είναι άγνωστος κατά τη φάση του προγραμματισμού, αν τον διαβάζει ο αλγόριθμος αργότερα (στις εντολές)
Σκηνή από το μέλλον... Κάποιος καθητής κάνει ένσταση κατα της ΚΕΕ.
Έρχονται σε εξεταση κατ' αντιπαρασταση:
ΚΕΕ: Το ερωτημα το έλυσες με πίνακα και για αυτο ήταν λάθος.
Μαθ: Γιατι ηταν λάθος;
ΚΕΕ: Γιατι πρεπει να ξέρουμε το μέγεθος του πίνακα από την αρχή, την ώρα δηλαδη που γράφουμε τον αλγόριθμο, ώστε να μπορέσει ο μεταφραστης να κάνει την μεταγλώτιση και να δεσμευσει τις θεσεις μνήμης που του ειπαμε.
Μαθ: Αν είναι ετσι τότε το ξέρω το μέγεθος του πίνακα.
ΚΕΕ: Πως το ξέρεις:
ΜΑΘ: Το δηλώνω 11.000.000 , όσους μαθητές μπορεί να έχει η Ελλάδα.
ΚΕΕ: Δεν λέει στην εκφώνηση ότι μιλάμε για την Ελλάδα
ΜΑΘ: Τότε 10.000.000.000 όσο ο πληθυσμός της γης
ΚΕΕ: Ναι αλλά στο μέλλον μπορεί να αλλάξει
ΜΑΘ: Σήμερα μου είπες να φτιάξω τον αλγόριθμο…
ΚΕΕ: (εχμ) ναι αλλά έτσι θα πιάσεις πάρα πάρα πολλές θέσεις μνήμης
ΜΑΘ: Δεν εξετάζομαι στην αποδοτικότητα του αλγορίθμου. Είναι εκτός ύλης αυτό το κεφάλαιο.
ΚΕΕ: Έτσι θα «πιάσεις» όλη την μνήμη του υπολογιστή
ΜΑΘ: Δεν έχω μάθει τίποτα για χωρητικότητα μνήμης… άλλωστε… βάλε περισσότερη!
ΚΑΘΕ ΛΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Σενάριο 2: Σε κάθε αγώνας άλματος εις μήκος , το κάθε άλμα μετριέται με ακρίβεια εκατοστών. Με δεδομένο ότι:
1. κάθε άλτης έχει διαφορετική επίδοση (από την εκφώνηση)
2. το παγκόσμιο ρεκόρ είναι το πολύ 10 μέτρα
3. Δεν υπάρχει άνθρωπος, πόσο μάλλον άνθρωποι, να μπορεί να κάνει άλμα 15 μέτρων (Αυθαίρετο το 15… ούτε 11 δεν μπορούμε… θα μπορούσα να βάλω και 100)
ο μέγιστος αριθμός αθλητών είναι το πολύ 1500!!! Άρα ορίζω έναν πίνακα 1500 θέσεων και ειμαι ΟΚ!
Άντε στο δικός μας αγώνα να το μετράνε με ακρίβεια χιλιοστού, οπότε… 15000