Τελευταία μηνύματα

#41
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 23 Ιουν 2025, 11:23:51 ΠΜ
Προσωπικά δεν το βλέπω ούτε σε σχέση με τα μαθηματικά ούτε με τον προγραμματισμό, αφού έτσι κι αλλιώς οι πραγματικοί των γλωσσών προγραμματισμού δεν ταυτίζονται με τους πραγματικούς των μαθηματικών.

Κατά τη γνώμη μου πρέπει να σχετίζεται με την εκφώνηση και τι τιμές αυτή προδιαγράφει.
Π.χ πλήθοι, σειρά κτλ. ακέραιοι, νομίσματα κλπ. δεκαδικοί.
Είναι και ένας τρόπος να ελέγχουμε την κατανόηση προβλήματος.


Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2025, 11:53:32 ΜΜΚάποτε πριν πολλά χρόνια υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν "Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα" του οποίου η συγγραφική ομάδα ήταν καθηγητές και διδακτορικοί των ΗΜΜΥ του ΕΜΠ.
Λίγοι καθηγητές τολμούσαν να το διδάξουν γιατί οι μαθητές δεν θα το διάλεγαν. Βλέπετε ήθελε κάτι αδιανόητο για τη σημερινή εποχή... Διάβασμα. Προτιμούσαν να κάνουν Πολυμέσα, Εφαρμογές Πληροφορικής και γενικά πιο .... χαλαρά μαθήματα για να μην κουράζονται και τα παιδιά.
Τα μαθήματα αυτά εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα και δεν στεναχωρήθηκε κανείς για αυτό (γιατί άραγε?)
Έτσι θα εξαφανιστεί και το μάθημά μας, αν δεν αλλάξει αργά η γρήγορα. Είναι νομοτελειακό.
Ας μην το πάμε τόσο μακριά.
Στην Α Λυκείου, στο βιβλίο υπάρχουν κεφάλαια σχετικά με αρχιτεκτονική υπολογιστών, τα οποία αν και αρχικά ήταν εντός ύλης κάποια στιγμή βγήκαν εκτός. Γιατί συνέβη αυτό και μείναμε με το Alice και το AppInventor; Δε φταίνε ούτε οι καθηγητές, ούτε οι μαθητές γι'αυτό.

Φταίει κατά τη γνώμη μου ότι αυτοί που αποφασίζουν δεν ξέρουν και δεν αγαπάνε την Πληροφορική (στην συντριπτική τους πλειοψηφία). Είναι κυρίως γραφειοκράτες. Δεν καταλαβαίνουν λοιπόν και θεωρούν πως οτιδήποτε δεν ξέρουν οι ίδιοι είναι προχωρημένο για το σχολείο.
#42
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 23 Ιουν 2025, 11:02:41 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Ιουν 2025, 11:48:08 ΜΜΜπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί το 0 δεν είναι πραγματικός;
Υποπτεύομαι ότι η παρεξήγηση έχει να κάνει με το αν θεωρούμε το ακέραιος/πραγματικός με την ορολογία των μαθηματικών ή του προγραμματισμό. Στα μαθηματικά οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών άρα κάθε ακέραιος είναι και πραγματικός. Ενώ όταν μιλάμε για ακεραίους και πραγματικούς στον προγραμματισμό, μιλάμε για τον αποθηκευτικό χώρο που δεσμεύεται στη μνήμη του υπολογιστή. Άρα ο ακέραιος και ο πραγματικός είναι υποχρεωτικά διαφορετικά πράγματα. Δεν υπάρχει και το casting στη ΓΛΩΣΣΑ οπότε εμφανίζονται πράγματα που σε γλώσσες προγραμματισμού του εμπορίου λειτουργούν σιωπηλά. 
#43
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από o_Antonis - 23 Ιουν 2025, 12:53:33 ΠΜ
όχι δεν το γράφουμε έτσι γιατί γίνεται promotion/casting αυτόματα
(ορίζεται στο specification, τουλάχιστον για την C)
#44
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 23 Ιουν 2025, 12:08:04 ΠΜ
Δηλαδή σε πραγματική γλώσσα γράφουμε

sum = 0.0
#45
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 22 Ιουν 2025, 11:57:43 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Ιουν 2025, 11:48:08 ΜΜΜπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί το 0 δεν είναι πραγματικός;
αν το 0 ήταν πραγματικός τότε δεν θα μπορούσε να εκχωρηθεί σε ακέραια μεταβλητή έτσι δεν είναι?
Να έχει δυο τύπους ταυτόχρονα πάντως δε γίνεται.
#46
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 22 Ιουν 2025, 11:53:32 ΜΜ
Κάποτε πριν πολλά χρόνια υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν "Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα" του οποίου η συγγραφική ομάδα ήταν καθηγητές και διδακτορικοί των ΗΜΜΥ του ΕΜΠ.
Λίγοι καθηγητές τολμούσαν να το διδάξουν γιατί οι μαθητές δεν θα το διάλεγαν. Βλέπετε ήθελε κάτι αδιανόητο για τη σημερινή εποχή... Διάβασμα. Προτιμούσαν να κάνουν Πολυμέσα, Εφαρμογές Πληροφορικής και γενικά πιο .... χαλαρά μαθήματα για να μην κουράζονται και τα παιδιά.
Τα μαθήματα αυτά εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα και δεν στεναχωρήθηκε κανείς για αυτό (γιατί άραγε?)
Έτσι θα εξαφανιστεί και το μάθημά μας, αν δεν αλλάξει αργά η γρήγορα. Είναι νομοτελειακό.

