Τώρα στο δεύτερο θέμα είδα κάτι που ομολογουμένως δεν το περίμενα. Όταν είδα το θέμα 2 σκέφτηκα ότι όλοι θα τα κάνουν σαλάτα στα div και mod (ειδικά σε αυτό). Και όμως ως δια μαγείας ρε παιδιά σχεδόν όλοι το έχουν σωστό. Και μιλάμε για γραπτά που δεν έχουν αγγίξει τα 3,4 για γραπτά που απαντάνε αντί για αλγόριθμο με φυσική γλώσσα. Και όμως αυτοί οι μαθητές έχουν κάνει τους υπολογισμόυς με το div και το mod. Να γιατί η επιτροπή δεν ζήτησε πίνακα τιμών αλλά έδωσε 12 μονάδες για 3 αριθμούς!!! και 8 στο διάγραμμα ροής με την εμφωλευμένη Όσο. Καταλαβαίνετε φυσικά που το πάω, κάποια στιγμή κάποιος θα ρώτησε στην τάξη :
Ρε παιδιά τι ώρα είναι ? και κάποιος απάντησε φωναχτά 1 και 2 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα.
ή τελος πάντων κάπως έτσι.
Πραγματικά απαράδεκτο να έχουν δώσει 12 μονάδες σε 3 νούμερα.
Δυστυχώς evry υπάρχουν και χειρότερα. Από τις φετινές εξετάσεις αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι μια λεπτομέρεια που έχει διαφύγει από πολλούς. Στη Φυσική, παραδοσιακά το δεύτερο θέμα αποτελείται από κάποια multiple choice
με αιτιολόγηση (στην πραγματικότητα απόδειξη). Μέχρι και πέρυσι κάθε απλή απάντηση χωρίς αιτιολόγηση έπαιρνε 2 εκατοστά. Οι αποδείξεις έπιαναν όλα τα υπόλοιπα μόρια του θέματος. Φέτος, υπήρξε η εξής πρωτότυπη κατανομή μονάδων:
2.1. Παίρνει 3/100 η αντιγραμμέν
εε
η απλή απάντηση, 3/100 η αιτιολόγηση.
2.2. Παίρνει 3/100 η απλή απάντηση, 4/100 η αιτιολόγηση. (Πάλι καλά που δεν είναι ανάποδα. Προφανώς τους έλειπε μια μονάδα μέχρι να συμπληρώσουν τα 25/100 του θέματος και επέλεξαν να τη δώσουν στην αιτιολόγηση. Ευτυχώς που το 25 είναι περιττός!)
2.3. Παίρνει 6/100 (!) η απλή απάντηση, 6/100 η αιτιολόγηση.
Και επειδή 3+3+6=12 > 6=2*3, βγάζω το συμπέρασμα ότι οι εξεταστές φέτος στη Φυσική επέλεξαν
συνειδητά να πριμοδοτήσουν τη στεγνή αντιγραφή. Εδώ δεν υπάρχει
καμία δικαιολογία, παρά μόνο η ελπίδα ότι κανένας, ή τουλάχιστον ελάχιστοι θα αντιληφθούν αυτήν την ανεπαίσθητη αλλά τόσο κρίσιμη για τη "βάση του 10" λεπτομέρεια.