Χρήσιμα χαρακτηριστικά του διαδικτυακού pseudoglossa

Ξεκίνησε από Sergio, 26 Φεβ 2011, 10:54:36 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Ίσως είναι προφανές για τους υπόλοιπους, εγώ όμως το παρατήρησα όταν το χρειάστηκα και επειδή είναι ιδαίτερα χρήσιμο είπα να το τονίσω:

1. οι μαθητές μου δουλεύουν λύσεις τους στο σπίτι και στη συνέχεια μπορούμε να τις δούμε στο εργαστήριο αφού οι εργασίες αποθηκεύονται κεντρικά, επομένως είναι προσπελάσιμες από οπουδήποτε
2. το περιβάλλον είναι διαθέσιμο οπουδήποτε υπάρχει πρόσβαση στο ιντερνετ, ανεξαρτήτως πλατφόρμας.. Χαρακτηριστικό που εκτίμησα ιδιαίτερα σήμερα που το χρησιμοποίησα από το safari του imac

Ευχαριστώ Στάθη ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

sstergou

Να σαι καλά Σέργιε :)

Το αρχείο εισόδου το κοίταξες καθόλου;

Sergio

Παράθεση από: sstergou στις 26 Φεβ 2011, 12:18:31 ΜΜ
Το αρχείο εισόδου το κοίταξες καθόλου;

Ναι, το κοίταξα και δουλεύει τέλεια !  Το μόνο .."πρόβλημα".. είναι ότι σε δηλωτική  εντολή της μορφής:

Δεδομένα //Ν, ΠΙΝ//

και με αρχείο εισόδου:

5
5
1
3
2
4

ενώ "αγόγγυστα" δέχεται το 5 ως τιμή του Ν, δε συνεχιζει να "αναθέσει" τις επόμενες τιμές (5 1 3 2 4) στους κόμβους του πίνακα ΠΙΝ, παρά ζητάει το πλήθος των στοιχείων του πίνακα προκειμένου να προχωρήσει.  Αφού του δοθεί βέβαια το πλήθος των στοιχείων, στη συνέχεια προχωράει αυτόματα και γεμίζει τον πίνακα από το αρχείο εισόδου..

Φαντάζομαι ότι αυτό είναι αναπόφευκτο αφού δεν υπάρχει τρόπος αντιστοίχισης του Ν με το μέγεθος του πίνακα :(  Οπότε τι άλλο να κάνει; Το ζητάει !!
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

sstergou

Έτσι είναι Σέργιε... Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος (ή εγώ τουλάχιστον δεν βρήκα κάποιον) για να γίνει αυτή η αντιστοίχιση.

By the way αν εσύ (ή κάποιος άλλος) παρατηρήσεις κάτι περίεργο καλό είναι να το αναφέρεις. Έχω εντοπίσει ένα πρόβλημα και ετοιμάζομαι να το φτιάξω οπότε αν υπάρχουν και άλλα καλό είναι να βγει μια νέα έκδοση που να τα λύνει όλα μαζί.


Sergio

Είναι αλήθεια πως δεν υπάρχει τρόπος αντιστοίχης του Π με το Ν..

Μία σκέψη μου ήρθε μόλις που ίσως μπορούσε να βοηθήσει. 

Αν δημιουργούσες εσύ μία "σύμβαση" της μορφής:

1. Στο αρχείο εισόδου, κάθε τιμή γράφεται σε ξεχωριστή γραμμή. 
2. Εφόσον οι τιμές αφορούν σε πίνακα, τότε "μπορούν" να γραφούν στην ίδια γραμμή, με τη μορφή λίστας. 
3. Το πλήθος των στοιχείων ορίζει και το μέγεθος του πίνακα
4. Η παραπάνω διαδικασία ΔΕΝ ακυρώνει τη δήλωση της μεταβλητής Ν στα δεδομένα, αφού αυτή χρειάζεται και αλλού (Για ι από 1 μέχρι Ν κ.λπ)

Εδώ βέβαια τίθεται το θέμα.. ποιός θα είναι ο separator. Θα μπορούσε να είναι το κενό.  Αν όμως είναι λίστα χαρακτήρων και κάποια τιμή περιλαμβάνει το κενό; Θα μπορούσε να είναι το κόμμα.  Και πάλι (ίσως) το ίδιο θέμα υφίσταται (λεκτικό με δύο λέξεις και κόμμα ανάμεσά τους).  Ίσως να επιλέγαμε κάποιον "σπάνιο" χαρακτήρα για separator, όπως το |
π.χ. Δεδομένα //Π, Ν//
με αρχείο εισόδου:
Στάθης Στέργου | Νίκος Αδαμόπουλος | Άλκης Γεωργόπουλος | Σέργιος Φανίκος | Παναγιώτης Τσιωτάκης
5

Άλλη λύση (λιγότερο κομψή) θα ήταν να γράφονται τα στοιχεία της λίστας (του πίνακα) σε ξεχωριστές γραμμές, αλλά να υπάρχουν "keywords" που να οριοθετούν τα στοιχεία ενός πίνακα (TOP - BOTTOM)
π.χ. Δεδομένα //Π, Ν//
με αρχείο εισόδου:
TOP
Στάθης Στέργου
Νίκος Αδαμόπουλος
Άλκης Γεωργόπουλος
Σέργιος Φανίκος
Παναγιώτης Τσιωτάκης
BOTTOM
5

Δεν ξέρω.. εσύ αξιολογείς, εσύ αποφασίζεις..

