Ψηφοφορία

Βοηθάει η ύπαρξη διερμηνευτή για την Ψευδογλώσσα τον μαθητή;

Ναι
3 (75%)
Όχι
1 (25%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 4

Αποστολέας Θέμα: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας  (Αναγνώστηκε 119 φορές)

komni

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« στις: Χθες στις 01:27:39 μμ »
Καλησπέρα σε όλους,

Με αφορμή τη συζήτηση που προέκυψε στο post μου για τον διερμηνευτή για την Ψευδογλώσσα δημιουργώ αυτό ώστε να συζητήσουμε αν θα πρέπει ή όχι να υλοποιείται η Ψευδογλώσσα.

Χθες έκανα ένα μικρό ερωτηματολόγιο στο Instagram μου, όπου ρώτησα υποψήφιους, ανάμεσα σε άλλα, αν μπορούν να μου εξηγήσουν την διαφορά ανάμεσα στην Γλώσσα και την Ψευδογλώσσα.

Το ερωτηματολόγιο απάντησαν 18 παιδιά(10 αγόρια, 8 κορίτσια) από 10 διαφορετικούς καθηγητές και κανένας δεν μπόρεσε να απαντήσει στο ερώτημα για την Ψευδογλώσσα.

Μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις εδώ

Παρόλο που αυτή η μικροέρευνα μπορεί να έχει πολλά σφάλματα, προσωπικά έχω πιστεί πως ελάχιστοι είναι οι μαθητές μπορούν να εξηγήσουν τη διαφορά.

Αν και έχω λάβει πολλά αιτήματα για την υλοποίηση της Ψευδογλώσσας στον διερμηνευτή, δεν είμαι σίγουρος αν αυτό θα βοηθούσε την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς μου φαίνεται λίγο παράλογο να λέγεται στον μαθητή πως η Ψευδογλώσσα είναι ψευδοκώδικας και δεν τρέχει από τον υπολογιστή ενώ υπάρχει διερμηνευτής γι' αυτήν.

Έχω βάλει μια ψηφοφορία σε αυτό το post ώστε να μπορείτε να ψηφίσετε επί του θέματος. Αν αποφασίσετε να το ψηφήσετε καλό θα ήταν επίσης να απαντήσετε στο post με κάποια αιτιολόγηση ώστε να μπορέσουμε να καταλήξουμε κάπου.

dimpapadop

  • Πληροφορικοί Δυτικής Μακεδονίας
  • *
  • Μηνύματα: 62
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #1 στις: Χθες στις 04:34:29 μμ »
@komni
Ναι, λέγοντας στον μαθητή ότι η ψευδογλώσσα είναι ένα "προσχέδιο" αλγορίθμου, σαφώς του δημιουργείς μια "Α" σύγχυση όταν το βλέπει να εκτελείται. (ή/και όχι :) ).
Από την άλλη στο εργαστήριο όταν θέλεις να δοκιμάσουν μια άσκηση from scratch και όχι πάνω σε ένα προ-πληκτρολογημένο σκελετό, θα καθυστερήσεις πολύ χωρίς χρήση ψευδογλώσσας.
Επίσης μέχρι να κατανοήσουν τις μεταβλητές όπως πρέπει στην Β' ώστε να μάθουν να τις χρησιμοποιούν σωστά και να τις δηλώνουν, καλό είναι να υπάρχει. Άλλωστε σε ψευδογλώσσα έχουν γραφεί τα σχολικά εγχειρ. στη Β'
Μάλιστα υπό τις τρέχουσες συνθήκες και μιας και πολλοί μαθητές με παρακολουθούν από κινητό, (άλλοι δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ λόγω αδελφών στην οικογένεια κλπ) προσπαθώ να μπορούν να γράψουν/δοκιμάσουν εύκολα τον αλγόριθμό τους και από κινητό και για αυτό όπως σου ανέφερα στο άλλο νήμα νομίζω καλό κάνει και μια οπτική blockly like υλοποίηση πχ πρόχειρη http://1lyk-florin.flo.sch.gr/pliroforiki/

Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να υπάρχει αν και συμμερίζομαι την άποψη σου.
« Τελευταία τροποποίηση: Χθες στις 04:52:10 μμ από dimpapadop »

dski

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 202
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #2 στις: Χθες στις 05:27:13 μμ »
Επειδή είμαι από αυτούς που σε παρότρυναν να φτιάξεις διερμηνευτή και για την Ψευδογλώσσα:

Έχεις δίκιο ότι η Ψευδογλώσσα υποτίθεται ότι προσπαθεί να παρουσιάσει τη βασική δομή ενός αλγορίθμου αποκρύβοντας τις τεχνικές/συντακτικές/σημασιολογικές κτλ λεπτομέρειες μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού και η βασική της χρήση είναι "στο χαρτί", συνεπώς υπάρχει όντως μια αντίφαση στη δημιουργία διερμηνευτή για την Ψευδογλώσσα.

