εννοιών, βάζεις κι άλλη πολυπλοκότητα, όπως το τι είναι το μήνυμα, event-driven, object-oriented κ.ο.κ. και παράλληλα κρύβεις άλλα (όπως το πέρασμα των παραμέτρων σε ένα υποπρόγραμμα). Βέβαια το scratch έχει λίγο από "αυτό που γυαλίζει" και μπορεί να τραβήξει την προσοχή.

ikart

Το μάθημα θα γίνει στην αίθουσα ή στο εργαστήριο;
Στο ΕΠΑΛ Ελληνικού το κάνουμε σε αίθουσα.
Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ούτε διαφάνειες.
Το αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρει εργαστηριακές ασκήσεις.
Το μάθημα όμως θεωρείται Θ.
Το μάθημα το κάνετε σε εργαστήριο;

yiannis

Στο εργαστήριο, για να μπορώ να κάνω εύκολα προβολές που χρειάζομαι. Προς το παρόν, δεν έχω μπει σε πρακτικό μέρος, αλλά με τέτοια ύλη, λίγα πράγματα προλαβαίνω να κάνω. Ήδη άρχισαν οι απώλειες μαθημάτων, πχ αύριο...

Thanasis Daskaloudis

Παράθεση από: ikart στις 05 Οκτ 2014, 12:57:07 ΜΜ
Το μάθημα θα γίνει στην αίθουσα ή στο εργαστήριο;
Στο ΕΠΑΛ Ελληνικού το κάνουμε σε αίθουσα.
Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ούτε διαφάνειες.
Το αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρει εργαστηριακές ασκήσεις.
Το μάθημα όμως θεωρείται Θ.
Το μάθημα το κάνετε σε εργαστήριο;

Στο ΦΕΚ αναφέρετε σαφέστατα:
4. Διδακτική μεθοδολογία
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται στο εργαστήριο Πληροφορικής που είναι ένας χώρος συνεργασίας
και έρευνας ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης.

Και προτεραιότητα στο εργαστήριο έχουν τα μαθήματα πληροφορικής. Δες εδώ αν σου φέρει κάποιος αντιρρήσεις http://dide.sam.sch.gr/XRISI%20ERGAST.pdf



Nikosn

Σχετικά με τη δομη του βιβλίου παρατηρώ πως στην παράγραφο 2.2.1 ξεκινά με παράδειγμα το ΚΚΕ που περιέχει δομη επανάληψης, κ κάνει κ πίνακα τιμών....επίσης αμέσως αναφέρεται στη πολυπλοκότητα!!!Μετα αναφέρει παράλληλη/ σειριακή επικοινωνία. Αρκετά μπλεγμένες οι έννοιες κ μάλιστα με αυτή τη σειρά. Εσείς πως σκέφτεστε να διδάξετε αυτές τις παραγράφους?Επιςης που θα δώσετε βαρύτητα αφού σίγουρα δε θα φτάσουν 25 μαθήματα για τη διδασκαλια του μαθήματος ως τον Ιούνιο.
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Laertis

Πολυπλοκότητα (2.2.3) και πολυεπεξεργασία (2.2.4) τα άφησα για το τέλος. Τα παραδείγματα στη 2.2.1 και 2.2.5 τα δείχνω απλά ως παραδείγματα και τα εξηγώ πολύ πολύ επιφανειακά.
Βαρύτητα θα δώσω αναγκαστικά στη δομή ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης. Πίνακες και υποπρογράμματα, βλέποντας και κάνοντας ανάλογα με το τι θα έχουν καταλάβει μέχρι τότε....  κι ο Θεός βοηθός.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Σπύρος Δουκάκης

Είναι προτιμότερο για τους μαθητές να ασχοληθούν αργότερα με τα ζητήματα:
(Α)  της παρουσίασης του αλγορίθμου εύρεσης του ΜΚΔ με κωδικοποιημένο τρόπο και
(Β)  της αναλυτικής εκτέλεσής του με τη χρήση πίνακα παρακολούθησης τιμών.

Αυτά τα ζητήματα μπορούν να αναλυθούν σε επόμενες παραγράφους.

Τέλος, η παράγραφος 2.2.3 με τίτλο: «Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων, Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων» είναι προτιμότερο να δουλευτεί αργότερα και αφού πρώτα οι μαθητές έχουν εργαστεί σε ζητήματα σχεδίασης και ανάπτυξης αλγορίθμων.

Συνεπώς, η διδασκαλία των τριών παραγράφων είναι σημαντικό να μην διαρκέσει πάνω από δύο διδακτικές περιόδους. Σχετικά μπορείτε να δείτε δύο προτάσεις διδασκαλίας (http://wp.me/p53eX3-1b)

Παράθεση από: Nikosn στις 06 Οκτ 2014, 05:34:32 ΜΜ
Σχετικά με τη δομη του βιβλίου παρατηρώ πως στην παράγραφο 2.2.1 ξεκινά με παράδειγμα το ΚΚΕ που περιέχει δομη επανάληψης, κ κάνει κ πίνακα τιμών....επίσης αμέσως αναφέρεται στη πολυπλοκότητα!!!Μετα αναφέρει παράλληλη/ σειριακή επικοινωνία. Αρκετά μπλεγμένες οι έννοιες κ μάλιστα με αυτή τη σειρά. Εσείς πως σκέφτεστε να διδάξετε αυτές τις παραγράφους?Επιςης που θα δώσετε βαρύτητα αφού σίγουρα δε θα φτάσουν 25 μαθήματα για τη διδασκαλια του μαθήματος ως τον Ιούνιο.

Laertis

Καλές οι υποδείξεις σας κύριε Δουκάκη, αλλά για ποιό λόγο  δεν τα συμπεριλάβατε στο τέλος ή μετά τα ζητήματα σχεδίασης και ανάπτυξης των αλγορίθμων ;
Είναι δυνατόν να ξεκινά το βασικότερο κεφάλαιο του βιβλίου με τον επαναληπτικό αλγόριθμο εύρεσης ΜΚΔ και την καταγραφή σε πίνακα τιμών πριν καν αναφερθεί τι είναι η μεταβλητή, τον ορισμό και της επεξήγηση της πολυπλοκότητας και της πολυεπεξεργασίας πριν τα παιδιά δουν τους τύπους δεδομένων και τις εντολές Διάβασε, Εμφάνισε και την εντολή εκχώρησης ;
'Ηδη οι μισοί μου μαθητές έχουν τρομοκρατηθεί παρά τις προσπάθειές μου να τους ηρεμήσω .......
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Atenes

Τις επόμενες μερες θα τρέξω τον αλγοριθμο στον διερμηνευτη στο σχολείο και ενω εχω κάνει μονο 2 ώρες μάθημα μονο και απευθείας ψευδογλωσσα και ειμαι σίγουρος οτι δε θα εχω κανενα πρόβλημα  με τη βήματικη εκτελεση

Ξεκίνησα κατευθείαν με το μέσο όρο 3 αριθμών και παρουσίασα την ψευδογλωσσα
Επαναλαμβάνω κατευθείαν

Ετσι θα παρακαμψω τις οδηγιες που κάθεται και δίνει ο κύριος Δουκακης

freedomst

Την προηγούμενη βδομάδα τους έδωσα τον αλγόριθμο ΜΚΔ σε βήματα (φυσική γλώσσα), κάναμε ένα-δυο παραδείγματα με τυχαίες τιμές και άφησα απέξω κάθε αναφορά σε ψευδογλώσσα, μεταβλητές, εντολές, τύπους δεδομένων, πίνακα τιμών κλπ επειδή ξέρω ότι θα πανικοβάλλονταν και θα τους έχανα τους μαθητές.

Σκοπεύω επίσης να αφήσω πολυπλοκότητα και πολυεπεξεργασία για πολύ αργότερα...

Στο επόμενο μάθημα μπαίνω σε βασικές έννοιες και βασικές εντολές δομής ακολουθίας.

Απορώ γιατί το βιβλίο δεν είναι γραμμένο με μια πιο λογική σειρά.
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

tasospap

Απορώ γιατί απορείς..... Προφανώς κάποιοι από τους συγγραφείς είναι της συνομοταξίας python και java εδώ και τώρα στις πανελλαδικές.  8)

pgrontas

Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες στην παρατήρηση ότι οι ενότητες της πολυπλοκότητας και της παράλληλης επεξεργασίας έπρεπε να μπουν μετά την παρουσίαση των αλγορίθμων.

Βέβαια η περίπτωση του ΜΚΔ  δίνει μια πολύ καλή ευκαιρία για να βιώσουν οι μαθητές την έννοια της πολυπλοκότητας στην πράξη. Έτσι πρώτα τους έβαλα να υπολογίσουν τον ΜΚΔ δύο αριθμών μόνοι τους. Όπως ήταν αναμενόμενο ακολούθησαν τον brute force τρόπο  δηλ. δοκιμή όλων των αριθμών μέχρι τον ελάχιστο των δύο.  Στην συνέχεια έκανα το ίδιο αριθμητικό παράδειγμα μέσω του Ευκλείδη, οπότε φάνηκε η τεράστια οικονομία βημάτων που κάνει.

Φυσικά και εγώ θα ασχοληθώ με το Big-Oh notation κτλ. στο τέλος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Atenes

Είχα αγχωθεί που προσπέρασα τις σελίδες 17-18 και τις άφησα για μετά από την 21. Τώρα νοιώθω πιο ήσυχος.
Απορώ και γω γιατί η συγγραφική ομάδα δεν τις έβαλε ανάποδα!

Laertis

#60
Παράθεση από: Atenes στις 07 Οκτ 2014, 07:54:03 ΜΜ
Απορώ και γω γιατί η συγγραφική ομάδα δεν τις έβαλε ανάποδα!

Για να κάνει υποδείξεις παράκαμψης σήμερα .... δεν είναι αστείο ; ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Υπάρχει κάποιος λόγος που θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά αναφοράς του βιβλίου;
Είμαι βέβαιος ότι αν οργανώσουμε μια δημοσκόπηση για την σειρά διδασκαλίας των κεφαλαίων της ΑΕΠΠ, θα πάρουμε 5 διαφορετικές απαντήσεις

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Όχι Πέτρο, αλλά υπάρχει κάποιος λόγος αντίστοιχα που οι αναφορές στο βιβλίο είναι πλίνθοι και κέραμοι ατάκτος ερριμμένοι ; Και καλούνται οι καθηγητές να τα βάλουν σε μια σειρά ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Gnirut

"Υπάρχει κάποιος λόγος που θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά αναφοράς του βιβλίου;"

Το ποια σειρά θα ακολουθήσει κανείς έχει να κάνει με το πως έχει οργανώσει να περάσει το μάθημα στους μαθητές του. Και αυτό εξαρτάται από το επίπεδο και την εμπειρία των μαθητών της τάξης που κάνει μάθημα. Η σειρά του βιβλίου πάντως, πάνω-κάτω, δεν έχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα.

Το κύριο πρόβλημα όμως είναι ότι το μάθημα δεν βγαίνει με μια ώρα σε τάξεις με μαθητές γύρω από το μέσο όρο επίδοσης. Σε κάποιο πειραματικό σχολείο μπορεί, σε κανονικό σχολείο όμως αμφιβάλλω. Υπάρχει πιθανότητα ποσοστό μαθητών σταδιακά να μισήσουν το μάθημα.

