Τελευταία μηνύματα

#1
Θεωρία / Απ: αμβλύνουν ή οξύνουν; 2 ή π...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 15 Αυγ 2025, 10:53:46 ΠΜ
Παράθεση από: dpa στις 14 Αυγ 2025, 12:24:08 ΜΜΗ δεύτερη, πάλι με αυτούσια πρόταση του βιβλίου και απορία δική μου:
Βιβλίο 1, σ. 36: «ρόμβος, που δηλώνει μία ερώτηση με δύο ή περισσότερες εξόδους για απάντηση». Τις 2 τις γνωρίζω: ΝΑΙ/ΟΧΙ ή ΙΣΧΥΕΙ/ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ή ΑΛΗΘΕΣ/ΨΕΥΔΕΣ ή κάτι παρόμοιο τελοσπάντων.  Ποια θα ήταν μια τρίτη πιθανή απάντηση, σε ερώτηση που μπαίνει σε ρόμβο σε ένα Δ.Ρ.;

Ευχαριστώ πολύ! Καλή δύναμη σε όλες και όλους!
Λογικά εννοεί το διάγραμμα ροής της Επίλεξε , όπου έχεις πολλές επιλογές/μονοπάτια να ακολουθήσεις. Αυτό όμως δεν είναι στην ύλη, οπότε μην ασχολείσαι.
Επίσης μην ασχολείσαι με φράσεις μέσα στο βιβλίο που μπορεί να πέσουν ΣΛ γιατί δεν θα βγάλεις άκρη.
#2
Θεωρία / αμβλύνουν ή οξύνουν; 2 ή περισ...
Τελευταίο μήνυμα από dpa - 14 Αυγ 2025, 12:24:08 ΜΜ
Γεια στο φόρουμ! Έχω 2 απορίες στη θεωρία.

Η πρώτη έχει να κάνει με αυτούσια πρόταση, σε περίπτωση που μπει ως Σωστό/Λάθος και έχουμε σκεπτόμενους μαθητές και μαθήτριες – όχι παπαγάλους:
Βιβλίο 1, σ. 19: Με την πρόταση «Ο κατακερματισμός ενός προβλήματος σε άλλα απλούστερα είναι μια από τις διαδικασίες που ενεργοποιούν και αμβλύνουν τόσο τη σκέψη, αλλά κυρίως την αναλυτική ικανότητα του ατόμου.» τι κάνουμε; Μήπως οι συγγραφείς εννοούσαν οξύνουν/ενισχύουν;
https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CE%BB%CF%8D%CE%BD%CF%89

Η δεύτερη, πάλι με αυτούσια πρόταση του βιβλίου και απορία δική μου:
Βιβλίο 1, σ. 36: «ρόμβος, που δηλώνει μία ερώτηση με δύο ή περισσότερες εξόδους για απάντηση». Τις 2 τις γνωρίζω: ΝΑΙ/ΟΧΙ ή ΙΣΧΥΕΙ/ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ή ΑΛΗΘΕΣ/ΨΕΥΔΕΣ ή κάτι παρόμοιο τελοσπάντων.  Ποια θα ήταν μια τρίτη πιθανή απάντηση, σε ερώτηση που μπαίνει σε ρόμβο σε ένα Δ.Ρ.;

Ευχαριστώ πολύ! Καλή δύναμη σε όλες και όλους!
#3
Γενικά / Απ: 7 φύλλα εργασίας για το S1
Τελευταίο μήνυμα από Αρχαριος08 - 12 Αυγ 2025, 07:08:42 ΜΜ
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ!!
#4
Linux / Απ: Πάγωμα ορισμένων clients σ...
Τελευταίο μήνυμα από gidarakos - 08 Αυγ 2025, 02:20:21 ΜΜ
Παράθεση από: elisavet_m στις 01 Αυγ 2025, 12:47:29 ΜΜΣε πρόσφατη εγκατάσταση Ubuntu22.04 LTSP σε εργαστήριο, 4 από τους clients (πανομοιότυπα μηχανήματα) πάγωναν στο iPXE initialising devices. Μετά από έκκληση για βοήθεια σε συνάδελφο υπεύθυνο ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και επειδή τα μηχανήματα είχαν εγκατεστημένα Windows, μου πρότεινε να βάλω to Win32loader στα Windows. Βάζοντας στη συνέχεια στο BIOS ως first boot device τον δίσκο και όχι την κάρτα δικτύου, ανέλαβε το menu του Win32loader την εκκίνηση από δίκτυο και οι clients φόρτωσαν τελικά κανονικά το image.
Δεν έβγαλα άκρη για ποιο λόγο σταματούσαν οι clients στο iPXE initialising devices, αλλά τουλάχιστον με αυτή την "παράκαμψη" δούλεψαν...


Kαλώς ήρθες στο Στέκι. Δεν ξέρω αν ήδη έχεις διαβάσει κάποιες συμβουλές του Άλκη: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4704.msg92576#msg92576
Για το συγκεκριμένο θέμα έχουν δοθεί οδηγίες και εδώ: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8594.0
#5
Linux / Απ: Πάγωμα ορισμένων clients σ...
Τελευταίο μήνυμα από Yannis Siahos - 04 Αυγ 2025, 07:07:52 ΜΜ
Στο Bios έχουν παλιά έκδοση pxe, ίσως με bios firmware update να λύνονταν, αν έβρισκες σε παλιές μητρικές νέα έκδοση bios...
Και πάλι είχε ένα ρίσκο.
Οπότε ναι το iPXE είναι η καλύτερη λύση και αν χαλάσει ο δίσκος το έχεις σε ένα CD ή ένα usb stick και κάνεις από εκεί boot.
#6
Linux / Πάγωμα ορισμένων clients στο i...
Τελευταίο μήνυμα από elisavet_m - 01 Αυγ 2025, 12:47:29 ΜΜ
Σε πρόσφατη εγκατάσταση Ubuntu22.04 LTSP σε εργαστήριο, 4 από τους clients (πανομοιότυπα μηχανήματα) πάγωναν στο iPXE initialising devices. Μετά από έκκληση για βοήθεια σε συνάδελφο υπεύθυνο ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και επειδή τα μηχανήματα είχαν εγκατεστημένα Windows, μου πρότεινε να βάλω to Win32loader στα Windows. Βάζοντας στη συνέχεια στο BIOS ως first boot device τον δίσκο και όχι την κάρτα δικτύου, ανέλαβε το menu του Win32loader την εκκίνηση από δίκτυο και οι clients φόρτωσαν τελικά κανονικά το image.
Δεν έβγαλα άκρη για ποιο λόγο σταματούσαν οι clients στο iPXE initialising devices, αλλά τουλάχιστον με αυτή την "παράκαμψη" δούλεψαν...

#7
Θεωρία / Τεχνητή Νοημοσύνη και Θεωρία Π...
Τελευταίο μήνυμα από nikolasmer - 30 Ιουλ 2025, 10:17:26 ΜΜ
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μιας καινοτόμας προσέγγισης μάθησης της θεωρίας του μαθήματος Πληροφορική Γ' Λυκείου, για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής.

Στόχος ήταν να αξιοποιηθούν σύγχρονα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT και το NotebookLM, ώστε να παραχθεί εκπαιδευτικό περιεχόμενο προσιτό, εύληπτο και φιλικό προς τους ακουστικούς και οπτικούς τύπους μαθητών.

🔧 Η διαδικασία:
Για κάθε βασική ενότητα της ύλης ακολουθήθηκε η εξής διαδρομή:
1. Δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό Σημειωματάριο στο NotebookLM, με τίτλο κάθε ενότητας.
2. Ανέβηκε η πηγή θεωρίας (το αντίστοιχο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου ή/και συμπληρωματικό υλικό).
3. Το ίδιο αρχείο δόθηκε και στο ChatGPT, το οποίο παρήγαγε ένα κατάλληλο prompt ειδικά σχεδιασμένο για το NotebookLM.
4. Το prompt χρησιμοποιήθηκε στο NotebookLM και το αποτέλεσμα που προέκυψε επανεισήχθη ως νέα πηγή, επιτρέποντας περαιτέρω επεξεργασία, σύνοψη και μετατροπή σε μορφή διαλόγου.
5. Η τελική συνομιλία μετατράπηκε σε podcast, με χιουμοριστική συζήτηση δύο νεαρών που εξηγούν τη θεωρία σε απλή γλώσσα, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν:
📌 Ένα mind map υψηλής ποιότητας για την ενότητα
📝 Ένας σύντομος οδηγός μελέτης
🎧 Ένα ηχητικό επεισόδιο που είναι διαθέσιμο σε Spotify και άλλες πλατφόρμες

