Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:00:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitrios67

Παράθεση από: johnk στις 06 Ιουν 2024, 02:06:58 ΜΜ
Αν κάποιος μαθητής έβαζε έναν μονοδιάστατο πίνακα ΕΠ[6] για τις επιδόσεις ο οποίος θα άλλαζε κάθε φορά με νέα εξάδα επιδόσεων, θεωρείτε πως θα του κόψουν; Αν υποθέσουμε ότι όλα τα άλλα είναι σωστά εννοείται.
Κατα τη γνωμη μου κάθόλου.
Ασε που είναι  και πιο "προγραμματιστικό". Διοτι σε πραγματικες εφαρμογες, παντα "κραταμε" τα δεδομενα. Άλλο αν εδω για λογους εκπαιδευτικους βρισκουμε τον μεσο ορο στον "αέρα" (on the fly). Πλεον οι περισσοτερες γλώσσες εχουν δυναμ. δομες, π.χ. η Python εχει lists, και ξεμπερδεύεις.


dimitrios67

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 06 Ιουν 2024, 04:32:18 ΜΜ
ΣΤΗΝ ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΕΙ ΣΤΟ Γ2:
"ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 6 ΕΝΟΤΗΤΕΣ"
ΚΑΙ ΟΧΙ
" ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ 6 ΕΝΟΤΗΤΕΣ"
Είπαμε!! Οι θεματοδοτες πρεπει να κανουν επιγόντως σεμιναρια σωστης διατυπωσης της Ελληνικής γλώσσας.
Εδω, θα μου πειτε, εκαναν λαθη οι φιλολογοι στη Γλώσσα, με το "ἁμβλύνεται",
δεν θα κανουν οι Πληροφορικοί;

dimitrios67

#17
Παράθεση από: akalest0s στις 06 Ιουν 2024, 04:11:56 ΜΜ

Αντί για αντικειμενοστραβωμάρα, καλό θα ήταν να έχουμε ένα νέο κεφάλαιο με πολυπλοκότητα αλγορίθμων. Τουλάχιστον για όσο το μάθημα βρίσκεται στην υπάρχουσα μορφή του.
You 're to the point! Ενα κεφάλαιο με πολυπλοκότητα αλγορίθμων θα εδινε μαθηματική "βαρύτητα" στο μάθημα. Αυτα με τα "Αντικειμενοστρεφή" ειναι άστοχα θεωρόντας τα μεσα στο γενικότερο πλαισιο του μαθηματος.
Είναι σαν να λες: "Θα ασχοληθούμε πώς μαγειρεύουμε το κρέας", και απλώς τους δείχνεις πώς ειναι τα ζώα. Και μετά τίποτα.....
Μια προσθηκη που θα μπορουσε (κατα τη γνωμη μου ευκολα) να γινει, θα ηταν να βαζαμε records στη ΓΛΩΣΣΑ, σαν την παλιά (καλή) Pascal.


dimitrios67

Παράθεση από: Αριστοτέλης Βιτωράτος στις 06 Ιουν 2024, 03:59:38 ΜΜ
Πίνακες χρησιμοποιούμε όταν τα δεδομένα πρέπει να διατηρηθούν μέχρι το τέλος της επεξεργασίας.
Να κανουμε μια μικρή διορθωση: Όταν τα δεδομένα πρέπει να διατηρηθούν μέχρι το τέλος της επεξεργασίας, τοτε χρησιμοποιούμε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πίνακες.
Στη ΓΛΩΣΣΑ, οποτεδηποτε εχουμε γνωστο αριθμό κομβων μια δομης δεδομενων μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα. Στις δε συγχρονες γλώσσες, όπως  η Python,
 χρησιμοπουμε Lists (κατα κορον) και δεν μας νοιάζει και το garbage collection όπως στη C π.χ.

skidaddleliberacorpus

ειναι αποδεκτή η παρακάτω απάντηση για το Γ4??
αν οχι πόσες μονάδες θα κόπουν?

μαχ1<- -1
μαχ2<- -1
πλ<-0

αν ΜΟ >= μαχ1 τοτε
  μαχ2<-μαχ1
  μαχ1<- ΜΟ
  θεση_ον<- ΟΝ !ονομα μαθητη
τελος_αν

αν μαχ2=μαχ1 τοτε
  πλ<-πλ+1
αλλιως_αν μαχ2< μαχ1 τοτε
  πλ<-0
τελοσ_αν
...
αν πλ=0 τοτε
 γραψε θεση_ον
αλλιως
 γραψε πλ
τελος_αν
"Software is like sex: it's better when it's free." – Linus Torvalds

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: skidaddleliberacorpus στις 07 Ιουν 2024, 05:16:33 ΜΜειναι αποδεκτή η παρακάτω απάντηση για το Γ4??
αν οχι πόσες μονάδες θα κόπουν?

μαχ1<- -1
μαχ2<- -1
πλ<-0

αν ΜΟ >= μαχ1 τοτε
  μαχ2<-μαχ1
  μαχ1<- ΜΟ
  θεση_ον<- ΟΝ !ονομα μαθητη
τελος_αν

αν μαχ2=μαχ1 τοτε
  πλ<-πλ+1
αλλιως_αν μαχ2< μαχ1 τοτε
  πλ<-0
τελοσ_αν
...
αν πλ=0 τοτε
 γραψε θεση_ον
αλλιως
 γραψε πλ
τελος_αν

Αν δεν κάνω λάθος... 
το πλ που υπολογίζεις θα είναι πάντα μικρότερο κατά 1 από αυτό που θα έπρεπε. Δηλαδή αν ο υποψήφιος με το max είναι μοναδικός τότε το πλ βγαίνει 0, αν ισοβαθμούν 2 με το max τότε το πλ βγαίνει 1, κλπ. Αυτό βέβαια επηρεάζει μόνο το σημείο με το "γραψε πλ". Δηλαδή με ένα μπάλωμα του στυλ "γραψε πλ+1" θα δούλευε. 

Από την άλλη ο τρόπος λύσης προφανώς δεν είναι ο ενδεδειγμένος και είναι αρκετά δυσνόητος. Και μάλλον είναι από τις περιπτώσεις λύσεων που ο ένας βαθμολογητής μπορεί να έχει μεγάλη απόκλιση από τον άλλο!

akalest0s

#21
Το έτρεξα και γω για διαφορετικά σετ τιμών, δεν βρίσκω λάθος, πέρα από αυτό που αναφέρει ο Νίκος: ή θες reset στο 1, ή μπάλωμα πλ+1.
Αυτό ήταν ένα από τις ωραίες λεπτομέρειες, αν το πλ θέλει στο 0 ή στο 1. Μερικοί μαθητές μου την πάτησαν.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

bagelis

Στο παραπάνω παράδειγμα όντως χάνει 1 στο πλήθος.

Γενικά δεν είναι απαραίτητο.
Στη λύση 
ΑΝ ΜΟ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
    ΜΑΧ <-- ΜΟ
    Πλήθος <-- 0
Τέλος_Αν
ΑΝ ΜΟ = ΜΑΧ ΤΟΤΕ
   Πλήθος <-- Πλήθος + 1
Τέλος_Αν

πρέπει να το βάλεις 0.
Η αρχική τιμή δηλ. εξαρτάται αν το πας με πολλαπλή επιλογή ή απλή επιλογή.

skidaddleliberacorpus

ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια, πόσες μονάδες προβλέπεται να κοπούν για αυτό το λάθος?
"Software is like sex: it's better when it's free." – Linus Torvalds

argonauta.rovies

Πέρα από το πρόβλημα με το πλ δεν λειτουργεί σωστά έτσι όπως είναι πρέπει να αλλάξει θέση το ΑΝ max1=max2 TOTE
Για να είναι σωστό πρέπει να γραφεί ως εξής:
ΜΑΧ1<- -1
 ΜΑΧ2
<- -1
 ............

............
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ
ΌΣΟ ΟΝΟΜΑ<>'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
       

      ........................
      ........................
    ΑΝ ΜΟ>=ΜΑΧ1 ΤΟΤΕ
          ΜΑΧ2
<-ΜΑΧ1
          ΜΑΧ1
<-ΜΟ
          ΟΝ_ΜΑΧ
<-ΟΝΟΜΑ
                 ΑΝ ΜΑΧ2=ΜΑΧ1 ΤΟΤΕ
              ΠΛ
<-ΠΛ+1
         
ΑΛΛΙΩΣ
            ΠΛ<-1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ ΠΛ=1 ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ ΟΝ_ΜΑΧ
    ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ ΠΛ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Αριστοτέλης Βιτωράτος

#25
Ο υπολογισμός του πλήθους δείχνει ένα τρόπο σκέψης. Με ελεύθερη γλώσσα εκφράζεται"Αν βρήκες το μεγαλύτερο από όλα, το πλήθος είναι 1, αν βρήκες ίσο με το μεγαλύτερο, το πλήθος αυξάνεται κατά 1".
Αυτό εκφράζεται είτε ως:

1η λύση
Πριν το βρόχο:
ΠΛΗΘΟΣ<-0
ΜΑΧ<- -1
Στο βρόχο:
ΑΝ ΜΟ>ΜΑΧ ΤΟΤΕ
    ΜΑΧ<-ΜΟ
    ΠΛΗΘΟΣ<-1
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ=ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΠΛΗΘΟΣ<-ΠΛΗΘΟΣ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
2η λύση
Πριν το βρόχο:
ΠΛΗΘΟΣ<-0
Στο βρόχο:
ΑΝ ΜΟ>ΜΑΧ ΤΟΤΕ
    ΜΑΧ<-ΜΟ
    ΠΛΗΘΟΣ<-0
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΜΟ=ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΠΛΗΘΟΣ<-ΠΛΗΘΟΣ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

argonauta.rovies

1. Δεν είναι η μοναδική λύση αυτή
2. Το ΠΛΗΘΟΣ<-0 πριν το βρόχο δεν χρειάζεται.

akalest0s

#27
Παράθεση από: argonauta.rovies στις 08 Ιουν 2024, 10:36:10 ΠΜΠέρα από το πρόβλημα με το πλ δεν λειτουργεί σωστά έτσι όπως είναι πρέπει να αλλάξει θέση το ΑΝ max1=max2 TOTE
Για να είναι σωστό πρέπει να γραφεί ως εξής:
ΜΑΧ1<- -1
 ΜΑΧ2
<- -1
 ............

............
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ
ΌΣΟ ΟΝΟΜΑ<>'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
       

      ........................
      ........................
    ΑΝ ΜΟ>=ΜΑΧ1 ΤΟΤΕ
          ΜΑΧ2
<-ΜΑΧ1
          ΜΑΧ1
<-ΜΟ
          ΟΝ_ΜΑΧ
<-ΟΝΟΜΑ
                ΑΝ ΜΑΧ2=ΜΑΧ1 ΤΟΤΕ
              ΠΛ
<-ΠΛ+1
         
ΑΛΛΙΩΣ
            ΠΛ<-1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ ΠΛ=1 ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ ΟΝ_ΜΑΧ
    ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ ΠΛ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Δώσε σετ τιμών με τις οποίες αναδεικνύεται το λάθος στην αρχικά δοσμένη λύση.
(εννοείται ότι η επανάληψη υποθέτουμε είναι στη σωστή θέση, τις ΑΝ εξετάζουμε)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

argonauta.rovies

Παράθεση από: skidaddleliberacorpus στις 07 Ιουν 2024, 05:16:33 ΜΜειναι αποδεκτή η παρακάτω απάντηση για το Γ4??
αν οχι πόσες μονάδες θα κόπουν?
μαχ1<- -1
μαχ2<- -1
πλ<-0
αν ΜΟ >= μαχ1 τοτε
  μαχ2<-μαχ1
  μαχ1<- ΜΟ
  θεση_ον<- ΟΝ !ονομα μαθητη
τελος_αν
αν μαχ2=μαχ1 τοτε
  πλ<-πλ+1
αλλιως_αν μαχ2< μαχ1 τοτε
  πλ<-0
τελοσ_αν
...
αν πλ=0 τοτε
 γραψε θεση_ον
αλλιως
 γραψε πλ
τελος_αν
Το λάθος φαίνεται στο παρακάτω πίνακα τιμών. Όταν το max2 γίνει ίσο με το max1 και έρχονται τιμές μικρότερες το πλ συνεχώς ανεβαίνει.
π.χ.
ΜΟμαχ1μαχ2πλ
-1-10
1515-10
1515151
1315152
1215153
1015154
......

akalest0s

Πολύ σωστά, έχεις δίκιο. Δεν μπορεί η 2η ΑΝ να συμβαίνει οποτεδήποτε. 
Θα κοπούν κάποιες μονάδες για αυτό.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK