Γενικός σχολιασμός θεμάτων

Ξεκίνησε από gpapargi, 03 Ιουν 2025, 09:59:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Ιουν 2025, 05:34:46 ΜΜΥ.Γ: Η κατανόηση κειμένου είναι μια δεξιότητα που φθίνει κάθε χρονιά στα Ελληνόπουλα...
Και η επιτροπή δεν ήταν επιδέξια σε αυτό.... :D
Α2, Β1, Γ2, Δ4...

Αλήθεια τι σημαίνει η φράση "κλάση αντικειμένων";

KosTzag

Νέα ύλη μπήκε, νέα ύλη δεν βλέπουμε! Όμορφες ασκήσεις με γράφους, συνδυαστικές ασκήσεις γράφων με πίνακες γειτνίασης, δεντράκια όμορφα απόφασης, λιστούλες και μνήμες, εκσφαλμάτωση (ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΡΟΓΩΜΑΣΤΑΝ ΠΑΛΙ...), Μαύρο Κουτί (αιωνία του η μνήμη...) κλπ...

Τόσες ωραίες ασκήσεις κυκλοφορούν που οι καλοί συνάδελφοι κάθονται και στύβουν το μυαλό τους για να τις βγάλουν, αλλά εμείς εκεί κολλημένοι με διάγραμμα ροής σε αλγόριθμο (που εδώ και πολλά χρόνια έχουμε πάρει άτυπο διαζύγιο...)

Και να σκεφτούμε ότι την περασμένη Παρασκευή τα παιδιά έγραφαν για τη δημιουργικότητα...

Καλά αποτέλεσματα σε όλες και όλους!

SuperTz

Παράθεση από: telits στις 04 Ιουν 2025, 05:58:32 ΜΜΕπίσης, κάτι κακό που με ενόχλησε στα θέματα είναι το διάγραμμα ροής.
Πώς γίνεται να ζητάς στα παιδιά να γράψουν ψευδογλωσσα ενώ στις οδηγίες του μαθήματος γράφει ότι τα παιδιά θα εξεταστούν σε εντολές Γλώσσας;
Οι δικοί μου μαθητές ήξεραν ότι απαγορεύεται να γράψουν κάπου την εντολή 'εμφανισε'
Ελπίζω το 'γράψε' και αν δεν έγραψες Αλγόριθμος και τέλος να μην πιαστούν λάθος...
Ελεος

"Σημείωση: Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ» όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στα ανωτέρω διδακτικά εγχειρίδια, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 2.3 του βιβλίου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον – Βιβλίο Μαθητή» των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» "

Αυτό λέει η ύλη (και όχι οι οδηγίες).

Κατανοώ το σκεπτικό σας όμως.
Είναι αυτονόητο πως το ΓΡΑΨΕ δεν είναι λάθος στην Ψευδογλώσσα, αφού δεν έχει σαφείς εντολές. Και Τύπωσε θα μπορούσαν να γράψουν (όπως έχει μπει σε θέμα παλαιότερα) π.χ.

petrosp13

Αυτά τα λίγα έχουμε μαζέψει μέχρι τώρα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Από το βιβλίο καθηγητή σελ. 73


Ένα άλλο σημείο είναι η χρήση των διαγραμμάτων ροής. Τα διαγράμματα αυτά (που αποκαλούνται κακώς ακόμη και σήμερα "λογικά διαγράμματα") έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, γιατί ενθαρρύνουν το μη δομημένα προγραμματισμό (βλ. και J. Martin, Diagramming Techniques for Analysts and Programmers, Prentice Hall,1985) Τα διαγράμματα ροής εντάχθηκαν στο βιβλίο κύρια για ιστορικούς λόγους και επειδή συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Καλό είναι η χρήση τους να περιοριστεί για την επεξήγηση των βασικών εννοιών, όπως γίνεται στο κεφ. 2 το βιβλίου.

