Σχολιασμός θεμάτων 2024

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:02:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Angelo

#105
Δε θεωρώ κανέναν από τους καθηγητές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις ανάγκες της ελεύθερης αυτής αγοράς «παράσιτα». Έτσι χαρακτήρισα τον τρόπο εισαγωγής, ο οποίος επιβάλλεται από την κυβέρνηση.

Απαντήστε μου σε αυτό: υποτίθεται ότι η τριτοβάθμια δευτεροβάθμια εκπαίδευση προετοιμάζει τους μαθητές για τις εξετάσεις; Με τα θέματα που μπαίνουν είναι ολοφάνερο πως η τριτοβάθμια μόνη της δεν φτάνει ούτε στο 10% σε σχέση με φροντιστήρια και ιδιαίτερα; Άρα οι πόροι που παρέχονται στο Δημόσιο με σκοπό μια υποτιθέμενη προετοιμασία για τις Πανελλήνιες τι είναι;

George Eco

@
Παράθεση από: Angelo στις 22 Ιουν 2024, 01:51:04 ΠΜΑπαντήστε μου σε αυτό: υποτίθεται ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση προετοιμάζει τους μαθητές για τις εξετάσεις; Με τα θέματα που μπαίνουν είναι ολοφάνερο πως η τριτοβάθμια μόνη της δεν φτάνει ούτε στο 10% σε σχέση με φροντιστήρια και ιδιαίτερα; Άρα οι πόροι που παρέχονται στο Δημόσιο με σκοπό μια υποτιθέμενη προετοιμασία για τις Πανελλήνιες τι είναι; 
Να υποθέσω συνάδελφε εννοείς τη Δευτεροβάθμια. Κοίτα, το Δημόσιο κάνει ότι μπορεί, στα επιτρεπτά πλαίσια. Κι είναι πολύ βαθύ αλλά και μετρημένο αυτό που λέω. Δεν υπάρχει καθολική απάντηση όμως, γιατί κάθε Καθηγητής συνάδελφος είναι διαφορετικός και διαφορετικά πράγματα κάνει. Δεν είναι απλό αυτό που ρωτάς, μπορεί να μιλάμε 4 ώρες και να μη βγει άκρη.




gpapargi

Είνα άδικη η σύγκριση σχολείου-φροντιστηρίου. Το σχολείο έχει 20-25 στην τάξη, το φροντιστήριο 6-10. Παίζουν με άλλους όρους. Ακόμα και αν το σχολείο έβαζε 6 άτομα σε τάξη, πάντα θα μπορούσε κάποιος με ιδιαίτερο να πάρει πλεονέκτημα. Μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων που βάζουν ίδιο πλήθος μαθητών στην τάξη, δεν υπάρχει διαφορά. Τι να κάνει το σχολείο; Να κάνει ιδιαίτερο σε κάθε μαθητή;
Από τη στιγμή που οι πανελλήνιες είνα διαγωνισμός κατάταξης με πολύ υψηλό ανταγωνισμό, είναι λογικό να υπάρχουν τέτοια. 
Η πολιτεία μείωσε τα πανελλάδικά εξεταζόμενα από 6 σε 4, έβαλε και 6 ώρες (αντί για 2) σε κάποια μαθήματα. Πιστεύω ότι αυτό που θα μπορούσε ακόμα να κάνει (ακι πρέπει να το κάνει), είναι να πέφτουν θέματα που θέλουν σκέψη και όχι τυποποίηση και μεθοδολογίες. Όχι πολλά σε έκταση γιατί τότε κερδίζουν οι μεθοδολογίες (=γράφω χωρίς να σκέφτομαι).   Σε αυτή την περίπτωση κάποιος που κατανοεί βαθιά τις έννοιες και είναι σκεπτόμενος αποχτά πλεονέκτημα και μειώνεται η διαφορά σχολείου-φροντιστηρίου. 
 
Γιώργος Παπαργύρης

George Eco

Παράθεση από: gpapargi στις 24 Ιουν 2024, 09:32:11 ΜΜνα πέφτουν θέματα που θέλουν σκέψη και όχι τυποποίηση και μεθοδολογίες
Αυτό θα ήταν πολύ καλό. Γιατί θα φανεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ ο μαθητής που είναι προγραμματιστής, από τον κλασικό παπαγάλο και θα αυξηθεί η διαφορά βαθμολογικά. Θα μπορούσε να είναι ένα ερώτημα σε Γ κι ένα σε Δ. 5 μονάδες το καθένα. Μαζί σου.

Παράθεση από: gpapargi στις 24 Ιουν 2024, 09:32:11 ΜΜΣε αυτή την περίπτωση κάποιος που κατανοεί βαθιά τις έννοιες και είναι σκεπτόμενος αποχτά πλεονέκτημα και μειώνεται η διαφορά σχολείου-φροντιστηρίου.
Μου δημιουργήθηκε απορία. Πώς ακριβώς μειώνεται η διαφορά σχολείου φροντιστηρίου; Στο σχολείο υπάρχει το χ περιβάλλον και οι ψ μαθητές. Κάποιοι πάνε φροντιστήριο. Και πάλι το φροντιστήριο αυξάνει τις πιθανότητες ο μαθητής να κατανοεί βαθιά και να είναι σκεπτόμενος.
Βέβαια όχι πάντα θα μου πεις. Έχω δει μεγάλη ανομοιομορφία στα όσα αφορούν τους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα.




Angelo

Παράθεση από: gpapargi στις 24 Ιουν 2024, 09:32:11 ΜΜΠιστεύω ότι αυτό που θα μπορούσε ακόμα να κάνει (ακι πρέπει να το κάνει), είναι να πέφτουν θέματα που θέλουν σκέψη και όχι τυποποίηση και μεθοδολογίες.
Συμφωνώ, σε αυτό αναφερόμουν. Φαντάζομαι πως ο λόγος που δεν γίνεται είναι γιατί θα χρειαστεί να "ξεβολευτούν" κάποιοι.


Επίσης δεν είμαι συνάδελφος. Προβληματισμένος φοιτητής είμαι, και συγχωρέστε με αν κάνω λάθος. Ξέρετε καλύτερα τόσα χρόνια.

gpapargi

Παράθεση από: George Eco στις 25 Ιουν 2024, 12:58:45 ΠΜΜου δημιουργήθηκε απορία. Πώς ακριβώς μειώνεται η διαφορά σχολείου φροντιστηρίου; Στο σχολείο υπάρχει το χ περιβάλλον και οι ψ μαθητές. Κάποιοι πάνε φροντιστήριο. Και πάλι το φροντιστήριο αυξάνει τις πιθανότητες ο μαθητής να κατανοεί βαθιά και να είναι σκεπτόμενος.

Καλώς ή κακώς ο γονιός και ο μαθητής θεωρεί ότι την ευθύνη για την προετοιμασία του μαθητή την έχει το φροντιστήριο και όχι το σχολείο. Αν δε γράψει ο μαθητής επειδή έπεσε ένα θέμα που δεν το είχε διδαχθεί, θα θεωρηθεί υπεύθυνο το φροντιστήριο και όχι το σχολείο.
Αυτό αναγκάζει το φροντιστηριακό καθηγητή να δώσει έμφαση στις μεθοδολογίες και στα θέματα που συνήθως πέφτουν. Το άγχος του είναι μην τυχόν πέσει θέμα που λύνεται με κλασσική μεθοδολογία και δεν την έχει καλύψει.
Στο σχολείο το άγχος είναι μικρότερο. Ο καθηγητής πιο απελευθερωμένος μπορεί να διδάξει τη θεωρία και να εξηγήσει τις έννοιες βαθιά και δεν καίγεται να καλύψει τις μεθοδολογίες.
Στην πληροφορική, επειδή το μάθημα είναι ελαφρύ, δεν έχει και μεγάλη σημασία, ο μαθητής θα γράψει ακόμα κι αν δεν είναι πραγματικά καλός. Σε πιο δύσκολα μαθήματα όπως πχ τα μαθηματικά η διαφορά είναι εμφανής. Ο καλός σχολικός καθηγητής, θα εξηγήσει το θεώρημα, θα κάνει αναλυτικά την απόδειξη, μπορεί να πει και 2 λόγια για την ιστορία του θεωρήματος ή για αυτόν που το απέδειξε και ας μην προλάβει όλες τις μεθοδολογίες. Στο φροντιστήριο θα περάσει πιο γρήγορα το θεώρημα και θα δώσει έμφαση στις μεθοδολογίες. Με 2 λόγια στο φροντιστήριο δίνεται έμφαση κυρίως στο εξεταζόμενο μέρος του μαθήματος ενώ στο σχολείο μπορεί να δωθεί έμφαση στην κατανόηση των εννοιών. Μου έλεγε κάποτε κάποιος πολύ καλός σχολικός μαθηματικός (με μεταπτυχιακό στα θεωρητικά μαθηματικά): «έχουμε καταντήσει φροντιστήριο». Όταν τον ρώτησα τι εννοεί μου απάντησε ότι οι πανελλήνιες τον πρεσάρουν και δεν τον αφήνουν να κάνει το θεώρημα «όπως πρέπει». Σα μέση συμπεριφορά δηλαδή (σαν τάση) το φροντιστήριο δίνει μεγαλύτερο  βάρος στην επίλυση ασκήσεων ενώ το σχολείο στην κατανόηση των εννοιών.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα όταν το σύστημα είναι εξεταστικοκεντρικό. Δουλεύεις για τις εξετάσεις και όχι τόσο για την κατανόηση των εννοιών. Δεν είναι απόλυτα αυτά, υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά μιλάω για τη γενική τάση.
Με βάση αυτά, όσο πιο τυποποιημένα είναι τα θέματα τόσο πιο πολύ αποχτάει πλεονέκτημα το φροντιστήριο. Ενώ αν υπάρξει θέμα που δεν πατάει σε κάποια μεθοδολογία, αλλά θέλει κατανόηση των εννοιών και αυτοσχεδιασμό τότε μειώνεται η διαφορά σχολείου-φροντιστηρίου.
 
Θα δεις πολλούς σοβαρούς σχολικούς καθηγητές σε μαθηματικά και φυσική να λένε «τους κάνω θεωρία, να καταλάβουν τις έννοιες, όχι μόνο να λύνουν ασκήσεις.» Ο χρόνος δεν είναι άπειρος, το κάνουν σε βάρος των μεθοδολογιών. Θα δεις πολλούς μαθητές στα μαθηματικά να λύνουν ασκήσεις εκτελώντας μηχανικά κάποια μεθοδολογία, χωρίς να καταλαβαίνουν πως αυτή προκύπτει από τον ορισμό του βιβλίου.
Γιώργος Παπαργύρης

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους και καλή καλοκαιρινή προετοιμασία σε όσους έχουν αρχίσει

Πραγματικά νιώθω τόσο μα τόσο χαζός με αυτά που διαβάζω σε κάποιες από τις αναρτήσεις ,  και τόσο μα τόσο προσβεβλημένος ξανά με αυτά που διαβάζω, αλλά μάλλον εγώ θα έχω πρόβλημα,  μιας και καθηγητής φροντιστηρίου,  λογικά αυτό θα είναι... Πραγματικά με ξεπερνάει η διάκριση αυτή που γίνεται, ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΠΩΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ( ΦΤΟΥ ΦΤΟΥ ΦΤΟΥ ΚΑΚΟ ) ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΙΨΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ .. λογικά πάλι εγώ θα έχω το πρόβλημα ως καθηγητής φροντιστηρίου...και πραγματικά αν δεν σεβόμουν αγαπητούς φίλους συναδέρφους που εργάζονται σε σχολείο, θα έκανα μια ανάλυση από την ανάποδη οπτική γωνία,  αλλά άσε καλύτερα να μην χαλάσουμε τις καρδιές μας ... και για να προλάβω τα " δεν εννοώ ακριβώς αυτό έτσι που τα λες και δεν είπα κάτι τετοιο", νομίζω πως ακριβώς αυτό είναι το νόημα 

Angelo

Εγώ εντωμεταξύ ούτε βολεμένους ούτε κακούς της υπόθεσης είπα τους καθηγητές φροντιστηρίων. Την κυβέρνηση έφταιξα, αλλά ΟΚ...

Λαμπράκης Μανώλης


George Eco

#114
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω συνάδελφε σε μερικά πράγματα. Κάποια από αυτά που λες, τα ενστερνίζομαι και συμφωνώ απόλυτα γιατί απλά είναι έτσι ακριβώς όπως τα λες. Τα μαθήματα που δίνονται Πανελλήνιες καταντούν να διδάσκονται και να προετοιμάζονται για Πανελλήνιες ναι. Ωστόσο έχω δει τα τελευταία χρόνια εξαιρώντας το 2023 να πέφτουν θέματα που σε πετάνε εκτός "μεθοδολογιών". Αλήθεια τι αποκαλούμε μεθοδολογία στη Πληροφορική;

Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχουν μεθοδολογίες. Υπάρχουν μόνο τρόποι να κάνεις κάτι. Αυτοί οι τρόποι αν δε μάθεις πως κουμπώνουν δε γράφεις θέμα Γ. Με άλλα λόγια αν δε μάθεις το μαθητή να ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ σα προγραμματιστής, δε θα γράψει Πανελλήνιες καλά. Η συμπλήρωση κενών, τα θέματα Γ, Δ κι ασκήσεις εκσφαλμάτωσης μπορούν να ξετινάξουν ένα μέτριο μαθητή και να τον διαχωρίσουν εύκολα από τον καλό.

Το πρόβλημα είναι αλλού. Κάποιοι στα Λύκεια, κάποιοι σε Φροντιστήρια, και πολλοί σε Ιδιαίτερα δε κάνουν σωστά το μάθημα. Παντού υπάρχουν μέτριοι Καθηγητές κι αυτό ΔΕΝ είναι κακό. Κακό είναι πως νομίζουν πως είναι άριστοι.

Να μη το πάμε μακριά, θα δώσω τρανό παράδειγμα.
Δείτε λύσεις ΟΕΦΕ του παρελθόντος κι όχι μόνο.

Λεπτομέρεια:
Χρησιμοποιουν το & αυθαίρετα σπάζοντας ένα τελεστέο τύπου ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ στη μέση.

ΓΡΑΨΕ ' Μπλαμπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα
&  μπλα μπλα'

Αυθαιρεσία!

Θα μπορούσαν
ΓΡΑΨΕ ' Μπλαμπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα'
ΓΡΑΨΕ 'μπλα μπλα'

Θα μπορούσαν και

ΓΡΑΨΕ ' Μπλαμπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα',
&'μπλα μπλα'.

Δε σπάς τελεστέο στο &, δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ στο βιβλίο και η ΓΛΩΣΣΑ ορίζεται από το βιβλίο.

ΦΕΤΟΣ αυτό εξετάζεται έμμεσα και δεν έχει πάρει ο μέσος Καθηγητής μυρωδιά. Λένε πιο εύκολα πεθαίνεις και κάτι τέτοια βαρύγδουπα σχόλια, λες και δίνουν αυτοί κι όχι παιδιά.

Θα μου πεις copy - paste από το Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ το έκαναν και τους βγήκε έτσι. Θα απαντήσω πως θα έπρεπε να ήταν πιο προσεκτικοί, διακηβεύονται οι κόποι νοικοκυριών από ένα βαθμό. Έχουμε όλοι ευθύνη και πρέπει να έχουμε και καθαρή συνείδηση.




gpapargi

Οπως έγραψα και πιο πάνω: " Στην πληροφορική, επειδή το μάθημα είναι ελαφρύ, δεν έχει και μεγάλη σημασία, ο μαθητής θα γράψει ακόμα κι αν δεν είναι πραγματικά καλός. Σε πιο δύσκολα μαθήματα όπως πχ τα μαθηματικά η διαφορά είναι εμφανής."
Και στη συνέχεια αναφέρομαι στα μαθηματικά που είναι εμφανής η διαφορά του "δίνω έμφαση στη μεθοδολογία" σε σχέση με το "δίμω έμφαση στη θεωρία και στην κατανόηση των εννοιών".
Γιώργος Παπαργύρης

petrosp13

Και γιατί η Πληροφορική να θεωρηθεί μάθημα "ελαφρύ" και τα Μαθηματικά να μην θεωρούνται μάθημα "υπέρβαρο";

Θεωρώ απαράδεκτο αυτό που γίνεται με τα μαθηματικά κάθε χρόνο, όπου η κατανομή των βαθμών είναι τραγικά ανομοιόμορφη
Εκθειάζουμε την πρωτοτυπία των θεμάτων των Μαθηματικών και την εμβάθυνση των εννοιών, όταν το <10% περνάει το 15; Για ποια εμβάθυνση μιλάμε όταν κανένας μαθητής δεν αφομοιώνει;

Το μάθημα μας έχει φυσιολογικά θέματα, ίσως να λείπουν 1-2 ερωτήματα μεγαλύτερης δυσκολίας σε όλο το διαγώνισμα αλλά μέχρι εκεί

Αυτό που γίνεται με τα μαθηματικά είναι πραγματικά η κατάντια όλου του εκπαιδευτικού συστήματος της κατεύθυνσης μας, μαθητές να αγωνίζονται για ένα 8ρι

ΥΓ. Από πού προκύπτει ότι ένας μαθητής θα γράψει καλά στην Πληροφορική ακόμα κι αν δεν είναι καλός;;; Το ακριβώς ανάποδο ισχύει.
Ένας μαθητής που είναι καλός, θα γράψει σχεδόν σίγουρα καλά στην Πληροφορική, ακόμα κι αν διαβάζει και δουλεύει λίγο.
Κι αυτό γίνεται γιατί όντως εμβαθύνουμε σε έννοιες, στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων και δίνουμε ορίζοντα στα οξυδερκή μυαλά και ΔΕΝ σερβίρουμε έτοιμους κώδικες ευρείας αποδοχής.
Εκτός αν κάποιος νομίζει ότι κάποιος μέτριος μαθητής θα γράψει άριστο βαθμό επειδή έμαθε παπαγαλία τον κώδικα της φυσαλίδας ή την μεθοδολογία της τιμής-φρουρού
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

#117
Πέτρο ευτυχώς που κάποιος ακόμη έχει τους ίδιους προβληματισμούς με εμένα, γιατί έλεγα πως μάλλον εγώ  είναι που σκέφτομαι περίεργα εδώ μέσα...χεχεχε...είμαστε δύο λοιπόν οπότε όλα καλά...

Παράθεση από: gpapargi στις 26 Ιουν 2024, 10:47:50 ΠΜΜου έλεγε κάποτε κάποιος πολύ καλός σχολικός μαθηματικός (με μεταπτυχιακό στα θεωρητικά μαθηματικά): «έχουμε καταντήσει φροντιστήριο». Όταν τον ρώτησα τι εννοεί μου απάντησε ότι οι πανελλήνιες τον πρεσάρουν και δεν τον αφήνουν να κάνει το θεώρημα «όπως πρέπει». Σα μέση συμπεριφορά δηλαδή (σαν τάση) το φροντιστήριο δίνει μεγαλύτερο  βάρος στην επίλυση ασκήσεων ενώ το σχολείο στην κατανόηση των εννοιών.

Συνάδελφε μετέφερε σε παρακαλώ εκ μέρους μου στον αγαπητό μαθηματικό πως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ,  ετσι γιατί αν δεν το πω θα σκάσω...

Επίσης η "μέση συμπεριφορά " που αναλύεις,  πραγματικά μπορώ να παραθέσω αντίστοιχες " μέσες συμπεριφορές " που μου έρχονται στο μυαλό ( δεν πάει επι προσωπικού ), αλλά είπαμε " καλύτερα τα αμίλητα παρά τα μιλημένα " που λέμε εδώ στην Κρήτη ( υποθέτω και σε άλλα μερη) ...

Και εν τέλει συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω το νόημα ενός καθηγητή στο σχολείο που είναι απαλλαγμένος από το άγχος, άρα θα κάνει " πιο σωστά" την όλη διδασκαλεία, και δεν πειράζει εν τέλει αν δεν έχει κάνει και 2-3 μεθοδολογίες που θα μπουν στις εξετάσεις... δεν ειρωνεύομαι ( ξανά ελπίζω να μην παρεξηγηθώ) , αλλά δεν το καταλαβαίνω πως λειτουργεί αυτό...

Τέλος,  με κάλυψε πλήρως ο Πέτρος και ο Γιώργος παραπάνω  στο ερώτημα από που προκύπτει πως αν κάποιος  γράφει σωστά τις μεθοδολογίες δεν είναι καλός η δεν σκέφτεται και τα λοιπά

petrosp13

Και κάτι ακόμα που δεν θα καταλάβει ποτέ καθηγητής σχολείου που δεν έχει δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα

Μπορεί να έχουμε και οι δυο κατηγορίες τον ίδιο φόβο για το αν έχουμε διδάξει όλες τις μεθοδολογίες που χρειάστηκαν στις εξετάσεις των μαθητών μας
Μπορεί να έχουμε το ίδιο άγχος για το αν ήμασταν επαρκείς στην δουλειά μας την φετινή χρονιά
Μπορεί να έχουμε την ίδια αγωνία για την επίδοση των παιδιών που προετοιμάσαμε και την τελική τους επιτυχία

Απλά υπάρχει μια τεράστια διαφορά

Ο καθηγητής του σχολείου δεν θα έχει συνέπειες αν "αποτύχει" (αν θεωρήσουμε ότι ευθύνεται για μια πιθανή αποτυχία των μαθητών του)
Και αυτό όχι γιατί θα επωμιστεί την αποτυχία το φροντιστήριο, γιατί μπορεί να μην υπάρχει καν φροντιστήριο στην περιοχή που διδάσκει
Αλλά γιατί όντως δεν θα έχει καμιά ουσιαστική συνέπεια

Οι καθηγητές του ιδιωτικού τομέα (όπως και όλοι οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα) κρίνονται καθημερινά και αξιολογούνται
Αξιολογούνται σε πάρα πολλούς τομείς και από πάρα πολλούς παράγοντες
Για το υλικό τους, για την μεταδοτικότητα τους, για την συμπεριφορά τους, τις σχέσεις τους με τα παιδιά και τους γονείς και την παρουσία τους στον εκπαιδευτικό οργανισμό
Αξιολογούνται από τα παιδιά, από τους γονείς, από τους εργοδότες, από τους συναδέλφους

Μια ενδεχόμενη και παρατεταμένη αποτυχία σε κάποιον από αυτούς τους τομείς, μπορεί να οδηγήσει κάποιον συνάδελφο ακόμα και έξω από αυτή την αγορά εργασίας
Μπορεί κάτι τέτοιο να συμβεί στον αντίστοιχο συνάδελφο στο σχολείο;

Αναγκαζόμαστε όλοι να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας καθημερινά γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πλαίσιο όπως είναι οι πανελλαδικές
Αναγκαζόμαστε να βάζουμε σε οργανωμένα κανάλια αυτά που δίνουμε σαν κατευθύνσεις στα παιδιά, αλλά δεν δίνουμε έτοιμες λύσεις, γιατί πολύ απλά αυτό δεν είναι εφικτό στο μάθημα μας και απορώ πώς το ισχυρίζονται κάποιοι. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΤΕΙ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΣΕ ΕΤΟΙΜΕΣ ΛΥΣΕΙΣ. Το μάθημα δεν έχει τύπους, δεν μπορεί κάποιος ούτε να ξεκινήσει το Γ θέμα αν δεν έχει δουλέψει αρκετά μέσα στην χρονιά στο πώς θα διαχειρίζεται τις εκφωνήσεις, την επανάληψη και μετά 1-1 τα ερωτήματα


Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη ανθρώπων που δεν έχουν το καθημερινό άγχος της "αξιολόγησης" να βλέπουν καινοτόμα ερωτήματα, αλλά πηγάζει κι από μια αίσθηση σιγουριάς για την δουλειά τους

Αυτή την σιγουριά δεν την έχουν οι συνάδελφοι του ιδιωτικού τομέα και κυρίως τα ίδια τα παιδιά που δεν θα πρέπει να γίνονται πειραματόζωα γιατί εμείς έχουμε βαρεθεί τα ίδια ερωτήματα εδώ και 20 χρόνια

ΥΓ. Ένας βασικός λόγος αυτής της αθλιότητας που γίνεται με τα μαθηματικά κάθε χρόνο είναι για να συντηρούν τον "μύθο" του πολύ δύσκολου μαθήματος, ώστε να έχουν όλοι οι μαθηματικοί παράπλευρα οφέλη...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Παράθεση από: Angelo στις 26 Ιουν 2024, 12:59:30 ΜΜΕγώ εντωμεταξύ ούτε βολεμένους ούτε κακούς της υπόθεσης είπα τους καθηγητές φροντιστηρίων. Την κυβέρνηση έφταιξα, αλλά ΟΚ...
Δε θα τα φόρτωνα στην κυβέρνηση (σε καμία από αυτές) για το συγκεκριμένο θέμα. Πιο πολύ στον κλάδο θα τα φόρτωνα.
Για παράδειγμα με το προηγούμενο καθεστώς των κατευθύνσεων, η χημεία ήταν ένα πολύ βατό μάθημα με ποσοστό αριστούχων (πάνω από 18) στο 30-40%. Αυτό έγινε γιατί οι πολύ μαθητές πήγαιναν στην τεχνολογική (μαθηματικά, γλώσσα, φυσική, πληροφορική, διοίκηση, επιχειρήσεων και μια επιλογή) και όχι θετική με χημεία-βιολογία αντί για πληροφορική-διοίκηση. Θέλοντας να προσελκύσουν κόσμο έβαζαν εύκολα. Τώρα που πήραν τον κόσμο για πολυτεχνεία-πληροφορικές-φυσικομαθηματικές βάζουν δύσκολα. Από τη μια στιγμή στην άλλη άλλαξε αυτό.
Το θέμα είναι λοιπόν, αν θέλουμε να βάλουμε πιο δύσκολα. Ναι ή όχι και γιατί. Γενικά για μένα ένα μάθημα με ποσοστό στο 18-20 πάνω από 10% (που θα έβγαινε σε μια ομοιόμορφη κατανομή) δε βοηθάει στο να ξεχωρίσει ο καλός και άρα δε συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής των καλύτερων του διαγωνισμού.
Η πληροφορική έφτασε πέρυσι περίπου 20% άρα σε αυτή την κατηγορία ανήκουμε. Πρέπει να βάλουμε πιο δύσκολα; Αν είμασταν στη θετική και απευθυνόμασταν σε υποψηφίους για πολυτεχνεία, πληροφορικές και φυσικομαθηματικές τότε ναι θα έπρεπε να βάλουμε πολύ πιο δύσκολα (για να γράψεις πάνω από 18 εννοώ). Για τους οικονομολόγους η πληροφορική δε χρειάζεται. Δε θεωρώ υποχρέωσή τους να την ξέρουν. Οπότε θα πρέπει να δυσκολέψουν αλλά όχι πολύ. Είναι άστοχο το ότι εξετάζονται στην πληροφορική.
Για μένα το πραγματικό ερώτημα είναι γιατί δεν υπάρχει διαμαρτυρία του κλάδου με υπουργό παιδείας και πρόεδρο του ΙΕΠ πληροφορικούς. Μου δίνει την αίσθηση ο κλάδος ότι θέλει να κάτσει στα αυγά του. Να μην ξεβολευτεί. Η φυσιολογική αντίδραση θα ήταν να ξεκινήσει αγώνας για να μπει το μάθημα στη θετική και μετά να γίνει αναβάθμιση του μαθήματος με δυσκολότερα θέματα, όπως τον παλιό καλό καιρό με τα διαγωνίσματα από το στέκι.
Γιώργος Παπαργύρης