Πραγματική μεταβλητή Δείκτης σε πίνακα

Ξεκίνησε από evry, 20 Ιουν 2025, 09:30:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Σε κάποιο γραπτό που έκανα αναβαθμολόγηση παρατήρησα ότι ο πράσινος είχε υπογραμμίσει το γεγονός ότι το i είχε δηλωθεί στις πραγματικές μεταβλητές.
Θα κόβατε από κάτι τέτοιο;

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: i
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Υπενθύμιση: Υποτίθεται ότι κάνουμε αλγοριθμική σωστά;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis

Και που είναι το λάθος και το υπογράμμισε; 

evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 10:19:49 ΠΜΚαι που είναι το λάθος και το υπογράμμισε;
προφανώς ότι ως δείκτης του πίνακα δεν μπορεί να μπει πραγματικός
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

ο διερμηνευτής το χτυπάει για παράδειγμα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis


evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 10:38:12 ΠΜκαι;
και στη ΓΛΩΣΣΑ είναι λάθος.
Το θέμα είναι αν κόβουμε από κάτι τέτοιο.
Αυτό θέτω ως θέμα για συζήτηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Αν το μόνο λάθος είναι αυτό, τότε όχι
Αν έχει και άλλα, θα έκοβα σωρευτικά
Δηλαδή θα έκοβα κάτω από μισή μονάδα για αυτό και σωρευτικά με άλλα θα φτάναμε στην μισή ή την μια μονάδα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

o_Antonis

Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2025, 10:46:42 ΠΜκαι στη ΓΛΩΣΣΑ είναι λάθος.
Το θέμα είναι αν κόβουμε από κάτι τέτοιο.
Αυτό θέτω ως θέμα για συζήτηση.

Θα ήταν καλά ορισμένο αν το βιβλίο μας έλεγε ότι οι δείκτες πρέπει να είναι ακέραιες μεταβλητές.
Δεν το γράφει αυτό (αν μου διαφεύγει, να το δούμε)

Για να πούμε ότι είναι λάθος θα πρέπει να επαναλάβουμε,για ακόμα μια φορά, την συζήτηση:

πραγματικός <- ακέραιός  (και αυτό το δεχόμαστε ως σωστό)
ακέραιός <- πραγματικός (με ακέραιο μέρος μηδέν*, το θεωρούμε "λάθος")

Από πού γνωρίζω ότι η αναπαράσταση πραγματικού με ακέραιο μέρος μηδέν είναι "x.0" και όχι "x" σκέτο;
Δεν αναφέρει πουθενά το βιβλίο ότι η τιμή αναπαριστάται διαφορετικά σε αυτή την περίπτωση.

Σε ποιό επίπεδο κατανόησης, ο συγκεκριμένος εξεταζόμενος, έχει αποτύχει;

Το έχω ξαναγράψει επίσης ότι το τι κάνει ο Διερμηνευτής δεν οφείλει να μας απασχολήσει.

* είναι διαφορετική κουβέντα αν δεν μιλάμε για κλειστό τετράδιο.

petrosp13

O δείκτης ορίζεται ρητά στο βιβλίο σαν ακέραια σταθερά, μεταβλητή ή έκφραση, αυτό βέβαια δεν αποκλείει να δηλωθεί και σαν πραγματική
Έχω την αίσθηση ότι κάπου έχουμε προσδιορίσει την υποχρεωτικότητα (σε κάποια οδηγία)

Πάντως μιλάμε για πταίσματα και σίγουρα δεν θα ασχολιόμουν αν αυτό ήταν το μόνο συντακτικό λάθος
Αν μαζί με αυτό λείπει ένα κόμμα κάπου και ένα "Τότε", τότε θα έκοβα 0.5/100
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

#9
Παράθεση από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 11:28:44 ΠΜΘα ήταν καλά ορισμένο αν το βιβλίο μας έλεγε ότι οι δείκτες πρέπει να είναι ακέραιες μεταβλητές.
Δεν το γράφει αυτό (αν μου διαφεύγει, να το δούμε)

Σε ποιό επίπεδο κατανόησης, ο συγκεκριμένος εξεταζόμενος, έχει αποτύχει;

Τι πάει να πει δεν το λέει το βιβλίο?
Το βιβλίο έχει πολλά λάθη. Δεν είναι ευαγγέλιο.
Επίσης το βιβλίο δεν λέει πουθενά πως περνάμε παράμετρο πίνακα σε συνάρτηση/διαδικασία αλλά στις εξετάσεις έχει πέσει πολλές φορές.
Επειδή ρώτησες σε ποιο επίπεδο κατανόησης έχει αποτύχει ο μαθητής, η απάντηση σε αυτό είναι ότι ο μαθητής δεν έχει καταλάβει ότι ένας δείκτης σε έναν πίνακα είναι πάντα ακέραιος αριθμός. Αυτό νομίζω είναι σημαντικό.
Είναι πολύ διαφορετικό να του ξεφύγει ένα Α[ι/2] και άλλο να πάει και να το δηλώσει στις πραγματικές. Έχει το ίδιο επίπεδο κατανόησης με αυτόν που δήλωσε τη μεταβλητή ακέραια? Γιατί πρέπει να πάρουν το ίδιο;

Από τη δική μου πλευρά σε τέτοια θέματα κοιτάω τη συνολική εικόνα του γραπτού, πάντως.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2025, 09:30:58 ΠΜΣε κάποιο γραπτό που έκανα αναβαθμολόγηση παρατήρησα ότι ο πράσινος είχε υπογραμμίσει το γεγονός ότι το i είχε δηλωθεί στις πραγματικές μεταβλητές.
Θα κόβατε από κάτι τέτοιο;

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: i
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Υπενθύμιση: Υποτίθεται ότι κάνουμε αλγοριθμική σωστά;
Καλά έκανε και το υπογράμμισε.
Είναι θέμα αλγοριθμικής και δείχνει ότι ο μαθητής δεν έχει κατανοήσει ότι οι αριθμοί που δείχνουν σειρά είναι ακέραιοι.
Το ίδια θα πρέπει να συμβεί και όταν έχουμε πλήθος αντικειμένων
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

o_Antonis

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ -10 ΜΕΧΡΙ -1
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Αυτό το βλέπετε ότι είναι το "ίδιο" λάθος;

George Eco

Εγώ θα έκοβα. Δείκτης πίνακα ορίζεται πάντα ακέραιος. Όχι ακέραιες τιμές. Ακέραια μεταβλητή.

evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 05:58:19 ΜΜ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ -10 ΜΕΧΡΙ -1
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Αυτό το βλέπετε ότι είναι το "ίδιο" λάθος;
Είναι το ίδιο ακριβώς λάθος με το παρακάτω:
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[10], i
ΑΡΧΗ
  ΑΥΞΟΥΣΑ <- ΑΛΗΘΗΣ
  ΓΙΑ i από 1 μέχρι 10
    Αν Α[i]>A[i+1] Τότε
      ΑΥΞΟΥΣΑ <- ΨΕΥΔΗΣ
    Τέλος_αν
  Τέλος_Επανάληψης
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Σελίδα 156 σχολικού βιβλίου, κάτω από το σχήμα 9.1 Στο Κεφάλαιο 9

Το όνομα του πίνακα μπορεί να είναι οποιοδήποτε δεκτό όνομα της ΓΛΩΣΣΑΣ και ο δείκτης είναι μία ακέραια έκφραση, σταθερή ή μεταβλητή που περικλείεται μέσα στα σύμβολα [ και ]. 

Αυτό θα ήταν ωραίο να συμπεριλαμβανόταν στον ορισμό, που έχει πιο κάτω. Να μην έλεγε δηλαδή απλά δείκτη.