Τα αποτελέσματα:
- Το mind map αποδείχθηκε εξαιρετικό εργαλείο οπτικοποίησης, κατάλληλο για ανασκόπηση και απομνημόνευση.
- Ο οδηγός μελέτης προσφέρει συνοπτική καθοδήγηση αλλά χρειάζεται περαιτέρω προσαρμογή στις ανάγκες του μαθητή.
- Τα ηχητικά αρχεία, παρότι περιέχουν μερικά εκφραστικά λάθη, παραμένουν πλήρως κατανοητά και ιδιαίτερα χρήσιμα για ακουστικούς τύπους μαθητών.

🚀 Συμπεράσματα:
Αυτή η πειραματική προσέγγιση απέδειξε πως οι δυνατότητες των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης είναι τεράστιες. Με τον σωστό σχεδιασμό και τη χρήση έξυπνων prompts, μπορούμε να παραγάγουμε πολυτροπικό και εξατομικευμένο υλικό μάθησης, που απαντά στις ανάγκες των μαθητών του σήμερα.
Η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλώς εφικτή — είναι απαραίτητη. Χρειάζεται, όμως, εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη σωστή χρήση τους, καλλιέργεια κριτικής σκέψης και αξιοποίηση των εργαλείων ως υποστηρικτικά μέσα και όχι ως υποκατάστατα.

📢 Με τη σωστή παιδαγωγική προσέγγιση και την τεχνική κατάρτιση, οι δάσκαλοι και οι μαθητές μπορούν να κάνουν "παπάδες".

🔗 Χρήσιμοι σύνδεσμοι:

🎧 Άκουσε όλα τα επεισόδια του podcast στο Spotify:
👉 https://open.spotify.com/show/4Yv9dNj9NoD5S0YRkVUiiA?si=e5932aa5a3a448f1

📂 Πρόσβαση σε όλα τα πρωτογενή αρχεία (πηγές, mind maps, οδηγοί, διάλογοι, ήχος):
👉https://drive.google.com/drive/folders/1_cxVU80WTIxLaESOILVRDB_4gAUgCzqv?usp=sharing

🧠 Άνοιξε το διαδραστικό NotebookLM με όλη τη θεωρία:
 👉 https://notebooklm.google.com/notebook/ffcf5e7c-ab2e-425a-baba-02ef25487618
📌 Χρησιμοποίησε το σαν προσωπικό σου βοηθό: κάνε ερωτήσεις, λύσε απορίες και βάθυνε τη γνώση σου πάνω στην εξεταστέα ύλη της Θεωρίας Πληροφορικής Γ' Λυκείου.
 
Υ.γ. Το παραπάνω κείμενο γράφτηκε με ΑΙ. Ποτέ δε ήμουν καλός εκφραστικά. Αυτό το Υ.γ. γράφτηκε από μενα.

Υ.γ. 2. Το πρώτο Υ.γ γράφτηκε με ΑΙ.
#8
Τεχνική υποστήριξη / Απ: (Όχι...) Ms-Windows 11 στο...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 24 Ιουλ 2025, 03:50:03 ΜΜ
Case study γιά "αναποδιασμένα" ( = παλιά / ανεπαρκή) BIOS's/UEFI's: το φορητό HP 620.

Το συγκεκριμένο μηχάνημα με παίδεψε αρκετά. (Με είχε βασανίσει και μέχρι να συνδεθεί στο LTSP του σχολείου, αλλά άλλη ιστορία αυτή.)

Έκανα εγκαταστάσεις με Linux Mint / Ubuntu / Debian· αλλά, κάθε φορά που τελείωνε η εγκατάσταση, δεν έκανε επανεκκίνηση. Κάθε φορά "δεν έβρισκε" τον δίσκο, κι έβγαζε διαγνωστικό.
- Ερώτηση, λοιπόν, στην Τεχνητή Νοημοσύνη: τί δεν πάει καλά.
- Απάντηση: βάλε "ελαφρότερες" διανομές, όσον αφορά τα γραφικά (Mate/Xfce), ή "ελαφρότερες" γενικά, όπως η Peppermint.

