Αποστολέας Θέμα: Θέμα Β  (Αναγνώστηκε 10261 φορές)

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1127
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #30 στις: 24 Μάι 2011, 10:44:13 πμ »
Αν τα νούμερα είναι σωστά όλα (γιατί δεν έχω τις απαντήσεις μπροστά μου) νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

alpapanto

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 88
  • ΗΟΜΕ μοναχομ
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #31 στις: 24 Μάι 2011, 11:23:57 πμ »
Η απάντηση που έδωσα ήταν η εξής :

     Στο πρόγραμμα θα εμφανιστούν: 4, 9, 16, 25, 36
     Στο υποπρόγραμμα θα εμφανιστούν: 5, 7, 9, 11, 13

Τα έγραψα με αυτόν το τρόπο γιατί θεώρησα ότι το ερώτημα εννοούσε σαν κύριο πρόγραμμα το πρόγραμμα και ήθελε να εμφανιστούν μόνο οι τιμές αυτές. Απλά μετά επειδή δεν ήμουν σίγουρος έγραψα και τις τιμές της διαδικασίας. Πώς θα βαθμολογηθεί αυτό σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων;
εδω δε φαινεται η σειρα ομως, πως αποδεικνυεις οτι το 5 εμφανιζεται πρωτο και μετα το 4? Καταλαβαινω οτι μπορει να σου φαινεται αδικο να κοπει εστω ενα μοριο, αλλα καταλαβαινεις και εσυ οτι δεν απαντας στο ερωτημα μου. Θα δουμε το απογευμα που θα γινει η πειραματικη βαθμολογηση...

TNS

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #32 στις: 24 Μάι 2011, 11:33:07 πμ »
Παράθεση
εδω δε φαινεται η σειρα ομως, πως αποδεικνυεις οτι το 5 εμφανιζεται πρωτο και μετα το 4? Καταλαβαινω οτι μπορει να σου φαινεται αδικο να κοπει εστω ενα μοριο, αλλα καταλαβαινεις και εσυ οτι δεν απαντας στο ερωτημα μου. Θα δουμε το απογευμα που θα γινει η πειραματικη βαθμολογηση...

Δεν έχω πρόβλημα να μου κοπούν 1-2 μόρια αρκεί να μη χάσω όλο το ερώτημα.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2303
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #33 στις: 24 Μάι 2011, 11:38:18 πμ »
Δεν θα χάσεις όλο το ερώτημα, είναι άδικο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #34 στις: 24 Μάι 2011, 12:27:42 μμ »
Ναι, σημασία έχει που βρήκε τις σωστές τιμές.

alpapanto

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 88
  • ΗΟΜΕ μοναχομ
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #35 στις: 24 Μάι 2011, 01:56:19 μμ »
Δεν έχω πρόβλημα να μου κοπούν 1-2 μόρια αρκεί να μη χάσω όλο το ερώτημα.
ψυχραιμία, οχι βεβαια όλο το ερώτημα...

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2805
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #36 στις: 24 Μάι 2011, 02:31:30 μμ »
To "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα" δεν μπερδεύει τους μαθητές αλλα θεωρώ και εγω ώς περισσότερο κατάλληλη την έκφραση "Δίδεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα μαζί την διαδικασία που καλεί" 

Όπως παρατήρησα στο:

Στο Β2 θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος", σε συνδυασμό με τη φράση "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Είναι σίγουρο ότι θα προβλημάτισε ή και θα μπέρδεψε τους μαθητές.... Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 με το θέμα 1.Γ ( http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_no_060530.pdf ), όπου και τότε είχε μπερδέψει κάποιους μαθητές. Όσο κι αν εμάς μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, κανονικά πρόκειται για το κύριο πρόγραμμα και το υποπρόγραμμα που και τα δύο μαζί αποτελούν το πρόγραμμα.

... αλλά και γράφτηκε και από άλλους συναδέλφους, η προβληματική φράση είναι η: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος". Επίσης, άλλο τι πιστεύουμε εμείς για το αν θα έπρεπε ή όχι να μπερδεύει τους μαθητές, και άλλο το τι τελικά συμβαίνει. Αυτό, λοιπόν, που συμβαίνει είναι ότι τους μπερδεύει! Το γνωρίζουμε ή θα έπρεπε να το γνωρίζουμε, και είναι καταγεγραμμένο στη βιβλιογραφία.

Παραθέτω απόσπασμα σχετικό με το προαναφερόμενο θέμα των εξετάσεων του 2006 από το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_syrou2007_kanidis.pdf
"Σύγκλιση Κριτηρίων Βαθμολόγησης σε Πανελλαδικό Επίπεδο. Η περίπτωση του Μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στις Γενικές Εξετάσεις του 2006, Ε. Κανίδης, Α. Φανίκος, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007"  :

"Οι προβληµατισµοί που διατυπώθηκαν ήταν οι εξής:
α) ...
β)  πώς πρέπει να βαθµολογηθεί  µία απάντηση η οποία αποδεικνύει την ικανότητα εκτέλεσης του αλγόριθµου (µέσα από ένα ορθά σχεδιασµένο πίνακα τιµών)  ενώ στην απάντηση ο  µαθητής αναφέρει  µόνο τις 3  τιµές που εµφανίζονται από το πρόγραµµα, παραλείποντας τις 3  τιµές που εµφανίζονται στη διαδικασία;  Κάποιοι βαθµολογητές απέδωσαν αυτή την "αστοχία" ορισµένων µαθητών σε εσφαλµένη ερµηνεία της φράσης "Τι θα εµφανιστεί κατά την εκτέλεση του προγράµµατος" την οποία κάποιοι µαθητές φαίνεται να ερµήνευσαν ως οδηγία να αναφέρουν τις τιµές που εµφανίζονται από την εντολή εξόδου του προγράµµατος και όχι από εκείνη της διαδικασίας."


Σημείωση: Οι τονισμοί σε έντονη γραφή έχουν γίνει από εμένα.

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #37 στις: 24 Μάι 2011, 02:35:42 μμ »
Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα".  Οι παρακάτω εναλλακτικές διατυπώσεις είναι (πιστεύω) πιο ορθές:

1) Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
2) Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα

Βέβαια η δεύτερη θα μπέρδευε κάποιους από τους μαθητές που δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Συνηθίζω να λέω στους μαθητές πως αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  Συνεχίζω λέγοντάς τους πως το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.

Πάντως,, από μόνη της η φράση "..κατά την εκτέλεση του προγράμματος.." είναι σωστή
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2805
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #38 στις: 24 Μάι 2011, 02:45:16 μμ »
Σέργιε, ουσιαστικά μιλάμε για το συνδυασμό των 2 φράσεων:
1) "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα..."
2) "...που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος"

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #39 στις: 24 Μάι 2011, 02:50:02 μμ »
Δεν είναι ξεκάθαρο ?

Πρόγραμμα                                                    Υποπρόγραμμα
...                                                                   ...
Τέλος_προγράμματος                                    Τέλος_υποπρογράμματος (ας πούμε γιατί δεν υπάρχει αυτό)



Κατά την εκτέλεση του προγράμματος, λέει, άρα αν εκτελεστεί το πρόγραμμα θα εκτελεστεί και το υποπρόγραμμα άρα έχουμε 2 εξόδους κάθε φορά.


Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #40 στις: 24 Μάι 2011, 02:51:26 μμ »
Σέργιε, ουσιαστικά μιλάμε για το συνδυασμό των 2 φράσεων:
1) "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα..."
2) "...που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος"

Ναι φίλε, συμφωνώ.  Η "πρότασή μου" για επαναδιατύπωση είναι:

Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
..
..
..κατά την εκτέλεση του προγράμματος..

Βασισμένη στη συλλογιστική :

Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". 
..
"Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  ...  "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2805
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #41 στις: 24 Μάι 2011, 02:56:53 μμ »
Δεν είναι ξεκάθαρο ?

Η πραγματικότητα όμως (και η ιστορία) δείχνει (βλ. παραπάνω) ότι δεν είναι ξεκάθαρο!

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #42 στις: 24 Μάι 2011, 03:00:29 μμ »
Κρίμα   :(

poursali

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 920
    • Στέφανος-Κων/νος Πουρσαλίδης
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #43 στις: 24 Μάι 2011, 04:19:39 μμ »
Η πραγματικότητα όμως (και η ιστορία) δείχνει (βλ. παραπάνω) ότι δεν είναι ξεκάθαρο!

δεν φταίει η διατύπωση. μάλλον θέμα κατανόησης είναι. μπερδεύει ίσως η λέξη Πρόγραμμα στην αρχή του κώδικα και έτσι οι μαθητές έχουν ίσως πιο στενή αντίληψη για το τι τελικά είναι Πρόγραμμα
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #44 στις: 24 Μάι 2011, 04:57:24 μμ »
δεν φταίει η διατύπωση.

Τυπικά, η διατύπωση φταίει.  Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ πως αυτή η μικρή  ασυνέπεια της εκφώνησης δικαιολογεί λάθος λύσεις από τους μαθητές..  Όμως, όταν η εκφώνηση παρουσιάζει δύο τμήματα προγράμματος και αναφέρεται σε αυτά λέγοντας : "Δίνεται ένα πρόγραμμα και μια διαδικασία", η αντιστοίχιση στην οποία παραπέμπει είναι προφανής: το πρώτο τμήμα είναι ένα πρόγραμμα και το δεύτερο είναι μια διαδικασία
μάλλον θέμα κατανόησης είναι. μπερδεύει ίσως η λέξη Πρόγραμμα στην αρχή του κώδικα και έτσι οι μαθητές έχουν ίσως πιο στενή αντίληψη για το τι τελικά είναι Πρόγραμμα

Ακριβώς:

.. μαθητές ..δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

..αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  ..το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)