ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2025-PYTHON

Ξεκίνησε από tpapo, 11 Ιουν 2025, 07:06:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις Χθες στις 12:31:39 ΜΜΚαλύτερα μια "μικρή" γλώσσα αυστηρά προσδιορισμένη που διδάσκει αλγοριθμική

Ναι... κι αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ είναι το θέμα με τη πατέντα ΓΛΩΣΣΑ. Ούτε το αλφάβητό της δεν είναι ορισμένο αυστηρά.

Αλφάβητο; Λείπουν τα [] και η άνω και κάτω τελεία.
Βάσει βιβλίου απαγορεύεται να πεις  πραγματική_μεταβλητή <-- ακέραια_έκφραση. Τραγικό;
Κι ένα σωρό άλλες ασάφειες.
Άσε που δε βοηθά σε αντικειμενοστράφεια κι επίσης να ξέρετε κάθε χρόνο, ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ, πρέπει να διαχωρίζεις τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα από τη ΓΛΩΣΣΑ. Η αλήθεια είναι πως ομοιάζουν.

Μια γλώσσα προγραμματισμού, σε ένα βιβλίο μπορεί να λειτουργήσει σε συγκεκριμένο version, με installer στο διδακτικό πακέτο ασορτί (ή link) και στο βιβλίο να περιορίζεται σε συγκεκριμένα πλαίσια. Όπως στη Γ ΕΠΑΛ που διδάσκεται η Python2. Συγκεκριμένα πράγματα.

Δε καταλαβαίνω αυτό το επιχείρημα υπέρ της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Να μου πεις βολεύει τα φροντιστήρια... check
Να μου πεις βολεύει τα ιδιωτικά... αδιάφορο check
Να μου πεις βολεύει και τα Δημόσια... check
Κι όλοι φοβούνται αλλαγή. Γιατί όμως; Θα σου πω!
Έχουμε 25 θέματα να δείξουμε στα παιδιά και ξέρουμε πάνω κάτω τι μπορεί να πέσει. Νέα γλώσσα, νέα θέματα.
Τι θες σιγουριά ή σωστό μάθημα;



.




alkisg

Η αδυναμία του Υπουργείου στο να οργανώνει σωστά τη συγγραφή και την αναβάθμιση των διδακτικών πακέτων και τα συνοδευτικά λογισμικά τους είναι κοινή και στη ΓΛΩΣΣΑ και στην Python και δεν πρέπει να συνδέεται με μία από τις δύο.

Όλες οι ασάφειες της ΓΛΩΣΣΑΣ θα μπορούσαν άνετα να λυθούν με το "ισχύει ό,τι κάνει η Pascal ή η Basic" ή ακόμα και με το "δείτε το εγχειρίδιο του Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ". Είναι επιλογή του Υπουργείου να μην γίνει αυτό, δεν προέρχεται από το ότι η ΓΛΩΣΣΑ είναι "εκπαιδευτική".
Και η python έχει ένα σωρό ασάφειες και αδυναμίες και τις διορθώνουν σιγά σιγά οι σχετικές επιτροπές.

Πλεονεκτήματα μιας εκπαιδευτικής γλώσσας προγραμματισμού:
  • Περιορισμένη, άρα μπορεί πιο εύκολα ένας καθηγητής να την μάθει, να την διδάξει και να την βαθμολογήσει.
  • Μπορεί να οριστεί απλούστερα. Αν δεν χρειάζεται να διδάξουμε iterators, pointers και αντικείμενα, γιατί να υλοποιηθεί η for με iterator; (και όχι δεν υπονοώ ότι η ΓΙΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι απλούστερη, ΜΠΟΡΕΙ όμως να οριστεί απλούστερα)
  • Το σχετικό περιβάλλον μπορεί να είναι εκπαιδευτικό και όχι επαγγελματικό. Π.χ. να έχει έναν "κεντρικό μετρητή εντολών" και να μπορούμε να πούμε στους μαθητές "βρείτε τους 2 μεγαλύτερους από 100 αριθμούς, με μετρητή εντολών μικρότερο από N^2 = 10000", ώστε να τους υποχρεώσουμε να έχουν λύση Ο(n) και να μην κάνουν ταξινόμηση και να πάρουν τους 2 πρώτους.
  • Αφού μια εκπαιδευτική γλώσσα είναι απλή, το σχετικό περιβάλλον θα μπορεί να υλοποιηθεί οπουδήποτε, π.χ. ακόμα και σε ένα .html αρχείο. Τώρα οι συγγραφείς των νέων διδακτικών πακέτων είχαν σοβαρές προκλήσεις για το πώς θα καταφέρουν να τρέχουν την Python π.χ. σε tablets χωρίς Internet, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Υπουργείου.

Πλεονεκτήματα μιας επαγγελματικής γλώσσας προγραμματισμού:
  • Μεγαλύτερο ρεπερτόριο σε εντολές, βιβλιοθήκες, εργαλεία. Δύσκολο να κάνει προγραμματίσει κάποιος "τεχνητή νοημοσύνη" με εκπαιδευτική γλώσσα. Ή, αν η εκπαιδευτική γλώσσα δεν επιτρέπει κάτι προχωρημένο όπως "αντικείμενα" και κάποτε χρειαστεί να τα διδάξουμε, θα δυσκολευτεί πολύ η ομάδα υλοποίησης του σχετικού λογισμικού.
  • Άμεση επαναχρησιμοποίηση της γνώσης, ένας μαθητής που θέλει να προχωρήσει πέρα από το σχολικό βιβλίο, π.χ. στο πανεπιστήμιο, δεν χρειάζεται να μάθει άλλη γλώσσα.

Οι ασάφειες δεν νομίζω ότι ανήκουν σε καμία από τις δύο κατηγορίες, είναι αδυναμία της τρέχουσας μεθοδολογίας του Υπουργείου.

Προσωπικά νομίζω ότι αν στη Β/θμια έχουμε μάθημα "διδασκαλίας των βασικών αλγοριθμικών δομών", όπως η ΑΕΠΠ, μια εκπαιδευτική γλώσσα ταιριάζει καλύτερα.
Αν όμως στο Γυμνάσιο ξεκινήσουμε με αλγοριθμικές δομές, και μετά τις θεωρήσουμε γνωστές και θελήσουμε να προχωρήσουμε παρακάτω, τότε δεν έχει νόημα μια εκπαιδευτική γλώσσα γιατί δεν θα έχει "παρακάτω" και οι μαθητές θα πρέπει να μάθουν μια άλλη.

Άρα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, που θέλει "εξέταση βασικών αλγοριθμικών δομών" στις πανελλαδικές, νομίζω η εκπαιδευτική γλώσσα ταιριάζει καλύτερα, η επαγγελματική δεν μας προσφέρει κάτι. Όμως θα προτιμούσα άλλο πρόγραμμα σπουδών...!

Foto

Θα γίνει ποτέ αξιολόγηση του μαθήματος, σε ένα συνέδριο,  να ακούσουμε και προτάσεις;
Οι ασκησεις θα μπορούσαν να γίνουν με περιγραφική γλώσσα, χωρίς χρήση γλώσσας προγραμματισμού.  Δεν ειναι ο προγραμματισμος το αντικείμενο του μαθήματος.
Αν θέλουν να βάλουν άλλο μάθημα όπου ο προγραμματισμός να είναι το αντικείμενο.

tpapo

        Ειναι ενδιαφερουσα η συζήτηση που ανοιξε ( έχει ξαναγίνει βεβαιως και σε άλλα φόρα αλλα ακρη δε βγηκε για λογους που αναφέρθηκαν )  νομίζω όμως ότι  θα μπορουσε να αποτελεσει νέο θέμα και όχι σ'αυτό  :)
       Στο παρον θέμα σχολιάζουμε τη συμπεριφορά των εμφωλευμενων for στη Python με αφορμή απάντηση μαθητη στο θεμα Δ των πανελλαδικών ΕΠΑΛ αναρτώντας παραδειγμα αλλά και την ολοκληρωμενη λύση του θεματος (1ο post) .
       Επειδη θεωρω ακρως ενδιαφερον το αποτελεσμα που προκύπτει (Σωστο 100%) αν και αρχικά εξεπλάγην ,αν καποιος συναδελφος θελει να σχολιασει για το συγκεκριμένο ή  έχει καποια γνώμη  για τη βαθμολογηση που μπορει να εχει λογω εμπειριας του απο το Βαθμολογικο κεντρο ΕΠΑΛ ,να καταθεσει την αποψή του

Ευχαριστώ