Έκρινα πως τα γραφικά δεν ήταν το μεγάλο πρόβλημα (που δεν ξεκινούσε ο σκληρός), άρα δοκιμή με Peppermint· και ναι, κάθησε! Και ναι, έκανε booting ο σκληρός!

Άρα, τί φταίει με τις Ubuntu based distros και δεν κάθονται; (Και γιατί κάθονται τα Παραθύρια τα 10, δηλαδή, σε μηχάνημα του 2004-2007; Τί παραπάνω έχουν; )

Απλούστατα, το partitioning. Το Peppermint κάνει στον σκληρό μία partition πέρα-πέρα, κι αφήνει μία μικρή partition 2 MBytes "free space" στο τέλος. Αντίθετα, οι Ubuntu based φτιάχνουν επίσης (πλήν της κύριας) BIOS boot partition (MS-DOS) και efi boot partition· αλλά, γιά κάποιον λόγο, αποτυγχάνουν στο να κάνουν τον σκληρό να ξεκινήσει.

Δοκιμάζω, λοιπόν, με Mint 22.1 . Αφήνω τις ίδιες partitions με το Peppermint, φορμάρω τη μεγάλη με ext4, ρίχνω εγκατάσταση με Mint 22.1 και ναί!!!
Βέβαια, έβγαλε μήνυμα ότι δεν υπάρχει efi boot partition, άρα "continue on your own risk". Αλλά την αγνόησα και δικαιώθηκα.

Συμπέρασμα - τί κάνουμε με "δύστροπα" BIOS's, ώστε οι αντίστοιχοι ΗΥ να εκκινούν κανονικά από τον σκληρό:

- "Legacy support" (στο BIOS/UEFI) on.
- Ξεκινάμε την εγκατάσταση Linux όπως την ξέρουμε, αλλά κάνουμε partitioning χειροκίνητα: ορίζουμε μία partition σε ext4 γιά όλον τον δίσκο. (Η μικρή partition των 2 MBytes free space ίσως και να μην χρειάζεται. Πειραματιστήτε.)
- Μην ανησυχείτε γιά την έλλειψη swap partition: έχει καταργηθεί. Τώρα υπάρχει swap file.
- Ως mount point ορίζουμε το: / .

Και είμαστε εντάξει!

Υγ: Δεν νομίζω ότι σε τόσο παλιά μηχανήματα θα βάλουμε ποτέ δίσκο μεγαλύτερο των 2 TBytes. Μιλάμε γιά δίσκους 512 GBytes το πολύ, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Δίνουμε, όμως, παράταση ζωής άλλα 10 χρόνια σε τέτοια μηχανήματα, λίαν χρήσιμα σε δουλειές γραφείου.
#9
Τεχνική υποστήριξη / Απ: (Όχι...) Ms-Windows 11 στο...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 24 Ιουλ 2025, 03:13:59 ΜΜ
Μην ξεχάσετε να προσθέσετε τα βασικά ttf fonts της Microsoft, ώστε τα έγγραφα που θα μεταφέρετε να μην αναζητούν υποκατάσταστες γραμματοσειρές. (Παρεκτός αν γουστάρετε γκρίνια από φιλολογίνες.  :D )

Αυτή η δυνατότητα (προσθήκης Ms_core-fonts) στο Linux Mint ανευρίσκεται στον Software Manager, ως: TtF-mscorefonts-installer.
#10
Γ΄ Λυκείου / Giftakis Exam Builder
Τελευταίο μήνυμα από ioannis.giftakis - 24 Ιουλ 2025, 12:31:10 ΜΜ
Giftakis Exam Builder
Φτιάξτε ένα Διαγώνισμα εύκολα και γρήγορα από την «Τράπεζα Θεμάτων» σας.

https://swiy.co/giftakis-exam-builder-v01

Οδηγίες: Κάνετε crop PDF ή Εικόνες μέσα στις ερωτήσεις σας. Πατάτε export.



Giftakis Exam Builder.png

Upcoming features:
  • support για Ελληνικά στο περιεχόμενο (είναι tricky)
  • σύνδεση με το GiftakisAPI όπου θα μπορείτε να βάζετε μέσα ασκήσεις από τα διαγωνίσματά μου.
  • save/import διαγωνισμάτων


Θα χαρώ να ακούσω ιδέες, παρατηρήσεις και σχόλια! Keep making exams!

https://swiy.co/giftakis-exam-builder-v01