Τελευταία μηνύματα

#71
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 22 Ιουν 2025, 02:00:26 ΠΜ
Παράθεση από: George Eco στις 20 Ιουν 2025, 10:49:06 ΜΜΣελίδα 156 σχολικού βιβλίου, κάτω από το σχήμα 9.1 Στο Κεφάλαιο 9
Το όνομα του πίνακα μπορεί να είναι οποιοδήποτε δεκτό όνομα της ΓΛΩΣΣΑΣ και ο δείκτης είναι μία ακέραια έκφραση, σταθερή ή μεταβλητή που περικλείεται μέσα στα σύμβολα [ και ].
Αυτό θα ήταν ωραίο να συμπεριλαμβανόταν στον ορισμό, που έχει πιο κάτω. Να μην έλεγε δηλαδή απλά δείκτη.
#72
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από o_Antonis - 22 Ιουν 2025, 01:47:45 ΠΜ
Παράθεση από: George Eco στις 20 Ιουν 2025, 06:56:57 ΜΜΕγώ θα έκοβα. Δείκτης πίνακα ορίζεται πάντα ακέραιος. Όχι ακέραιες τιμές. Ακέραια μεταβλητή.

Πού το λέει;

*αυτό που γράφεις παρακάτω δεν σημαίνει ακέραια μεταβλητή.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:i,Α[10]
...

κώδικας
κώδικας
κώδικας
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
  Α[Α_Μ(i)] <-0
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

αυτό έχει λάθος;

Σε πιο συγκεκριμένο σημείο καθορίζεται ότι οι ακέραιοι γίνονται μετατροπή σε πραγματικούς με δεκαδικό μέρος μηδέν
και όχι ότι, σε αυτή την περίπτωση, ταυτίζονται οι ακέραιες τιμές με τις πραγματικές τιμές;
#73
Διαδικασίες / Απ: ΠΕΡΑΣΜΑ ΠΙΝΑΚΑ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣ...
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 22 Ιουν 2025, 12:37:43 ΠΜ
Άρα χρειάζεται προσθήκη στη σύνταξη εντολής για πέρασμα πίνακα σε υποπρογραμνα.

Αν δεν υπάρχει τότε κάθε ερώτηση που περιέχει κλήση υποπρογράματος με παραμευρο πίνακα θα πρέπει να βγει εκτός;
#74
Διαδικασίες / Απ: ΠΕΡΑΣΜΑ ΠΙΝΑΚΑ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 21 Ιουν 2025, 11:57:19 ΜΜ
Μισό λεπτό να κάνω copy paste....

Πράσινο βιβλίο
Σελ 175 Ορισμός:
Μία παράμετρος είναι μία μεταβλητή που επιτρέπει το πέρασμα της
τιμής της από ένα τμήμα προγράμματος σε ένα άλλο.


Σελ 99 Οδηγιών (εκτός εξεταστέας)
Παράμετροι
Ένα πρόγραμμα ενεργοποιείται (δηλ. εκτελεί τις εντολές του), όταν κληθεί από άλλο υποπρό-
γραμμα ή πρόγραμμα (κύριο πρόγραμμα).

 Για να επικοινωνεί το κύριο πρόγραμμα με το υπόλοιπο πρόγραμμα χρησιμοποιεί μεταβλητές
που μεταφέρουν τιμές μεταξύ υποπρογράμματος και κύριου προγράμματος, δηλ. χρησιμο-
ποιούνται μεταβλητές σαν κανάλια επικοινωνίας, οι οποίες λέγονται παράμετροι. Δηλαδή,
παράμετρος είναι μία μεταβλητή που επιτρέπει τη μεταφορά τιμών από ένα υποπρόγραμμα
(τυπικές παράμετροι ή ορίσματα), στο κύριο πρόγραμμα (πραγματικές παράμετροι ή παράμε-
τροι) ή σε άλλο υποπρόγραμμα. Δεν έχουν σημασία τα ονόματα των πραγματικών και τυπι-
κών παραμέτρων (μπορεί και να είναι διαφορετικά), παρά μόνο το πλήθος τους, η σειρά τους
(η αντιστοίχισή τους γίνεται με την σειρά που είναι γραμμένες) και να είναι του ιδίου τύπου

ΣΕλ 112 παράδειγμα δίχως βάση θεωρίας. Ο Ευριπίδης έχει δίκιο...
Δε το πιστεύω πως βασίζω τη διδασκαλία μου σε παραμέτρους πίνακες,  σε εμπειρία από παλαιότερα θέματα Πανελληνίων...


https://ebooks.edu.gr/ebooks/handle/8547/2079


Και για να απαντήσω στο προβληματισμό, λογικά διδάσκουμε πως πίνακες παράμετροι πρέπει να είναι πάντα ιδίου τύπου και μεγέθους.

