Η ΑΕΠΠ είναι ένα μάθημα στο οποίο η βαθμολόγηση είναι πολύ διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Αυτό συμβαίνει γιατί
μια μικρή αλλαγή σε έναν αλγόριθμο μπορεί να τον αλλάξει εντελώς. Για παράδειγμα τι βαθμούς θα βάζατε στους παρακάτω αλγορίθμους αν σας τους έδιναν απάντηση στο τελευταίο ερώτημα του 4ου θέματος?
Για i από 2 μέχρι 10
Για j από 10 μέχρι i με βήμα -1
Αν table[i]>table[i-1] Τότε
Αντιμετάθεσε Βαθμός[i], Βαθμός[i-1]
Αντιμετάθεσε Όνομα[i], Όνομα[i-1]
Τέλος_αν
Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
Εμφάνισε Όνομα[i], Βαθμός[i]
Για i από 2 μέχρι 10
Για j από 10 μέχρι i με βήμα -1
Αν Βαθμός[j]>Όνομα[j-1] Τότε
Αντιμετάθεσε Βαθμός[i], Βαθμός[i-1]
Αντιμετάθεσε Όνομα[i], Όνομα[i-1]
Τέλος_αν
Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
Εμφάνισε Όνομα[i], Βαθμός[i]
Δεν είναι φανερό ότι οι παραπάνω λύσεις έγιναν από μαθητές που δεν έχουν κατανοήσει την ταξινόμηση αλλά απλά προσπαθούν
να θυμηθούν απέξω τον αλγόριθμο του βιβλίου? Πόσα μόρια θα δίνατε στα παραπάνω με άριστα το 6? Κάποιοι δεν θα έδιναν τίποτα,
κάποιοι άλλοι θα σκέφτονταν ότι αφού το παιδί έγραψε τμήμα του αλγορίθμου πρέπει να πάρει κάτι π.χ. 4 στα 6.
Άλλο πρόβλημα, στο ερώτημα γ του ίδιου θέματος πάλι
ΠΛ[i,j] <- 0
Για i από 1 μέχρι 16
Για j από 1 μέχρι 30
Αν ΑΠ[i,j] = 'Ν' Τότε
ΠΛ[i,1] <- ΠΛ[i,1] + ΑΠ[i,j]
Αλλιώς_Αν ΑΠ[i,j] = 'Ι' Τότε
ΠΛ[i,2] <- ΠΛ[i,2] + ΑΠ[i,j]
Αλλιώς
ΠΛ[i,3] <- ΠΛ[i,3] + ΑΠ[i,j]
Τέλος_αν
Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
Τι πιστεύετε ότι πρέπει να πάρει ο παραπάνω μαθητής ο οποίος δεν μπορεί να αρχικοποιήσει με την τιμή 0 έναν απλό πίνακα
δύο διαστάσεων (αλλά προηγουμένως έχει διαβάζει έναν δύο διαστάσεων πίνακα και έχει κάνει έλεγχο εγκυρότητας)? Επίσης έχει
προσθέσει ακέραιο αριθμό με χαρακτήρα? Θα πρέπει να του κοπεί όλο το θέμα ή να τσιμπολογήσει μερικά μόρια?
ʼλλο παράδειγμα
Για i από 1 μέχρι 16
Βαθ[ι] <- 0
Τέλος_Επανάληψης
Για i από 1 μέχρι 16
Για j από 1 μέχρι 3
Αν j = 1 Τότε
Βαθ[i] <- 3*ΠΛ[i,1] + Βαθ[ι]
Αλλιώς_Αν j = 2 Τότε
Βαθ[ι] <- Βαθ[ι] + ΠΛ[i,2]
Αλλιώς
Βαθ[ι] <- Βαθ[ι] + ΠΛ[i,3]*0
Τέλος_αν
Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
Αλήθεια ο παραπάνω μαθητής έχει καταλάβει τι κάνει? ή το μόνο που ξέρει είναι όποτε βλέπει δύο διαστάσεων πίνακα να χτυπάει μια διπλή επανάληψη και όποιον πάρει ο χάρος?
Τελευταίο παράδειγμα, στο θέμα 3 κάποιος δε χρησιμοποιεί καθόλου επανάληψη και τα κάνει όλα σαν μην υπήρχε η επανάληψη. Πόσους βαθμούς θα του κόβατε?
ή για παράδειγμα αν έχει υλοποιήσει σωστά τη συνάρτηση αλλά την καλεί σαν διαδικασία και διαβάζει και γράφει μέσα της τα ορίσματα τα οποία περνάνε? Αυτό δε σημαίνει ότι έχει πλήρη μεσάνυκτα για τα υποπρογράμματα?
Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι η βαθμολόγηση στο μάθημα δεν είναι κάτι τόσο απλό και αυτό διότι μπορεί ο μαθητής να έχει σωστό τμήμα της απάντησης αλλά ο τρόπος που απαντά δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει τίποτα σε αυτό που τον εξετάζεις. Σε τέτοια θέματα μπορεί να προκύψουν αναβαθμολογήσεις.
Επίσης θεωρώ αρκετά μεγάλο το ποσοστό αναβαθμολόγησης για την ΑΕΠΠ από το 2004 μέχρι το 2007
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜ. ΣΕ ΠΡΟΓΡ. ΠΕΡΙΒ. 2,42 3,00 2,90 3,66
Φίλε Λευτέρη το γεγονός ότι το γραπτό κοστολογείται 2 ευρώ δεν είναι ευθύνη των καθηγητών. Είναι του υπουργείου παιδείας. Το υπουργείο παιδείας είναι που θεωρεί πως ο κόπος που καταβάλλει ένας βαθμολογητής για ένα γραπτό πανελληνίων εξετάσεων είναι για την ακρίβεια περίπου 1,4 ευρώ αν δεν κάνω λάθος. Αυτό που λες στους μαθητές σου είναι πολύ άδικο για τους βαθμολογητές. Εσύ τι πιστεύεις? Ότι θα πάει ο άλλος να χάσει το απόγευμά του για να πάρει 1,40 ευρώ το γραπτό? Τα πρώτα 25 γραπτά θα σου πάρουν ένα 4ώρο ίσως λίγο περισσότερο ίσως λίγο λιγότερο. Είναι πολλοί αυτοί που θα χάσουν τη μέρα τους για τα χρήματα αυτά? Δε νομίζω. ʼλλωστε στο δικό μου βαθμολογικό γνωρίζω πολλούς καθηγητές που δεν έχουν καμία όρεξη για να βαθμολογήσουν και ούτε εμφανίστηκαν ποτέ. Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί που βαθμολογούν γιατί πιστεύουν ότι τους βοηθάει στο μάθημα, βλέπουν τα λάθη των μαθητών σε απλά προβλήματα και γενικότερα το μάθημα από μια άλλη οπτική.
Οι πολλοί έξυπνοι μαθητές μου πάντα όντος προχωρημένα μυαλά έδιναν πολύ προχωρημένες λύσεις σε κάποια θέματα. Τους έκραζα Προσέξτε λεβέντες γιατί το γραπτό σας για τον βαθμολογητή δεν είναι τπτ παραπάνω από 2.Γιατί αγαπητοί συνάδερφοι με δικαιώνεται ;Γιατί τέτοια προχειρότητα; τι σας κοστίζει ένα ερώτημα στους πιο πάνω για να νιώθετε και συνειδησιακά κατοχυρωμένοι;