Τελευταία μηνύματα

#11
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από evry - 12 Ιουν 2025, 09:59:08 ΜΜ
Γενικά οι αντιγραφές συστημάτων άλλων χωρών σε μας δεν έχουν πάει και τόσο καλά.
Στην Κύπρο κάνουν C++ στο Λύκειο πράγμα απαράδεκτο από παιδαγωγικής πλευράς. Αν απευθύνεσαι μόνο σε πληροφορικούς τότε ναι να ξεκινήσουν από C++. Αλλά στην κατεύθυνση οικονομίας-πληροφορικής ή σε μια γενικότερη θετική κατεύθυνση δεν μπορείς να κάνεις C++ γιατί έχει υψηλό συντακτικό θόρυβο και θα χάσεις πολύ ώρα με το συντακτικό και τις τεχνικές λεπτομέρειες.
Αυτό δεν ισχύει στην Python ή και στην Javascript που η σύνταξή τους είναι καλύτερη και από την ψευδογλώσσα. Δοκιμάστε να συγκρίνετε έναν αλγόριθμο διαχωρισμού πίνακα σε θετικούς και αρνητικούς σε ψευδογλώσσα και Python. Η Python είναι ανώτερη αλγοριθμικά από όλες τις απόψεις.

Τι θα έπρεπε να γίνει τώρα στη δική μας χώρα.
Τα παιδιά από του χρόνου θα κάνουν Python στο Γυμνάσιο. Κανονικά από φέτος έπρεπε αλλά κάποιοι καθηγητές με την αφορμή ότι δεν έχουν το βιβλίο στα χέρια τους δεν έκαναν. Του χρόνου δεν θα έχουν καμία δικαιολογία.
Στο Λύκειο στις δυο πρώτες τάξεις καλό θα είναι να γράφουν κώδικα σε Python οι μαθητές μαζί με κάποια στοιχεία της επιστήμης της πληροφορικής, τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική.
Τα δυο τελευταία προφανώς μπορούν να γίνουν σε Python. Σε ΓΛΩΣΣΑ δε νομίζω , έτσι δεν είναι;

Αφού θα έχουν διδαχθεί τις βασικές προγραμματιστικές δομές στις δυο τάξεις πάμε στη Γ και εκεί έχουμε πιο προχωρημένα πράγματα, όπως δομές δεδομένων, αλγορίθμους σε γράφους, ταξινόμηση, αναζήτηση και λίγο από πολυπλοκότητα.
Εδώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ψευδογλώσσα για πολύπλοκους αλγορίθμους όπως ο αλγόριθμος του dijkstra πχ.
Σχετικά με την Python.
Σε λίγο καιρό θα διδάσκονται προγραμματισμό με τη γλώσσα Python εκτός από τους πληροφορικούς και τους μηχανικούς και οι οικονομολόγοι. Κάποιοι φυσικά κάνουν R.
Άρα η γλώσσα αυτή είναι κάτι που θα βρουν και μπροστά τους στις σπουδές τους. Προφανώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Σχετικά με το επιχείρημα ότι η Python εξελίσσεται και αλλάζουν οι εκδόσεις. Προφανώς και εξελίσσεται γιατί η πληροφορική είναι τέτοια επιστήμη. Όποιος είναι πληροφορικός ξέρει καλά ότι ειδικά στις γλώσσες προγραμματισμού δεν υπάρχει καμία σταθερά. Όλα αλλάζουν, θα πρέπει να ενημερώνεσαι συνεχώς. Αν κάποιοι νομίζουν ότι θα κάνουν την ίδια γλώσσα προγραμματισμού για είκοσι χρόνια προφανώς δεν είναι επιστήμονες πληροφορικής.

Πως λύνουμε το θέμα των αλλαγών. Με μια συγγραφική ομάδα που θα υπάρχει και θα ανανεώνει τα βιβλία κάθε 3 χρόνια ας πούμε. δεν χρειάζονται μεγάλες αλλαγές. Αν για παράδειγμα συγκρίνετε την Python 2 με την 3 μόνο στο μέρος της ύλης που διδάσκεται στα ΕΠΑΛ οι αλλαγές είναι πολύ λίγες. Η ουσία δεν αλλάζει ουσιαστικά.

Ποια είναι τώρα τα αρνητικά και οι λόγοι που φρενάρουν αυτή την επιλογή:
1) Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαβάσουν , να μελετήσουν από την αρχή
2) Να γράψουν από την αρχή όλες τις σημειώσεις τους
3) Να ξαναγραφτούν από την αρχή τα λυσάρια-βοηθήματα
4) Το σημαντικότερο από όλα: Να αλλάξουν φιλοσοφία διδασκαλίας


Αυτά ως σκέψεις μια και θίξατε το θέμα της Κύπρου και των αλλαγών.

ΥΓ Επίσης να σταματήσει αυτό το παραμύθι ότι στο μάθημα στο Γενικό Λύκειο κάνουμε Αλγοριθμική. Προγραμματισμό στα ελληνικά κάνουμε (ή μάλλον κάνετε μια και εγώ πλέον δεν διδάσκω σε ΓΕΛ)
#12
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από o_Antonis - 12 Ιουν 2025, 06:28:23 ΜΜ
Θα μπορούσαμε να αντιγράψουμε την Κύπρο ίσως

https://sch.cy/mc/1007/2024_06_19_015_themata.pdf

*υπάρχει δομική διαφορά στα θέματα σε κάθε μάθημα, ανεξαρτήτως διδασκόμενης γλώσσας.
#13
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ / Απ: Πανελλήνιες 2025
Τελευταίο μήνυμα από tpapo - 12 Ιουν 2025, 05:57:04 ΜΜ
Παράθεση από: khatziar στις 06 Ιουν 2025, 08:23:25 ΠΜΠολύ ωραία θέματα.
Μια μικρή αμφισημία, κατά τη γνώμη μου, στο Β1 και συγκεκριμένα στο τι ζητάνε για περιγραφή του www και του epal4.sch.gr.
Σύμφωνα με τη σελ 203, www δηλώνει ότι πρόκειται για σελίδα ιστού και μπορεί να παραλείπεται. Και  epal4.sch.gr είναι η διεύθυνση του web server.
Ενώ σύμφωνα με τα δύο παραδείγματα στη σελ 104-105 και στη σελ 192 προκύπτει ότι το www είναι το όνομα ή το ψευδώνυμο  του ΗΥ που βρίσκεται στο subdomain epal4 κτλ.  Ως εκ τούτου, τo epal4.sch.gr είναι μέρος του ονόματος (διεύθυνσης) του server που δείχνει την ιεραρχία υποπεριοχή-περιοχή-TLD που ανήκει ο server.
Πολύ σωστά ,αποτελει το subdomain (epal4) sto domain( sch) και όχι απλά τη δνση του web server 
#14
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από tpapo - 12 Ιουν 2025, 05:47:28 ΜΜ
Ο παραπάνω πίνακας δεν ειναι αντιπροσωπευτικός για τη χώρα μας μια και δεν περιλαμβανει την τεχνική εκπαιδευση όπου απο το 2016-17 διδάσκεται η Python στη Β & Γ  λυκείου της ειδικοτητας του Τομέα Πληροφορικής ( Μάθημα Προγραμματισμός ΗΥ ) αλλά και σε ολη τη Γ τάξη γενικής παιδείας (Εισαγωγή στην Επιστημη των ΗΥ) Θα χρειαζόταν μια αναβαθμιση των σχολικων βιβλιων και αναδιοργανωση της ύλης σαφεστατα ,αλλά αυτό ειναι άλλο θέμα

Υ.Γ Βέβαια άλλο είναι το θέμα στο παρόν topic αλλά τεσπά...
#15
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 12 Ιουν 2025, 04:31:54 ΜΜ
Πάντως, ακόμη κι αν είναι ερώτηση 10 γραμμών, όπως λες (θεωρώ μπορείς να την συμπτύξεις αρκετά χωρίς να χάσεις τίποτα από πληροφορία, άλλα ας το αφήσουμε αυτό), πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι μία καθ' όλα αναμενόμενη ερώτηση. Από τις πιο κεφαλαιώδεις ερωτήσεις θεωρίας που αφορά σε λίστες.

Πιστεύω λίγο πολύ, όλοι συμφωνούμε ότι η θεωρία αυτή τη στιγμή είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στο μάθημα. Πρέπει να αλλάξει άμεσα.
#16
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από evry - 12 Ιουν 2025, 01:52:18 ΜΜ
Μόνο στην Ελλάδα, τι να κάνουμε είμαστε παγκόσμια πρωτοτυπία αλλά και το καλύτερο παράδειγμα σε αυτό που είχε πει η Grace Hopper 