Να τονίσω εδώ πως βασίζομαι σε παλαιότερα θέματα Πανελληνίων στον αέρα και σε παραδείγματα των βιβλίων. Πουθενά δεν υπάρχει κομμάτι θεωρίας που να αναφέρει και να διασαφηνίζει αυτό.
#75
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 21 Ιουν 2025, 11:51:45 ΜΜ
Πράσινο βιβλίο
Σελ 175 Ορισμός:
Μία παράμετρος είναι μία μεταβλητή που επιτρέπει το πέρασμα της
τιμής της από ένα τμήμα προγράμματος σε ένα άλλο.


Σελ 99 Οδηγιών (εκτός εξεταστέας)
Παράμετροι
Ένα πρόγραμμα ενεργοποιείται (δηλ. εκτελεί τις εντολές του), όταν κληθεί από άλλο υποπρό-
γραμμα ή πρόγραμμα (κύριο πρόγραμμα).

 Για να επικοινωνεί το κύριο πρόγραμμα με το υπόλοιπο πρόγραμμα χρησιμοποιεί μεταβλητές
που μεταφέρουν τιμές μεταξύ υποπρογράμματος και κύριου προγράμματος, δηλ. χρησιμο-
ποιούνται μεταβλητές σαν κανάλια επικοινωνίας, οι οποίες λέγονται παράμετροι. Δηλαδή,
παράμετρος είναι μία μεταβλητή που επιτρέπει τη μεταφορά τιμών από ένα υποπρόγραμμα
(τυπικές παράμετροι ή ορίσματα), στο κύριο πρόγραμμα (πραγματικές παράμετροι ή παράμε-
τροι) ή σε άλλο υποπρόγραμμα. Δεν έχουν σημασία τα ονόματα των πραγματικών και τυπι-
κών παραμέτρων (μπορεί και να είναι διαφορετικά), παρά μόνο το πλήθος τους, η σειρά τους
(η αντιστοίχισή τους γίνεται με την σειρά που είναι γραμμένες) και να είναι του ιδίου τύπου

ΣΕλ 112 παράδειγμα δίχως βάση θεωρίας. Ο Ευριπίδης έχει δίκιο...
Δε το πιστεύω πως βασίζω τη διδασκαλία μου σε παραμέτρους πίνακες,  σε εμπειρία από παλαιότερα θέματα Πανελληνίων...


https://ebooks.edu.gr/ebooks/handle/8547/2079


#76
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 21 Ιουν 2025, 11:20:32 ΜΜ
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 21 Ιουν 2025, 10:45:08 ΜΜΕυριπίδη , εγώ προσωπικά ( όχι μομφή προς εσένα,  μην παρεξηγηθώ) ,  δεν κατάλαβα πότε πως 2 επίσημα βιβλία που από εκεί μέσα βάζουν ασκήσεις " δεν είναι εντός ύλης " ... είναι παραδείγματα και ασκήσεις των " εντός ύλης " βιβλίων, " είναι άτοπο " στη λογική μου να μην λαμβάνονται ως σωστά ( γενικά μιλάω ξαναλέω όχι προς εσένα) ... έχουν πολλά θέματα τα 5 σχολικά που έχουμε,  αλλά εγώ τουλάχιστον σαν λογική εκλαμβάνω " ως σωστά " τα παραδείγματα που αναλύουν...τα εντός ύλης ( το τσέκαρα επίτηδες, ελπίζω να μην  κάνω λάθος) , δεν έχουν κανένα παραδείγματα με υποπρογραμμα και πίνακες... υποθέτω τα χωρίσαν ας πούμε στα βιβλία, καλώς ή κακώς
Λογικά αυτά που λες , όμως κάθε χρόνο βγαίνει επίσημα ποια είναι η εξεταστέα ύλη. Και εκεί είναι μόνο τα δυο βιβλία και όχι τα 5. Άρα ότι υπάρχει στα άλλα βιβλία δεν είναι μέρος της εξεταστέας ύλης και δεν μπορεί να ζητηθεί.
Για αυτό με τα παραδείγματα ρώτησε έναν σύναδελφό σου μαθηματικό πως χειρίζονται τα παραδείγματα του βιβλίου ως προς τη θεωρία και αν είναι υποχρεωμένοι να τα γνωρίζουν οι μαθητές.
#77
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 21 Ιουν 2025, 11:18:27 ΜΜ
Παράθεση από: zefremi στις 21 Ιουν 2025, 11:09:09 ΜΜΣτο βιβλίο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ σελ. 135 υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα με πέρασμα πινάκων σε συνάρτηση μόνο με τα ονόματά τους στις παραμέτρους
Το παράδειγμα σε ποια θεωρία βασίζεται? Δεν υπάρχει πουθενά στη θεωρία καμία εξήγηση για αυτό.
Επίσης τα παραδείγματα δεν είναι μέρος της θεωρίας. Δηλαδή οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τα ξέρουν, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα άλλα μαθήματα, πχ Μαθηματικά , Φυσική.
Φαντάζεστε στα μαθηματικά να έχει ως παράδειγμα ένα νέο θεώρημα και με αυτό να έπρεπε να λύσεις ασκήσεις;
#78
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από zefremi - 21 Ιουν 2025, 11:09:09 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2025, 03:02:01 ΜΜΠου το λέει αυτό στο βιβλίο;
Στο βιβλίο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ σελ. 135 υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα με πέρασμα πινάκων σε συνάρτηση μόνο με τα ονόματά τους στις παραμέτρους
#79
Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2025, 07:05:48 ΜΜΝαι σωστά , μόνο που αυτά δεν είναι στην ύλη. δεν αποτελούν μέρος της θεωρίας.
Θα έπρεπε στο βασικό βιβλίο να παρουσιάζει και να εξηγεί πως γίνεται αυτή η μεταβίβαση.
Ευριπίδη , εγώ προσωπικά ( όχι μομφή προς εσένα,  μην παρεξηγηθώ) ,  δεν κατάλαβα πότε πως 2 επίσημα βιβλία που από εκεί μέσα βάζουν ασκήσεις " δεν είναι εντός ύλης " ... είναι παραδείγματα και ασκήσεις των " εντός ύλης " βιβλίων, " είναι άτοπο " στη λογική μου να μην λαμβάνονται ως σωστά ( γενικά μιλάω ξαναλέω όχι προς εσένα) ... έχουν πολλά θέματα τα 5 σχολικά που έχουμε,  αλλά εγώ τουλάχιστον σαν λογική εκλαμβάνω " ως σωστά " τα παραδείγματα που αναλύουν...τα εντός ύλης ( το τσέκαρα επίτηδες, ελπίζω να μην  κάνω λάθος) , δεν έχουν κανένα παραδείγματα με υποπρογραμμα και πίνακες... υποθέτω τα χωρίσαν ας πούμε στα βιβλία, καλώς ή κακώς
#80
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 21 Ιουν 2025, 07:26:53 ΜΜ
Για να το πάω παρακάτω γιατί δεν πρέπει να παρουσιάζουμε εδώ απόψεις ως βεβαιότητα που δεν ορίζονται ακριβώς στο βιβλίο.
Διότι όπως ο συνάδελφος επάνω είπε δες σε αυτή τη συζήτηση, άρα το θεώρησε ως δεδομένο, ως επιχείρημα, έτσι μπορεί να μπει εδώ ένας νέος συνάδελφος / βαθμολογητής και να πει ότι αν δω πέρασμα παραμέτρου πχ με Α[] ή Α[10] σε ένα πχ καλό γραπτό θα κόψω επειδή το σωστό είναι σκέτο, γιατί το διάβασε εδώ.
Μόνο που το σκέτο δεν υπάρχει στο βιβλίο άρα ο μαθητής αν δεν έχει υποψιασμένο/έμπειρο καθηγητή δεν το ξέρει.