Όμως στο μάθημα της Β' ΓΕΛ η Ψευδογλώσσα είναι το μόνο "προγραμματιστικό" εργαλείο του βιβλίου για τους μαθητές και η προσωπική μου εμπειρία από τα χρόνια που έχω διδάξει το μάθημα είναι ότι οι μαθητές που χρησιμοποίησαν διερμηνευτή για να λύσουν τις ασκήσεις τους είχαν τελικά αρκετά καλύτερη κατανόηση των προγραμματιστικών δομών και εννοιών από όσους έμειναν μόνο στο χαρτί ακριβώς επειδή δοκίμασαν του αλγορίθμους στην πράξη (παρακολούθηση τιμών, αποτίμηση εκφράσεων κτλ), είδαν τα λάθη τους, δοκίμασαν άλλους τρόπους κτλ. Για το λόγο αυτό θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμη την ύπαρξη ενός διερμηνευτή για την ψευδογλώσσα έστω και με κάποιες παραδοχές, περιορισμούς ή απλοποιήσεις.

Ελπίζω η συζήτηση που ανοίξαμε στο σχετικό νήμα να μην σε "τρόμαξε". Από τη μεριά μου η συζήτηση αυτή είναι κυρίως "φιλολογική". Θεωρώ ότι η υλοποίηση της Ψευδογλώσσας όπως γίνεται π.χ. από το pseudoglossa.gr ή τον Διερμηνευτή της Γλώσσας είναι και στη σωστή κατεύθυνση αλλά και απολύτως επαρκής για τις ανάγκες του μαθήματος και αν τελικά προχωρήσεις σε προτρέπω να ακολουθήσεις και εσύ αυτή την προσέγγιση.


dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 722
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #3 στις: Χθες στις 05:59:07 μμ »
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υλοποιείται η Ψευδογλώσσα είτε με τον ίδιο είτε με διαφορετικο διερμηνευτή είτε με ένα Wizard που να ρωτάει ποιο από τα δύο θέλεις να εκτελέσεις,Ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #4 στις: Χθες στις 09:45:04 μμ »
Για αρχή επειδή είμαι αυτός που έθιξε το θέμα με τη σύγχιση των μαθητών, θέλω να ξεκαθαρίσω, πως η σύγχιση αφορά παιδιά που βρίσκονται στη Γ Λυκείου μόνο. Εκεί καλούνται να ξεκαθαρίσουν μια και καλή τι συμβαίνει και τι όχι.
Από την άλλη, συνάδελφοι που διδάσκουν στη Β Λυκείου αλγοριθμικά concepts, δεν έχουν τρόπο να δείξουν αλγοριθμικά κάτι σε εργαστηριακό περιβάλλον, εκτός της ΓΛΩΣΣΑΣ, που μεν ομοιάζει, αλλά δεν είναι στα πλαίσια του μαθήματος της Β Λυκείου. Οπότε αν κάποιος θέλει να έχει κάτι σαν διερμηνευτή, που τρέχει αλγόριθμο, καλό θα ήταν να το διαχωρίζει από τη ΓΛΩΣΣΑ. Επειδή αυτος ο διαχωρισμός δε γίνεται συχνά, συμβαίνει αυτό που έθιξες.

Έτσι, νομίζω πως ένα πρόγραμμα που "εκτελεί" ψευδοκώδικα, ως ξεχωριστό εργαλείο θα βοηθάει πολύ στη Β Λυκείου, ενώ η Γ Λυκείου θα μπορεί να έχει ένα διερμηνευτή που δε θα προκαλεί σύγχιση.
Το κακό komni, είναι πως τα παιδιά δε μπορούν να το ξεχωρίσουν επειδή η ΓΛΩΣΣΑ δε διαφέρει και πολύ συντακτικά της ψευδογλώσσας στην Ελληνική. Οπότε και πάλι θα επικρατεί παρόμοιο κλίμα σύγχισης, με λιγότερη επιβάρυνση όμως από το διερμηνευτή σου.
Πάντως δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για το feedback που έδωσες από τη μικρή σου έρευνα.



Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υλοποιείται η Ψευδογλώσσα είτε με τον ίδιο είτε με διαφορετικο διερμηνευτή είτε με ένα Wizard που να ρωτάει ποιο από τα δύο θέλεις να εκτελέσεις,Ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ

Η ιδέα του wizard μπορεί να είναι ένα αρχικό μενού επιλογής. Δεν είναι κακή ιδέα. Κι εγώ δεν είμαι εναντίον ύπαρξης κάποιου εργαλείου, απλά παράθεσα την άποψή μου και την οπτική μου, για ένα φαινόμενο που χρόνια παρατηρώ. Το εργαλείο δε βοηθάει ποτέ. Ο τρόπος χρήσης από τον εκπαιδευτικό βοηθάει.

komni

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #5 στις: Χθες στις 11:47:59 μμ »
@komni
Ναι, λέγοντας στον μαθητή ότι η ψευδογλώσσα είναι ένα "προσχέδιο" αλγορίθμου, σαφώς του δημιουργείς μια "Α" σύγχυση όταν το βλέπει να εκτελείται. (ή/και όχι :) ).
Από την άλλη στο εργαστήριο όταν θέλεις να δοκιμάσουν μια άσκηση from scratch και όχι πάνω σε ένα προ-πληκτρολογημένο σκελετό, θα καθυστερήσεις πολύ χωρίς χρήση ψευδογλώσσας.
Επίσης μέχρι να κατανοήσουν τις μεταβλητές όπως πρέπει στην Β' ώστε να μάθουν να τις χρησιμοποιούν σωστά και να τις δηλώνουν, καλό είναι να υπάρχει. Άλλωστε σε ψευδογλώσσα έχουν γραφεί τα σχολικά εγχειρ. στη Β'
Μάλιστα υπό τις τρέχουσες συνθήκες και μιας και πολλοί μαθητές με παρακολουθούν από κινητό, (άλλοι δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ λόγω αδελφών στην οικογένεια κλπ) προσπαθώ να μπορούν να γράψουν/δοκιμάσουν εύκολα τον αλγόριθμό τους και από κινητό και για αυτό όπως σου ανέφερα στο άλλο νήμα νομίζω καλό κάνει και μια οπτική blockly like υλοποίηση πχ πρόχειρη http://1lyk-florin.flo.sch.gr/pliroforiki/

Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να υπάρχει αν και συμμερίζομαι την άποψη σου.
Ευχαριστώ για το feedback! Στο άλλο ποστ νόμιζα πως εννοούσατε τη δημιουργία νέας γλώσσας η οποία θα είναι φάση blockly. Καλό μου ακούγεται για την Ψευδογλώσσα, θα το βάλω στη λίστα μου.

Επειδή είμαι από αυτούς που σε παρότρυναν να φτιάξεις διερμηνευτή και για την Ψευδογλώσσα:

Έχεις δίκιο ότι η Ψευδογλώσσα υποτίθεται ότι προσπαθεί να παρουσιάσει τη βασική δομή ενός αλγορίθμου αποκρύβοντας τις τεχνικές/συντακτικές/σημασιολογικές κτλ λεπτομέρειες μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού και η βασική της χρήση είναι "στο χαρτί", συνεπώς υπάρχει όντως μια αντίφαση στη δημιουργία διερμηνευτή για την Ψευδογλώσσα.

Όμως στο μάθημα της Β' ΓΕΛ η Ψευδογλώσσα είναι το μόνο "προγραμματιστικό" εργαλείο του βιβλίου για τους μαθητές και η προσωπική μου εμπειρία από τα χρόνια που έχω διδάξει το μάθημα είναι ότι οι μαθητές που χρησιμοποίησαν διερμηνευτή για να λύσουν τις ασκήσεις τους είχαν τελικά αρκετά καλύτερη κατανόηση των προγραμματιστικών δομών και εννοιών από όσους έμειναν μόνο στο χαρτί ακριβώς επειδή δοκίμασαν του αλγορίθμους στην πράξη (παρακολούθηση τιμών, αποτίμηση εκφράσεων κτλ), είδαν τα λάθη τους, δοκίμασαν άλλους τρόπους κτλ. Για το λόγο αυτό θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμη την ύπαρξη ενός διερμηνευτή για την ψευδογλώσσα έστω και με κάποιες παραδοχές, περιορισμούς ή απλοποιήσεις.

