Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2009-2010

επαναληπτικές 2010 ημερήσια λύκεια

(1/12) > >>

P.Tsiotakis:
επαναληπτικές 2010 ημερήσια λύκεια

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/them_plir_kat_c_hmer_epan_1006.pdf

τα εσπερινά αύριο

Νίκος Αδαμόπουλος:
Ένας πρώτος σχολιασμός μου για τα θέματα:

Θέμα Α

Α1: αποτίμηση λογικών εκφράσεων - ΟΚ

Α2: μετατροπή φυσικής γλώσσας σε τμήμα σε ΓΛΩΣΣΑ (ΑΝ...ΤΟΤΕ...ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ) - ΟΚ

Α3: Δημιουργία ενός (ή μήπως δύο;) μικρού προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ για δημιουργία 2 πινάκων...  Γιατί σε ΓΛΩΣΣΑ;  Για να μπει και η δήλωση των μεταβλητών και των πινάκων; Ποιος είναι τελικά ο σκοπός αυτού του προγράμματος αφού όταν τελειώσει όλα τα δεδομένα χάνονται; Πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο να ζητάει τμήμα αλγορίθμου! Θέλει δύο προγράμματα ή ένα; Ο 2ος πίνακας λογικά θα πρέπει να είναι πραγματικού τύπου...

A4, A5 έχουμε συνολικά 13 μονάδες ανάπτυξης θεωρίας που όμως θα λέγαμε ότι είναι από τα αναμενόμενα (για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές).

Θέμα Β

Τυπικό Β θέμα με μετατροπή σε διάγραμμα ροής και συμπλήρωση πίνακα τιμών. Η συγκεκριμένη μορφή του πίνακα τιμών έχει πλέον καθιερωθεί. Δεν μου αρέσει που αριθμούνται οι "δηλωτικές" εντολές ΑΛΛΙΩΣ, ΤΕΛΟΣ_ΑΝ και ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ, παρόλο που ζητάει "Για κάθε εντολή που εκτελείται να γράψετε...". Στα φετινά θέματα του ημερήσιου, τουλάχιστον, σημείωνε αντίστοιχα ότι: "Σημείωση: Η εντολή της γραμμής τάδε δεν χρειάζεται να αποτυπωθεί στον πίνακα."

Θέμα Γ

Θέμα με πίνακες! Μου αρέσει το "σενάριο" της άσκησης ... όμως δεν μου αρέσει που όλα όσα ζητάει να φτιαχτούν πρέπει να αποτελούν μία διαδικασία στη ΓΛΩΣΣΑ (θεωρώντας μάλιστα ότι υπάρχει το κύριο πρόγραμμα!). Ποια είναι είναι η σκοπιμότητα για κάτι τέτοιο; Για να δηλωθούν (ξανά - βλ. θέμα Α3 παραπάνω!) οι μεταβλητές και ο πίνακας; Μάλιστα ο πίνακας θα πρέπει να δηλωθεί και ως παράμετρος στη διαδικασία!!! Γιατί να μην ζητάει αλγόριθμο με Δεδομένα και Αποτελέσματα; Για να λέμε ότι μπήκε θέμα και από τον τμηματικό προγραμματισμό;

Πέρα από αυτά όμως, ακόμα περισσότερο δεν με ικανοποιεί η διατύπωση για θέμα εξετάσεων! Λέει (ο τονισμός δικό μου):

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή υπάρχουν στον πίνακα χρηστών και αναφέρονται στον ίδιο χρήστη. Αν υπάρχουν, εμφανίζει το μήνυμα «ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ», διαφορετικά εμφανίζει το μήνυμα «ΛΑΘΟΣ ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Ή ΣΥΝΘΗΜΑΤΙΚΟ» και ζητά εκ νέου την εισαγωγή των δύο αυτών στοιχείων (ονόματος πρόσβασης και συνθηματικού) μέχρι να δοθούν έγκυρα στοιχεία."

Τι σημαίνει "Αν υπάρχουν";;;  :D  Μόνο το όνομα πρόσβασης αν υπάρχει...! Το συνθηματικό δεν κοιτάμε αν υπάρχει στον πίνακα ... αλλά αν είναι του χρήστη αυτού!!! Μπορεί εμείς να καταλαβαίνουμε "τι θέλει να πει" ο θεματοδότης, αλλά οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο ότι το καταλαβαίνουν! Αλλά έτσι κι αλλιώς θα περίμενε κανείς τα θέματα πανελληνίων να είναι άψογα στη διατύπωσή τους.

Εγώ, προσπαθώντας να κάνω τις ελάχιστες αλλαγές στο αρχικό κείμενο, θα το διατύπωνα έτσι:

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή αν το όνομα υπάρχει στον πίνακα χρηστών και το συνθηματικό αναφέρεται σε αυτόν τον χρήστη. Αν είναι έγκυρα, εμφανίζει το μήνυμα ..."

ή ακόμα καλύτερα ώστε να μην επιβάλει συγκεκριμένη λύση...

"Διαβάζει το όνομα και το συνθηματικό του χρήστη. Ελέγχει αν το όνομα πρόσβασης και το συνθηματικό είναι έγκυρα, δηλαδή αν υπάρχει στον πίνακα χρήστης με αυτό το όνομα και το συνθηματικό. Αν είναι έγκυρα, εμφανίζει το μήνυμα ..."

Έτσι όπως είναι τώρα διατυπωμένο θα έλεγε κανείς ότι το θέμα προσπαθεί να επιβάλει συγκεκριμένη λύση: Να κάνει αναζήτηση στα ονόματα, αναζήτηση στα συνθηματικά, και αν υπάρχουν να συγκρίνει τις θέσεις όπου αυτά βρέθηκαν για να δει αν ταυτίζονται... Δηλαδή μη αποδοτική λύση...

Επιπλέον πιστεύω ότι θα χρειαζόταν επιπλέον διευκρίνηση για τα ονόματα και τα συνθηματικά, του στυλ: "Δεν μπορεί δύο χρήστες να έχουν το ίδιο όνομα πρόσβασης" και ίσως "... ενώ για τα συνθηματικά δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός" !!

Θέμα Δ

Θέμα με πίνακες επίσης! Αρκετά καλό, πρωτότυπο, και λιγάκι ... τσιμπημένο! Αν και μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για επαναληπτικές!

Γενικότερα: (Πάλι) στο Γ2 και στο Δ3 πιστεύω ότι αφήνεται στην κρίση του βαθμολογητή το αν θα θεωρεί σωστές τις λύσεις που κάνουν περιττούς ελέγχους, δηλαδή αν ο αλγόριθμος συνεχίζει και ελέγχει όλα τα στοιχεία των σχετικών πινάκων στην περίπτωση που είναι πλέον γνωστό το αποτέλεσμα... Εδώ έχω την εντύπωση ότι οι απόψεις διίστανται...

evry:
Tο θέμα Δ μου φαίνεται ότι είναι το πιο εύκολο θέμα Δ που έχει πέσει ποτέ σε Επαναληπτικές. Και μόνο από την έκταση της λύσης είναι φανερό. Απλά θέλει λίγο σκέψη και καλή κατανόηση του κειμένου, αλλά είναι σαφώς πολύ πιο εύκολο. Δίνω παρακάτω μια λύση (όπου Ν βάλτε 5000) λίγο βιαστικά, μπορεί να μου ξέφυγε τίποτα

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Δεδομένα // Μ, Ν//
   κ <--0                                                       ! Δ1
   Για ι από 1 μέχρι Ν
      Αν Μ[ι]=-1 Τότε  κ <-- κ+1
   Τέλος_Επανάληψης
   Εμφάνισε κ
   Αν  Μ[1]<>-1  και   Μ[2]=-1 Τότε  Μ[1]<--1                 ! Δ2
   Για ι από 2 μέχρι Ν-1
          Αν  Μ[ι]<>-1  Τότε
                Αν  Μ[ι-1]=-1   Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
                Αν  Μ[ι+1]=-1  Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
         Τέλος_Αν
   Τέλος_Επανάληψης     
   Αν  Μ[Ν]<>-1  και   Μ[Ν-1]=-1 Τότε  Μ[Ν]<--1

   ι <-- 1                                                                                       ! Δ3
   θέση <- 0
   Όσο  ι<Ν   και  θέση=0   Επανάλαβε
       Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] και Μ[ι]=-1 Τότε   θέση <-- ι 
       ι <-- ι + 1
   Τέλος_Επανάληψης       
 
  Αν θέση=0 Τότε
     Εμφάνισε 'Δεν υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης'
  Αλλιώς
     Εμφάνισε 'Υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης', ' στη θέση  ', θέση
  Τέλος_Αν

