Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:00:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ μιλάμε για το θέμα Γ
Γιώργος Παπαργύρης

tropheus

Το Γ4 θα δυσκολέψει όσους δεν έχουν ξαναδεί την τεχνική λύσης. 
Τα υπόλοιπα είναι απλά.

tsabatman

Επίσης θα υπάρξουν πολλές λύσεις με
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ1, ΕΠ2, ΕΠ3, ΕΠ4, ΕΠ5, ΕΠ6
θα πάρει όλες τις μονάδες πιστεύετε;

Νίκος Αδαμόπουλος

#3
Παράθεση από: tsabatman στις 06 Ιουν 2024, 11:27:51 ΠΜΕπίσης θα υπάρξουν πολλές λύσεις με
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ1, ΕΠ2, ΕΠ3, ΕΠ4, ΕΠ5, ΕΠ6
Ναι αλλά χωρίς έλεγχο εγκυρότητας...
Κατά τη γνώμη μου, αν ο μέσος όρος υπολογιστεί σωστά, τότε πρέπει να κοπούν μόνο οι μονάδες του ελέγχου εγκυρότητας. Στον προγραμματισμό δεν θα ήταν παράλογο να γίνει με αυτόν τον τρόπο. Αν θέλαμε να τα αναγκάσουμε να χρησιμοποιήσουν εμφωλευμενη ΓΙΑ ας ζητούσαμε να διαβάζει 50 επιδόσεις αντί για 6.

johnk

Αν κάποιος μαθητής έβαζε έναν μονοδιάστατο πίνακα ΕΠ[6] για τις επιδόσεις ο οποίος θα άλλαζε κάθε φορά με νέα εξάδα επιδόσεων, θεωρείτε πως θα του κόψουν; Αν υποθέσουμε ότι όλα τα άλλα είναι σωστά εννοείται.

petrosp13

Το έχουν λύσει πάρα πολλοί έτσι
Δεν βλέπω κάτι μεμπτό, εφόσον έχουμε συγκεκριμένο αριθμό στοιχείων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: johnk στις 06 Ιουν 2024, 02:06:58 ΜΜΑν κάποιος μαθητής έβαζε έναν μονοδιάστατο πίνακα ΕΠ[6] για τις επιδόσεις ο οποίος θα άλλαζε κάθε φορά με νέα εξάδα επιδόσεων, θεωρείτε πως θα του κόψουν; Αν υποθέσουμε ότι όλα τα άλλα είναι σωστά εννοείται.
Όχι βέβαια. Γιατί να του κόψουν;;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Στις λύσεις της ΚΕΕ το ποσοστό που ζητάει το υπολογίζουν ως % ;

akalest0s

Ενδιαφέρουσα ερώτηση.
Όταν δεν ζητάνε επί τοις εκατό ποσοστό, δεν θα έπρεπε να βαθμολογείται αρνητικά η απάντηση με κλάσμα χωρίς *100. Αντιθέτως. Χρειάζεται να αποσυνδέουμε το *100 από το κλάσμα. Όπως αναμένεται να απαντήσεις ότι είσαι 1.80 μέτρα ύψος, και όχι 180 εκατοστά. Μέχρι εκεί είναι η αξία του *100.
Η σύγχυση στα ποσοστά των μαθητών είναι δυσανάλογα μεγάλη.

Η λύση με τον πίνακα 6 θέσεων μπορεί να μην είναι η καλύτερη αλλά δεν είναι λάθος.
Εμένα δύο μαθητές μπερδεύτηκαν και νόμιζαν ότι οι 6 επιδόσεις πρέπει να διαβαστούν με την μία (να δώσει και τις 6 τιμές αθροισμένες ο χρήστης), επειδή στην εκφώνηση έλεγε "να διαβάζει το όνομά του και την επίδοσή του στις 6 ενότητες κάνοντας έλεγχο εγκυρότητας της επίδοσης."
Θα ήταν καλύτερα να λέει "κάθε επίδοσης" ή "των επιδόσεων".
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Αριστοτέλης Βιτωράτος

Παράθεση από: johnk στις 06 Ιουν 2024, 02:06:58 ΜΜΑν κάποιος μαθητής έβαζε έναν μονοδιάστατο πίνακα ΕΠ[6] για τις επιδόσεις ο οποίος θα άλλαζε κάθε φορά με νέα εξάδα επιδόσεων, θεωρείτε πως θα του κόψουν; Αν υποθέσουμε ότι όλα τα άλλα είναι σωστά εννοείται.
Πίνακες χρησιμοποιούμε όταν τα δεδομένα πρέπει να διατηρηθούν μέχρι το τέλος της επεξεργασίας.
Εδώ δεν έχουμε τέτοια περίπτωση.
Κανονικά πίνακα θα χρησιμοποιούσαμε αν ζητούσε να ταξινομηθούν οι επιδόσεις.
Βέβαια βαθμολογικά μάλλον θα πάρει όλες τις μονάδες


o_Antonis

Παράθεση από: akalest0s στις 06 Ιουν 2024, 03:48:28 ΜΜ...επειδή στην εκφώνηση έλεγε "να διαβάζει το όνομά του και την επίδοσή του στις 6 ενότητες κάνοντας έλεγχο εγκυρότητας της επίδοσης."
Θα ήταν καλύτερα να λέει "κάθε επίδοσης" ή "των επιδόσεων".

Έχει όμως εξηγήσει τι είναι επίδοση στην αρχή. Συντακτικά είναι σωστό.

Για να παρερμηνευτεί πρέπει να υποτεθεί η λέξη άθροισμα ή σύνολο.


Δεν βλέπω γιατί να γίνεται θέμα η χρήση πίνακα.


και fun fact για το ποσοστό: η κατά κυριολεξία επίλυση δεν απαιτεί πολλαπλασιασμό με το 100.

akalest0s

ΠαράθεσηΒέβαια βαθμολογικά μάλλον θα πάρει όλες τις μονάδες
Τι μάλλον βρε. Εδώ κάνουμε σειριακή αναζήτηση με Για και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Από το πινακάκι 6 θέσεων θα κόψεις; Το μάθημα καλώς ή κακώς (πολύ κακώς κατ' εμέ) δεν έχει απόδοση και πολυπλοκότητα εντός ύλης.
Αντί για αντικειμενοστραβωμάρα, καλό θα ήταν να έχουμε ένα νέο κεφάλαιο με πολυπλοκότητα αλγορίθμων. Τουλάχιστον για όσο το μάθημα βρίσκεται στην υπάρχουσα μορφή του.

ΠαράθεσηΈχει όμως εξηγήσει τι είναι επίδοση στην αρχή. Συντακτικά είναι σωστό.
Συμφωνώ, για αυτό δεν μιλάω για ασάφεια ή πρόβλημα. Απλά θα βοηθούσε περισσότερο να το τονίζει εκεί.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Δημήτρης Χατζόπουλος

#12
ΣΤΗΝ ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΕΙ ΣΤΟ Γ2:
"ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 6 ΕΝΟΤΗΤΕΣ"
ΚΑΙ ΟΧΙ
" ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ 6 ΕΝΟΤΗΤΕΣ"

ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ 6 ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ:
Μαθήτρια μου Αριστη, μπερδεύτηκε και διάβασε ΜΟΝΟ μια τιμη  και έκανε μετα ΜΟ<-ΕΠ/6.
Αναμφίβολα λάθος αλλά αν φορέσουμε και εμείς το άγχος του καλού μαθητή και την θέληση του εκείνη την ωρα να κατανοήσει τη λεπτομέρεια και να μην κάνει λάθος,  ειναι μια αβλεψία της εκφώνησης.

Θα ήθελα δε, αν κάποιος διορθώνει, να μου δώσει τη γνωμη του για το πόσες μοναδες χάνει με την παρακάτω λύση. (Εγω λέω γυρω στις 3)

 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_3_2024

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΕΠ, Κ, Κ1, Κ2, Ι
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ, ΜΑΧ, ΠΟΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ, ΟΝΜΑΧ
ΑΡΧΗ
  ΜΑΧ <- -1
  Κ1 <- 0
  Κ2 <- 0
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
  ΟΣΟ ΟΝ <> 'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠ >= 0 ΚΑΙ ΕΠ <= 100
    ΜΟ <- ΕΠ/6
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ, ΜΟ
    Κ2 <- Κ2 + 1
    ΑΝ ΜΟ > 60 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'ΕΠΙΤΥΧΩΝ'
      Κ1 <- Κ1 + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΡΑΨΕ 'ΑΠΟΤΥΧΩΝ'
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΜΟ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ <- ΜΟ
      ΟΝΜΑΧ <- ΟΝ
      Κ <- 1
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ = ΜΑΧ ΤΟΤΕ
      Κ <- Κ + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ Κ = 1 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ ΟΝΜΑΧ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ Κ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΠΟΣ <- (Κ1/Κ2)*100
  ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Λαμπράκης Μανώλης

#13
Φίλε Δημήτρη τι να πω,  κρίμα για την κοπέλα...είναι να μην πάει το μυαλό και κολλήσει σε μια λέξη.. εγώ σε όσα διαγωνίσματα γράφω πααααααντα υπάρχει μια λέξη/εκφραση/ πρόταση που την σκέφτεται διαφορετικά κάποιος μαθητής...είναι Καμία φορά και πως το εννοεί κάποιος στην καθημερινή του ζωη

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: akalest0s στις 06 Ιουν 2024, 03:48:28 ΜΜΕνδιαφέρουσα ερώτηση.
Όταν δεν ζητάνε επί τοις εκατό ποσοστό, δεν θα έπρεπε να βαθμολογείται αρνητικά η απάντηση με κλάσμα χωρίς *100. Αντιθέτως. Χρειάζεται να αποσυνδέουμε το *100 από το κλάσμα. Όπως αναμένεται να απαντήσεις ότι είσαι 1.80 μέτρα ύψος, και όχι 180 εκατοστά. Μέχρι εκεί είναι η αξία του *100.
Η σύγχυση στα ποσοστά των μαθητών είναι δυσανάλογα μεγάλη.

Συμφωνώ! Υπάρχει σχετική ανταλλαγή απόψεων και στο γενικό thread...

Όπως το βλέπω εγώ, υπάρχουν διαφόρων ειδών ποσοστά:
Ποσοστό με βάση το 1:   πλε/πλ_ολικό
Ποσοστό με βάση το 100 (επί τοις εκατό - %):   πλε/πλ_ολικο * 100
Ποσοστό με βάση το 1000 (επί τοις χιλίοις -  ‰):   πλε/πλ_ολικό * 1000
κλπ

Συνήθως δουλεύουμε με ποσοστά %, αλλά καλό είναι να το ξεκαθαρίζει η διατύπωση του προβλήματος. Στο θέμα Γ δεν αναφέρει τίποτα σχετικό, οπότε, κατά τη γνώμη μου πάντα, πιο σωστή είναι η πρώτη λύση παρά η δεύτερη. Ή τουλάχιστον να θεωρηθούν και οι 2 πρώτες σωστές.

Και οι θεματοδότες γενικά να προσέχουν, όταν ζητάνε ποσοστά, να αναφέρουν ρητά ότι πρόκειται για ποσοστά %.