Πως θα καταλάβει ο μέσος μαθητής της Β' Λυκείου όλες αυτές τις έννοιες που καλύπτουν μεγάλο μέρος αυτών που διδάσκονται στην ΑΕΠΠ σε δύο ώρες, στην Γ' Λυκείου σε μάθημα κατεύθυνσης;

Και μην ξεχνάμε ότι στην ΑΕΠΠ το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών κάνει και ...φροντιστήρια. Που σημαίνει ότι επί της ουσίας κάνει τουλάχιστον 4 ώρες περίπου ΑΕΠΠ την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Και πάλι ένα ποσοστό μαθητών με χαμηλότερες επιδόσεις περνάει ένας χρόνος ΑΕΠΠ και πρακτικά δεν έχουν καταλάβει ούτε περί τίνος πρόκειται το μάθημα...

odysseas

Ακούω συχνά τον παραλληλισμό με την ΑΕΠΠ και νομίζω ότι μας οδηγεί σε λάθος μονοπάτια. Μας παραπλανά το γεγονός ότι υπάρχουν τόσα κοινά σημεία στο κείμενο του νέου βιβλίου (κακώς) και μας αποπροσανατολίζει η πολύχρονη εμπειρία μας στη διδασκαλία της.

Είναι προφανώς αδύνατο να συμπυκνώσουμε την ΑΕΠΠ σε 10 ώρες και δε νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο. Ελπίζω να το δούμε αυτό και στις πολυαναμενόμενες οδηγίες του μαθήματος.

Θα πρέπει πιστεύω να είμαστε ρεαλιστές και να μην ταλαιπωρήσουμε τα παιδιά. Σε 10 ώρες προλαβαίνουμε να δώσουμε στους μαθητές μια γεύση του τι θα πει αλγόριθμος (με πολλά αλλά κατάλληλα παραδείγματα), τι προβλήματα λύνει, από ποιες δομές χτίζεται κλπ. Πιθανώς οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν έναν αλγόριθμο, να αναγνωρίζουν τις δομές μέσα σε αυτόν ή να εξηγούν τι κάνει ένας απλός αλγόριθμος. Πόσα παραπάνω θα μπορέσουμε να κάνουμε;

Atenes

Και με το οτι η σελίδα 18 ειναι πριν την 21 τι θα κάνουμε κύριε Γιωργο μας;
Και πως θα διδάξουμε την αναδρομη;

ntsgeor

Παρακολουθώ τη συζήτηση με πολύ ενδιαφέρον. Είχα διδάξει παλαιότερα φροντιστήριακα την ΑΕΠΠ αλλά είναι πρώτη φορά που διδάσκω σε λύκειο και βλέποντας τι συμβαίνει με το ωρολόγιο πρόγραμμα και πως χάνονται διδακτικές ώρες θα συμφωνήσω ότι οι ώρες που προβλέπονται είναι λίγες για να βγει η ύλη. Θέλω να πιστεύω ότι η εξεταστέα ύλη θα είναι αρκετά μικρότερη. Ήδη κάποια κεφάλαια αφαιρέθηκαν στα εσπερινά αν θυμάμαι καλά.

Επίσης θεωρώ και εγώ λίγο περίεργη την σειρά που είναι δομημένο το κεφάλαιο των αλγορίθμων. Ψάχνοντάς το όμως λίγο είδα ότι το βιβλίο ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών. Την ίδια σειρά είδα ότι ακολουθεί και το άλλο βιβλίο που κατατέθηκε. Εγώ πάντως στην διδασκαλία μου δεν θα ακολουθήσω την ίδια σειρά. Τις ενότητες της πολυπλοκότητας και της παράλληλης επεξεργασίας θα τις πω στο τέλος ευελπιστώντας ότι θα είναι εκτός εξετεστέας ύλης.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι δεν καταλαβαίνω τις προσωπικές επιθέσεις στον Δουκάκη που είναι μεν στη συγγραφική ομάδα αλλά είναι και ο μόνος από αυτούς που δίνει ένα υλικό που βοηθάει στη διδασκαλία. Αν δεν κάνω λάθος η συγκεκριμένη συζήτηση ξεκίνησε με σκοπό να ανταλλάξουμε ιδέες και προτάσεις που θα βοηθήσουν όλους μας να ανταποκριθούμε στη νέα αυτή πρόκληση. Εξάλλου αν κάποιοι αισθάνονται ότι ξέρουν πως γράφονται "σωστά" τα βιβλία ας το έκαναν. Τέσσερα βιβλία κατατέθηκαν. Μακάρι να ήταν περισσότερα.  Αυτή τη στιγμή όμως αυτό είναι το βιβλίο δυστυχώς ή ευτυχώς, και είμαστε υποχρεωμένοι με αυτό να πορευτούμε. Ας συνεργαστούμε λοιπόν να βρούμε τρόπους να κάνουμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα γίνεται. Νομίζω ότι αν είμαστε ήρεμοι εμείς οι ίδιοι τότε δεν υπάρχουν τρομοκρατημένοι μαθητές αλλά μαθητές που βλέπουν ένα διαφορετικό μάθημα.

Μάλιστα θεωρώ σημαντική βοήθεια τη ψευδογλώσσα του Στέργου για την παρουσίαση των εντολών, των δομών και των υποπρογράμματων και επειδή έχω αίθουσα με προβολικό θα την χρησιμοποιήσω όσο περισσότερο μπορώ. Ελπίζω ακόμη να προσαρμοστεί και ο Διερμηνευτής στις νέες εντολές ώστε να μπορούμε να δουλέψουμε και offline.

Atenes



άστο φίλε,
αν έχεις χρόνο για χάσιμο, μπες στο fb να δεις εκεί τους πληροφορικάριους του πληκτρολογίου και την επανάσταση που ξεκινά...




odysseas

Παράθεση από: Atenes στις 08 Οκτ 2014, 08:43:01 ΜΜ
άστο φίλε,
αν έχεις χρόνο για χάσιμο, μπες στο fb να δεις εκεί τους πληροφορικάριους του πληκτρολογίου και την επανάσταση που ξεκινά...

Θα μπορούσα να πατήσω το "αναφορά στον συντονιστή" και να καταθέσω εκεί την άποψή μου, αλλά προτιμώ να το κάνω δημόσια: Όσοι διδάσκουμε το μάθημα στο οποίο αναφέρεται αυτό το νήμα αισθανόμαστε φέτος μεγάλη αγωνία, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει μια αίσθηση πρόκλησης και ευθύνης. Εγώ προσωπικά από μια άποψη το χαίρομαι και βλέπω ότι σε τοπικό επίπεδο έχουν δραστηριοποιηθεί θετικά πολλοί συνάδελφοι. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσει ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί τους μαθητές μας.

Στο πλαίσιο αυτό, νομίζω ότι τουλάχιστον το συγκεκριμένο νήμα αξίζει να προστατευτεί από κακόβουλες παρεμβάσεις. Δεν με ενδιαφέρουν τα συμπλέγματα κατωτερότητας ανθρώπων στους οποίους το μόνο πράγμα που περισσεύει είναι ο ελεύθερος χρόνος. Ελπίζω οι συντονιστές να λάβουν υπόψη την άποψή μου.

Atenes

Μακάρι να το κάναμε όλοι μας αυτό, μακάρι.
Καλή συνέχεια...

Γιάννης Σ.

Εγώ πάντως θα ακολουθήσω τη 'γνωστή' συνταγή αλά ΑΕΠΠ : Δικές μου σημειώσεις για μεταβλητή, δομή ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης κτλ, φυσικά πολύ πιο συμπυκνωμένα. Και αφού τα παιδιά καταλάβουν τι γίνεται, συμπληρώνω με αυτά τα εξτρά του βιβλίου περί πολυπλοκότητας και άλλα τέτοια... πολύπλοκα. ;)

Άσχετο, γνωρίζει κανείς αν η γλωσσομάθεια υπάρχει στο ubuntu, στην 12.04 των εργαστηρίων; Μέχρι πέρσι έτρεχα windows και δε με είχε απασχολήσει... ;)

aprekates

Παράθεση από: odysseas στις 24 Σεπ 2014, 10:15:36 ΜΜ
Φρέσκο κόμικ από το xkcd, θεωρώ (χωρίς πλάκα) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα 2.1.3 περί υπολογιστικών προβλημάτων.  :)

Συνάδελφε πολύ ωραίο το σκίτσο. Το μετέφρασα και το έχω αναρτήσει στο ιστολόγιο μου.


aprekates

Αλόχα.

Το μάθημα το έχω σε ΕΠΑΛ.

Ο μόνος τρόπος να διδαχθεί νομίζω  σε επαλ (αν δεν έχει κανείς όρεξη να κάνει διαχείριση
κακών συνηθειών νεαρών που αισθάνονται έγκλειστοι) είναι σε εργαστήριο με
λ-snap! και algo.pk.

Εναλλακτικά στην αίθουσα θελει πολύ δουλειά για τραβήξεις το ενδιαφέρον με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.

Το να βάλεις μαθητή να διαβάσει για Χίλμπερτ μόνο σαν βασανιστήριο μπορώ να το σκεφτώ (ακόμα και για μένα!) ..   

Πρόβλημα θα υπάρχει αν ζητηθεί τραπεζα θεμάτων, οπότε θα πρέπει να γίνεις λίγο μαζοχιστής-σαδιστής.

Γιάννης Σ.

Εξεταστέα ύλη Β΄ ημερησίων :
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη είναι όλες οι  θεματικές ενότητες εκτός των:
2.2.3   Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων,  Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων
2.2.7.5   Κλήση Αλγορίθμου από Αλγόριθμο
2.2.7.6   Αναδρομή
2.2.9   Εκσφαλμάτωση σε λογικά λάθη
2.2.10   Τεκμηρίωση
2.3.3   Κύκλος ζωής εφαρμογής λογισμικού
3.2   Πληροφοριακά Συστήματα
Για τη θεματική ενότητα 3.1 να γίνει περιγραφή των βασικών λειτουργιών ενός Λ.Σ. με αναφορά στην αναγκαιότητα τους, καθώς και στα Λ.Σ. κινητών συσκευών και σε σύγχρονα περιβάλλοντα διεπαφής.

... και ο θεός βοηθός...

amichail

Το μονόωρο της Β, ως μάθημα γενικής παιδείας, είναι σίγουρο ότι με βάση το νόμο 418/2013 έχει Τράπεζα Θεμάτων και στα ΕΠΑΛ.
so tread carefully...

Παράθεση από: aprekates στις 19 Οκτ 2014, 08:13:53 ΜΜ
Αλόχα.

Το μάθημα το έχω σε ΕΠΑΛ.

Ο μόνος τρόπος να διδαχθεί νομίζω  σε επαλ (αν δεν έχει κανείς όρεξη να κάνει διαχείριση
κακών συνηθειών νεαρών που αισθάνονται έγκλειστοι) είναι σε εργαστήριο με
λ-snap! και algo.pk.

Εναλλακτικά στην αίθουσα θελει πολύ δουλειά για τραβήξεις το ενδιαφέρον με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.

Το να βάλεις μαθητή να διαβάσει για Χίλμπερτ μόνο σαν βασανιστήριο μπορώ να το σκεφτώ (ακόμα και για μένα!) ..   

