Γυμνάσιο > Γενικά

Αύξηση ωρών πληροφορικής στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου

<< < (2/5) > >>

evry:
Το συνεχόμενο δίωρο αποτελούσε πρόταση του προγράμματος σπουδών που εφαρμόστηκε πιλοτικά μόνο στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία το 2012 αν θυμάμαι καλά.
Σε αυτό το πρόγραμμα σπουδών, το μάθημα ήταν συνεχόμενο δίωρο σε όλες τις τάξεις.
Το πρόγραμμα σπουδών είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα:
Πρόγραμμα σπουδών

Όπως βλέπετε έχει προγραμματισμό από την Α' Γυμνασίου και στην Γ' Γυμνασίου προβλέπει και την εισαγωγή text γλώσσας.
Ουσιαστικά το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών που ήρθε στα σχολεία και περιείχε ρομποτική τα τελευταία χρόνια βασίστηκε σε αυτό.
Η λογική με αυτό το πρόγραμμα είναι ότι θα πρέπει να σχεδιάσεις το μάθημά σου πάνω σε δραστηριότητες τις οποίες θα κάνουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του διώρου.

Το πρόβλημα είναι όπως ειπώθηκε παραπάνω ότι θα δημιουργήσει πρόβλημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ειδικά σε σχολεία που κάποιος εκ των συναδέλφων που εμπλέκονται έρχεται από άλλο σχολείο.

ilias_s:
Evry, ποιες ήταν οι εντυπώσεις σου από το συνεχόμενο δίωρο;

Καταλαβαίνω αυτό που λέει ο pgrontas για τη χρονική απομάκρυνση και ότι έχουμε πάλι το ίδιο πρόβλημα με το αν χαθεί η συγκεκριμένη μέρα που έχουμε μάθημα. Εφάρμοσα το συνεχόμενο δίωρο στις Εφαρμογές Πληροφορικής φέτος για διάφορους λόγους και το ζήτημα της χρονικής απόστασης όταν χάναμε ένα μάθημα δεν ήταν τόσο εμφανές λόγω του αυξημένου χρόνου του μαθήματος.

Αυτό που προσωπικά βρίσκω μεγαλύτερο πρόβλημα στα μονόωρα μαθήματα δεν είναι η χρονική απόσταση μεταξύ των μαθημάτων αν χαθεί ένα μάθημα, που συμβαίνει μεν αλλά όχι κάθε φορά. Το πιο σημαντικό είναι ότι το μάθημα που είναι μονόωρο, στο μυαλό του μαθητή, κατατάσσεται στην κατηγορία "δε βαριέσαι...". Αυτό είναι μία ολόκληρη νοοτροπία με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι κάθε φορά!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μονόωρο της Β' λυκείου! Αν και έχει ασκήσεις, θεωρία κτλ οι περισσότεροι δεν ασχολούνται αφού το θεωρούν αντίστοιχο της Φυσικής Αγωγής και της Ερευνητικής/Δημιουργικής Εργασίας (και τα μονόωρα του γυμνασίου ίσως). Όσο ήταν εξεταζόμενο είχα βαρεθεί να "μαζεύω 5άρια" με το Μ.Ο τμήματος συνήθως να είναι μεταξύ 8 και 9. Μέχρι και αρκετοί από αυτούς που έχουν σκοπό να πάνε στην Ο.Π Οικονομίας-Πληροφορικής το είχαν "γραμμένο" και το καταλάβαιναν αργά.

evry:
Το συνεχόμενο δίωρο αλλάζει το μάθημα εντελώς. Δεν μπορούμε να κάνουμε δυο ώρες στην αίθουσα. Θα πρέπει να έχουμε έτοιμες δραστηριότητες διάρκειας 1 ώρα και κάτι. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή ιδέα. Θα δυσκολευτούμε στην αρχή, το πρόγραμμα θα βγαίνει δύσκολα, αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Το συνεχόμενο δίωρο γίνεται πολύ πιο δύσκολα μονόωρο από το 1+1, διότι κρύβει από πίσω και την επιχειρηματολογία ότι μια διδακτική ώρα δεν αρκεί για μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα στο εργαστήριο.
Κάποια λίγα σχολεία που έχουν 5 τμήματα θα έχουν μεγάλο πρόβλημα, γιατί οι ώρες του εργαστηρίου δεν επαρκούν. Εκεί θα χρειαστεί δεύτερο εργαστήριο.
Η στρατηγική μας πρέπει να είναι η εξής:
1. Να γίνει δίωρο σε όλες τις τάξεις.
2. Να ζητήσουμε δεύτερο εργαστήριο
3. Με τις δυο παραπάνω προϋποθέσεις η πληροφορική θα σπάει με πληροφορική και δεν θα έχουμε σχέση με άλλα μαθήματα. Φυσικά έτσι κάθε σχολείο θα χρειαστεί 3-4 πληροφορικούς, αλλά πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε το καλύτερο για εμάς και για τους μαθητές μας.