Ελπίζω η συζήτηση που ανοίξαμε στο σχετικό νήμα να μην σε "τρόμαξε". Από τη μεριά μου η συζήτηση αυτή είναι κυρίως "φιλολογική". Θεωρώ ότι η υλοποίηση της Ψευδογλώσσας όπως γίνεται π.χ. από το pseudoglossa.gr ή τον Διερμηνευτή της Γλώσσας είναι και στη σωστή κατεύθυνση αλλά και απολύτως επαρκής για τις ανάγκες του μαθήματος και αν τελικά προχωρήσεις σε προτρέπω να ακολουθήσεις και εσύ αυτή την προσέγγιση.


Ευχαριστώ για το feedback! Χαχαχα δεν τρόμαξα απλά περίμενα τα αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο για να απαντήσω...

Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υλοποιείται η Ψευδογλώσσα είτε με τον ίδιο είτε με διαφορετικο διερμηνευτή είτε με ένα Wizard που να ρωτάει ποιο από τα δύο θέλεις να εκτελέσεις,Ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ
Ευχαριστώ για το feedback!

Για αρχή επειδή είμαι αυτός που έθιξε το θέμα με τη σύγχιση των μαθητών, θέλω να ξεκαθαρίσω, πως η σύγχιση αφορά παιδιά που βρίσκονται στη Γ Λυκείου μόνο. Εκεί καλούνται να ξεκαθαρίσουν μια και καλή τι συμβαίνει και τι όχι.
Από την άλλη, συνάδελφοι που διδάσκουν στη Β Λυκείου αλγοριθμικά concepts, δεν έχουν τρόπο να δείξουν αλγοριθμικά κάτι σε εργαστηριακό περιβάλλον, εκτός της ΓΛΩΣΣΑΣ, που μεν ομοιάζει, αλλά δεν είναι στα πλαίσια του μαθήματος της Β Λυκείου. Οπότε αν κάποιος θέλει να έχει κάτι σαν διερμηνευτή, που τρέχει αλγόριθμο, καλό θα ήταν να το διαχωρίζει από τη ΓΛΩΣΣΑ. Επειδή αυτος ο διαχωρισμός δε γίνεται συχνά, συμβαίνει αυτό που έθιξες.

Έτσι, νομίζω πως ένα πρόγραμμα που "εκτελεί" ψευδοκώδικα, ως ξεχωριστό εργαλείο θα βοηθάει πολύ στη Β Λυκείου, ενώ η Γ Λυκείου θα μπορεί να έχει ένα διερμηνευτή που δε θα προκαλεί σύγχιση.
Το κακό komni, είναι πως τα παιδιά δε μπορούν να το ξεχωρίσουν επειδή η ΓΛΩΣΣΑ δε διαφέρει και πολύ συντακτικά της ψευδογλώσσας στην Ελληνική. Οπότε και πάλι θα επικρατεί παρόμοιο κλίμα σύγχισης, με λιγότερη επιβάρυνση όμως από το διερμηνευτή σου.
Πάντως δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για το feedback που έδωσες από τη μικρή σου έρευνα.



Η ιδέα του wizard μπορεί να είναι ένα αρχικό μενού επιλογής. Δεν είναι κακή ιδέα. Κι εγώ δεν είμαι εναντίον ύπαρξης κάποιου εργαλείου, απλά παράθεσα την άποψή μου και την οπτική μου, για ένα φαινόμενο που χρόνια παρατηρώ. Το εργαλείο δε βοηθάει ποτέ. Ο τρόπος χρήσης από τον εκπαιδευτικό βοηθάει.
Ευχαριστώ για το feedback και τα καλά σας λόγια. Το είχα αναφέρει και εγώ ότι οι μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές σε απάντηση στη σελίδα 3 του συγκεκριμένου ποστ.

Μάλλον αυτό που θα γίνει τελικά είναι πως θα υλοποιηθεί σε ξεχωριστό domain με διαφορετικό design και κουμπί που θα εξηγεί πως η Ψευδογλώσσα είναι ψευδοκώδικας και τι σημαίνει αυτο.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 334
Απ: Υλοποίηση Ψευδογλώσσας
« Απάντηση #6 στις: Σήμερα στις 12:57:02 πμ »
Μάλλον αυτό που θα γίνει τελικά είναι πως θα υλοποιηθεί σε ξεχωριστό domain με διαφορετικό design και κουμπί που θα εξηγεί πως η Ψευδογλώσσα είναι ψευδοκώδικας και τι σημαίνει αυτο.

Δεν έχω λόγια να εκφράσω το πόσα μπράβο θέλω να σου πω. Από εμένα εύγε!