Νέα βιβλία Πληροφορικής Γυμνασίου + εκπαιδευτικό hardware / αντίστοιχο software

Ξεκίνησε από mandarinos, 19 Σεπ 2024, 10:22:26 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mandarinos

Στο Γυμνάσιο που δουλεύω, μόλις χθες μας έστειλαν αρκετά κουτιά με ρομποτάκια "R4" και εφτά (7) κουτιά με εκπαιδευτικό hardware τύπου Arduino, υπό την ονομασία "S2".

Το πρώτο πράγμα που θα έκανε κάθε λογικός άνθρωπος, θα ήταν να δεί πού ακριβώς μιλάει το νέο βιβλίο γι' αυτά. Βρίσκουμε, λοιπόν, ότι γιά τη σύνδεση με το εκπαιδευτικό hardware μιλάει το κεφάλαιο (ενότητα) 3, στο νέο βιβλίο της Γ' Γυμνασίου - αν και δεν είδα κάτι ειδικά γιά τα ρομποτάκια.
Μέχρις εδώ, όλα καλά. (Ή σχεδόν.)

Το δεύτερο πράγμα (γιά τον λογικό, κλπ) είναι να βρεί ποιά προγράμματα συνδέονται με το εκπαιδευτικό hardware. Κι εδώ ο διαιτητής βγάζει τις κόκκινες κάρτες βροχηδόν!

Πάμε μαέστρο!

  • Η εταιρεία (https://polytech.com.gr/) που προμηθεύει τα εκπαιδευτικά kits, έχει την ιστοσελίδα της στα Αγγλικά (εντάξει, γνωρίζουμε κι απ' αυτά), αλλά ειλικρινά δεν ξέρω πού έχει την αναφορά γιά τα προγράμματα, που "τρέχουν" τα kits. Είναι τίποτε κρατικά μυστικά και τά 'χει σε κρύπτη; :)  Μπορεί να έχει τους συνδέσμους προς αυτά σε υποσελίδες που δεν έψαξα, αλλά βαρυέμαι, σχεδόν αρνούμαι να κάθομαι να ψάχνω αυτονόητα πράγματα.

Στο βιβλίο, τώρα:

  • Μας παραπέμπει στο site https://www.tinkercad.com/ (γιά πρόγραμμα προσομοιώσεων hardware), αλλά δεν μου αρέσει καθόλου το ότι εκεί πρέπει να κάνουμε εγγραφή χρήστη.
  • Επίσης, όσον αφορά το site της κατασκευάστριας του Arduino https://www.arduino.cc./ (όπου πάλι μας παραπέμπει το βιβλίο - και πολύ σωστά), βλέπουμε ότι γιά Linux έχει πρόγραμμα σε AppImage!!!

Πανέξυπνο!... Να καθήσω να εγκαταστήσω σε 100- χρήστες το AppImage (δεν νομίζω ότι το συμπεριλαμβάνει η "εξαγωγή image" των school scripts, ώστε να το βλέπουν όλοι από τον server), και να το κάνω εκτελέσιμο άλλες τόσες φορές! Θα μου πείς, να το εγκαταστήσω στους τοπικούς δίσκους (είτε στα Windows 10, είτε στο Ubuntu 24). Ναι, οκ, μόνον 21 τερματικά, κι ο server 22! Δέ λέω, γλυτώνω αρκετό κόπο! :) :)

----------------

Επειδή τα ψηφιακά ηλεκτρονικά και η Πληροφορική απαιτούν "τετράγωνη" λογική, συνεπώς δεν γίνεται να διδάσκονται αυτά μέσω παραλογισμού, έχει κανείς να προτείνει κάτι καλύτερο, όσον αφορά τα υποστηρικτικά προγράμματα;
Υπόσχομαι, βέβαια, να το ψάξω και προσωπικά - αρκεί να προλάβω, πρίν φτάσω στο οικείο κεφάλαιο.

Κάθε υπόδειξη θα εκτιμηθεί δεόντως!

Ευχαριστώ!



mandarinos


evry

@mandarinos
Γιατί αυτό το κόλλημα με το arduino?
Το microbit είναι πολύ πιο απλό για τα παιδιά , το ίδιο και το astro pi.
Και τα δυο έχουν εξομοιωτές που δεν θέλουν εγγραφή, γιατί δεν δοκιμάζεις κάτι από αυτά;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 20 Σεπ 2024, 11:18:52 ΜΜ@mandarinos
Γιατί αυτό το κόλλημα με το arduino?
Open source, φθηνά ιμιτασιόν πλακετάκια, με 50 Ευρώ ένα παιδί μπορεί να αποκτήσει σπίτι του ένα πλήρες ρομποτικό σετ με σένσορες, μοτέρ, καλώδια, breadboard, λεντάκια κι άλλα καλούδια. Υπάρχουν επίσης πάρα πολλά ενδιαφέροντα projects. Επίσης αν έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα προς τα κει, λογικό είναι κάποιος να το προτιμά.

Ωστόσο και η πλατφόρμα microbit είναι ωραία και τα μπλε πακετάκια ρομποτικής που δόθηκαν φέτος στα σχολεία έχουν και τις δύο πλατφόρμες. Λέω τώρα...