Όλες οι απαντήσεις σε αυτά που συζητάμε είναι σε αυτό το βιβλίο στο κεφάλαιο 2.
Όλο αυτό το thread δείχνει πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη να υπάρξει υποχρεωτικά ένα τέτοιο κεφάλαιο στο μάθημά μας.

ΥΓ. Η εκχώρηση ακέραιας τιμής σε πραγματική απαιτεί μετατροπή που γίνεται implicit από τον compiler και λέγεται type promotion αν θέλετε να το δείτε.
#47
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 22 Ιουν 2025, 11:48:08 ΜΜ
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί το 0 δεν είναι πραγματικός;
#48
Διαδικασίες / Απ: ΠΕΡΑΣΜΑ ΠΙΝΑΚΑ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 22 Ιουν 2025, 11:35:24 ΜΜ
Παράθεση από: Foto στις 22 Ιουν 2025, 12:37:43 ΠΜΆρα χρειάζεται προσθήκη στη σύνταξη εντολής για πέρασμα πίνακα σε υποπρογραμνα.

Αν δεν υπάρχει τότε κάθε ερώτηση που περιέχει κλήση υποπρογράματος με παραμευρο πίνακα θα πρέπει να βγει εκτός;
Εσύ πες μου συνάδελφε. 25 χρόνια δεν έχει διορθωθεί τίποτα και βασιζόμαστε στη πείρα των διορθωτών και της επιτροπής θεμάτων κάθε χρόνο, τι να πω;

Να σε ρωτήσω κάτι;
Εκτός εξεταστέας ύλης η κύρια κι η δευτερεύουσα διαγώνιος.
Τις έχουν βάλει.
Ό,τι θέλουν κάνουν. Διδάσκουμε τα πάντα και βλέπουμε.
#49
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 22 Ιουν 2025, 11:30:22 ΜΜ
Παράθεση από: o_Antonis στις 22 Ιουν 2025, 10:06:57 ΜΜΕπομένως όλοι οι ακέραιοι είναι ταυτόχρονα και πραγματικοί στην ΓΛΩΣΣΑ;

Όχι. Όλοι οι ακέραιοι μπορούν να εκφραστούν ως πραγματικοί, ως υποσύνολό τους άλλωστε.
Αλλά απαιτείται προσοχή.


Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Ιουν 2025, 07:24:03 ΜΜΔεν νομίζω ότι αυτό έχει σημασία σε μάθημα Γ΄ Λυκείου
Ορίζουμε στο μάθημα μας ότι ο πραγματικός τύπος παίρνει τιμή από το σύνολο των πραγματικών αριθμών
Το 0 είναι πραγματικός αριθμός, είτε έχει υποδιαστολή είτε όχι
Για μένα δεν υπάρχει αστοχία στην πρόταση "η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι ίδιου τύπου"

Για εμένα υπάρχει Πέτρο.
Γιατί όμως;
Δεν υπάρχει ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΣ τύπος στη ΓΛΩΣΣΑ.
Υπάρχουν
ΑΚΕΡΑΙΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
ΛΟΓΙΚΕΣ

Άρα όπως το λένε, χωρίς μάλλον να το είχαν στόχο, είναι ΤΟΣΟ απόλυτο που πρέπει να κάνουμε ηλίθια πράγματα για να είμαστε σωστοί.
Φέρει πειν:

πραγ <- 10 * 1.0

Για να βάλεις σε πραγματικό ακέραιο, βάσει του όσα λέει το βιβλίο δε μπορείς. Πρέπει να τον κάνεις πραγματικό. Άντε να πεις τώρα εσύ στα παιδιά πως πρέπει να λένε  ακέραιος * 1.0 δηλαδή έλεος. Το λέω καλαμπουρίζοντας εγώ, εξηγώντας τα προβλήματα που έχει το μάθημα στα παιδιά, ΑΦΟΥ έχουν ξεμπερδευτεί και μπορούν να καταλάβουν το παραλογισμό.
Ούτως ή άλλως δε πιστεύω ποτέ να κόψουν Πανελλήνιες για τέτοια πράγματα.
Κάνω λάθος άραγε;;;
#50
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 22 Ιουν 2025, 11:19:39 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2025, 10:49:50 ΜΜΆρα με το δικό σας σκεπτικό η παρακάτω ανάθεση είναι σωστή. Αφού η τιμή δεξιά είναι ακέραια, σωστά;

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ν
ΑΡΧΗ
  Ν <- 8/4

Άλλη μια ερώτηση.
όταν γίνεται ανάθεση ενός ακέραιου αριθμού σε πραγματική μεταβλητή, αυτό γίνεται αυτόματα ή λαμβάνει χώρα πρώτα κάποια μετατροπή όπως όταν εκχωρείς πραγματικό σε ακέραιο;

Όχι. Ο τελεστής διαίρεση δε νοιάζεται αν θα είναι ακέραιο το αποτέλεσμα, πρέπει να προσγειώνει το αποτέλεσμα σε ασφαλή μεταβλητή. Ψηφίζω πραγματικό.

Δεύτερη ερώτηση αν πάρεις literal το βιβλίο υπ όψιν ξέρεις πως δε μπορείς να κάνεις τέτοια ανάθεση, ασχέτως αν ΟΛΟΙ κάνουμε τα στραβά μάτια σ' αυτό...
Πράσινο βιβλίο σελ 132 η υποσημείωση θαυμαστικό κόκκινο της ενότητας 7.8 κάτω αριστερά...
Δεν είχε αυτή τη πρόθεση η συγγραφική ομάδα, αλλά κι η ΝΕΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ.... τι σκατά έχει λύσει από όλα αυτά που συζητάμε μετά από 25 χρόνια;;;
Εδώ δεν ορίζουν σωστά το αλφάβητο, τι συζητάμε. Δεν υπάρχουν άνω κάτω τελεία κι αγγύλες....