Και το λέω αυτό γιατί στην πολύ βιαστική πρώτη ανάγνωση του θέματος, χτύπησε και σε μένα το ίδιο αντανακλαστικό! Σκέφτηκα δηλαδή ότι ζητάει τον τρίτο κατά σειρά απόδοσης μήνα, επομένως ταξινόμηση κ.λπ. κ.λπ. Και πάλι, δεν νομίζω ότι αντικείμενο της εξέτασης είναι η αποκρυπτογράφηση στρυφνών εκφωνήσεων :-)
Το να μην καταλαβαίνουμε αντανακλαστικά ακόμα και εμείς μια εκφώνηση είναι κάτι που το θεωρώ θετικό. Είναι καλό το να πρέπει να σκεφτείς και να ασχοληθείς με την εκφώνηση για να την καταλάβεις. Διαφορετικά το θέμα θα ήταν τυποποιημένο.
Το συγκεκριμένο ελέγχει την κατανόηση της εκφώνησης (του προβλήματος) από το μαθητή. Ελέγχει επίσης την αναλυτική του ικανότητα αφού πρέπει να καταστρώσεις πλάνο για να δεις πως θα βγάλεις την πληροφορία από τα δεδομένα σου.
Επίσης μην ξεχνάμε ότι είναι το δύσκολο θέμα για το μαθητή που θα ξεχωρίσει. Είναι αναμενόμενο να είναι απαιτητικό.
Τέλος να θέσω ένα ερώτημα: Πως αλλιώς θα μπορούσε να διατυπωθεί εναλλακτικά το ερώτημα έτσι ώστε να οδηγεί στη συγκεκριμένη επεξεργασία των δομών; Η εναλλακτική διατύπωση θα πρέπει να είναι σε μια μόνο πρόταση χωρίς να υποδεικνύει τα ενδιάμεσα βήματα. Διαφορετικά θα έδινε το πρόβλημα αναλυμένο και δεν θα έλεγχε την αναλυτική ικανότητα από το μαθητή.