Αποστολέας Θέμα: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 226935 φορές)

geokra

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 88
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #165 στις: 08 Οκτ 2010, 05:47:25 μμ »
Υπάρχει κάτι σχετικά με το πως διδάσκεται η Πληροφορική στη Δευτεβάθμια στην Ευρώπη;
Και αν όχι, να επικοινωνήσει η ΠΕΚΑΠ με τις αντίστοιχες ενώσεις για ενημέρωση και συνεργασία.
Τι γίνεται στην Ευρώπη, πως χρησιμοποιούνε το μάθημα;
Να πάρουμε και παραδείγματα και πρακτικές από χώρες που, κακά τα ψέματα, αυτά που συζητάμε τα έχουν αντιμετωπίσει χρόνια πριν.

Keep Growing

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 2023
  • Παναγιώτης Πέντσας Γυμνάσιο Σορωνής
    • Περισσότερες πληροφορίες για μένα
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #166 στις: 08 Οκτ 2010, 06:01:17 μμ »
Το Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό δίκτυο Ευρυδίκη, έχει αρκετές και χρήσιμες πληροφορίες.

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/048EN.pdf

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

eland

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 15
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #167 στις: 08 Οκτ 2010, 06:09:05 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφε eland  :)

" Προφανώς αυτοί είναι οι έχοντες οργανική σε λύκειο.."

Εγώ είμαι σε γυμνάσιο και έχω οργανική σε γυμνάσιο.  :)

Keep Growing με συγχωρείς αν σε προσέβαλλα... αλλά το σχόλιό μου πηγάζει κυρίως από τη στάση των συναδέλφων πληροφορικών στην πόλη μου, όπου οι των Λυκείων έχουν χάσει τη γη κάτω από τα πόδια τους και το συζητάνε ανελλιπώς και οι υπόλοιποι αναφέρονται σ' αυτό σαν να αφορά το σχολικό σύστημα της Ζανζιβάρης. Και μεταξύ μας, πιστεύω πως όντως οι περισσότεροι σ' αυτό το topic έχουν οργανική σε Λύκειο, επειδή τόσα χρόνια έχω δει πως λειτουργεί ο κλάδος μας...

Συγκεκριμένα πιστεύω πως είμαστε ένας πολύ "καλομαθημένος" κλάδος, όπου ό,τι έχουμε μέχρι στιγμής το έχουμε βρει ψιλοέτοιμο (όχι όλοι... αλλά οι περισσότεροι) και δεν έχουμε κοπιάσει ιδιαίτερα για τα "κεκτημένα" μας.... και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο τα θεωρούμε κεκτημένα και πιστεύουμε (ή μάλλον πιστεύαμε) πως είμαστε στο απυρόβλητο και πως όλες οι άλλες ειδικότητες πρέπει να προσκυνούν την ορμή των νέων τεχνολογιών. Καιρός λοιπόν να αγωνιστούμε κι εμείς πραγματικά για μια φορά....

Keep Growing

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 2023
  • Παναγιώτης Πέντσας Γυμνάσιο Σορωνής
    • Περισσότερες πληροφορίες για μένα
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #168 στις: 08 Οκτ 2010, 06:18:53 μμ »
Δε με προσέβαλλες συνάδελφε. Κάθε άλλο.

Ταυτίζομαι σχεδόν απόλυτα με τα λεγόμενά σου.
Το σχεδόν το γράφω διότι είναι αρκετοί οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται για το ζήτημα και ας μη διδάσκουν στο Λύκειο.
Αλλά όπως είπε και ο AlexandrosK προηγουμένους και ο Skoud πιο πριν, δεν ωφελεί αυτή τη στιγμή να εκτονώνουμε την οργή μας ο ένας στον άλλον.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

poursali

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 920
    • Στέφανος-Κων/νος Πουρσαλίδης
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #169 στις: 08 Οκτ 2010, 06:21:49 μμ »
eland και γω σε γυμνασιο ειμαι και εχω κινητοποιησω αλλα 10 ατομα να υπογραψουν. μπες στην διαμαρτυρια και κανε μια προχειρη στατιστικη να δεις οτι ειναι αρκετοι απο εκει που υπογραφουν.
οπωσδηποτε οι αμεσα θιγομενοι ειναι στο λυκειο, αλλα δεν ειδα κανεναν απο το γυμνασιο να μην θορυβειται.

