Να θυμίσω ότι η προσπάθεια σύνδεσης της τριτοβάθμιας με την δευτεροβάθμια ξεκίνησε από την 2η ημερίδα που διοργάνωσε για το μάθημα ΑΕΠΠ η ΕΠΥ (
http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=277), όπου έθεσε στη θεματολογία ως ενότητα το θέμα:
Γνωστικές απαιτήσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τα μαθήματα Πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όπως είχε επισημανθεί τότε η σύνδεση αυτή είναι απαραίτητη ώστε να υπάρχουν επιχειρήματα για το μέλλον (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3021.msg30508#msg30508). Το μέλλον όμως τώρα έγινε παρόν...
Για την οργάνωση εκείνης της ημερίδας έγινε προσπάθεια στο παραπάνω επίπεδο, όπου α) ενημερώθηκαν για το μάθημα ΑΕΠΠ οι πανεπιστημιακοί που διδάσκουν το εισαγωγικό μάθημα αλγοριθμικής-προγραμματισμού σε τέσσερα τριτοβάθμια ιδρύματα της Αττικής (ΕΜΠ, ΟΠΑ, ΕΚΠΑ, ΠΑΠΕΙ, ΤΕΙ Αθήνας) και β) ζητήθηκε από αυτούς να μας πουν σε ποιο βαθμό έχει συνεισφέρει το μάθημα στο έργο τους.
Αναδείχτηκε ότι οι κάποιοι από τους διδάσκοντες στα τριτοβάθμια ιδρύματα δεν γνώριζαν το μάθημα ή δεν γνώριζαν με τι ασχολείται το μάθημα και αφού είδαν τους στόχους και το περιεχόμενο, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτό.
Αυτό οδήγησε την ΕΠΥ, να ξεκινήσει μία σχετική πορεία ενημέρωσης των πανεπιστημιακών στα κεντρικά πανεπιστήμια της βόρειας Ελλάδας (ΑΠΘ και Μακεδονίας) για το μάθημα.
Αυτή τη στιγμή επειδή τα πράγματα έχουν λάβει αυτή την τροπή, θεωρώ ότι από τη μία πλευρά η ΕΠΥ που έχει στο δυναμικό της όλους τους πανεπιστημιακούς που διδάσκουν πληροφορική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και από την άλλη η ΠΕΚΑΠ με τη συνεισφορά όσων μελών της έχουν διττό ρόλο (διδάσκουν και ως 407) σε κάποια τριτοβάθμια ιδρύματα θα πρέπει να συνεργαστούν για έναν κοινό σκοπό: Οι πανεπιστημιακοί να πάρουν θέση, να ζητήσουν μαθήματα πληροφορικής για την εισαγωγή στα τριτοβάθμια ιδρύματα πληροφορικής και να «πείσουν» και άλλα τμήματα όπως:
Μαθηματικών,
Φυσικό,
Στατιστικής,
Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας,
Οικονομικά,
Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών κ.α.
να συμπεριλάβουν ως προαπαιτούμενα σχετικά μαθήματα. Με μία γρήγορη έρευνα θα δούμε ότι δεν ενδιαφέρονται για μαθήματα πληροφορικής μόνο τα τμήματα πληροφορικής άλλα πολλά ακόμη τμήματα...
Ελπίζω τις επόμενες ημέρες σε κάποιες συντονισμένες προσπάθειες αρχικά και στη συνέχεια επαφή με μέλη της κυβέρνησης που είναι μέλη της ΕΠΥ και βρίσκονται σε υψηλές θέσεις.