Επίσης, είναι άλλο το λάθος να είναι στον κώδικα και άλλο στα πρώτα δύο θέματα. Εκεί η βαθμολόγηση είναι ξεκάθαρη. Δεν είναι λογική επειδή έχεις ένα τέλειο γραπτό δεν σου κόβω το μικρό λάθος στο 1ο θέμα.
Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου. Στα ερωτήματα Β2 και στο Α4 η βαθμολόγηση δε ήταν καθόλου ξεκάθαρη. Σε ένα δείγμα 600 γραπτών βρήκα πάνω από 8 σωστούς τρόπους, κάποιοι από τους οποίους είχαν 2-3 παραλλαγές. Σκέψου τώρα όλα τα πιθανά λάθη που μπορεί να κάνει ο μαθητής για κάθε έναν από τους πιθανους τρόπους . Δεν είναι δυνατόν να συζητηθούν ούτε καν να προβλεφθούν όλα αυτά κατά τη βαθμολόγηση. Άρα προφανώς και δεν είναι δυνατόν να βαθμολογηθούν όλα με την ίδια λογική αφού κάθε λάθος έχει άλλη βαρύτητα ανάλογα με το σκεπτικό του μαθητή. Μιλάμε για 10 ολόκληρα μόρια τα οποία έπρεπε να κατανεμηθούν κάπως.
Για παράδειγμα δίνω τις παρακάτω λύσεις που βρήκα σε γραπτά όπου οι 2 βαθμολογητές είχαν μεγάλη διαφορά στο Β2
Α' τρόποςλ <- 1
Για κ από 1 μέχρι 100
Αν Π[κ] = Αληθής Τότε
Π[λ] <- Αληθής
λ <- λ + 1
Αλλιώς
Π[101-λ] <- Ψευδής
λ <- λ + 1
ΤΑ
ΤΕ
Β' τρόποςλ <- 1
μ<- 100
Για κ από 1 μέχρι 100
Αν Π[κ] = Αληθής Τότε
Π[λ] <- Αληθής
λ <- λ + 1
Αλλιώς
Π[μ] <- Ψευδής
μ <- μ - 1
ΤΑ
ΤΕ
Με τι θα βαθμολογούσες τα παραπάνω;
Επίσης σχετικά με το Α4. Κάποια παιδιά διάβαζαν σωστά τον άνω τριγωνικό αλλά κατά στήλες. Ένας λοιπόν βαθμολογητής θεώρησε ότι είναι σωστό ενώ ο άλλος θεώρησε ότι είναι λάθος (0) γιατί ο αλγόριθμος δεν κάνει τα ίδια με τον αρχικό αφού τα διαβάζει με άλλη σειρά. Ποιος από τους 2 έχει δίκιο?
Ακόμα και στα ΣΛ ή στην αντιστοίχηση υπήρχαν προβλήματα. π.χ.κάποιοι είχαν βάλει πρώτα Σ και μετά από πάνω Λ, αλλά δεν φαινότα ευκρινώς ποιο ήταν το τελευταίο.
Επίσης υπήρχε πρόβλημα και με την αντιστοίχηση. Αν υποθέσουμε οτι κάποιος μαθητής αντιστοιχούσε το 1 με όλα τι βαθμό θα έπρεπε να πάρει?
Λέω αυτά για να δείξω ότι τα πράγματα στην βαθμολόγηση δεν είναι τόσο απλά. Όσοι βαθμολογούν γραπτά πανελληνίων το ξέρουν γιατί το βλέπουν κάθε χρονο.
Και ξανατονίζω ότι το μάθημά μας σε θέματα συντονισμού και βαθμολόγησης πάει πολύ καλύτερα από τα περισσοτερα μαθήματα και δεν αναφέρομα στα φιλολογικά