Πρόβλημα θα υπάρχει αν ζητηθεί τραπεζα θεμάτων, οπότε θα πρέπει να γίνεις λίγο μαζοχιστής-σαδιστής.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

dski

Αν δεν κάνω λάθος, αρχικά οι ενότητες 2.2.3, 2.2.7.5 και 2.2.7.6 ήταν εντός της εξεταστέας ύλης (με βάση την ανακοίνωση για τα εσπερινά ΓΕΛ). Έχουμε δηλαδή αφαίρεση αυτών των ενοτήτων για τα ημερήσια ΓΕΛ ή μου διαφεύγει κάτι;

pgrontas

Μέσα για τα εσπερινά δηλ. Δημήτρη και έξω για τα ημερήσια;

Η πηγή της νέας ύλης ποια είναι, γιατί οφείλω να πω ότι έχω χάσει λίγο τη μπάλα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson



Γιάννης Σ.

Πηγή της ύλης είναι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Καρδίτσας αλλά δεν έχει σημασία μιας και είναι έγγραφο του υπουργείου. Βγήκε όμως σήμερα τροποποίηση που διορθώνει τα πράγματα εδώ:

http://dide.kar.sch.gr/site/

tasospap

Το esos έχει σήμερα το επίσημο έγγραφο του υπουργείου. Μην ψάχνετε δεξιά και αριστερά σε Καρδίτσες και Τρίκαλα.

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: tasospap στις 24 Οκτ 2014, 04:54:46 ΜΜ
Το esos έχει σήμερα το επίσημο έγγραφο του υπουργείου. Μην ψάχνετε δεξιά και αριστερά σε Καρδίτσες και Τρίκαλα.

Χαλάρωσε, διεύθυνση δευτεροβάθμιας έγραψα....

noname

Σήμερα αγόρασα τα βιβλία της Α' και Β' Λυκείου από βιβλιοπωλείο.

dimpapadop

... Την Παρασκευή εκτός απροόπτου θα ανοίξει η Τράπεζα Θεμάτων για τη Β' λυκείου, ενώ έως το τέλος του Νοεμβρίου με υπουργική απόφαση θα ρυθμιστούν όλες οι λεπτομέρειες για τις Πανελλήνιες και τον νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, που θα εφαρμοστεί το 2015- 2016

από συνέντευξη στο έθνος χθές

Gnirut


Γιάννης Σ.


Γιάννης Σ.

Που πήγε βρε παιδιά η επόμενη σελίδα, γιατί διαγράφηκε; Έτσι... δημοκρατικά θα συζητήσουμε για το μάθημά μας; :(
Να ρωτήσω τη γνώμη σας για την ύλη. Απ'ότι κατάλαβα από την - μέχρι τώρα - τράπεζα θεμμάτων εκτός ύλης (σε ασκήσεις):
- κλιμακωτή
- αναζήτηση, ταξινόμηση
- δισδιάστατοι πίνακες
- υποπρογράμματα.
Ξέρω, σιγά μην προλάβει κανείς να φτάσει στους πίνακες αλλά ας το ξέρουμε... Αν τυχόν και προστεθούν θέματα που έχουν κάτι από τα παραπάνω είναι ψυχασθενείς οι άνρωποι (εμείς οι ίδιοι που τα στέλνουμε δηλ)...

Νίκος Αδαμόπουλος


Γιάννης Σ.

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 16 Νοε 2014, 01:40:20 ΜΜ
Ποια σελίδα διαγράφτηκε;  :o
Η 7η, υπήρχαν συζητήσεις για την τράπεζα θεμάτων όταν ανακοινώθηκε την προηγ. εβδομάδα.

P.Tsiotakis


Γιάννης Σ.

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 16 Νοε 2014, 05:24:52 ΜΜ
η συζήτηση μετρά 63 μηνύματα https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5994.0

Δεν το είδα, σόρυ. Απλά πάντα βάζατε ένα μήνυμα ότι μεταφέρθηκε αλλού η συζήτηση και δεν το είδα αυτή τη φορά. ;)