Ψηφοφορία

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
28 (8.2%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.7%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.9%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 339

Αποστολέας Θέμα: Ημερήσια 2010  (Αναγνώστηκε 179322 φορές)

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 914
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #285 στις: 28 Μάι 2010, 04:20:14 μμ »
Έχει δίκιο η Maggie
ακόμα και στη Basic γινόταν αυτό (κάποτε τουλάχιστον - δε φαντάζομαι να έχει χάσει αυτό το χαρακτηριστικό)

Και ξαναθετω το ερώτημα που έθεσα ... 150  ( :) )σελίδες πιο πριν (αναδιατυπωμένο):

Διάβασε Ν
Φτιάξε Πίνακα Α[Ν]
Για ι από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε Α[ι]
Τέλος

Αυτό το τμήμα αλγορίθμου δεν είναι υλοποιήσιμο σε κάποιες γλώσσες αλλά σε κάποιες άλλες είναι !
Με ποιο σκεπτικό θα το λέγαμε ότι είναι λάθος;

Πάντως με θλίψη διαπιστώνω ότι μας έχει αλλοτριώσει (κι εμένα μαζί) τόσο πολύ η ακαμψία του βιβλίου (και του καταραμένα στενού ορισμού της "ψευδογλώσσας") και ενώ πριν ασχοληθούμε με το μάθημα, όλοι θα δεχόμασταν ότι το παραπάνω είναι μια σωστή περιγραφή ενός αλγορίθμου (δεδομένης της ελευθερίας που θά πρεπε να έχει η ψευδογλώσσα - χωρίς εισαγωγικά τώρα), σήμερα τείνουμε να πούμε ότι είναι λάθος. (πάω στοίχημα ότι κάποιοι ετοιμάζονται να μου γράψουν και ότι έπρεπε να τελειώνει με τελος_επανάληψης   :)   )
Γιατί έχουμε συνδέσει άρρηκτα "ψευδογλώσσα" με ΓΛΩΣΣΑ ; Ένας αλγόριθμος είναι σωστός αν μεταφράζεται άμεσα σε ΓΛΩΣΣΑ, λες και δεν υπάρχουν άλλες γλώσσες.
(α, και μιας και το είπα αυτό, η "αντιμετάθεσε" που δεχόμαστε όλο το χρόνο είναι λάθος αφού δεν υλοποιείται αυτό το πράγμα άμεσα στη ΓΛΩΣΣ. Πώς αποκτά ξαφνικά τέτοια ελευθερία η "ψευδογλώσσα" ;   Και... ΩΠΑ !!!   το θέμα Α5  είναι λάθος  λοιπόν   !!!   :D  )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Ακριβή

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 61
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #286 στις: 28 Μάι 2010, 04:20:23 μμ »
Ακριβή ήσουν σε κέντρο εξέτασης φυσικώς αδυνάτων;

Ναι

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3243
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #287 στις: 28 Μάι 2010, 04:21:35 μμ »

Παναγιώτη ... ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 10.45 δεν είχατε εξετάσει κανέναν; σε αυτούς τί κάνατε;

επίσης, η δυνατή αποχώρηση από τα ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ είναι 10.00' είναι δυνατόν να δόθηκε οδηγία 10.45; οι μαθητές των κανονικών εξεταστικών δλδ?

ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ... δεν μορώ να το πιστέψω


Η οδηγία αφορά βαθμολόγηση και όχι τους μαθητές (δεν είναι διευκρίνηση)
λογικά θα δοθεί και στα βαθμολογικά

nef

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #288 στις: 28 Μάι 2010, 04:21:52 μμ »
Σωστά δεν είναι σε πίνακες λόγω της πραγματικότητας του προβλήματος. Σε μαθητικό αγώνα στο άλμα εις μήκος όμως μπορεί με πίνακες λόγω της πραγματικότητας του προβλήματος. Περιμένεις αυξανόμενο αριθμό μαθητών με την πάροδο του χρόνου;;;;

Ο αριθμός μαθητών είναι δεδομένος... απλώς, δεν τον ξέρεις. Όπως είπα και πριν θα μπορούσαμε να τα λύναμε όλα με Πίνακες και να καθαρίζαμε και από ΑΕΠΠ να γίνει ΑΕΠΠΠ -ένα Π παραπάνω δε βλάπτει

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3243
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #289 στις: 28 Μάι 2010, 04:22:38 μμ »
Ακόμα και οι 3-5 είναι πολλές
1-2 είναι το λογικό, για την "απροσεξία" τους

Αν και θα είναι σκάνδαλο να υποδειχθεί ότι είναι αδύνατη η χρήση πινάκων

Αν κάποιος λύσει την άσκηση με πίνακες και φυσσαλίδα και αναζήτηση αντί δομή επανάληψης και μετρητές
πρέπει να χάσει 2 μονάδες; Δε νομίζω

Σούλας Βασίλης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 305
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #290 στις: 28 Μάι 2010, 04:23:09 μμ »

Παναγιώτη ... ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 10.45 δεν είχατε εξετάσει κανέναν; σε αυτούς τί κάνατε;

επίσης, η δυνατή αποχώρηση από τα ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ είναι 10.00' είναι δυνατόν να δόθηκε οδηγία 10.45; οι μαθητές των κανονικών εξεταστικών δλδ?

ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ... δεν μορώ να το πιστέψω


Σωστή απορία. Τελικά ήρθε ή δεν ήρθε;
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Vagnes

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #291 στις: 28 Μάι 2010, 04:23:23 μμ »
Κύριε τσιωτάκη με όλο το σεβασμό καθώς και εγώ δουλέυω με αρκετές απο τις ακήσεις σας. σας παραθέτω μια ασκή απο τη σελίδα σας... είναι αλγοριθμος και δείτε που ορίζεται το μέγεθος των πινάκων......  " Πλήθος <- 5000 ".... Απλά το αναφέρω γιατί σαν βλέπω οτι μάχεστε για τη λάθος χρήση των πινάκων.....

Άσκηση 7. Ο καθηγητής πληροφορικής θέλει να επεξεργαστεί στατιστικά την απόδοση των μαθητών στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Από τη μηχανογράφηση του σχολείου λαμβάνονται με ηλεκτρονικό τρόπο οι προφορικοί βαθμοί των δυο τετραμήνων και οι γραπτοί βαθμοί μαθητών στις εξετάσεις. Έχοντας υπόψην οτι ο μέσος προφορικός βαθμός διορθώνεται στην περίπτωση που η διαφορά του με τον γραπτό βαθμό είναι μεγαλύτερη των 2 μονάδων και πως τα ποσοστά συμμετοχής των παραπάνω στο βαθμό πρόσβσης είναι 30% και 70 % αντίστοιχα, να αναπτυχθεί αλγόριθμος που:
i. Θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τους βαθμούς πρόσβασης όλων των μαθητών
ii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μικρότερο από 9.5
iii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο από 18
iv. Ποιός είναι  ο μέγιστος βαθμός πρόσβασης;
v. Πόσοι μαθητές έχουν βαθμός πρόσβασης ίσο με τον μέγιστο;
Λύση

Αλγόριθμος Εξαγωγή_Αποτελεσμάτων
  Δεδομένα // ΟΝΟΜΑ, Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ //
  Πλήθος ← 50000
  Για i από 1 μέχρι Πλήθος
    προφορικός_βαθμός ← (Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ + Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ) / 2
    Αν (προφορικός_βαθμός - ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ > 2) τότε ! διόρθωση βαθμού
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 2
    Αλλιώς_Αν (ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - προφορικός_βαθμός > 2) τότε
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - 2
    Τέλος_αν
    ΒΑΘΜΟΣ_ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ← 0.7 * ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 0,3 * προφορικός_βαθμός ! υπολογισμός βαθμού πρόσβασης
  Τέλος_επανάληψης

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3243
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #292 στις: 28 Μάι 2010, 04:23:32 μμ »
Ο αριθμός μαθητών είναι δεδομένος... απλώς, δεν τον ξέρεις. Όπως είπα και πριν θα μπορούσαμε να τα λύναμε όλα με Πίνακες και να καθαρίζαμε και από ΑΕΠΠ να γίνει ΑΕΠΠΠ -ένα Π παραπάνω δε βλάπτει

δεν είναι δεδομένος (εντολή δεδομένα), τον διαβάζει ο αλγόριθμος

builder

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #293 στις: 28 Μάι 2010, 04:23:55 μμ »
Παναγιώτη με έκφραζες και με εκφράζεις χρόνια τώρα. Μην κοιτάς που δεν συμμετέχω στο forum
για να γράφω-μιλάμε την ίδια γλώσσα-περισσότερα από email. Αν κάποιους συναδέλφους τους βόλευε
αυτή η τεχνική (αυθαίρετα μεγάλο μήκος) και να προτείνουν αυτό σε μέτριους προς καλούς μαθητές
με ρίσκο λίγα μόρια, η επιτροπή τους το έδωσε + ρίσκο τους.