"The most dangerous phrase in the English language is "We've always done it this way" 
#17
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από sgsfak - 12 Ιουν 2025, 01:16:28 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιουν 2025, 12:31:39 ΜΜΚαλύτερα μια "μικρή" γλώσσα αυστηρά προσδιορισμένη που διδάσκει αλγοριθμική, παρά αυτή η διαμάχη που υπάρχει στο παρόν τόπικ και θα είναι καθημερινή αν εισάγουμε real γλώσσα
Η διαμάχη στο παρον τοπικ δεν εχει να κανει με την εκδοση της Python. Πέραν τουτου, προσωπικα θα προτιμούσα τα παιδιά μου1 να διδασκονται προγραμματισμο με μια πραγματικη γλώσσα προγ/μου όπως ειναι η Python (version 3, κατα προτιμηση :-) ) παρα να εχουν όλες αυτές τις ασαφειες και τα θεματα στα οποια διαφωνείτε όλοι εσεις που διδάσκετε το μαθημα με τη ΓΛΩΣΣΑ (και τα διαβαζω με ενδιαφερον κατα καιρους :) ).


1 "Disclaimer": Δεν ειμαι καθηγητής, αν και αποφοιτος Πληροφορικής, οποτε μονο ως γονιός το βλεπω...
#18
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 12 Ιουν 2025, 12:35:39 ΜΜ
Έχω μεγάλη απορία για την επιτυχία των μαθητών στην ερώτηση ανάπτυξης 10 σειρών που επέλεξαν φέτος
Γιατί το chat-gpt μπορεί να θεωρεί ότι μια ερώτηση θεωρίας είναι βατή για τον αδύναμο μαθητή, αλλά δεν γνωρίζει μάλλον ότι οι πρώτοι που δεν διαβάζουν θεωρία είναι οι αδύναμοι μαθητές
#19
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 12 Ιουν 2025, 12:31:39 ΜΜ
Η άποψη μου είναι αυτή και δεν θα αλλάξει ποτέ (μάλλον)
Οι γλώσσες εξελίσσονται και μια λειτουργία, ιδιαιτερότητα, ασάφεια κτλ που (δεν) υπάρχει σε μια έκδοση της γλώσσας, μπορεί να μην υπάρχει στην επόμενη
Μπορεί στο βιβλίο να ορίζουμε ότι κάνουμε την ΓΛΩΣΣΑ 3.1.13 και μέσα σε 2 χρόνια η γλώσσα αυτή να έχει φτάσει στην 5.2.17 με άπειρες παραπάνω δυνατότητες

Τι θα λέμε σε ένα παιδί που προγραμματίζει από το Γυμνάσιο σε αυτή την γλώσσα;
Ότι η swap που χρησιμοποίησες δεν υπάρχει στο διδακτικό πακέτο και άρα πρέπει να βάλεις 3 εντολές;
Υποτίθεται ότι κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι δεκτή

Οι real γλώσσες προγραμματισμού είναι αχανείς και θα γίνονται όλο και πιο αχανείς με επιπλέον δυνατότητες
Οι δυνατότητες που θα προσφέρουν στον προγραμματιστή θα είναι τεράστιες και θα ξεφεύγουν πολύ από τα όρια ενός μαθήματος, πόσο μάλλον από τις γνώσεις ενός βαθμολογητή πανελλαδικών

Καλύτερα μια "μικρή" γλώσσα αυστηρά προσδιορισμένη που διδάσκει αλγοριθμική, παρά αυτή η διαμάχη που υπάρχει στο παρόν τόπικ και θα είναι καθημερινή αν εισάγουμε real γλώσσα

Αν κάποιος μάθει αλγοριθμική, κάθε γλώσσα μετά είναι "εύκολη"

Ας μην ανοίξουμε τους ασκούς του Αιόλου μόνοι μας
#20
Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2025, 12:16:46 ΜΜΛοιπόν αυτό με διαχείριση χρόνου είναι αστείο. Θέλει μεγάλη προσπάθεια για να μην προλάβεις σε 3 ώρες.
Να σε ρωτήσω Δημήτρη, όταν ρώτησες έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο ή απάντησε αμέσως;
Έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Συμφωνώ για το χρόνο ότι έφτανε για τον προετοιμασμένο μαθητή. Το τρίωρο δεν φτάνει σε κάποιον, αν σκαλώσει κάπου, ακόμα κι αν είναι το μοναδικό ερώτημα..
Πάντως δεν με εκπλήσσει η απάντηση για τη διαχείριση του χρόνου καθώς ούτως ή άλλως μου δίνει μία πολύ γενική απάντηση, η οποία λογικό είναι να περιλαμβάνει και αυτό.
Δεν έπεσε πάντως έξω στο χαρακτηρισμό των μαθητών.