Είναι δυνατόν να είμαστε τόσο αφελείς και τόσο ανίκανοι να αντιδράσουμε...
Είναι δυνατόν να μας κάνει να πιστέψουμε το οποιοδήποτε υπουργειο (από το υπουργείο παιδείας μέχρι το υπουργείο ψαρέματος, συρτής, καθετής και πολυάγκυστρου) ότι όλα αυτά που γίνονται και θέλουν να γίνουν είναι για το καλό όλων μας;
Είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται το εξεταστικό σύστημα για τη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, όταν όλοι ξέρουμε πως ειναι αυτό που τρέφει τα φροντιστήρια; Άραγε πόσα εισπράττει το κράτος από αυτά και πόσα ξοδεύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Οι ίδιοι που κατήργησαν το πιο αξιοκρατικό σύστημα πανελληνίων εξετάσεων των 4 δεσμών έρχονται τώρα να μιλήσουν για αξιοκρατία. Οι ίδιοι που κατήργησαν την επετηρίδα ήρθαν και την έβαλαν πέρυσι στην πρόσθετη διδακτική στήριξη. Τα ίδια άτομα ήταν αυτά που πριν 10 και πλεόν χρόνια ανάγκαζαν τους φοιτητές των φοιτητικών εστιών για πρώτη φορά, να πληρώνουν κανονικά για ένα δωμάτιο 5x3.
Ας έρθουμε στα δικά μας τα της Πληροφορικής.
Όντως τα αντανακλαστικά μας κάτι έχουν πάθει. Δε ξέρω αν φταίμε εμείς ή αυτοί που μας εκπροσωπούν. Εχθές παρατήρησα στο σχολείο μου να έρχονται και να παρελάζουν όλοι οι υποψήφιοι ΠΥΣΔΕ του νομού. Αλήθεια που ήταν αυτοί τόσο καιρό; Οι συνδικαλιστές μας ΕΛΜΕ και τα λοιπά, που έχουν κρυφτεί ρε παιδιά; Μήπως πρέπει να τους δηλώσουμε αγνοούμενους γιατί έχω πάνω από χρόνο να τους δω.
Όλοι μιλάμε για μια καθαρή επίθεση στην Πληροφορική ως μάθημα στα σχολεία. Το μόνο που πρέπει να κρατήσουμε είναι μια πολύ σωστή κουβέντα που είπε ένας συνάδελφος παραπάνω, "Διαίρει και Βασίλευε". Η επίθεση αυτή έχει αρχίσει εδώ και κάμποσα χρόνια και δεν έχουμε κατάλαβει τίποτα. Πριν 4 χρόνια άρχισε η περίφημη μεταρρύθμιση στα ΕΠΑ.Λ. Βέβαια κάποιος θα πει αυτό ήταν πλήγμα για όλες τις ειδικότητες. Πολύ σωστά όλες οι ειδικότητες, μαζί και η Πληροφορική, έχασαν ένα ολόκληρο έτος σπουδών από μαθήματα ειδικότητας. Αναμορφώθηκε ολόκληρο το ωρολόγιο πρόγραμμα ολόκληρου του σχολείου για να έχει τη δυνατότητα το 2-3% τους συνόλου των μαθητών να δώσει ισάξια νε τα παιδιά του Γενικού Λυκείου. Αυτό θα πει προγραμματισμός και αναβάθμιση της εκπαίδευσης και ειδικότερα του Επαγγελματικού Λυκείου.
Βέβαια το αποτέλεσμα δεν ήταν η άυξηση των εισακτέων από ΕΠΑ.Λ. στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το αποτέλεσμα ήταν η πολύ μεγάλη αύξηση ωρών για τους φιλολόγους, τους μαθηματικούς, φυσικούς κ.τ.λ. και βεβαίως η μείωση των δικών μας ωρών.
Όλα καλα μέχρι εδώ μιας και αυτό έπληξε τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Έλα όμως που ήρθε και το συμπλήρωμα χτυπώντας το καμπανάκι που εμείς δεν ακούσαμε. Οι προηγούμενοι λοιπόν από τους σημερινούς έρχονται και λένε κοιτάξτε να δείτε στα εργαστήρια θα μπαίνει δεύτερος καθηγητής για όλες τις ειδικότητες όταν τα παιδιά είναι παραπάνω από 12. Για όλες.... πλην της Πληροφορικής, εκεί θα είναι από 17 και πάνω οι μαθητές. Πόσες ώρες άραγε να χάθηκαν, πόσες οργανικές στα ΕΠΑ.Λ. σε όλη την Ελλάδα. Μάλλον τυχαία συνέβη αυτό στους καθηγητές Πληροφορικής ή Πληροφορικούς αλλά όχι Πληροφορικάριους όπως λανθασμένα πολλοί προσφωνούν.
Επειδή όμως προφανώς δε χάνονταν αρκετές ώρες Πληροφορικής έπρεπε να γίνει και κάτι άλλο. Ποιο ήταν αυτό, μα φυσικά να καταργηθεί η ανάθεση που υπήρχε σε Πληροφορικό εργαστηριακών μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων. Και τελικά βγήκαμε από όλα αυτά τα μαθήματα. Τώρα βέβαια υπάρχει και το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α΄ Τάξη ΕΠΑ.Λ. όπου εκεί δε νπορούμε να βγάλουμε τον Πληροφορικό αλλά σίγουρα μπορούμε να βάλουμε ανάθεση σε συνάδελφο ανεξαρτήτως ειδικότητας που έχει κάνει κάποιο σεμινάριο στους υπολογιστές.
Επίσης τώρα που το θυμήθηκα, ακόμα και στα ΠΕΚ Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης για τους καθηγητές πληροφορικής συναντούσες ένα σωρό καθηγητές άσχετους με το αντικείμενο, άλλης ειδικότητας, φαντάζομαι τι γίνεται στην πρωτοβάθμια.
Όλα αυτά συνάδελφοι συμβαίνουν από το 2006. Χρονιά πριν τις εκλογές, όπως πάντα. Είτε το πιστεύετε είτε όχι ΔΕΝ ΚΟΥΝΗΘΗΚΕ ΦΥΛΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΤΕ. Ούτε ΟΛΜΕ, ούτε ΕΛΜΕ, ούτε ΟΛΤΕΕ, ούτε δε ξέρω κι εγώ ποιο άλλο συνδικαλιστικό όργανο. Για άλλη μια φορά βολεύτηκε πόσος εκπαιδευτικός κόσμος από αυτή τη "μεταρρύθμιση". Τυχαίο θα ήταν.
Αφού λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, χτυπήσαν την καρδιά της διδασκαλίας Πληροφορικής στα ελληνικά σχολεία, ποιος τους εμποδίζει να προχωρήσουν παραπέρα. Το παραπέρα ήρθε σήμερα και αφορά τα Λύκεια. Πιστεύει κανείς ότι αυτό που ανακοινώθηκε έστω και σαν πρόταση, έχει ως σκοπό την εναρμόνηση μας με τα ευρωπαϊκά σχολεία; Έλεος λετε να τους έπιασε ο πόνος; Για άλλη μια φορά στόχος είναι να πληγούν οι πιο ανοργάνωτοι, αυτοί που δε φωνάζουν, αυτοί που τα κάνουν όλα και δεν αντιδρούν, ο εύκολος στόχος (Πληροφορική;) για να ευνοηθούν κάποιες άλλες ειδικότητες.
Συνάδελφοι είναι θράσος να μιλάει κάποιος για Ψηφιακό Αναλφαβητισμό όταν ακόμα δεν έχουμε αντιμετωπίσει τον καθημερινό αναλφαβητισμό στα σχοελία. Είναι θράσος να δίνεις σε ένα παιδάκι του δημοτικού ένα netbook να βγάλει τα μάτια του από την "τεράστια οθόνη", όταν έχει ανάγκη για άλλες πιο βασικές γνώσεις. Εδώ υπάρχουν έρευνες που επιβεβαιώνουν ότι είναι πιο ξεκούραστη η μελέτη ενός έντυπου βιβλίου και εμείς σώνει και καλά επιμένουμε στο ηλεκτρονικό βιβλίο και από τέτοια ηλικία. Δε βρέθηκε κανένας σοβαρός άνθρωπος από αυτούς που αποφασίζουν να πει ρε παιδιά στα δημοτικά θα πρέπει να φτάξουμε εργαστήρια με Desktop υπολογιστές για να γίνεται σωστή δουλειά. Στα γυμνάσια τους κόστισε 400€ το netbook ανά μαθητή 1ης Γυμνασίου. Σκεφτείτε με τόσα λεφτά που ξοδέψαν πόσα εργαστήρια θα γίνονταν σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Αλλά εδώ δεν είναι πρώτα ο μαθητής, είναι πρώτα ο Προμηθευτής.
Περίεργο πάντως που με τόσα που γίνονται, δε μιλούν ούτε φιλόλογοι, ούτε μαθηματικοί, ούτε οι δάσκαλοι και μάλιστα οι τελευταίοι υπερασπίζουν-υποστηρίζουν και το νέο σχολείο.
Επειδή λοιπόν φτάνουμε στον πάτο και επιδή για πολλά χρόνια εκμεταλλεύονταν τον κλάδο Πληροφορικής στην εκπ/ση, από τότε που την είχαν κάνει ένα τσουβάλι που μοίραζε προϋπηρεσία σε αναπληρωτές άλλων ειδικοτήτων ή ακόμα διορίζονατν ως ΠΕ19 καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, πρέπει επιτέλους να αντιδράσουμε. Δε ξέρω με ποιο συνδικαλιστικό όργανο μας θα γίνει αυτό. Πάντως πρέπει να γίνει γρήγορα και με τη συμμετοχή όλων μας. Όλοι μαζί σε όποιο σχοελίο και να είμαστε. Μας αφορά όλους είτε είμαστε σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια και προσφάτως Δημοτικά. Βέβαια κι εγώ όλα χλωμά τα βλέπω αλλά ας κάνουμε μια φορά τη διαφορά, ας ενδιαφερθούμε όλοι. Για αρχή ας χρησιμοποιήσουμε όλοι όποιες ιστοσελίδες διαθέτουμε για να προβάλλουμε την κατάσταση που επικρατεί ακι την πραγματικότητα. Ας συμμετέχουμε όλοι σε τέτοιες συζητήσεις όπως η παρούσα που αποδεικνύει ότι πολλά μπορούν να γίνουν εάν προσπαθήσουμε και ας ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους μας για την ύπαρξη τέτοιων συζητήσεων, για τη συλλογή υπογραφών της ΠΕΚΑΠ και άλλες παρόμοιες ενέργεις.
Συγνώμη σε όσους κούρασα.