Γενικός σχολιασμός θεμάτων

Ξεκίνησε από gpapargi, 03 Ιουν 2025, 09:59:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ σχολιάζουμε τα θέματα γενικά.
Γιώργος Παπαργύρης


Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους...
Με μια πρώτη ματιά, αρκετά απαιτητικά, Καμία σχεση με τα τελευταία χρόνια...και νομίζω καθόλου καλές οι εκφωνήσεις...θέμα Γ μόνο για πολύ καλούς 

Δημήτρης Χατζόπουλος

#3
Από το θέμα 2 και πέρα απαιτούν σκέψη.
Συμφωνώ με τον Μανώλη.


ΥΓ: νομίζω ότι πρέπει να περιμένουμε μια  μικρή αύξηση του ποσοστού κάτω από τη βάση και σίγουρα κάποια μείωση και των αριστούχων.

Νίκος Αδαμόπουλος

"...οργανώστε τις ιδιότητες κάθε κλάσης αντικειμένων σε μια ιεραρχία καταγράφοντας τις μεθόδους και ιδιότητες κάθε κλάσης."

evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 04 Ιουν 2025, 10:41:22 ΠΜ"...οργανώστε τις ιδιότητες κάθε κλάσης αντικειμένων σε μια ιεραρχία καταγράφοντας τις μεθόδους και ιδιότητες κάθε κλάσης."
ωχ!! τι χοντράδα έκαναν;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Θεωρώ ότι τα θέματα είναι πολύ καλά και σαφή

bageo

Θεωρώ ότι είναι υπερβολικά εύκολα .. δεν υπάρχει καθόλου φαντασία.. 
του χρόνου να βάλουν την προπαίδεια και τέλος 

akouts

Προβλέψιμα, χωρίς κάποια πρωτοτυπία

nikolasmer

ΠαράθεσηΣυνολική Εκτίμηση – Πανελλαδικά Θέματα Πληροφορικής ΓΕΛ 2025
Τα φετινά θέματα της Πληροφορικής χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη αυστηρότητα, αλγοριθμική απαίτηση και σημεία αυξημένης δυσκολίας, σε σχέση με τις αντίστοιχες εξετάσεις των προηγούμενων ετών. Αν και η θεματολογία καλύπτει μεγάλο φάσμα της εξεταστέας ύλης, η διατύπωση ορισμένων ερωτημάτων και η απαίτηση λεπτομερούς κατανόησης δημιουργούν εύλογα ερωτήματα ως προς τη σαφήνεια των θεμάτων στους υποψηφίους μέσης επίδοσης.
 
Επισημάνσεις ανά κατηγορία:
  • Α1.3 – Θεωρία (Σωστό/Λάθος):
Το συγκεκριμένο ερώτημα, που ζητούσε από τους μαθητές να κρίνουν αν ο διερμηνευτής παράγει το "αντικείμενο πρόγραμμα", δεν καλύπτεται ρητά στο σχολικό εγχειρίδιο, ενώ τα όρια μεταξύ διερμηνευτή και μεταγλωττιστή δεν αποσαφηνίζονται επαρκώς. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό να οδηγήσει σε σύγχυση, ακόμα και μαθητές που γνωρίζουν τη θεωρία σε ικανοποιητικό επίπεδο. Πρόκειται για παγίδα, ακατάλληλη για ερώτηση Σωστού/Λάθους.
  • Α2 – Ώθηση στη στοίβα:
Η εκφώνηση ζητά την ώθηση στοιχείου στη στοίβα, χωρίς να διευκρινίζει αν απαιτείται και έλεγχος υπερχείλισης (overflow), που αποτελεί βασικό τμήμα μιας πλήρους υλοποίησης στοίβας με πίνακα. Αυτή η ασάφεια επιτρέπει πολλαπλές ερμηνείες, που πιθανόν να οδηγήσουν σε ανομοιογενή αξιολόγηση.
  • Β1 – Ιδιότητες και μέθοδοι σε ιεραρχία κλάσεων:
Το ερώτημα ζητά τη διαμόρφωση ιεραρχίας αντικειμένων με βάση τις ιδιότητες και μεθόδους. Ωστόσο, η εκφώνηση δεν προσδιορίζει με ακρίβεια εάν απαιτείται απλή καταγραφή ή και λεπτομερής σχεδιασμός με υπερκλάσεις το οποίο μπορεί να οδηγήσει και σε απώλεια μονάδων ενώ ο μαθητής γνωρίζει τη λογική.
  • Γ Θέμα – Σενάριο με σφαιροβολία:
Αν και ρεαλιστικό, το σενάριο χρειαζόταν πιο καθαρή εκφώνηση ειδικά στο Γ2 (πώς εισάγονται οι επιδόσεις, αν σταματούν με πρόκριση ή συνεχίζονται και οι 5 προσπάθειες). Η Γ4 και η Γ5 περιλαμβάνουν επεξεργασία δεδομένων, με μέτριο προς αυξημένο επίπεδο αλγοριθμικής πολυπλοκότητας. Η συνολική δομή του θέματος είναι πιο δύσκολη από αντίστοιχα περσινά, (2024), όπου η προσέγγιση των υποερωτημάτων ήταν περισσότερο κατευθυνόμενη.
  • Δ Θέμα – Μαθητές και ερωτήσεις quiz:
Πολύ καλά δομημένο, με εμπλοκή σε πολλαπλές λειτουργίες: ανάγνωση στοιχείων, αποθήκευση, έλεγχος εγκυρότητας, χρήση συνάρτησης, ταξινόμηση. Παρότι άρτια διατυπωμένο, ο βαθμός συνθετότητας είναι ιδιαίτερα υψηλός για μαθητές με βασικές δεξιότητες προγραμματισμού. Απαιτεί πολύ καλή κατανόηση δομών και εννοιών, όπως πίνακες 2 διαστάσεων, παραμετρικές συναρτήσεις, και επεξεργασία ισοβαθμιών.
Δε θα μπορούσα να τα πω καλύτερα από τον φίλο μου  ;)
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

o_Antonis

Παράθεση από: nikolasmer στις 04 Ιουν 2025, 11:44:19 ΠΜΔε θα μπορούσα να τα πω καλύτερα από τον φίλο μου  ;)
Δύο αστοχίες:

Το Α1.3 καλύπτεται ρητά στο βιβλίο και είναι τονισμένο στις οδηγίες διδασκαλίας

και για το Γ αναφέρεται επίσης ότι οι προσπάθειες είναι το πολύ 5. Είναι σαφές το γράφει ότι σταματάει τις προσπάθειες. 

Obelix

Κατά τη γνώμη μου, σαφώς πιο απαιτητικά από τα περσινά.

SuperTz

Παράθεση
  • Γ Θέμα – Σενάριο με σφαιροβολία:
Αν και ρεαλιστικό, το σενάριο χρειαζόταν πιο καθαρή εκφώνηση ειδικά στο Γ2 (πώς εισάγονται οι επιδόσεις, αν σταματούν με πρόκριση ή συνεχίζονται και οι 5 προσπάθειες).
Νομίζω πως εδώ είναι σαφές πως σταματούν αν προκρίνονται γιατί λέει πως κάθε μαθητής έχει δικαίωμα για πέντε το πολύ προσπάθειες

nikolasmer

Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

tsak

με εξαίρεση κάποια σημεία στο Γ, ανταπροκρίνονται οι περισσότεροι και οι πολύ καλοί θα αριστεύσουν. Όχι πολύ μακριά από τα περσινά. Άποψή μου...