Επίσης σχετικά με τις περιττές συνθήκες και τους επιπλέον ελέγχους δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα.
Στα ημερήσια έγινε χαμός για το αν θα κοπούν 1-2 μόρια από μια ανταποδοτική λύση με πίνακες, εδώ έχουμε λιγότερο ανταποδοτικές λύσεις οι οποίες φαντάζομαι ότι θεωρούνται και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Αρά γιατί να κοπούν μόρια, δεν καταλαβαίνω.
Οι λύσεις αυτές μάλιστα είναι της ίδιας τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.

meteo_xampos:
Εμένα γιατί μου φαίνονται πιο εύκολα από αυτά των φετινών εξετάσεων;;;

Βασίλης Παπαχρήστος:

--- Παράθεση από: evry στις 08 Ιουλ 2010, 06:23:52 μμ ---Tο θέμα Δ μου φαίνεται ότι είναι το πιο εύκολο θέμα Δ που έχει πέσει ποτέ σε Επαναληπτικές. Και μόνο από την έκταση της λύσης είναι φανερό. Απλά θέλει λίγο σκέψη και καλή κατανόηση του κειμένου, αλλά είναι σαφώς πολύ πιο εύκολο. Δίνω παρακάτω μια λύση (όπου Ν βάλτε 5000) λίγο βιαστικά, μπορεί να μου ξέφυγε τίποτα

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Δεδομένα // Μ, Ν//
   κ <--0                                                       ! Δ1
   Για ι από 1 μέχρι Ν
      Αν Μ[ι]=-1 Τότε  κ <-- κ+1
   Τέλος_Επανάληψης
   Εμφάνισε κ
   Αν  Μ[1]<>-1  και   Μ[2]=-1 Τότε  Μ[1]<--1                 ! Δ2
   Για ι από 2 μέχρι Ν-1
          Αν  Μ[ι]<>-1  Τότε
                Αν  Μ[ι-1]=-1   Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
                Αν  Μ[ι+1]=-1  Τότε  Μ[ι]<--Μ[ι]+1
         Τέλος_Αν
   Τέλος_Επανάληψης     
   Αν  Μ[Ν]<>-1  και   Μ[Ν-1]=-1 Τότε  Μ[Ν]<--1

   ι <-- 1                                                                                       ! Δ3
   θέση <- 0
   Όσο  ι<Ν   και  θέση=0   Επανάλαβε
       Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] Τότε   θέση <-- ι 
       ι <-- ι + 1
   Τέλος_Επανάληψης       
 
  Αν θέση=0 Τότε
     Εμφάνισε 'Δεν υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης'
  Αλλιώς
     Εμφάνισε 'Υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης', ' στη θέση  ', θέση
  Τέλος_Αν

Επίσης σχετικά με τις περιττές συνθήκες και τους επιπλέον ελέγχους δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα.
Στα ημερήσια έγινε χαμός για το αν θα κοπούν 1-2 μόρια από μια ανταποδοτική λύση με πίνακες, εδώ έχουμε λιγότερο ανταποδοτικές λύσεις οι οποίες φαντάζομαι ότι θεωρούνται και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Αρά γιατί να κοπούν μόρια, δεν καταλαβαίνω.
Οι λύσεις αυτές μάλιστα είναι της ίδιας τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.

--- Τέλος παράθεσης ---

Τελείως φευγαλέα έχω την εντύπωση πως η λύση που δίνεις στο Δ3 δεν είναι απόλυτα σωστή καθώς θέλεις να σταματάς όταν βρίσκεις 2 συνεχόμενα μολυσμένα άτομα, ενώ ο δικός σου αλγόριθμος θα σταματά ακόμη κι αν εμτοπίσει 2 υγιή άτομα που συνορεύουν από αριστερά και δεξιά το καθένα αντίστοιχα με μολυσμένα άτομα.
Πχ έστω αρχικά
Μ = [0  -1  0  0  -1]
και μετά το β ερώτημα θα έχουμε
Μ = [1  -1  1  1  -1]
Με άλλα λόγια νομίζω θα έπρεπε να προσθέσεις στη συνθήκη της ΑΝ και ένα: ΚΑΙ Μ[ι] = -1 δηλαδή
Αν Μ[ι] = Μ[ι+1] ΚΑΙ Μ[ι] = -1 τότε ...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση