Αποστολέας Θέμα: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα  (Αναγνώστηκε 8997 φορές)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1228
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #15 στις: 30 Οκτ 2009, 10:14:25 πμ »
Δεν πρόκειται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο. Αν ζητηθεί θα ζητηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό πιστεύω.

Όμως δε νομίζω ότι αποκλείεται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο...


Θεωρητικά πιστεύω ότι ΜΠΟΡΕΙ να ζητηθεί κάποια πχ τριγωνομετρική συνάρτηση σε άσκηση (με την έννοια ότι το διδάσκουμε στη θεωρία). Πρακτικά όμως ΟΧΙ, διότι ο σκοπός του μαθήματος δεν είναι να λύσουμε ασκήσεις τριγωνομετρίας, αλλά κάτι σαφώς ευρύτερο και διαφορετικό.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2804
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #16 στις: 30 Οκτ 2009, 10:35:02 πμ »
Δεν πρόκειται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο. Αν ζητηθεί θα ζητηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό πιστεύω.

Όμως δε νομίζω ότι αποκλείεται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο...


Θεωρητικά πιστεύω ότι ΜΠΟΡΕΙ να ζητηθεί κάποια πχ τριγωνομετρική συνάρτηση σε άσκηση (με την έννοια ότι το διδάσκουμε στη θεωρία). Πρακτικά όμως ΟΧΙ, διότι ο σκοπός του μαθήματος δεν είναι να λύσουμε ασκήσεις τριγωνομετρίας, αλλά κάτι σαφώς ευρύτερο και διαφορετικό.

Εννοώ ότι θα μπορούσε να δίνει έναν έτοιμο τύπο που να περιλαμβάνει ρίζες, ημίτονα, κλπ, και να ζητάει να ενταχθεί ο τύπος στα πλαίσια κάποιου αλγορίθμου ή απλά να μετατραπεί σε εντολή εκχώρησης τιμής...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1228
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #17 στις: 30 Οκτ 2009, 10:43:36 πμ »
Αγαπητέ Κώστα , θα σου αντιστρέψω το ερώτημα και θα σε ρωτήσω. Δηλαδή αν δοθεί η εκφώνηση : Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος υπολογίζει και εμφανίζει την απόλυτη τιμή ενός αριθμού θα το υπολογίσουμε :

διαβασε χ
ατ <-- Α_Τ(χ)
γραψε ατ

ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΩΣ!

πιστεύω ότι θα θέλουν να δουν το εξής:

διαβασε χ
αν χ >0 τότε
 ατ <-- χ
αλλιώς
 ατ <-- -χ
τέλος_αν



Συμφωνώ, έτσι είναι όπως τα λες che. Άλλωστε αυτό που έγραψες αποτελεί λυμένο παράδειγμα στο βιβλίο.  Είναι πάντως πολύ διαφορετικό να ζητούν να φτιάξεις εσύ την αλγοριθμική λύση μιας έτοιμης συνάρτησης και διαφορετικό να ζητούν (έμμεσα) να λύσεις αλγοριθμικά μια άσκηση, η οποία να προϋποθέτει τη χρήση μιας από τις έτοιμες που προαναφέρθηκαν.

Τελικά και ΓΕΝΙΚΑ, πιστεύω ότι ο αλγοριθμικός τρόπος σκέψης & υλοποίησης σε ασκήσεις, επιτρέπει τη χρήση ψευδογλώσσας με ορισμένες ελεγχόμενες χαλαρότητες σαν αυτές που συζητούμε στο τρέχων post (όπως πολύ σωστά παρατήρησε και ο Ευριπίδης, λέγοντας "δεν υπάρχει αυστηρή σύνταξη και κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιες συναρτήσεις θέλει, αρκεί αυτό να μην έρχεται σε σύγκρουση με τους διδακτικούς στόχους της άσκησης που του ζητείται").

Aς μην ξεχνάμε άλλωστε ότι οι μαθητές ΔΕΝ έχουν συνήθως εμπειρία προγραμματισμού και όλα τους φαίνονται λογικά (???) (σημ.: θα άξιζε τον κόπο να κάνουμε ένα γκάλοπ για να μάθουμε πώς βλέπουν τα παιδιά τον κόσμο του προγραμματισμού. Εγώ το έκανα πριν 5 χρόνια και έμαθα πολλά...) και σίγουρα η ΑΕΠΠ είναι γι' αυτούς μια γνώση εντελώς καινούργια.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1228
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #18 στις: 30 Οκτ 2009, 10:45:26 πμ »
Ναι βρε Νίκο, συμφωνούμε!

 ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1126
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #19 στις: 30 Οκτ 2009, 11:33:10 μμ »
Αν θυμάμαι καλά, κάποτε ζητήθηκε στις πανελλήνιες να εξεταστεί αν ένας αριθμός είναι ακέραιος ή πραγματικός, σε ψευδογλώσσα και η απάντηση της ΚΕΕ χρησιμοποίησε την συνάρτηση Α_Μ(Χ) για την λύση.

Επίσης ,στις επαναληπτικές 2004, η παρατήρηση έγραφε:

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη συνάρτηση Α_Μ(x) που επιστρέφει το ακέραιο μέρος του πραγματικού αριθμού x.

Αρα, γιατί δεν μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε;

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2804
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα
« Απάντηση #20 στις: 31 Οκτ 2009, 04:45:42 μμ »
Αν θυμάμαι καλά, κάποτε ζητήθηκε στις πανελλήνιες να εξεταστεί αν ένας αριθμός είναι ακέραιος ή πραγματικός, σε ψευδογλώσσα και η απάντηση της ΚΕΕ χρησιμοποίησε την συνάρτηση Α_Μ(Χ) για την λύση.

Επαναληπτικές Εσπερινού 2005 - Θέμα 2
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_d_esp_epan_0705.pdf