Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑ Β  (Αναγνώστηκε 17992 φορές)

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #135 στις: 13 Ιούν 2014, 09:08:20 μμ »

Αυτό είναι για το Α5:
 
Πάμε τώρα και στον διασυρμό του Β1.
Επειδή οι μονοί αριθμοί από 101 έως 200 θα είναι οι μισοί δηλάδή 50 έχουμε και λέμε:

Σ = 101 + 103 + ... + 199 = (100 + 1) + (100 + 3) + (100 + 5) + ... + (100 + 99) =
50*100 + 1 + 3 + 5 + ... + 99

από όπου με το κόλπο του Gauss (25 ζευγάρια που έχουν άθροισμα 100) επειδή δεν θυμάμαι απέξω τον τύπο της Αρ.Προόδου έχουμε

Σ = 5000 + 25*100 = 7500

και ο αλγόριθμος γίνεται:

Κώδικας: Pascal
  1. A <- 2014
  2. B <- 7500
  3. Αρχή_Επανάληψης
  4.   Β <- Β + 0
  5.   Α <- Α + 0
  6. Μέχρις_ότου   Α > 200
  7. Εμφάνισε Β
  8.  


Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1328
  • There are always possibilities...
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #136 στις: 13 Ιούν 2014, 10:49:49 μμ »
Πάντως για το Β2 η συντριπτική πλειοψήφια των λύσεων που έχω διορθώσει είναι με μέχρις ότου.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2224
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #137 στις: 13 Ιούν 2014, 10:55:05 μμ »
Και η οδηγία που έχετε είναι...;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1328
  • There are always possibilities...
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #138 στις: 13 Ιούν 2014, 11:01:22 μμ »
Και τα δύο σωστά, τρία αν βάλουμε και τη Για.
Έχει νομίζω ξαναγραφεί πριν από κάποιες μέρες.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2224
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #139 στις: 13 Ιούν 2014, 11:02:13 μμ »
Χαίρομαι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1328
  • There are always possibilities...
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #140 στις: 13 Ιούν 2014, 11:08:55 μμ »
Εγώ όχι, αλλά δεν θέλω να ξαναξεκινήσουμε τη συζήτηση.
Διαισθάνομαι πάντως ότι αν αναλυθούν οι επιμέρους βαθμολογίες, σίγουρα θα υπάρχει κάποια συσχέτιση όσων χρησιμοποίησαν όσο με τον υψηλό βαθμό.

Προφανώς δεν αναφέρομαι σε απώλεια μορίων γι'αυτό το θέμα (αφού ήρθε η οδηγία φυσικά την ακολουθούν όλοι), αλλά στην πιθανότητα λαθών στα υπόλοιπα θέματα όσων χρησιμοποίησαν μέχρις ότου στο Β2
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3167
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #141 στις: 14 Ιούν 2014, 12:47:47 πμ »
χαχα, σωστά
το μπέρδεψα με το Β1.
δεν ξέρω γιατί, ίσως επειδή και τα 2 είναι συμπλήρωση κενών
Αυτό είναι για το Α5:
 
ευχαριστώ για την παρατήρηση
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3167
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #142 στις: 14 Ιούν 2014, 12:50:54 πμ »
Στα 150 γραπτά που έχω κάνει δεν υπάρχει γραπτό πάνω από 90 που να μην το είχε κάνει με Όσο
Επίσης σχεδόν όλοι οι πάνω από 90 έχουν λάθος το ΣΛ με την ταξινόμηση
Τέλος δεν υπάρχουν βαθμολογίες μεταξύ 83-90.
που σημαίνει ότι τα θέματα δεν είχαν καλή διαβάθμιση ως προς τη δυσκολία
Διαισθάνομαι πάντως ότι αν αναλυθούν οι επιμέρους βαθμολογίες, σίγουρα θα υπάρχει κάποια συσχέτιση όσων χρησιμοποίησαν όσο με τον υψηλό βαθμό.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2014, 01:09:33 πμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

demy pap

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #143 στις: 14 Ιούν 2014, 01:41:51 πμ »
Σε τί ποσοστά κυμαίνονται οι βαθμολογίες 90+;

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #144 στις: 14 Ιούν 2014, 01:59:22 πμ »
Πάμε τώρα και στον διασυρμό του Β1.
Επειδή οι μονοί αριθμοί από 101 έως 200 θα είναι οι μισοί δηλάδή 50 έχουμε και λέμε:

Σ = 101 + 103 + ... + 199 = (100 + 1) + (100 + 3) + (100 + 5) + ... + (100 + 99) =
50*100 + 1 + 3 + 5 + ... + 99

από όπου με το κόλπο του Gauss (25 ζευγάρια που έχουν άθροισμα 100) επειδή δεν θυμάμαι απέξω τον τύπο της Αρ.Προόδου έχουμε

Σ = 5000 + 25*100 = 7500

και ο αλγόριθμος γίνεται:

Κώδικας: Pascal
  1. A <- 2014
  2. B <- 7500
  3. Αρχή_Επανάληψης
  4.   Β <- Β + 0
  5.   Α <- Α + 0
  6. Μέχρις_ότου   Α > 200
  7. Εμφάνισε Β
  8.  

(Του Α5 όπως ειπώθηκε.)

Έτσι Evry! Να τα μαζέψουμε αυτά να τα στείλουμε στην επιτροπή να δούμε τι θα μας πει!....
(Λεπτομέρεια, αλλά αφού είναι στη λύση, πιο γρήγορα γίνεται από την αρχή με 25 ζεύγη που έχουν άθροισμα 300.
101+103+....197+199 = (101+199) + (103+197) + .... = 25*300 = 7500)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #145 στις: 14 Ιούν 2014, 09:30:02 πμ »
χαχα, σωστά
το μπέρδεψα με το Β1.
δεν ξέρω γιατί, ίσως επειδή και τα 2 είναι συμπλήρωση κενών ευχαριστώ για την παρατήρηση

Καλημέρα :-)
Ανθρώπινο με 2 συμπληρώσεις κενού !!! ;-)
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2224
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #146 στις: 14 Ιούν 2014, 10:29:06 πμ »
Στα 150 γραπτά που έχω κάνει...
Τέλος δεν υπάρχουν βαθμολογίες μεταξύ 83-90.
που σημαίνει ότι τα θέματα δεν είχαν καλή διαβάθμιση ως προς τη δυσκολία

Λογικά, θα υπάρξει μεγαλύτερη συγκέντρωση στους βαθμούς 60-85 και λιγότερα άριστα γραπτά

Είμαι μάγος τελικά  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 190
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #147 στις: 14 Ιούν 2014, 03:15:58 μμ »
Τελικά δεν ήταν ευκολότερα από πέρυσι;
:-P

akis_taz

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #148 στις: 10 Ιαν 2015, 06:48:33 μμ »
Καλησπέρα σε όλους, καλή χρονιά!

Υπάρχει καθηγητής σε σχολείο επαρχιακής πόλης, ο οποίος υποστηρίζει ότι η λύση με "όσο" είναι λάθος γιατί το συγκεκριμένο διάγραμμα ροής είναι ξεκάθαρα το διάγραμμα ροής της εντολής "Για... από... μέχρι" Στηρίζει την άποψή του στο 8ο κεφάλαιο όπου αναφέρεται ότι "η επανάληψη επαναλαμβάνεται μέχρι η μεταβλητή να ξεπεράσει την τελική τιμή που υπάρχει στο μέχρι" και δεν δίνει καμία απολύτως σημασία στο διάγραμμα ροής της "για" ως παράδειγμα που υπάρχει στο 2ο κεφάλαιο.
Την λύση με μέχρις_ότου δεν τη συζητάει καθόλου και αυτή με την "όσο" λέει ότι αυτός έκοβε μόρια γιατί έτσι ήταν το σωστό.
Και ρωτάω εγώ συνάδελφοι: Τι λέμε στους μαθητές μας για αυτές τις περιπτώσεις;

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2787
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #149 στις: 10 Ιαν 2015, 09:33:44 μμ »
Αυτά έχει η ζωή!