Θέμα Α

Ξεκίνησε από gpapargi, 03 Ιουν 2025, 09:56:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Δεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία 
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

bagelis

Α2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."

(το ίδιο λέει και το σχολικό)

Η σωστή απάντηση είναι:

Διάβασε Α[τοπ]

...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 02:06:40 ΜΜΔεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;
Δυστυχώς έχεις δίκιο. Για να το βάλουν στο θέμα Α σημαίνει ότι το αντιμετωπίζουν ως θεωρία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: bagelis στις 04 Ιουν 2025, 02:08:11 ΜΜΑ2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."

(το ίδιο λέει και το σχολικό)

Η σωστή απάντηση είναι:

Διάβασε Α[τοπ]

...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D
A[++top] ?  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Δηλαδή ξεφύλλισαν το βιβλίο και έβαλαν μια πρόταση αυτούσια για να εξετάσουν κώδικα σαν θεωρία
Μπράβο στους ανθρώπους που το επέλεξαν
Α λά ρωσικά το 2026
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Παράθεση από: bagelis στις 04 Ιουν 2025, 02:08:11 ΜΜΑ2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."

(το ίδιο λέει και το σχολικό)

Η σωστή απάντηση είναι:

Διάβασε Α[τοπ]

...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D
Το top δείχνει το στοιχείο που θα βγει, άρα πρέπει πρώτα να γίνει top+1
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 02:06:40 ΜΜΔεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;

Το αντιμετώπισαν εντελώς σαν θέμα θεωρίας - παπαγαλίας αυτό είναι ξεκάθαρο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas

Σήμερα στους προφορικούς πάντως από σε ποσοστό 75% οι μαθητές είπαν
ΠαράθεσηΓια ι απο 1 μεχρι 10
...
και κάποια παραλλαγή εκχώρησης μετά.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Στην περίπτωση της στοίβας πρέπει να γίνει έλεγχος αν είναι γεμάτη αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εμφανίσουμε μήνυμα.
Αν ήθελε μήνυμα θα έπρεπε να το έλεγε η εκφώνηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Nikos Zounis

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 03:59:04 ΜΜΣτην περίπτωση της στοίβας πρέπει να γίνει έλεγχος αν είναι γεμάτη αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εμφανίσουμε μήνυμα.
Αν ήθελε μήνυμα θα έπρεπε να το έλεγε η εκφώνηση.
Συμφωνώ.

evry

Έχοντας μιλήσει με συναδέλφους που βαθμολόγησαν σήμερα προφορικά αρκετοί μαθητές στο Α2 μπερδεύτηκαν με τη χρήση της λέξης "κορυφή" και θεώρησαν ότι πρέπει να βάλουν το στοιχείο στη θέση Α[10] αφού πρώτα γεμίσουν τη στοίβα με χρήση επανάληψης όπως έγραψαν και άλλοι συνάδελφοι παραπάνω.
Όσο βλέπω ξανά και ξανά την εκφώνηση στο συγκεκριμένο θέμα είναι πραγματικά τραγική. Δεν το είχα παρατηρήσει πριν, πέρασε έτσι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 06:12:50 ΜΜΌσο βλέπω ξανά και ξανά την εκφώνηση στο συγκεκριμένο θέμα είναι πραγματικά τραγική. Δεν το είχα παρατηρήσει πριν, πέρασε έτσι.
Αυτό ακριβώς υπονοούσα στο μήνυμά μου....

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δεν νομίζω ότι υπάρχει παρερμηνεία στην υλοποίηση της στοίβας. Στις σελίδες 13-14 του σχολικού βιβλίου Πληροφορικής περιγράφεται ξεκάθαρα η λειτουργία μιας στοίβας. Εκεί αναφέρει ότι διαχειρίζεται από μια βοηθητική μεταβλητή και ότι κατά την ώθηση γίνεται έλεγχος για το εαν είναι γεμάτη.
Επίσης υπάρχει και ο κώδικάς παρακάτω.

Το ότι δεν ονομάστηκε το στοιχείο που θα εισαχθεί ή το όνομα της βοηθητικής μεταβλητής στην εκφώνηση δεν δημιουργεί πρόβλημα καθώς ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε όνομα επιθυμεί. 

Επίσης μαθητής που δεν κατάλαβε ότι τοποθετείται στην κορυφή της στοίβας το στοιχείο σημαίνει ότι οι γνώσεις του είναι ελλιπής στο συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης

o_Antonis

Να κάνω λίγο τον περίεργο, κυρίως τονίζοντας πόσο "μέτρια" γραμμένο είναι το βιβλίο.
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 04 Ιουν 2025, 06:50:04 ΜΜΕκεί αναφέρει ότι διαχειρίζεται από μια βοηθητική μεταβλητή και ότι κατά την ώθηση γίνεται έλεγχος για το εαν είναι γεμάτη.
Επίσης υπάρχει και ο κώδικάς παρακάτω.



Αμέσως μετά στην σελίδα 14 που εξηγεί την υλοποίηση, δεν λέει το ίδιο πράγμα.

Και ενώ στο μπλε πλαίσιο γράφει ότι η ώθηση γίνεται πάντα στην κορυφή, στην απώθηση μάλλον το ξέχασαν και στην σελίδα 14 στην υλοποίηση το αναφέρει.
(άσχετο τώρα, απλώς το αναφέρω)

Μάλιστα το γκρί πλαίσιο -αυτό με την λάμπα- αφήνει και πολύ έντονη αίσθηση "αδικίας" για το τι εξετάστηκε ως θεωρία
(μαζί με τις οδηγίες διόρθωσης)
Στην προκείμενη περίπτωση θα έπρεπε να "κερδίσει" η υλοποίηση στην οποία δεν αναφέρεται ο έλεγχος (δεν εννοώ το παράδειγμα) και όχι η αφηρημένη περιγραφή της λειτουργίας της στοίβας.

*μετά θα συζητούσαμε αν θα πρέπει να κοπεί μονάδα σε περίπτωση που λείπει η αρχικοποίηση του top


pgrontas

Ωραίες απαντησούλες στο Α3  :D :D :D

ΠαράθεσηΟι πίνακες είναι αυτοί με τα τετραγωνάκια, ενώ οι λίστες αυτές με τις κουκίδες.

Οι πίνακες χρησιμοποιούνται στη ΓΛΩΣΣΑ, ενώ οι λίστες όχι.

Στο τσακ κρατήθηκα στη δευτερη να δώσω κάτι.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson