«Στην έξοδο του συστήματος τα αποτελέσματα που βλέπουμε στην οθόνη μπορεί να μην είναι τα σωστά. Για να τα διορθώσουμε χρειάζεται να επιστρέψουν στην είσοδο. Ο δρόμος της επιστροφής ονομάζεται ανάδραση. Στην Κεντρική μονάδα Επεξεργασίας γίνεται η επεξεργασία των λάθος πληροφοριών …..κ.τ.λ.»
Καλό ήταν αυτό!

Δε φταίει απόλυτα ο συνάδελφος που τον πετάξαν στα δύσκολα χωρίς επιμόρφωση. Φταίει ίσως που δεν χρησιμοποίησε κοινή λογική.
Θα πρότεινα το εξής. Με κάθε τέτοιο περιστατικό που παρουσιάζεται να κάνουμε μια αντιπρόταση κατά τη γνώμη μας πιο σωστή. Εσύ dora πώς θα το εξηγούσες στα παιδιά;
Εγώ για παράδειγμα σε παιδιά Α' Δημοτικού θα έλεγα ότι "Ο υπολογιστής είναι μια έξυπνη μηχανή που κάνει χρήσιμες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Οι λειτουργίες αυτές συνήθως πρέπει να γίνουν γρήγορα και να επαναλαμβάνονται". Θα τους έδειχνα εικόνες από την καθημερινότητα να καταλάβουν ότι ο υπολογιστής χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς π.χ. τράπεζες (ΑΤΜ), αεροπλάνα (cockpit), σούπερ μάρκετ (Το πιστόλι με το οποίο σημαδεύουμε τα προϊόντα

και φυσικά οικιακή χρήση με τη μορφή που το βλέπουν πιο συχνά).
Στη Β' και Γ' εκτός από το παραπάνω θα τους έλεγα και τα βασικά μέρη (κεντρική μονάδα, οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι...). Την προηγούμενη βδομάδα παίξαμε το εξής παιχνίδι. Έδειχνα κάποιο από τα τέσσερα και έλεγαν δυνατά ποιο είναι. Σταδιακά αύξανα την ταχύτητα μέχρι που βάλαμε όλοι τα γέλια.

Βάλτους μετά να κάνουν και ένα κολάζ με τα ψαλίδια τους και θα δεις πώς τα μαθαίνουν. Προσοχή μη φύγει κανένα δάχτυλο

Τώρα από Δ ' ίσως Ε' και πάνω θα μπορούσα να βάλω και τις έννοιες δεδομένα, πληροφορίες:
"Ο υπολογιστής είναι μια έξυπνη μηχανή που κάνει χρήσιμες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Οι λειτουργίες αυτές συνήθως πρέπει να γίνουν γρήγορα και να επαναλαμβάνονται. Δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται και παράγει πληροφορίες". αλλά θα ακολουθούσε ένα πολύ απλό παράδειγμα.
Π.χ. τα φρούτα είναι τα δεδομένα, το blender/multi (μην ξεχάσετε να εξηγήσετε τι είναι αυτό) είναι ο υπολογιστής και ο χυμός φρούτων είναι η πληροφορία. Όσον αφορά στο παράδειγμα θέλω καλύτερες ιδέες.