Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑ Β  (Αναγνώστηκε 4343 φορές)

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1095
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #15 στις: 12 Ιούν 2017, 01:43:21 μμ »
Από τη στιγμή που ζητείται να γραφεί ο αριθμός γραμμής που περιέχει το λάθος και οι αριθμοί γραμμής είναι συγκεκριμένοι, δεν μπορούμε να πούμε απαιτείται να γραφεί νέος αριθμός γραμμής που να περιέχει έλεγχο εγκυρότητας.

Επίσης υπάρχουν 5 λάθη από 2 μονάδες = 10 μονάδες


freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #16 στις: 12 Ιούν 2017, 02:04:33 μμ »
Η αρίθμηση των γραμμών είναι στο πρόγραμμα που δίνεται σημείο αναφοράς των λαθών, δε λέει πουθενά ότι θα πρέπει και το διορθωμένο πρόγραμμα να έχει τις ίδιες γραμμές άρα και την ίδια αρίθμηση, δηλαδή να παραμείνει 1-1 η αντιστοιχία.
π.χ. κάλλιστα τα παιδιά μπορούν να ενώσουν τις γραμμές 3 και 4 στο διορθωμένο σε μία:
 Ακέραιες: Ρ, I, X
θα αλλάξει όλη η υπόλοιπη αρίθμηση του κώδικα και δεν υπάρχει πλέον αντιστοιχία 1-1 με το αρχικό.

Η διόρθωση θεωρητικά μπορεί να γίνει με τις ίδιες, λιγότερες ή περισσότερες γραμμές κώδικα.
π.χ. αν  κάποιος μαθητής γράψει:
...
Αν Χ mod 3 =0 τοτε
   Αν Χ Mod 5 = 0 τοτε
    P <-- P *X
   τελος_αν
τέλος_αν
...
θα του πουμε ότι είναι λάθος επειδή έγραψες περισσότερες γραμμες κώδικα;
Από τη στιγμή που διόρθωσε το λάθος η απάντησή του πρέπει αν γίνει δεκτή.
 
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #17 στις: 12 Ιούν 2017, 02:08:49 μμ »
Ναι, αλλά δεν θεωρείται λάθος η εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ χ
Λάθος (μπορεί) να θεωρηθεί η έλλειψη ελέγχου εγκυρότητας
Σε ποια γραμμή θα πούμε ότι υπάρχει το λάθος;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #18 στις: 12 Ιούν 2017, 03:13:12 μμ »
Μα ούτε η εντολή Ρ <-- 0 είναι λάθος από μόνη της, είναι λογικό το λάθος όχι στην εντολή λοιπόν αλλά στο αποτέλεσμα που βγαίνει στο τέλος
άρα, και η εντολή Διάβασε Χ μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει λογικό λάθος, όχι ότι είναι η εντολή λάθος.
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #19 στις: 12 Ιούν 2017, 03:46:51 μμ »
Κι εγώ νομίζω ότι οι θεματοδότες δεν είχαν κατά νου να γινότανε έλεγχος εγκυρότητας, αν και όσο το σκέφτομαι, το σωστό είναι να γίνεται... δε βγαίνουνε ωραία μοιρασμένα τα μόρια, γι' αυτό το λέω

... τώρα αν κάποιος το αναφέρει ως λάθος, το γεγονός ότι λείπει ο έλεγχος εγκυρότητας, μικρή σημασία έχει πιστεύω αν θα θεωρήσει ότι είναι λάθος στη γραμμά 8 ή 9 ή αλλού

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #20 στις: 12 Ιούν 2017, 03:53:17 μμ »
μαθητής μου λέει έγραψε στο Β1:

στο κενό (2):  i <> 12 και i <> 24 και i
στο κενό (3): 36

δε βλέπω κανένα λόγο να τού το πάρουν λάθος...!