Μια ίδέα έριξα (ή δύο;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

alkisg

Και μια τρίτη ιδέα είναι να γράφονται σε ξεχωριστές γραμμές αλλά στην πρώτη γραμμή να μπαίνει λίστα με τις διαστάσεις του πίνακα.
Π.χ. το παρακάτω για διασδιάστατο πίνακα Α[2, 2]:
2 2
Στάθης
Σέργιος
Άλκης
Φανή

Sergio

Πληρέστερη η ιδέα του Άλκη..

Έτσι φαίνεται εύκολα και η διάσταση του πίνακα (μονοδιάστατος, δισδιάστατος).  Και ενώ η διάσταση δε χρειάζεται να φανεί αφού ο pseudoglossa αντιλαμβάνεται τη διάσταση του πίνακα..

/*
Για παράδειγμα, στον παρακάτω κώδικα:

Αλγόριθμος Τεστ
Δεδομένα //Π, Ν, Μ//
Σ ←  0
Για ι από 1 μέχρι Μ
   Για κ από 1 μέχρι Ν
      Σ ←  Σ + Π[ι, κ]
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα //Σ//
Τέλος Τεστ

.. αντιλαμβάνεται ότι ο πίνακας είναι δισδιάστατος και ζητάει να οριστεί το πλήθος για γραμμές και στήλες. 

*/


..αυτό που δε μπορεί να ξέρει, είναι πόσες είναι οι γραμμές και πόσες οι στήλες (δεδομένου ότι ένας δισδιάστατος με 6 στοιχεία μπορεί να είναι είτε ο Π[2, 3] είτε ο Π[3, 2], για να μην πούμε για τις "εκφυλισμένες" περιπτώσεις Π[1, 6] & Π[6, 1])

Επομένως νομίζω ότι, επιπλέον της παρατήρησης του Άλκη οπου επεκτείνει τη "σύμβαση" με:

5. όταν τα δεδομένα αφορούν σε πίνακα, η πρώτη γραμμή στο αρχείο εισόδου ορίζει το μέγεθος για κάθε μία διάσταση, με τη σειρά που οι διαστάσεις αναφέρονται στις αγγύλες

αρκεί ( ; ) η "σύμβαση" να επεκταθεί με τους επιπλέον όρους..

6. οι τιμές παρατίθενται η μία κάτω απο την άλλη, ώστε η ανάθεση να γίνεται όπως τα στοιχεία είναι φυλαγμένα στη μνήμη, για παράδειγμα, σε πίνακα Π[2, 3]:
Π[1, 1]
Π[1, 2]
Π[1, 3]
Π[2, 1]
Π[2, 2]
Π[2, 3]


7. για όποιον ΔΕΝ ακολουθεί τη σύμβαση, ο pseudoglossa, συμπεριφέρεται όπως τώρα.. εμφανίζοντας παράθυρο διαλόγου προκειμένου να πάρει τις τιμές που ορίζουν τα μεγέθη για τις διαστάσεις υτου πίνακα

Φαντάζομαι βέβαια πως όλα τα παραπάνω ορίζονται "εντός" των επικεφαλίδων [top] & [bottom]
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: Sergio στις 05 Μαρ 2011, 11:25:53 ΠΜ
Φαντάζομαι βέβαια πως όλα τα παραπάνω ορίζονται "εντός" των επικεφαλίδων [top] & [bottom]

ή και ΟΧΙ..

ΠΑΝΤΑ να ισχύει ο όρος 5, οπότε καταργείται ΚΑΙ ο όρος 7, και η αναγκαιότητα για keywords οριοθέτησης.

νομίζω;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Στάθη,

το "Αποθήκευση" και το "Αποθήκευση ως" κάνουν το ίδιο ή κάτι δεν κατάλαβα;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Στάθη,

όταν δηλώνεται πίνακας στα δεδομένα, το περιβάλλον ζητάει το μέγεθός του πλήθος των στοιχείων του (καλώς.. προς το παρόν, ελπίζω ;) ).  Σε εκείνο το σημείο, εφόσον συμπληρωθεί ο κατάλληλος αριθμός, θα βόλευε πολύ το enter να "μεταφράζεται" σε εισαγωγή και το cancel σε διακοπή για να μην .. ψάχνουμε ποντίκι..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

sstergou

Παιδιά ντρέπομαι  :-[ Τώρα είδα όλα αυτά τα μηνύματα με τις προτάσεις.... (έχω επιλέξει να ειδοποιούμαι για τον συγκεκριμένο πίνακα αλλά δεν πήρα κανένα email).

Θα μελετήσω αυτά που γράψατε για το αρχείο εισόδου.

Σέργιε τα enter - escape είναι εύκολο να μπουν σε αυτό το παράθυρο.

Η διαφορά του "αποθήκευση" με το "αποθήκευση ως" είναι ότι με το τελευταίο δημιουργείται νέα εγγραφή (νέος αλγόριθμος) απλά βγαίνει το ίδιο πλαίσιο διαλόγου.

Αν πατήσεις σκέτο αποθήκευση και αλλάξεις το όνομα τότε απλά κάνει ένα rename.