735 πλεον οι υπογραφες.. για να ειμαι ελικρινης δεν ξερω αν περιμενα τοσες... καποιοι λενε οτι εινια λιγες.. εχουμε μαζεψει ποτε περισσοτερες?
το να πιστευουμε οτι θα υπογραψουν ολοι ειναι ουτοπικο.. τι ποσοστο θεωρειται επιτυχια?
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Keep Growing

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 2023
  • Παναγιώτης Πέντσας Γυμνάσιο Σορωνής
    • Περισσότερες πληροφορίες για μένα
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #170 στις: 08 Οκτ 2010, 06:24:47 μμ »
100%  :D
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

poursali

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 920
    • Στέφανος-Κων/νος Πουρσαλίδης
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #171 στις: 08 Οκτ 2010, 06:34:02 μμ »
Άννα Διαμαντοπούλου στην "Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου" στη Λήμνο, πριν λίγο:

"Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Πληροφορικής" (sic) Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και το INTERNET σε όλα τα μαθήματα (περίπου έτσι αυτά).

[mode κακία on] οι φιλόλογοι χαίρονται ακόμα; [/mode κακία off]

[mode φιλικά on] Παναγιώτη, ...., keep growing   ;D ;D ;D [\mode φιλικά off]
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

AlexandrosK

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 48
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #172 στις: 08 Οκτ 2010, 06:35:22 μμ »
Να πάντως από πού ξεκινούν τα προβλήματα.

Παράθεση
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)  στο πλαίσιο της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο και για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής, διοργανώνει ημερίδα με θέμα:

«H πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο. Προκλήσεις και Προοπτικές»

Με τα χεράκια μας βγάζουμε τα ματάκια μας!

Αν ο φορέας που υποτίθεται μας εκπροσωπεί θεωρεί ότι στο δημοτικό είναι δυνατόν να διδαχθεί πληροφορική, μάλλον έχουμε πρόβλημα. Εμείς πρώτοι δημιουργούμε σύγχιση.

Νομίζω η ημερίδα θα έπρεπε να ονομάζεται "Διδασκαλία & χρήση ΤΠΕ στο Δημοτικό σχολείο."
Κάνω λάθος;

tom

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 488
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #173 στις: 08 Οκτ 2010, 07:06:54 μμ »
AlexandrosK πολύ καλά κάνει η ΠΕΚΑΠ και το ονομάζει έτσι. Το αντίθετο θα ήταν πρόβλημα. Έχεις κοιτάξει καθόλου το νέο ΑΠΣ του δημοτικού; Έχει και πληροφορική (δίκτυα, εννοιολογικοί χάρτες, προγραμματισμό) και ΤΠΕ (επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις κτλ). Στο δημοτικό θα πρέπει να υπάρχει και πληροφορική και ΤΠΕ, όπως και στο γυμνάσιο, με μεγαλύτερό ποσοστό βέβαια να αφιερώνεται στην πληροφορική. Τώρα στο λύκειο, εννοείται πως πρέπει να υπάρχει μόνο πληροφορική.

Το ότι αγωνιζόμαστε για την Πληροφορική στο Λύκειο δε σημαίνει ότι ξεχνάμε όλα τα άλλα. Εξ ΄άλλου σκέψου ότι όπως υπάρχουν πολλοί που θίγονται στο Λύκειο με τα νέα μέτρα, άλλοι τόσοι αγωνιούν στο δημοτικό με το τι θα κάνουν. Καλά κάνει η ΠΕΚΑΠ και τα εξετάζει παράλληλα.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Keep Growing

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 2023
  • Παναγιώτης Πέντσας Γυμνάσιο Σορωνής
    • Περισσότερες πληροφορίες για μένα
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #174 στις: 08 Οκτ 2010, 07:12:50 μμ »
Προσοχή, το παρακάτω είναι (black) χιούμορ.  :)


" Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Πληροφορικής" (sic) Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και το INTERNET σε όλα τα μαθήματα (περίπου έτσι αυτά). "

...Φοβού τους Πληροφορικούς και Ψηφιακή οριζοντιοποίηση φέροντας ....

Καμιά κουρτίνα δεν θα είναι πλέον αρκετή!

http://www.youtube.com/watch?v=GunQ_35F9v8&feature=fvw

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

AlexandrosK

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 48
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #175 στις: 08 Οκτ 2010, 07:13:57 μμ »
Η αλήθεια είναι ότι δεν το γνώριζα tom!
Το θέμα είναι όμως τι προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε εμείς και τι περνάει τελικά. Λέγοντας πληροφορική στο δημοτικό όλοι καταλαβαίνουν καλώς ή κακώς χρήση εφαρμογών γραφείου.

Μήπως θα έπρεπε να λέγεται τελικά
"Διδασκαλία & χρήση ΤΠΕ & Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο";

Όσον αφορά το περιεχόμενο του ΑΠΣ, είμαι πολύ περίεργος πώς θα διδαχθούν αυτά (δίκτυα, εννοιολογικοί χάρτες, προγραμματισμός) στο δημοτικό.

Εδώ υπάρχουν δυσκολίες να εισάγουμε κάποιες βασικές έννοιες σε παιδιά λυκείου που θεωρητικά είναι και πιο ώριμα.

tom

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 488
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #176 στις: 08 Οκτ 2010, 07:24:44 μμ »
Λέγοντας πληροφορική στο δημοτικό όλοι καταλαβαίνουν καλώς ή κακώς χρήση εφαρμογών γραφείου.
Αυτό ισχύει για όλη την κοινωνία. Η πληροφορική ταυτίζεται με το pc, το ιντερνέτι, τα windows και το word.

Όσον αφορά το περιεχόμενο του ΑΠΣ, είμαι πολύ περίεργος πώς θα διδαχθούν αυτά (δίκτυα, εννοιολογικοί χάρτες, προγραμματισμός) στο δημοτικό.
Κατά τη γνώμη μου ακόμα και πολύ σύνθετες έννοιες μπορούν να διδαχθούν με απλά (όχι απλοϊκά) λόγια.
Βέβαια και εγώ είμαι περίεργος γιατί αυτά που απαιτούνται:

α) Άρτια υποδομή (εργαστήρια, δίκτυα, λογισμικά διαχείρισης εργαστηρίου, προβολικά)
β) τμήματα το πολύ μέχρι 12-15 μαθητές και προσωπικό υπολογιστή,
γ) συνεχής παιδαγωγική κατάρτιση των καθηγητών πληροφορικής

ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ


Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

akpa

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #177 στις: 08 Οκτ 2010, 07:29:18 μμ »
Διαφωνώ γενικά με τις διαδικασίες συλλογής υπογραφών και τις "ψηφοφορίες".

Το μόνο κείμενο που θα υπογράψω είναι αυτό που θα ζητάει να δοθεί πραγματική δύναμη στις διαδικασίες συλλογής υπογραφών, έτσι ώστε αυτό που υπογράφεται θεσμικά να αποτελεί απόφαση, και όχι απλά πρόταση. Όπως ακριβώς δηλαδή γίνεται και στο σύλλογο διδασκόντων.

Θεωρώ γενικά ότι τέτοιες διαδικασίες συλλογής υπογραφών εξυπηρετούν περισσότερο στην καταγραφή των συμφωνούντων και των διαφωνούντων, έτσι ώστε οι μειοψηφίες που κινούν τα νήματα να αντιλαμβάνονται έγκαιρα τις "τασεις" και να σχεδιάζουν τις "στρατηγικές" τους (τύπου "μαστίγιο-καρότο") , συνεχίζοντας σε τελική ανάλυση να μας χορεύουν στο ταψί όλους μας.






people are motivated by profit.

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 190
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #178 στις: 08 Οκτ 2010, 07:53:58 μμ »
Το «ψηφιακό σχολείο» αρχίζει να μπαίνει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231062177


Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #179 στις: 08 Οκτ 2010, 08:44:25 μμ »
http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9580:parousiasi-tis-psifiakis-diastasis-tou-neou-sxoleiou-apo-tin-politiki-igesia-tou-ipourgeiou-paideias-dia-biou-mathisis-kai-thriskeimaton&Itemid=1796

Το στοίχημα για  το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό:  Η  πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.