Και εγώ προς κάτι τέτοιο κλίνω, και επιχειρηματολογώ:
1. Από πέρυσι (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1797.msg13024#msg13024 ) είχα προσπαθήσει να αναλύσω και να καταγράψω όλες τις υποψήφιες μετατροπές σε Όσο (εικασία 1, 2 και 3). Παρόλο που μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ίσως είναι λάθος να θέλουμε ντε και καλά να βρούμε το ισοδύναμο της Για σε Όσο, ωστόσο η ιστορία δείχνει ότι αν δεν το κάνουμε θα το έχουμε συνέχεια μπροστά μας. Το ίδιο το βιβλίο και οι εκάστοτε θεματοδότες μάς ωθούν προς κάτι τέτοιο. Τότε λοιπόν είχα καταλήξει - δεν επαναλαμβάνω εδώ τα επιχειρήματα - στη μετατροπή (εικασία 3):
Για ι από α μέχρι τ με_βήμα β
<εντολές>
Τέλος_επανάληψης
ι<-α
Αν β>=0 τότε
Όσο ι<=τ επανάλαβε
<εντολές>
ι<-ι+β
Τέλος_επανάληψης
αλλιώς
Όσο ι>=τ επανάλαβε
<εντολές>
ι<-ι+β
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_αν
2. Στο
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2555.msg21749#msg21749 είχα επισημάνει ότι έτσι λειτουργεί και η σχετική εντολή της VB, την οποία εντολή (όπως και άλλες) είναι φως φανάρι ότι πήραν οι συγγραφείς και την ελληνοποίησαν. Το να μη δεχτούμε κάτι τέτοιο και να θελήσουμε να επιβάλουμε κάτι άλλο πιστεύω ότι θα περιπλέξει ακόμα περισσόττερο τα πράγματα.
3. Το ότι δεν υπάρχει συμμετρία στη λειτουργία της Για με αυτό τον τρόπο, δεν νομίζω ότι είναι σημαντικό: έτσι κι αλλιώς κανένας δεν θα έβαζε εκούσια βήμα 0 σε αυτή την εντολή.
4. Αν θέλουμε συμμετρία, προτείνω την εικασία 1 ή 2 από τις παραπάνω. Όμως η πρώτη δεν είναι κομψή στη διατύπωσή της αφού είναι αρκετά πολύπλοκη μόνο και μόνο για να προκαλέσει με το ζόρι άπειρες επαναλήψεις σε όλες τις περιπτώσεις όπου το βήμα είναι 0. Τη δεύτερη μάλλον δεν θα την ήθελε κανένας μας!
5. Είχα μάλιστα τονίσει ότι οι άπειρες επαναλήψεις δεν μπορεί να είναι επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του ορισμού λειτουργίας μιας εντολής επανάληψης, αλλά μάλλον είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα του πραγματικού τρόπου λειτουργίας της.
Σε κάθε περίπτωση αν εμείς δεν μπορούμε να καταλήξουμε στο τι προτιμάμε και τι προτείνουμε, τότε ας μη ζητάμε από τους συγγραφείς να μας δείξουν πώς γίνεται η μετατροπή γιατί δεν πρόκειται να γίνει. Αν περιμένουμε το αντίθετο τότε μάλλον κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας! Στο κάτω κάτω την αλγοριθμική σκέψη μπορούμε να την αναπτύξουμε ακόμα και με την παρουσία της συγκεκριμένης ασάφειας!!! Δεν χάλασε κι ο κόσμος! Διδασκαλία κάνουμε, δεν γράφουμε τον κώδικα του λογισμικού ελέγχου πυρηνικού αντιδραστήρα!