evry:
Ίσως δεν είναι ο κατάλληλος χώρος ή ο χρόνος αλλά θα ήθελα να γράψω κάτι για τον Άρη τον Αράπογλου που δυστυχώς δεν είναι πια μαζί μας.
Ο Άρης είχε μεγάλη συνεισφορά στην πληροφορική στην εκπαίδευση. Ήταν ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου της Πληροφορικής του Γυμνασίου. Θυμάμαι που μου έλεγε συνέχεια ότι ήθελε η Logo να αντιμετωπίζεται σαν συναρτησιακή γλώσσα αλλά για κάποιο λόγο δεν επέλεξαν αυτή την προσέγγιση στο βιβλίο.
Είχα την τύχη να συνεργαστούμε στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου του 2014 που μπήκε στο ράφι μετά την αλλαγή της κυβέρνησης. Το πρόγραμμα αυτό όπως έχω αναφέρει ξανά περιείχε Python, Υπολογιστική Σκέψη και Θεωρία Πολυπλοκότητας αλλά και αναδρομή.
Στη συνέχεια συνεργαστήκαμε πάλι μαζί στα βιβλία της Python του ΕΠΑΛ. Αν διαφωνούσες μαζί του πραγματικά ήταν πολύ δύσκολο να τον πείσεις να αλλάξει γνώμη γιατί πάντα σκεφτόταν καλοπροαίρετα με επιχειρήματα και όχι εγωιστικά. Το ξέρω καλά γιατί διαφωνούσα πολύ συχνά μαζί του   :) .
Μέσα από τις διαφωνίες και τις συζητήσεις που είχαμε προσπαθώντας να πείσει ο ένας τον άλλον έμαθα πολλά πράγματα για την διδακτική της πληροφορικής. Στο κομμάτι αυτό ο Άρης ήταν από τους καλύτερους που έχω δει. Μπορούσε να σου βρει αμέσως τις πιθανές παρανοήσεις και δυσκολίες που θα προκύψουν από ένα νέο λογισμικό ή μια νέα διδακτική πρόταση.
Επίσης ήταν πολύ καλλιεργημένος και είχε πραγματικά άποψη για το τι είναι η πληροφορική και πως πρέπει να διδάσκεται.

Δυστυχώς έφυγε πολύ νωρίς  :'(

ilias_s:

--- Παράθεση από: evry στις 23 Ιουν 2020, 09:21:46 μμ ---Το συνεχόμενο δίωρο αλλάζει το μάθημα εντελώς. Δεν μπορούμε να κάνουμε δυο ώρες στην αίθουσα. Θα πρέπει να έχουμε έτοιμες δραστηριότητες διάρκειας 1 ώρα και κάτι. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή ιδέα. Θα δυσκολευτούμε στην αρχή, το πρόγραμμα θα βγαίνει δύσκολα, αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Το συνεχόμενο δίωρο γίνεται πολύ πιο δύσκολα μονόωρο από το 1+1, διότι κρύβει από πίσω και την επιχειρηματολογία ότι μια διδακτική ώρα δεν αρκεί για μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα στο εργαστήριο.

...

--- Τέλος παράθεσης ---

Κάτι παρόμοιο είδα και εγώ στην πράξη στις Εφαρμογές Πληρ/κής που έκανα ως συνεχόμενο 2ωρο φέτος.

Είναι πιο εύκολο να εξηγήσεις π.χ 20 λεπτά το τάδε στην HTML και να έχεις μία έτοιμη δραστηριότητα περίπου της 1 ώρας που θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στο ίδιο μάθημα, παρά να πεις "Παιδιά θυμάστε τι κάνατε πριν 3 μέρες; Ε, ολοκληρώστε το τώρα να πάμε παρακάτω!". Έχει τις δυσκολίες που ανέφερες, θέλει προετοιμασία και δε θα βγει πάντα, ειδικά στην αρχή. Το αποτέλεσμα όμως νομίζω είναι καλύτερο επειδή οι μαθητές έχουν ολοκληρωμένες δραστηριότητες για να "πατήσουν" και να πάμε παρακάτω και η γνώση φαίνεται να εμπεδώνεται καλύτερα στο κεφάλι των περισσότερων όταν η σχετική δραστηριότητα ξεκινάει και ολοκληρώνεται μέσα σε ένα (2ωρο) μάθημα παρά όταν τη "σέρνουμε" σε 1+1 ώρες!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση