Αποστολέας Θέμα: Θέμα Β  (Αναγνώστηκε 10071 φορές)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Θέμα Β
« στις: 23 Μάι 2011, 09:35:13 πμ »
Εδώ συζητάμε για το θέμα Β´ των Πανελλήνιων Εξετάσεων Γ´ Τάξης Ημερησίων Γενικών Λυκείων.

Απαγορεύεται η δημοσίευση λύσεων πριν τις 12:30.
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Μάι 2011, 10:32:03 πμ από alkisg »

kpde

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 85
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #1 στις: 23 Μάι 2011, 10:27:30 πμ »
έξυπνη η χρήση αντίστροφων ονομάτων σε πραγματικές και τυπικές.. με τη βαθμολόγηση δεν ξέρω τι θα γίνει σε περίπτωση αβλεψίας του μαθητή :( βγαίνουν άλλα αντί άλλων..

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #2 στις: 23 Μάι 2011, 10:55:47 πμ »
ΩΧ.... τώρα το είδα... και λέω πόσες επαναλήψεις πια!! μέχρι που το ξανακοίταξα!!

spantoulis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 109
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #3 στις: 23 Μάι 2011, 12:14:16 μμ »
η ίδια παγίδα κάθε φορά. πόσο πια να μπερδευτούν. Το έχουν πάρει χαμπάρι πλέον
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

EleniK

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 708
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #4 στις: 23 Μάι 2011, 01:05:54 μμ »
Αρκετές επαναλήψεις ώστε να μπερδευτούν σε κάποια οι μαθητές.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

mhtsaras2

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #5 στις: 23 Μάι 2011, 02:08:30 μμ »
κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
 ακαιραιες :χ
 λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
 ελεχγος<--αληθης
αλλιως
 ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??

spantoulis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 109
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #6 στις: 23 Μάι 2011, 02:13:18 μμ »
κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
 ακαιραιες :χ
 λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
 ελεχγος<--αληθης
αλλιως
 ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??
Αντί για τη μια εντολή που ζητάει αυτό είναι 10 γραμμές κώδικας. Εσύ πώς το βλέπεις. Στέκει?
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2302
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #7 στις: 23 Μάι 2011, 02:15:14 μμ »
Και επίσης δεν είναι στο Θέμα Β
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

mhtsaras2

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #8 στις: 23 Μάι 2011, 02:16:21 μμ »
ουπς σορρυ το σβηνω αμεσα :)

kyrlef

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #9 στις: 23 Μάι 2011, 02:39:51 μμ »
Πολλά παιδιά είχαν πρόβλημα στον αν έπρεπε να εμφανίσουν μόνο τις τιμές του κυρίου προγράμματος ή και της διαδικασίας. Ποια η γνώμη σας ;

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #10 στις: 23 Μάι 2011, 02:42:31 μμ »
Πολλά παιδιά είχαν πρόβλημα στον αν έπρεπε να εμφανίσουν μόνο τις τιμές του κυρίου προγράμματος ή και της διαδικασίας. Ποια η γνώμη σας ;

Ήδη ειπώθηκε..

Η δεύτερη ένσταση είναι στη διατύπωση του Β2. Θεωρώ ότι έπρεπε να υπάρχει διατύπωση της μορφής "κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος", γιατί αρχικά λέει "Δίνεται πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Όπως διατυπώθηκε ίσως να μπέρδεψε κάποιους μαθητές να γράψουν τις τιμές που εμφανίζονται μόνο στο πρόγραμμα. 

Είναι μία διατύπωση που δεν είναι λανθασμένη, αλλά πιθανώς να μπέρδεωε κάποιους μαθητές.

michaeljohn

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 130
  • "Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας"
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #11 στις: 23 Μάι 2011, 02:45:08 μμ »
Από την εκφώνηση
"...Κατά την εκτέλεση του προγράμματος..."
είναι σαφές ότι πρέπει να δώσουν τις τιμές που θα εμφανιστούν και από το κυρίως πρόγραμμα και από τα υποπρογράμματα.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3502
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #12 στις: 23 Μάι 2011, 02:45:43 μμ »
Πιστεύω ότι αν έλεγε "κατά την εκτέλεση του κυρίου πρόγραμματος" ή κάπως διαχώριζε το κύριο πρόγραμμα από τη διαδικασία εκεί ίσως να υπήρχε πρόβλημα.
Αλλά από τη στιγμή που λέει πρόγραμμα και πρόγραμμα = κύριο πρόγραμμα + διαδικασία δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.
Συμφωνώ ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν αλλά αν έλεγε κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος δεν θα ήταν πλεονασμός στην εκφώνηση?
Θέλω να πω είναι δυνατόν να εκτελεστεί το πρόγραμμα χωρίς να εκτελεστεί το υποπρόγραμμα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #13 στις: 23 Μάι 2011, 03:09:32 μμ »
Πιστεύω ότι αν έλεγε "κατά την εκτέλεση του κυρίου πρόγραμματος" ή κάπως διαχώριζε το κύριο πρόγραμμα από τη διαδικασία εκεί ίσως να υπήρχε πρόβλημα.
Αλλά από τη στιγμή που λέει πρόγραμμα και πρόγραμμα = κύριο πρόγραμμα + διαδικασία δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.
Συμφωνώ ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν αλλά αν έλεγε κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος δεν θα ήταν πλεονασμός στην εκφώνηση?
Θέλω να πω είναι δυνατόν να εκτελεστεί το πρόγραμμα χωρίς να εκτελεστεί το υποπρόγραμμα?

Άρα ο πλεανασμός είναι στο "Δίνεται πρόγραμμα και υποπρόγραμμα"  αφού το πρόγραμμα περιλαμβάνει και το υποπρόγραμμα. Το θέμα είναι ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν.
Δεν ξέρω αν ζητήθηκε διευκρίνηση από κάποιο εξεταστικό κέντρο. Στο δικό μας όλες που ζητήθηκαν αφορούσαν το Α4 και φυσικά δεν απαντήθηκαν.

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #14 στις: 23 Μάι 2011, 03:29:48 μμ »
Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα".  Οι παρακάτω εναλλακτικές διατυπώσεις είναι (πιστεύω) πιο ορθές:

1) Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
2) Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα

Βέβαια η δεύτερη θα μπέρδευε κάποιους από τους μαθητές που δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Συνηθίζω να λέω στους μαθητές πως αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  Συνεχίζω λέγοντάς τους πως το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.

Πάντως,, από μόνη της η φράση "..κατά την εκτέλεση του προγράμματος.." είναι σωστή
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)