Συμπέρασμα: Όταν γράφεις ένα βιβλίο μπορεί να έχεις τις καλύτερες προθέσεις. Όμως δεν ξέρεις μετά από 25 χρόνια πως θα χρησιμοποιήσει το βιβλίο κάποιος θεματοδότης στις πανελλήνιες εξετάσεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 06:30:59 ΜΜΑυτά τα λίγα έχουμε μαζέψει μέχρι τώρα
πολύ καλή δουλειά Πέτρο. Θα το αξιοποιήσουμε στο βαθμολογικό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

noname

Δυστυχώς στα προφορικά η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα ενώ κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε. Η εκφώνηση ζητούσε τμήμα προγράμματος το οποίο να πραγματοποιεί ώθηση στην κορυφή της στοίβας. Ο έλεγχος για το αν είναι δυνατή η πραγματοποίηση της ώθησης είναι απαραίτητος αλλά το μήνυμα για την πραγματοποίηση της ώθησης ή όχι δεν ήταν στα ζητούμενα της άσκησης και κακώς αφαιρούνται μονάδες.
Το ίδιο και για το Β2 όπου ζητούσε μετατροπή διαγράμματος ροής σε ψευδογλώσσα. Η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα για την Αρχή και το Τέλος. Η αφαίρεση μονάδων εδώ είναι εκτός φιλοσοφίας του μαθήματος θα έλεγα. Πρέπει κάποια στιγμή να απαλλαγούμε από τέτοια τυπολατρικά και να επικεντρωθούμε στην ουσία της αλγοριθμικής.  :-)

NIKOS_KALYVAS

#37
Καλησπέρα σε όλους και καλά αποτελέσματα στα παιδιά.

Τώρα που ξανακοίταξα τα θέματα, στο ΘΕΜΑ Β ποιες είναι οι 15 μονάδες θεωρίας και ποιες οι 10 της άσκησης ώστε να συμπληρωθούν 40 μονάδες θεωρία και 60 μονάδες ασκήσεις; Ή επαψε να ισχύει κατι τέτοιο;

--------
ΦΕΚ 5136/2022. Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από το 2022-2023

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά εικοσιπέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, το πρώτο θέμα είναι θεωρίας. Το δεύτερο θέμα αποτελείται από το πρώτο μέρος, που είναι θεωρίας και βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες, και από το δεύτερο μέρος που, όπως και το τρίτο και το τέταρτο θέμα, είναι ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του

https://dide.lef.sch.gr/wp-content/uploads/2022/10/fek-5137-t-b-3-10-2022.pdf
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

v.ale.s

Παράθεση από: noname στις 04 Ιουν 2025, 06:52:33 ΜΜΔυστυχώς στα προφορικά η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα ενώ κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε. Η εκφώνηση ζητούσε τμήμα προγράμματος το οποίο να πραγματοποιεί ώθηση στην κορυφή της στοίβας. Ο έλεγχος για το αν είναι δυνατή η πραγματοποίηση της ώθησης είναι απαραίτητος αλλά το μήνυμα για την πραγματοποίηση της ώθησης ή όχι δεν ήταν στα ζητούμενα της άσκησης και κακώς αφαιρούνται μονάδες.
Το ίδιο και για το Β2 όπου ζητούσε μετατροπή διαγράμματος ροής σε ψευδογλώσσα. Η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα για την Αρχή και το Τέλος. Η αφαίρεση μονάδων εδώ είναι εκτός φιλοσοφίας του μαθήματος θα έλεγα. Πρέπει κάποια στιγμή να απαλλαγούμε από τέτοια τυπολατρικά και να επικεντρωθούμε στην ουσία της αλγοριθμικής.  :-)
Σχετικά με τη στοίβα απλά δεν ήταν όσο σαφές έπρεπε.
Για το διάγραμμα απλά τραγικό να κόβεται μονάδα.


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Ιουν 2025, 05:34:46 ΜΜΥ.Γ: Η κατανόηση κειμένου είναι μια δεξιότητα που φθίνει κάθε χρονιά στα Ελληνόπουλα...

...τα οποία όταν αύριο μεθαύριο γίνουν με τη σειρά τους εκπαιδευτικοί δεν θα διατυπώνουν με σαφήνεια το πρόβλημα! 

Μου αρέσει που στο 1ο κεφάλαιο τονίζουμε:

"Η κατανόηση ενός προβλήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διατύπωσή του."

"Ο λόγος σαν μέσο επικοινωνίας και συνεννόησης πρέπει να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια."

"Γίνεται λοιπόν αντιληπτό το ειδικό βάρος που έχει η σωστή διατύπωση στη σωστή κατανόηση ενός προβλήματος."

"Ο Γιάννης και η Μαρία είναι παντρεμένοι." (!;)


petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: noname στις 04 Ιουν 2025, 06:52:33 ΜΜΔυστυχώς στα προφορικά η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα ενώ κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε. Η εκφώνηση ζητούσε τμήμα προγράμματος το οποίο να πραγματοποιεί ώθηση στην κορυφή της στοίβας. Ο έλεγχος για το αν είναι δυνατή η πραγματοποίηση της ώθησης είναι απαραίτητος αλλά το μήνυμα για την πραγματοποίηση της ώθησης ή όχι δεν ήταν στα ζητούμενα της άσκησης και κακώς αφαιρούνται μονάδες.
Το ίδιο και για το Β2 όπου ζητούσε μετατροπή διαγράμματος ροής σε ψευδογλώσσα. Η οδηγία ήταν να κόβεται μία μονάδα για την Αρχή και το Τέλος. Η αφαίρεση μονάδων εδώ είναι εκτός φιλοσοφίας του μαθήματος θα έλεγα. Πρέπει κάποια στιγμή να απαλλαγούμε από τέτοια τυπολατρικά και να επικεντρωθούμε στην ουσία της αλγοριθμικής.  :-)
Συνάδελφε κανείς δεν μπορεί να δώσει οδηγία σε βαθμολογητή πόσο θα κόψει. Αυτό είναι παρέμβαση στη βαθμολόγηση και είναι απαράδεκτο. Οι μόνες οδηγίες που έχεις να ακολουθήσεις σχετικά με τη βαθμολόγηση είναι η κατανομή των μορίων στα θέματα από την ΚΕΕ. Δεν είσαι υποχρεωμένος να υπακούσεις σε καμία άλλη οδηγία.
Οι συντονιστές συντονίζουν δεν δίνουν οδηγίες ούτε εντολές, δεν έχουν τέτοια εξουσία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΡΑΣ

Πολύ καλύτερα τα φετινά θέματα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. 
Σωστός βαθμός δυσκολίας.
Με όσους μαθητές έχω μιλήσει, κανένας δε συνάντησε πρόβλημα κατανόησης. Εδώ να τονίσουμε πως άλλο πρόβλημα κατανόησης και άλλο το λύνω σωστά. 
Φάουλ που δεν δίνεται σημασία στις δυναμικές δομές δεδομένων και επιτέλους ας μπει κάποια στιγμή στοίβα ή ουρά στο Γ. 
Αποτελεί ύλη του βιβλίου με συγκεκριμένες ασκήσεις και μεθοδολογία. Η επαναληπτική διαδικασία με τα αντίστοιχα ερωτήματα max, ποσοστών, πλήθους κλπ μπορεί άνετα να ενσωματωθεί σε στοίβα ή ουρα. Ας κάνουν οι θεματοδότες πιο ολοκληρώμενη την εξέταση στο συγκεκριμένο μάθημα. Και αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να αυξηθεί σημαντικά ο βαθμός δυσκολίας. 

andag

Σωστό αυτό αλλά, έτσι δεν θα είναι δίκαιη η βαθμολογία για όλα τα παιδιά. Θα εξαρτάται από την άποψη του κάθε βαθμολογητή.

evry

Παράθεση από: andag στις 04 Ιουν 2025, 09:24:58 ΜΜΣωστό αυτό αλλά, έτσι δεν θα είναι δίκαιη η βαθμολογία για όλα τα παιδιά. Θα εξαρτάται από την άποψη του κάθε βαθμολογητή.
Μα όλες οι βαθμολογήσεις ακόμα και των ενδοσχολικών πάντα από την άποψη του βαθμολογητή δεν εξαρτώνται?
Θα σου πω το άλλο.
Αν σου δώσουν να βαθμολογήσεις τώρα ένα γραπτό και στο φέρουν μετά από 1 εβδομάδα που θα έχεις βαθμολογήσει ενδιάμεσα 30-40 γραπτά πιστεύεις ότι θα βάλεις ακριβώς τον ίδιο βαθμό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr