Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010  (Αναγνώστηκε 12337 φορές)

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« στις: 03 Ιούν 2010, 10:25:13 πμ »
Σε λίγο θα ανανκοινωθούν τα θέματα των εξετάσεων. Προτεινόμενες λύσεις, και οτιδήποτε σχετικό σε αυτό το θέμα

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #1 στις: 03 Ιούν 2010, 10:35:44 πμ »
Δόθηκαν στη δημοσιότητα τα θέματα μαζί με διευκρίνηση. Τα επισυνάπτω.

hliasant

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 20
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #2 στις: 03 Ιούν 2010, 10:40:06 πμ »
Χμμμ, έκανα λάθος το Α4.
Ποιά είναι η απάντηση στο ερώτημα Α4;
Την βρήκα
Κώδικας: [Επιλογή]
Τα κύρια πλεονεκτήματα του δομημένου προγραμματισμού είναι:
• Διευκόλυνση στην ανάπτυξη αλγορίθμων κατά τμήματα.
• Ευκολία και ταχύτητα στην κωδικοποίηση.
• Καλύτερη ποιότητα προγραμμάτων.
• Ευκολία στις διορθώσεις και τη συντήρηση.
• Τεκμηρίωση που περιέχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο ίδιο το πρό-γραμμα.

Το Α4 ήταν το μόνο που με δυσκόλεψε, τα υπόλοιπα νομίζω πως τα έκανα σωστα.


Το θέμα Δ όπως το έκανα εγώ:
Παράθεση
program thema_d;
var
     eponymo:string[30];
     m1,m2,m3,m4,sum:integer;
     mo:real;

BEGIN
     writeln('Δώστε επώνυμο ή τελος για τερματισμό.');
     readln(eponymo);
     while eponymo <> 'τελος' do
     begin
          writeln('Δώστε την βαθμολογία την μαθημάτων.');
          readln(m1,m2,m3,m4);
          sum:=m1+m2+m3+m4;
          mo:=sum/4;
          if mo <= 150 then
               writeln('Κατηγορία:D')
          else if mo <= 300 then
               writeln('Κατηγορία:C')
          else if mo <= 350 then
               writeln('Κατηγορία:B')
          else
               writeln('Κατηγορία:A');
          writeln('Δώστε επώνυμο ή τελος για τερματισμό.');
          readln(eponymo);
     end;
END.
« Τελευταία τροποποίηση: 03 Ιούν 2010, 04:39:57 μμ από hliasant »

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2787
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #3 στις: 03 Ιούν 2010, 10:49:33 πμ »
Δεν είμαι σίγουρος αν θα ήταν σκόπιμο να ανέβουν τόσο γρήγορα λύσεις...

hliasant

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 20
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #4 στις: 03 Ιούν 2010, 10:51:38 πμ »
Δεν είναι οι λύσεις. Είναι το τι έγραψα εγώ.

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #5 στις: 03 Ιούν 2010, 10:56:58 πμ »
Ναι για λύσεις περιμένουμε να τελειώσει η εξέταση των παιδιών.  Αν εξαιρεθεί το τέταρτο θέμα, σχετικά εύκολα, αν και δεν μου άρεσαν να πω την αλήθεια.

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #6 στις: 03 Ιούν 2010, 11:07:30 πμ »
Ηλία η απάντηση σου έχει ένα λαθάκι. Η εκφώνηση λέει οτι η κατηγοριοποίηση γίνεται με βάση το μέσο όρο. Εσύ χρησιμοποιείς τη μεταβλητή που εκχωρείς το άθροισμα των βαθμών για τον έλεγχο.

meteo_xampos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 182
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #7 στις: 03 Ιούν 2010, 11:08:15 πμ »
Ούτε εμένα... 2ο θέμα τι θα εκτυπώσει το writeln??? Το μάθημα είναι ακόμα μικρό ηλικιακά, ας ελπίσουμε να βελτιωθεί στα επόμενα έτη...

dStyle

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #8 στις: 03 Ιούν 2010, 11:13:39 πμ »
hliasant  ρε συ στο θεμα Δ. νομιζω στα writeln ζητουσε και ονομα δλδ:
writeln ('Ο/Η ',eponymo,' Κατατασετε στην κατηγορια D'); <-- παραδειγμα.
ζητησα μια διευκρινιση αλλα μου ειπαν οτι ειναι σαφεστατα.. τωρα δεν ξερω....

vav

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #9 στις: 03 Ιούν 2010, 11:21:00 πμ »
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΒΑΤΑ (ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ) ΕΩΣ ΕΥΚΟΛΑ ΑΝ ΕΞΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ-Δ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΔΟΣΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ (ΠΟΥ ΣΩΣΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ).
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Α1-ε Η ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ, ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΛΕΤΕ?
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Β1 ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΟΥΝ.

ΓΕΝΙΚΑ ΠΑΝΤΩΣ ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.

Gadalf

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #10 στις: 03 Ιούν 2010, 11:30:27 πμ »
Συνάδελφοι στο Θέμα Δ τι γίνεται με το διάστημα 150-151, 300-301, 350-351; Μην ξεχνάτε ότι ο ΜΟ είναι real.

Επίσης υπάρχει θέμα για το πώς θα γράψουν οι μαθητές τα κενά στο B1. Το βιβλίο δεν χρησιμοποιεί κάποιον εκτυπώσιμο χαρακτήρα...στο χαρτί όμως;

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #11 στις: 03 Ιούν 2010, 11:34:16 πμ »
Συμφωνώ για το 3 ήταν κάπως παράλογο. Οι εξετάσεις τελείωσαν.  Κατά τη γνώμη μου (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΛΥΣΕΙΣ):
ΘΕΜΑ Α.1
Σ
Σ
Σ
Λ
Λ

ΘΕΜΑ Α.2
1-->δ
2-->α
3-->β
4-->ε
5-->γ



ΘΕΜΑ Α.3

Το Δ

ΘΕΜΑ Α.4
Σελίδα 38 βιβλίου το πλαίσιο.

ΘΕΜΑ Β1
Α) 21 (θα χρησιμοποιηθεί όσος χώρος απαιτείται για την εκτύπωση του εύρους τής τιμής της μεταβλητής)
Β) ??Ε.Π.Α.Λ. (όπου ? ο κενός χαρακτήρας)
Γ) Bathmos=5
Δ) 3.0000000000000000E+0000
Ε) καλή επιτυχία


ΘΕΜΑ Γ.1
10
ΘΕΜΑ Γ.2
sum=αρχική τιμή 0,μέσα στην επανάληψη:10,40,90,160,250
i= αρχική τιμή 10, μέσα στην επανάληψη 30,50,70,90,110

ΘΕΜΑ Γ.3
sum=250
i=110


« Τελευταία τροποποίηση: 05 Ιούν 2010, 09:44:49 μμ από iliasthes »

vav

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #12 στις: 03 Ιούν 2010, 11:36:27 πμ »
ΦΙΛΕ GADALF

ΘΕΜΑ Δ
......
IF  MO<=150 THEN
   .......
ELSE
        IF MO<=300 THEN
              ......
              ......
              ......


ΘΕΜΑ Β1

ΠΧ. _ _ Ε.Π.Α.Λ.

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #13 στις: 03 Ιούν 2010, 11:40:36 πμ »
Συνάδελφοι στο Θέμα Δ τι γίνεται με το διάστημα 150-151, 300-301, 350-351; Μην ξεχνάτε ότι ο ΜΟ είναι real.

Επίσης υπάρχει θέμα για το πώς θα γράψουν οι μαθητές τα κενά στο B1. Το βιβλίο δεν χρησιμοποιεί κάποιον εκτυπώσιμο χαρακτήρα...στο χαρτί όμως;
Σωστή παρατήρηση
Είτε η επιτροπή ήθελε να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές τη συνάρτηση round, είτε κάναν λάθος. Αν κρίνω από το γεγονός οτι αρχικά οι αποδεκτοί βαθμοί ήταν από 1 έως και 100 και μετά γίναν από 1 έως και 400, ενώ η κλίμακα εξ' αρχής ήταν ως τετρακόσια. Ίσως να θέλαν το άθροισμα να είναι από ένα έως τετρακόσια και τελικά κάναν λάθος διόρθωση.
Σωστή η πρόταση του VAV, απλά το θέμα είναι πως η εκφώνηση αγνοεί αυτά τα διαστήματα, ενώ πρόκειται για πραγματικούς αριθμούς.

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 817
Απ: ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010
« Απάντηση #14 στις: 03 Ιούν 2010, 11:43:54 πμ »
Σωστή παρατήρηση
Είτε η επιτροπή ήθελε να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές τη συνάρτηση round, είτε κάναν λάθος. Αν κρίνω από το γεγονός οτι αρχικά οι αποδεκτοί βαθμοί ήταν από 1 έως και 100 και μετά γίναν από 1 έως και 400, ενώ η κλίμακα εξ' αρχής ήταν ως τετρακόσια. Ίσως να θέλαν το άθροισμα να είναι από ένα έως τετρακόσια και τελικά κάναν λάθος διόρθωση.
Σωστή η πρόταση του VAV, απλά το θέμα είναι πως η εκφώνηση αγνοεί αυτά τα διαστήματα, ενώ πρόκειται για πραγματικούς αριθμούς.

Συμφωνώ μαζί σας..Στο θέμα 4, εγώ νομίζω ότι απλά θέλουν να δουν αν τα παιδιά θα πάρουν σωστά τις περιπτώσεις που περιγράφει το πινακάκι.
Το θέμα Β και εδώ, 20 μόρια δώρο...υπερβολικά πολλά!