Καλησπέρα κι από μένα...
Καταρχήν μια παρατήρηση: Διαβάζω εδώ και κάμποση ώρα 11 σελίδες σχόλια και σε γενικές γραμμές γράφουν όλο οι ίδιοι και οι ίδιοι. Προφανώς αυτοί είναι οι έχοντες οργανική σε λύκειο... οι έχοντες σε γυμνάσιο ή ΕΠΑΛ δε θίγονται, άρα δεν πολυνοιάζονται προς το παρόν. Έχει ο θεός....
Για να καταλάβουμε τελικά ποιος "αντιδρά" και πότε (όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι)...
Τελικά αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο συνάδελφοι είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης ή οι θέσεις μας; Κι αν είναι το πρώτο, γιατί δεν κάνουμε μια συγκεκριμένη πρόταση, για το πώς θέλουμε ΕΜΕΙΣ την διδασκαλία της Πληροφορικής στο Λύκειο; Γιατί τόσα χρόνια αφήνουμε παρωδίες μαθημάτων, όπως για παράδειγμα το επιλεγόμενο "Εφαρμογές Η/Υ" να διαιωνίζονται; Κακώς έχουμε αφήσει το Υπουργείο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και δεν ξέρω κι εγώ ποιον άλλο φορέα, να θεωρούν την Πληροφορική σαν ένα κρατικό ECDL. Γιατί αν είναι έτσι, τότε το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι όντως αρκετά για τη διδασκαλία τους!
Υπάρχουν ωστόσο πολύ πιο ουσιαστικά αντικείμενα: Αλγοριθμική, Πολυμέσα και Επεξεργασία τους, Αρχιτεκτονική Η/Υ, ΕΛ/ΛΑΚ...και πολλά άλλα, αλλά εμείς εφησυχαζόμαστε στην θαλπωρή του word, excel, microsoft, powerpoint. Αυτά πρέπει να διεκδικήσουμε! Κι ακόμη, γιατί μας φοβίζει ο συνδυασμός της Πληροφορικής με άλλα αντικείμενα; Δεν είναι θετική για τους μαθητές η πληθώρα των εφαρμογών που μπορεί να έχουν οι υπολογιστές στη φυσική, στην ιστορία, στις γλώσσες... κ.ο.κ;
Αυτό που παρατηρώ τα τελευταία χρόνια είναι μια διαρκής υποβάθμιση του ρόλου του Πληροφορικού στο σχολείο, η οποία παρά τις όποιες (λιγοστές) αντιδράσεις δεν αλλάζει. Το εμπλουτισμένο καθηκοντολόγιό μας παραμένει εμπλουτισμένο κι εαν στο Λύκειο δεν υπήρχε το μάθημα της ΑΕΠΠ δεν βρίσκω άλλο λόγο της ύπαρξής μας εκεί, με την προϋπόθεση πάντα πως τα πράγματα παραμένουν ως έχουν.
Μια τελευταία παρατήρηση είναι πως δεν έχουμε φύγει μόνο εμείς από το "Νέο Σχολείο", αλλά όλες οι θετικές επιστήμες γενικότερα, άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο. Γιατί, φυσικά, πρέπει να μιλάμε σωστά τη γλώσσα μας, αλλά τις πράξεις θα τις κάνει το κομπιουτεράκι για μας... δε βαριέσαι;
Και φυσικά, στον τομέα των ξένων γλωσσών, εννοείται πως ορθώς υπάρχουν και 6 ώρες λατινικών... γιατί άμα συναντήσουμε κανένα λεγεωνάριο σε κάποιο ταξίδι, να μην μπορούμε να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες μαζί του;