Υπάρχουν όμως και μαθητές πιστόλια. Γι αυτούς υπάρχω και αυτοί με κρατούν...
Δεν μπορώ να τους λέω π@π@ριές για τις στατικές δομές δεδομένων...
Ξέρουν και από καλούπια... ;)

Γιώργος


P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3243
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #294 στις: 28 Μάι 2010, 04:24:31 μμ »
Βασίλη, θες να με τρελάνεις, έγραψα 2 φορές τι έλεγε η οδηγία

Σούλας Βασίλης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 305
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #295 στις: 28 Μάι 2010, 04:25:17 μμ »
Ο αριθμός μαθητών είναι δεδομένος... απλώς, δεν τον ξέρεις. Όπως είπα και πριν θα μπορούσαμε να τα λύναμε όλα με Πίνακες και να καθαρίζαμε και από ΑΕΠΠ να γίνει ΑΕΠΠΠ -ένα Π παραπάνω δε βλάπτει

Αφού λοιπόν ο αριθμός των μαθητών είναι δεδομένος λύνεται με στατική δομή. Απλά την στατική δομή ενδέχεται να μην την χρησιμοποιήσεις όλη.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1370
  • There are always possibilities...
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #296 στις: 28 Μάι 2010, 04:25:30 μμ »
Σωστή απορία. Τελικά ήρθε ή δεν ήρθε;
Η διευκρίνηση-οδηγία πάντως δεν αφορούσε τους μαθητές, αλλά την βαθμολόγηση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

amavidis

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 81
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #297 στις: 28 Μάι 2010, 04:25:46 μμ »

Παναγιώτη ... ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 10.45 δεν είχατε εξετάσει κανέναν; σε αυτούς τί κάνατε;

επίσης, η δυνατή αποχώρηση από τα ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ είναι 10.00' είναι δυνατόν να δόθηκε οδηγία 10.45; οι μαθητές των κανονικών εξεταστικών δλδ?

ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ... δεν μορώ να το πιστέψω


Αν κατάλαβα καλά η οδηγία αφορά στους βαθμολογητές των Φ.Α. και όχι στους μαθητές.

nef

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #298 στις: 28 Μάι 2010, 04:26:19 μμ »
δεν είναι δεδομένος (εντολή δεδομένα), τον διαβάζει ο αλγόριθμος

Αυτό εννοούσα. Είναι δεδομένος με την έννοια ότι υπάρχει αλλά ο προγραμματιστής ή ο Πινακοπρογραμματιστής (είναι άλλη κατηγορία) δεν τον ξέρει μέχρι το ΔΙΑΒΑΣΕ.

Vagnes

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Ημερήσια 2010
« Απάντηση #299 στις: 28 Μάι 2010, 04:26:57 μμ »
Κύριε τσιωτάκη με όλο το σεβασμό καθώς και εγώ δουλέυω με αρκετές απο τις ακήσεις σας. σας παραθέτω μια ασκή απο τη σελίδα σας... είναι αλγοριθμος και δείτε που ορίζεται το μέγεθος των πινάκων......  " Πλήθος <- 5000 ".... Απλά το αναφέρω γιατί σαν βλέπω οτι μάχεστε για τη λάθος χρήση των πινάκων.....

Άσκηση 7. Ο καθηγητής πληροφορικής θέλει να επεξεργαστεί στατιστικά την απόδοση των μαθητών στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Από τη μηχανογράφηση του σχολείου λαμβάνονται με ηλεκτρονικό τρόπο οι προφορικοί βαθμοί των δυο τετραμήνων και οι γραπτοί βαθμοί μαθητών στις εξετάσεις. Έχοντας υπόψην οτι ο μέσος προφορικός βαθμός διορθώνεται στην περίπτωση που η διαφορά του με τον γραπτό βαθμό είναι μεγαλύτερη των 2 μονάδων και πως τα ποσοστά συμμετοχής των παραπάνω στο βαθμό πρόσβσης είναι 30% και 70 % αντίστοιχα, να αναπτυχθεί αλγόριθμος που:
i. Θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τους βαθμούς πρόσβασης όλων των μαθητών
ii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μικρότερο από 9.5
iii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο από 18
iv. Ποιός είναι  ο μέγιστος βαθμός πρόσβασης;
v. Πόσοι μαθητές έχουν βαθμός πρόσβασης ίσο με τον μέγιστο;
Λύση

Αλγόριθμος Εξαγωγή_Αποτελεσμάτων
  Δεδομένα // ΟΝΟΜΑ, Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ //
  Πλήθος ← 50000
  Για i από 1 μέχρι Πλήθος
    προφορικός_βαθμός ← (Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ + Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ) / 2
    Αν (προφορικός_βαθμός - ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ > 2) τότε ! διόρθωση βαθμού
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 2
    Αλλιώς_Αν (ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - προφορικός_βαθμός > 2) τότε
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - 2
    Τέλος_αν
    ΒΑΘΜΟΣ_ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ← 0.7 * ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 0,3 * προφορικός_βαθμός ! υπολογισμός βαθμού πρόσβασης
  Τέλος_επανάληψης


Συμπληρώνω οτι για κάποιο λόγο δεν βγήκαν στο copy-paste οτι οι λεξεις με κεφαλαία ειναι πινακες δηλ. ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ[ι]