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #21 στις: 12 Ιούν 2017, 03:59:12 μμ »
Όσο για τον έλεγχο εγκυρότητας, δεν νομίζω ότι απαιτείται
Θα έπρεπε να το λέει ρητά
Λέει για θετικούς ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί το mod
Συμφωνώ απόλυτα
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #22 στις: 12 Ιούν 2017, 04:02:02 μμ »
μαθητής μου λέει έγραψε στο Β1:

στο κενό (2):  i <> 12 και i <> 24 και i
στο κενό (3): 36

δε βλέπω κανένα λόγο να τού το πάρουν λάθος...!
Λυπάμαι, αλλά θεωρείται λάθος(μιλάω για το κενό (2)). Αυτή η "τρίπλα" που έκανε στο θέμα δεν θα αρέσει.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #23 στις: 12 Ιούν 2017, 04:17:15 μμ »
Με βάση την εκφώνηση είναι υποχρεωμένοι να του το πάρουν σωστό!!!
Δεν περιορίζουν τι μπορεί να γράψει ο μαθητής.
Θα έπρεπε στην εκφώνηση να λένε ότι "να μην γίνει χρήση λογικών τελεστών"
Ας πρόσεχαν.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #24 στις: 12 Ιούν 2017, 04:18:36 μμ »
Τι εννοείς "δεν θα αρέσει"?
Με βάση την εκφώνηση είναι σωστό ή όχι?
Λυπάμαι, αλλά θεωρείται λάθος(μιλάω για το κενό (2)). Αυτή η "τρίπλα" που έκανε στο θέμα δεν θα αρέσει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #25 στις: 12 Ιούν 2017, 04:20:50 μμ »
Βάσει εμπειρίας πρότερων θεμάτων απάντησα.
Αν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο και το έχουν πάρει σωστό , τότε πάσο.

Πρώτα διαβασα την εκφώνηση και μετά απάντησα.Έχεις δίκιο σε αυτό που λές περί "τελεστών κλπ".
Θεωρώ ότι λόγω "συνήθειας" θα διορθωθεί ως λάθος.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #26 στις: 12 Ιούν 2017, 04:24:32 μμ »
Μια δική μου λύση για το Β

Κώδικας: C
  1. Αν i + 0 <> 0 Τότε
  2.    ......
  3. .....
  4. i = i + 4 + 4*(((i mod 12) + 11) div 12)
  5.  
:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #27 στις: 12 Ιούν 2017, 04:25:32 μμ »
Έχεις δίκιο ότι αρκετοί θα το θεωρούν λάθος όμως το θέμα είναι ότι με βάση την εκφώνηση είναι σωστό.

Βάσει εμπειρίας πρότερων θεμάτων απάντησα.
Αν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο και το έχουν πάρει σωστό , τότε πάσο.

Πρώτα διαβασα την εκφώνηση και μετά απάντησα.Έχεις δίκιο σε αυτό που λές περί "τελεστών κλπ".
Θεωρώ ότι λόγω "συνήθειας" θα διορθωθεί ως λάθος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimvavas

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 11
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #28 στις: 12 Ιούν 2017, 05:07:00 μμ »
Προσωπικά στο Β1 έγραψα i mod 3 αντί για i mod 12.
Θεωρείτε ότι είναι κάτι λάθος; Γιατί εγώ βλέπω ότι οι εμφανιζόμενοι αριθμοί ξεκινάνε από το 4, με βήμα ανά 4, μέχρι το 40, και δεν εμφανίζονται όσοι αριθμοί είναι (ακέραιοι) πολλαπλάσιοι του 3.
Και παρόλο που κατ' εμέ είναι η πιο προφανής λύση, δεν την είδα πουθενά στις λύσεις των φροντιστηρίων.

ολγα

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 70
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #29 στις: 12 Ιούν 2017, 05:10:55 μμ »
Στο Β2 σχετικά με την αναφορά «θετικούς»: κανονικά θα πρέπει να εξασφαλίζεται με έλεγχο. Προφανώς οι θεματοδότες υπολόγισαν 5 λάθη επί 2 μονάδες, σύνολο 10 μονάδες και όχι 6*2=12.
Όπως έχουν ήδη γράψει και άλλοι η σημείωση του Β2 είναι κατά βάση ανούσια. Σε σχέση και με την προηγούμενη παρατήρηση μάλλον έπρεπε να λέει (αφού προφανώς ο έλεγχος εγκυρότητας δεν ήταν ζητούμενο σε αυτό το θέμα): «θεωρήστε ότι κατά την εκτέλεση θα δοθούν μόνο θετικοί αριθμοί».

Και κάτι λίγο άσχετο... που βγάζει μάτι στο ίδιο θέμα: Το θεωρείστε γράφεται με ήτα.