Αποστολέας Θέμα: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ  (Αναγνώστηκε 10818 φορές)

jgalano

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 46
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« στις: 02 Μάι 2009, 03:54:47 μμ »
Όπως είδαμε πέρυσι στο 2ο Θέμα ο αλγόριθμος ήταν αυτούσιος με αυτόν της άσκησης ΔΣ3 στη σελίδα 42 του τετραδίου μαθητή. Για το λόγο αυτό και για το ότι, ένα βιβλίο που δίνεται στους μαθητές ως εργαλείο για τις εξετάσεις πρέπει και να χρησιμοποιείται, συγκέντρωσα επιλεκτικά κάποια θέματα απ' όλο το τετράδιο μαθητή και τα ανεβάζω αυτούσια όπως παρουσιάζονται. Ελπίζω σε κάποιους να φανούν χρήσιμα !  Για οποιοδήποτε σχόλιο... στειλτε μήνυμα.

pthomop

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 313
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #1 στις: 03 Μάι 2009, 03:32:17 μμ »
Συμφωνώ μαζί σου. Πολλά από τα θέματα έχουν πεσει σχεδόν ίδια απο αυτό το τετράδιο. Για φέτος βλέπω SOS την ΔΣ6 από το κεφάλαιο 9

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3531
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #2 στις: 03 Μάι 2009, 04:18:11 μμ »
  Ουσιαστικά πρόκειται για σάρωση ενός τριγωνικού πίνακα, όπως ακριβώς ήταν και η άσκηση που βάλαμε στο επαναληπτικό διαγώνισμα. Το πρόβλημα φυσικά είναι η διατύπωση διότι πουθενά δεν αναφέρει τίποτα για τα ονόματα των ομάδων. Δηλαδή αν η άσκηση μπει έτσι δεν είναι καθόλου απλή αν δεν έχεις και έναν πίνακα με τα ονόματα. Θα χρειαστεί να κάνεις μια σκέψη την οποία δύσκολα μπορεί να κάνει μαθητής εκείνη τη στιγμή.
 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pthomop

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 313
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #3 στις: 03 Μάι 2009, 08:41:30 μμ »
Εχεις δικιο. Ορισμένες απο τις ασκησεις έχουν πολλή δυσνόητη εκφώνηση. >:(

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1133
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #4 στις: 04 Μάι 2009, 10:36:27 πμ »
Συμφωνω και εγώ με την σειρά μου,οτι το τετράδιο του μαθητή έχει αρκετές αξιόλογες ασκήσεις καθώς και σου δείχνει το δρόμο για να δημιουργηθούν αξιολογες ασκήσεις.
Το πρόβλημα που έχει όπως σωστά εντοπίσατε είναι στις εκφωνήσεις που θέλουν αρκετή βελτίωση.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3531
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #5 στις: 04 Μάι 2009, 11:31:09 πμ »

  Πάντως μια από τις ασκήσεις του Τετραδίου μαθητή που έχει ωριμάσει ο καιρός για να μπει νομίζω ότι είναι η έξυπνη φυσαλίδα. Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα απόδοσης που είναι εκτός ύλης διότι αν η εκφώνηση λέει ρητά "να σταματάει όταν διαπιστώσει ότι ο πίνακας είναι ταξινομημένος" είναι οκ.
   Απλά επειδή είναι λίγο δύσκολο να το σκεφτεί κάποιος εκείνη τη στιγμή και θα ευνοηθούν όσοι το έχουν κάνει (φροντιστήριο, ιδιαίτερα). Για αυτό ίσως θα μπορούσε το πρώτο ερώτημα να είναι

 - Κατασκευάστε υποπρόγραμμα το οποίο να ελέγχει αν ένας πίνακας είναι ταξινομημένος σε αύξουσα σειρά.

Μετά θα ήταν πιο απλό πιστεύω και θα έδινε μια ευκαιρία σε όλους
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jgalano

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 46
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #6 στις: 04 Μάι 2009, 11:50:00 πμ »
evry, συμφωνώ με το σκεπτικό σου και προσθέτω  την Άσκηση:
ΔΣ3 (σελ.110  στο Τετράδιο μαθητή)
Να επεκτείνεις το παράδειγμα 1 (σελ. 100 Τετράδιο μαθητή) ώστε να υπολογίζει την επικρατούσα τιμή δηλαδή την τιμή που εμφανίζεται περισσότερες φορές.


Η παραπάνω άσκηση μπορεί να λυθεί με διάφορους τρόπους και να ενσωματωθεί σε πάρα πολλά προβλήματα (πχ. καταμέτρηση ψήφων, θερμοκρασιών, βαθμολογιών κτλ.).

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #7 στις: 05 Μάι 2009, 08:32:51 πμ »
evry, συμφωνώ με το σκεπτικό σου και προσθέτω  την Άσκηση:
ΔΣ3 (σελ.110  στο Τετράδιο μαθητή)
Να επεκτείνεις το παράδειγμα 1 (σελ. 100 Τετράδιο μαθητή) ώστε να υπολογίζει την επικρατούσα τιμή δηλαδή την τιμή που εμφανίζεται περισσότερες φορές.


Η παραπάνω άσκηση μπορεί να λυθεί με διάφορους τρόπους και να ενσωματωθεί σε πάρα πολλά προβλήματα (πχ. καταμέτρηση ψήφων, θερμοκρασιών, βαθμολογιών κτλ.).

Αν μιλάμε για γνωστό εύρος τιμών, π.χ. ακέραιοι βαθμοί από 1 έως 20, τότε έχουμε πίνακα μετρητών Π[20]. Αν όμως έχουμε άγνωστο εύρος τιμών, τότε ποια θεωρείται πιο βατή λύση για τα παιδιά, η ταξινόμηση και μετά η σάρωση για συνεχόμενες τιμές ή η δημιουργία πίνακα με τις διαφορετικές τιμές και ξανά σάρωση του αρχικού πίνακα για το πόσες φορές εμφανίζεται;
Το βιβλίο καθηγητή λέει "βλέπε συνοδευτικό υλικό", πού είναι αυτό, οέο;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1524
  • Sky's the limit
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #8 στις: 05 Μάι 2009, 11:20:02 πμ »
Εννοεί τη δισκέτα που συνοδεύει το βιβλίο καθηγητή η οποία περιέχει λύσεις κάποιων ασκήσεων σε Pascal και Basic.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2823
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #9 στις: 05 Μάι 2009, 11:57:13 πμ »
Εννοεί τη δισκέτα που συνοδεύει το βιβλίο καθηγητή η οποία περιέχει λύσεις κάποιων ασκήσεων σε Pascal και Basic.

Υπάρχει πουθενά αναρτημένο το περιεχόμενο της δισκέτας;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1524
  • Sky's the limit
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #10 στις: 05 Μάι 2009, 01:40:23 μμ »
Δεν ξέρω , δέν έχει τύχει να την αναζητήσω στο Διαδίκτυο γιατί την έχω στην κατοχή μου...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2823
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #11 στις: 05 Μάι 2009, 03:16:29 μμ »
Δεν ξέρω , δέν έχει τύχει να την αναζητήσω στο Διαδίκτυο γιατί την έχω στην κατοχή μου...

Είναι εύκολο να στείλεις το περιεχόμενο ή να το ανεβάσεις στο forum;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1524
  • Sky's the limit
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #12 στις: 06 Μάι 2009, 12:58:33 μμ »
Λύσεις ασκήσεων Τετραδίου Μαθητή απο το Βιβλίο Καθηγητή (συνοδευτικό υλικό).

Δισκέτα #1
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1524
  • Sky's the limit
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #13 στις: 06 Μάι 2009, 12:59:40 μμ »
Λύσεις ασκήσεων Τετραδίου Μαθητή απο το Βιβλίο Καθηγητή (συνοδευτικό υλικό).

Δισκέτα #2
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3531
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
« Απάντηση #14 στις: 06 Μάι 2009, 01:34:15 μμ »
Παρεπιπτόντως τι έγινε με αυτό που λέγαμε για το παλιό βιβλίο της ΑΕΠΠ? Το έχει κανείς (παλιός) σε ηλεκτρονική μορφή να μου το στείλει? :-\
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr