Αποστολέας Θέμα: Προτάσεις για εξορθολογισμό της ύλης από την επόμενη χρονιά  (Αναγνώστηκε 1279 φορές)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2245
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 914
Συμφωνώ σε όλα
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3181
  • to Iterate is human to Recurse divine
Η "διδασκαλία" της δυαδικής αναζήτησης δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αν πρώτα οι μαθητές δεν έχουν κατανοήσει την έννοια της αναδρομής και την έννοια της πολυπλοκότητας του αλγορίθμου.
Αυτή τη στιγμή αποτελεί ακόμα μια έννοια  (μεταξύ άλλων) που έχει εισαχθεί στο μάθημα με εντελώς αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, όπως για παράδειγμα είναι ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 139
Και τα δύο παραδείγματα που σωστά αναφέρει ο Ευριπίδης, δείχνουν την εκ θεμελίων ελλιπή ή προβληματική σχεδίαση του μαθήματος. Για τα κεφάλαια που ανέφερες Πέτρο, τα διπλοκεφάλαια του "παλιού" βιβλίου μαθητή, αρχικά είχα ξαφνιαστεί που τα αφήσαν μέσα, με δεδομένο ότι καλύπτονται εκτενέστερα στο συμπληρωματικό βιβλίο. Μετά ξαφνιάστηκα με τον εαυτό μου, που ακόμη ξαφνιάζεται με τέτοια ζητήματα.
Ο όγκος (χαώδους) θεωρίας φέτος, είναι απλά αστείος.
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Ιαν 2020, 01:51:35 πμ από akalest0s »

ApoAntonis

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
υπήρχε μέτρο και χάθηκε ή δεν υπήρξε εξ'αρχής;

από τα στατιστικά του υπουργείου για το 2019

οι σχετικές συχνότητες επί τοις εκατό, οπτικοποιημένες για μεγαλύτερη απόλαυση.


epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 128
δεν καταλαβαίνω, τί βλέπουμε στο διάγραμμα αυτό;

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2245
Αυτό που κολλάει με το τόπικ;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ApoAntonis

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
Όταν το 20% των υποψηφίων αριστεύουν στο μάθημα (με βαθμό πάνω από 18)
μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί με χαμηλό βαθμό δυσκολίας και
επομένως μπορεί να απορροφήσει αρκετές προσθήκες που θα τον ανεβάσουν.

Για να πω ότι έγραψα κάτι on topic:
να φύγει/καεί/μπεί σε τροχιά γύρω από τον ήλιο και να κυρηχθεί παράνομος
ο ορισμός της ταξινόμησης
που κάθε φορά που τον διαβάζω με πιάνει πονοκέφαλος
(σήμερα τον έδειξα σε δύο φιλολόγους, τον ορισμό, για να παίρνουν ιδέες για ασκήσεις συντακτικού)

« Τελευταία τροποποίηση: 26 Ιαν 2020, 02:14:32 πμ από ApoAntonis »

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 134
Εμμμ το στατιστικό σου δείγμα συνάδελφε είναι τρομακτικά biased.
Μας δείχνεις τα στατιστικά του 2019;
Της χρονιάς με τα ευκολότερα θέματα Πανελληνίων ever;
Να το σταθμίσουμε με μέσο όρο πενταετίας και δεκαετίας;
Να ψάξουμε τα στατιστικά του 2013 που ήταν ζόρικα;

Πάντως δε χρειάζετε να ανησυχούμε και πολύ.
Πιστεύω επικείμενες αλλαγές θα το κάνουν μοντέρνο το μάθημα.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2245
Το θέμα της ευκολίας ή δυσκολίας των θεμάτων δεν έχει σε τίποτα να κάνει με διπλο-εγγραφές ύλης και 4 βιβλία για το ίδιο μάθημα
Δεν είπε κανένας να μην αυξηθεί η ύλη, αλλά να γίνει στοχευμένα, με ολοκληρωμένα κεφάλαια που δεν θα αναπαράγουν τα ίδια, δεν θα είναι μόνο θεωρητικά και δεν θα μας βάζουν να φαινόμαστε γελοίοι στα μάτια των παιδιών
Γιατί δεν μπορείς να απαντήσεις σοβαρά σε μια ερώτηση του τύπου: "Ποιον ορισμό για τα δεδομένα/στοίβα/τμηματικό/αντικειμενοστραφή κτλ θα μάθουμε κύριε;"
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ApoAntonis

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
Ωραία
μιλάμε για εξορθολογισμό. Έχουμε ένα μάθημα που δεν ξέρουμε ποιά είναι η θεωρία του.
Μπορεί να ζητηθεί ορισμός; Φυσικά.
Διαβάζονται οι ορισμοί του βιβλίου;
(κακώς περιορίζεται το πλήθος των βιβλίων καθώς πρέπει να προσμετράται και αυτό της Β', αφού κατά τις οδηγίες δεν έρχεται σε σύγκρουση)

Που είναι γραμμένη η απάντηση της ερώτησης:
στην δομή
ΓΙΑ ΑΠΟ <μεταβλητή> ΑΠΟ <τιμή 1> μέχρι <τιμή 2> ΜΕ_ΒΗΜΑ χ
τι είναι τα <τιμή 1> και <τιμή 2> ; Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Β'.

Επόμενο, ταξινόμηση.
Στις οδηγίες αναφέρεται πως πρέπει να δοθούν αλγόριθμοι ταξινόμησης επιπλέον του βιβλίου. Ποιοί; Όλοι ή
μόνο ο αλγόριθμος της ταξινόμησης με επιλογή;
Αποτελούν διδακτέα ύλη τα παραδείγματα, δύναται να ζητηθούν; Υπό ποιά μορφή;

Μεθεπόμενο (ακόμα στις οδηγίες είμαστε)
Αναζήτηση:
να παρουσιαστεί η σειριακή αναζήτηση
σε έναν μη ταξινομημένο πίνακα. Να τονισθεί η σπουδαιότητα της χρήσης μιας λογικής μεταβλητής <<done>> προκειμένου να
αποφευχθούν περιττές επαναλήψεις.

Δηλαδή, το βασικό δεν είναι να μην γίνουν περιττές επαναλήψεις (κάνουμε αποδοτικότητα; ) αλλά
να γίνει χρήση της <<σημαίας>>. Χωρίς <<σημαία>> δεν γίνεται;
Είναι ή δεν είναι θεωρία ότι οι εμφωλευμένες δομές επιλογής πρέπει να αποφεύγονται;
Τότε γιατί στις οδηγίες το πρόγραμμα που υλοποιεί την δυαδική αναζήτηση δεν ακολουθεί τον κανόνα;


Στην περίπτωση κατά την οποία έδωσα την εντύπωση πως θεωρώ το μάθημα εύκολο, διευκρινίζω ότι το υποννοούμενο ήταν το ακριβώς αντίθετο
και ότι η πλασματική εικόνα που δημιουργήθηκε την προηγούμενη χρονιά αποτυπώνει εσφαλμένες προσεγγίσεις.
(μία από την οποίες είναι ότι το αντικείμενο σηκώνει πολλές προσθήκες)

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 830
Εγώ θα πρότεινα να καταγράψουμε

1) Προτάσεις για μείωση - αφαίρεση περιττών κομματιών

2) Λάθη - ασάφειες που υπάρχουν στο νέο βιβλίο

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 830
Και κάτι πολύ βασικό

έχουμε φτάσει να έχουμε πλέον πάρα πολύ θεωρία. Πρέπει να σταματήσει η ύπαρξη ερωτήσεων ανάπτυξης αλλιώς να μειώθει η θεωρία


Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 710
Καλημέρα σε όλους

για να δούμε τι θα γίνει πάλι ... λέτε γίνουν αλλαγές στην ύλη ?? πάλι απ την αρχή ?? αν μειώσουν τις ώρες στο σχολείο είναι λογικό παντως .. αν γίνει κάιτ τέτοιο, τουλάχιστιν να αφαιρέσουν κεφάλαια που προκαλούν  ασάφειες και μπερδέματα ..