Pictoblox θέλει εγγραφή αλλά είναι δωρεάν και πολύ ωραίο.
Μπορείς όμως και να το κατεβάσεις:
https://thestempedia.com/product/pictoblox/download-pictoblox/

evry

Παράθεση από: George Eco στις 21 Σεπ 2024, 05:25:30 ΠΜOpen source, φθηνά ιμιτασιόν πλακετάκια, με 50 Ευρώ ένα παιδί μπορεί να αποκτήσει σπίτι του ένα πλήρες ρομποτικό σετ με σένσορες, μοτέρ, καλώδια, breadboard, λεντάκια κι άλλα καλούδια. Υπάρχουν επίσης πάρα πολλά ενδιαφέροντα projects. Επίσης αν έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα προς τα κει, λογικό είναι κάποιος να το προτιμά.

Ωστόσο και η πλατφόρμα microbit είναι ωραία και τα μπλε πακετάκια ρομποτικής που δόθηκαν φέτος στα σχολεία έχουν και τις δύο πλατφόρμες. Λέω τώρα...

Pictoblox θέλει εγγραφή αλλά είναι δωρεάν και πολύ ωραίο.
Μπορείς όμως και να το κατεβάσεις:
https://thestempedia.com/product/pictoblox/download-pictoblox/
Καμία σχέση το Arduino με το Microbit για αυτές τις ηλικίες.
Η μέρα με τη νύχτα. 
Το Microbit είναι πολύ πιο απλό και για μαθητές και για εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ασχοληθεί.
Και έχει και το makecode που είναι εξαιρετικό περιβάλλον

Σχετικά με τα κιτ που έχουν έρθει στα σχολεία προτείνω να χρησιμοποιήσετε το mind+
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mandarinos

Γειά σας!

Κανένα κόλλημα δεν έχω, απλά θεωρώ (είναι) αυτονόητο ότι δεν μπορούν να σου πουλάνε τέτοια συσκευή, χωρίς κάποιο original πρόγραμμα που την τρέχει. (Εργοστασιακό, της ίδιας εταιρείας κατασκευής.) Είναι σα να σου λένε κόψε το λαιμό σου, δέ μας νοιάζει.

Θα μου πείς, εδώ αγοράζεις ολόκληρο pc, και μετά τρέχεις να βρείς ΛΣ να εγκαταστήσεις. (Συν εφαρμογές.) Συμφωνώ, αλλά δεν είναι το ίδιο. Είναι σα να μου λές ότι αγοράζω πχ συσκευή κλιματισμού, αλλά γιά το τηλεκοντρόλ πρέπει να ψάξω το Διαδίκτυο, ώστε να βρω (system) software γιά τον microcontroller, μπας και δουλέψει. Έ, όχι! (*)

(Άμα είναι έτσι, να βρω το εγχειρίδιο της γλώσσας μηχανής του, να το προγραμματίσω εγώ. :) )

(*) Τί τό 'θελα και το είπα; βάζω ιδέες! Αργότερα μπορεί να καταργήσουν τα τηλεκοντρόλ (οικονομία κλίμακας, γάρ), και να πούν ότι έχεις application στο smartphone που κατευθύνει το κλιματιστικό. Άντε, τώρα, να κάτσεις να ρυθμίσεις το τηλέφωνο της κάθε γιαγιάς, που δεν ξέρει απ' αυτά!...

evry

Ένα λεπτάκι γιατί δεν κατάλαβα.
Τι σχέση έχουν τα νέα βιβλία με τα κιτ που έχουν έρθει στα σχολεία? Καμία σχέση.
Εγώ κατάλαβα ότι προτιμάτε να κάνετε arduino από microbit.
Στα νέα κιτ που έχουν έρθει πάντως στα γυμνάσια το ένα είναι microbit δεν είναι όλα arduino.
Για τα νέα κιτ πάντως νομίζω ότι μπορείτε να δοκιμάσετε το mind+
https://mindplus.cc/en.html
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 21 Σεπ 2024, 08:14:10 ΜΜΣτα νέα κιτ που έχουν έρθει πάντως στα γυμνάσια το ένα είναι microbit δεν είναι όλα arduino.
Για τα νέα κιτ πάντως νομίζω ότι μπορείτε να δοκιμάσετε το mind+
https://mindplus.cc/en.html

Έχουν microbit κι Arduino μέσα τα κιτ.
Φαντάζομαι πως ναι το microbit είναι ΠΟΛΥ πιο προσιτό, μιας και κάποια παιδιά έρχονται από Δημοτικό ακόμα, με εμπειρία σε scratch. Καταλαβαίνω τι λες και συμφωνώ.

Φανταστικό το mind+ ευχαριστούμε θερμά για αυτή τη σύσταση!!!

Προσωπικά δεν έχω θέμα, απλά παράθεσα λόγους κάποιος να επιμένει σε Arduino. Εγώ micro bit θα έκανα σε όλους και σε όποιους τραβούσε το γούστο και το ενδιαφέρον θα έδειχνα και λίγο Arduino. Για Γυμνάσιο μιλάμε πάντα.


Παράθεση από: mandarinos στις 21 Σεπ 2024, 03:59:31 ΜΜ(*) Τί τό 'θελα και το είπα; βάζω ιδέες! Αργότερα μπορεί να καταργήσουν τα τηλεκοντρόλ (οικονομία κλίμακας, γάρ), και να πούν ότι έχεις application στο smartphone που κατευθύνει το κλιματιστικό. Άντε, τώρα, να κάτσεις να ρυθμίσεις το τηλέφωνο της κάθε γιαγιάς, που δεν ξέρει απ' αυτά!...
Δε θα πουν αυτό, θα το ρίξουν στην οικολογία. Θα φτιάξουν όλοι ένα universal remote control και μετά θα το πουλάνε ξεχωριστά, σα το φορτιστή στα κινητά και τέτοια, αν κάνουν ποτέ τέτοιο πράμα. >:D

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Παράθεση από: thonny στις Σήμερα στις 07:19:45 ΠΜΚαλημέρα σε όλους.

Το νέο βιβλίο της Γ γυμνασίου , για τον προγραμματισμό της python με πλακίδια, εισηγείται το edublocks. Το edublocks όμως είναι μια online υπηρεσία, φτιαγμένη από ένα παιδί 18 χρονών.
 
Ερώτησεις (κυρίως προς τον evry, που είναι στην συντακτική ομάδα του βιβλίου, και ευτυχώς που τον έχουμε εδώ και μας απαντάει-βοηθάει)

1) Υπάρχει κάποιος editor για python με πλακίδια, που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαδίκτυο στο εργαστήριο; Αν υπάρχει, γιατί δεν το διάβασα πουθενά στο βιβλίο; Μήπως δεν βλέπω καλά;

2) Αν δεν υπάρχει offline editor για python με πλακίδια, τότε αν θέλει-ξέρει-μπορεί ο evry, ας μας δικαιολογήσει την λογική της συντακτικής ομάδας του βιβλίου να εξαρτώνται όλα τα σχολεία της Ελλάδας από μια ιδιωτική online υπηρεσία που δεν είναι υπό τον έλεγχο του σχολικού δικτύου. Μήπως θα έπρεπε το σχολικό δίκτυο να στήσει κάπου το blockpy; (μιας και το edublocs δεν φαίνεται να είναι πια ανοικτού κώδικα)

3) Ακόμα δυσκολότερη ερώτηση. Ο evry είναι εδώ, απαντούσε και συνεχίζει να απαντάει σε δημόσιες ερωτήσεις. Για τα υπόλοιπα μέλη της συντακτικής ομάδας του νέου βιβλίου του Γυμνασίου, σε ποιο δημόσιο φόρουμ μας απαντάει και μας συμβουλεύει ο καθένας από αυτούς;



Γιατί απάντησα?
Στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα :-)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: thonny στις Σήμερα στις 10:05:33 ΠΜΠολύ χρήσιμη πληροφορία. Το mind+ έχει και offline mode, οπότε δεν αναγκάζονται οι καθηγητές να δημοσιεύουν στο διαδίκτυο την πνευματική τους εργασία (τις ασκήσεις που βάζουν στους μαθητές τους), ενώ παράλληλα προστατεύονται και τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών.

Αναγράφεται άραγε το mindplus κάπου στο βιβλίο και δεν το είδα; Από ότι είδα, για τον προγραμματισμό του microbit, το βιβλίο σε παραπέμπει αποκλειστικά σε online site (makecode) που ελέγχεται από την γνωστή εταιρία.

1) Ως συντακτική ομάδα, γιατί προτιμήσατε να αναφέρετε μονάχα το site της γνωστής εταιρίας? Υπάρχει κάποιος λόγος που επιβάλλει να εξαρτώνται όλα τα σχολεία της Ελλάδας από μια ιδιωτική online υπηρεσία που δεν είναι υπό τον έλεγχο του σχολικού δικτύου;
2) Γνώριζες για την ύπαρξη του Mindplus όταν γραφόταν το βιβλίο;
3) Αν το γνώριζες, τότε γιατί δεν ζήτησες να το αναφέρουν ως εναλλακτική πρόταση για τον προγραμματισμό του microbit; Μήπως δεν ήταν στην αρμοδιότητά σου το συγκεκριμένο κομμάτι, οπότε αποφάσισες να μην μιλήσεις;
4) Αν ζήτησες να αναγραφεί το mind+, ποιος σε αγνόησε και δεν το έλαβε υπόψη του;

Όχι, δεν γράφτηκα στο site για να κάνω εύκολες ερωτήσεις.


Γιατί απάντησα?
Στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα :-)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Συνάδελφοι μην παιδεύεστε με τον thonny, μας επισκέπτεται με διαφορετικό λογαριασμό κάθε λίγα χρόνια, πετάει μαργαριτάρια, προσβάλλει κόσμο και δεν μας αφήνει σε ησυχία. Συνήθως μετά από 3-4 ban ηρεμούμε για λίγο καιρό...